superfalle: Jo matchen som helhet är ju det. Men just det där bytet där vi i princip skänker Brynäs ett frilägen och två nästan frilägen och toppar med en utvisning är ju inte så bra.
Nu vänder vi. Hör klacken. Vi ger aldrig upp!! Jodå, tomten kommer i år också.
pefr: Ja du ser!! Nej, jag ska sluta retas och vara otrevlig. Sorry!!
Vi har ju varit lindansarlag i elitserien under hela 2000-talet med krampaktigt spel så jag vet hur det känns. Ångest och allt annat möjligt helvete!!!
Ja ursäkta alla att jag skrev "spela bättre hockey om ni kan"...jag visste inte att alla här skulle ta det så ordagrant och trodde jag menade att ni som skriver här också SAMTIDIGT SPELAR i laget. Ursäkta alla om jag var otydlig. Så dumt av mig...
Veiron: och du borde verkligen skaffa en bättre hobby än att krypa fram under din sten när det går bra för ditt lag, för att hacka på motståndarsupportrar. men jag antar att det är den enda gången du får känna dig lite stor, så jag ursäktar dig. din jävla sopa.
Olle: Ser redan ganska avhängda ut . Men upp med hakan . Snart kommer supergranat och Halonen tillbaka . Då djävlar . Långa serier av vinster kommer att radas upp
Timrå Icon: Hoppas det inte blir en "favorit i repris" då så att perra ser till att den enda producerande spelaren får sparken för något tjafs vid båskanten...
Johnny Bravo: Jag ser dig nu. Sämsta domarinsatsen hittills! Hedman är MoDo:s hämnd på oss. Murley har e dålig dag. Såg du vad Perra blev förbannad på Vampola då han maskade tillbaka till båset?
Johnny Bravo: Vi har inget flyt med domaren direkt men det är inte deras fel att Pikkarainen har bränt två öppna kassar och vamp/murley bränt frilägen. Man har bara sig själva att skylla.
bobrov: SSK hade 10 poäng vid samma tillfälle i år, en fingervisning? Nu måste ledningen agera. Lendo eller vad fan som helst, nya spelare måste in i truppen. Agera innan det är för sent, fortsätter det så här så är vi avhängda alldeles för tidigt.
pefr: Jag säger inte att jag själv inte kompenserat ibland men det blir ju alltid fel för felen de gjorde i första perioden har ju verkligen förstört matchen.
Kompensation i det här läget blir ju bara superpinsamt, framför allt om det händer sista sju minuterna i en redan avgjord match.
Olle: Jonas Nordqvist i Brynäs sa nåt bra som det bara är att instämma i, att Timrå har ingen struktur i spelet,det är för mig en gåta att detta lag har mäktat med hela 8 poäng hitills.
Högström låter helt knäckt i intervjun, har han och Hedman redan fått beskedet att dom lånas ut till Sundsvall eller?
Han lyfter dock fram en central del som fattats i många matcher nu...mer stöd från forwards i uppspelsfasen. Sjukt att en sådan banal sak som att "båga rätt" ska vara aktuellt i en elitseriematch...
pefr: Ja men det blir ju som vanligt då. Kompensation när matchen är över. Felen är ju redan gjorda och ett nytt fel (kompensation) uppväger ju inte de redan gjorda felen.
Dömer en hel del själv (dock en annan lagsport) och det är ju en dödssynd att uppväga ett fel med ett annat.
det är fan galet att det inte blivit ett enda mål. pikkens dubbelstolpe, pikkens tokdragning med bisarrt sista moment, vampolas friläge, murrans friläge... en jävla massa puckar som studsat kring målområdet. kom igen nu, det KAN gå!
Brynäsaren slänger sig raklång på isen istället för att stå upp och ta en tackling, så att timråspelaren flyger över. Solklar tripping. Börja döma åt båda håll nu zebrajävel.
Med en normal effektivitet hade vi haft minst 3-3 denna matchen. Frilägesmissar och öppen kasse. Vi behöver en sniper....och ett bar backar av klass. Suck