1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08

1411936 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
ÖstrandsNisse: Tänka sig, en gång i tiden hade jag mycket god insyn i Timrå IK. Ibland minns man.

Hittade den här artikeln i svensk blaska från typ 2002:

"ISHOCKEY. Timrå IK tror och hoppas på fortsatt spel i elitserien i ishockey. Dagen innan det ödesmättade spelet i kvalserien inleds presenterade Timrå IK en ny klubbdirektör. 41-årige Peter Stenberg har de senaste åren jobbat med kvalificerad chefs- och ledarutbildning i ett eget företag. dessförinnan har han bland annat varit en av de drivande krafterna i Östersunds senaste OS-kampanj. Han var också under ett par års tid klubbdirektör i Jämtland basket.

-- Basketsporten var tidigt ute med att sälja sin sport på ett proffsigt sätt och skapa fin inramning runt matcherna. Jag jobbade med Jämtland Ambassadors i samband med att basketligan introducerades. Det är erfarenheter som kommer väl till pass i jobbet med att utveckla Timrå som elitklubb, säger Peter Stenberg, utan större oro för det stundande kvalspelet."

Jag hade äran att få följa denne Stenberg nära.

Minns när man bjöd in företagare i södra Sverige (Hände säkert lokalt i Medelpad också) på föreläsningar där Anders Eldebrink, Stenberg och någon storfräsare i Timrå IK:s namn, förde fram olika tankar om ledarskap nytänkande och annat. Minns att det var fullt med lokala företagare på dessa möten som lokala media skrev om.

Här tjänades kanske inga pengar, men det medförde att Timrå IK fick ett gott rykte och en spännande framtoning runt om i vårt land.

Minns också att denne Stenberg hade tankar typ om att spelarna i Timrå IK skulle åka runt med marknadsavdelningen någon gång i veckan till olika lokala företag och tajma in typ en fika med personalen. Ett steg i att känna för det lokala och bjuda tillbaka i dett enkla. Att bry sig!

Minns också att Stenberg satte supporterkraften som en mycket viktig del av Timrå IK:s tillgång. Minns att TJ satt i styrelsen. Minns att TJ inte gillade/delade Stenbergs visioner och tankar...

Sedan tog TJ & co över. En ny era. En ny tid.

Visst kan jag ha ett dåligt minne. Men det var roligare på den tiden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Per HApps: Jag säger inte heller emot dig. Däremot behövde klubben förnya sig. Janne S ville inte fortsätta eftersom han drev ett företag vid sidan av det heltidsjobb han hade i föreningen. Jag kan acceptera att den nya organisationen blev som den blev till en början trots att jag är mycket tveksam till att sätta en renodlad ekonom på klubbdirektörposten. Dock anser jag att det tagit för lång tid att inse att Johansson inte är rätt person på rätt plats. Han skulle ha fått en annan position i föreningen redan efter något år som klubbdirektör om han nödvändigtvis skulle vara kvar i föreningen.
Det är lätt att skylla på Stefan Lindqvist som är ytterst ansvarig för spelarvärvningar men jag vill dra det ytterligare en dimension. Klubbens nedmontering (om man ni väljer att kalla det så) det ska främst lastas styrelsen med Thomas Johansson och Christer Ericsson i spetsen.

Dock fortsätter jag att ändlöst älska detta lag, enda ner i graven. En livskris är till för att ta sig ur, det kommer vi att göra, starkare och mer förberedd än tidigare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Per HApps:F-n känns inte bra, håller HH på bli gammal,då han nästa håller med dig och tycker det är bra skrivet...hmm oroande ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Per HApps: Du har rätt. Ledningen och klubben i våra hjärtan är inte elitseriemässig på något sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Det mest tragiska med denna soppa är att det inte är någon mening att sparka till höger och vänster nu. Det är sådant man borde ha gjort redan i somras. Att man låter Linkan sajna Hagos på tre år är skrämmande...

Jaja, vi kommer inte se förändringar så länge vi vinner var fjärde eller var femte match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Bragd-Birger: Ett långt inlägg som jag kopierar rakt upp i pannplåten.

Tänkte typ sådär! Men inte chans i helvete att jag kunde sätt ord på skiten. Tack.(Som att tacka för en elektrisk stöt, eller en skopa kallt gift till frukost)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Per HApps: En sammanfattande kort analys som plågas sjukt mycket av verklighetens kranka blekhet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Johnny Bravo: "Deras första 3:a kommer mot oss, var så säker." Ja, nog känns det som man kan gå all in på FBK där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08

Taurus:

Förfallet började i samma stund som Jan Söderström klev åt sidan till förmån för Christer Ericson. Samma Ericson som på fullaste allvar tror att det kostar 300:- / medlem att upprätthålla ett medlemsregister.

Det som fick skeppet att kantra och börja ta in vatten var när Nubben av någon anledning valde att flytta till Göteborg trots att vi gick till semifinal och kvartar nästa varje säsong och som lök på laxen fick inte Lillkenta vara kvar trots att han ville.

Vad som hände då var att Linkan fick en Kalle-Ankabefattningsbeskrivning som Sportchef fast att Jimmy H & Ambroo kan mer hockey än han någonsin kommer att fatta.

Vilket ledde till att man troligtvis tänkte ungefär så här på kansliet.

- Nu djävlar skall vi visa den där Nubben att vi klarar oss minst lika bra utan honom.

Vilket ledde till att man lockade till sig spelare med guldkantade kontrakt, spelare som man scoutat via tillskickade dvd-skivor.

Nu sitter vi där 11 år senare där verkligheten har sprungit ikapp oss. 9 miljoner senare i förskott på driftsbidrag, pengar som tof slut i samma stund som dom kom i på kontot.

Det blir en bister vinter, men jag orkar inte bry mig längre då jag anser att min kärlek till klubben inte besvaras.

Ta bara en så enkel sak som souvernier, jag frågade han som har hand om det om man planerade att ta hem I-phoneskal till denna säsong. Och fick till svar.

- Näää, ( lite drygt), det är inga som frågat efter detta.

If I'd asked customers what they wanted, they would have said "a faster horse"
(Henry Ford )

Allsvenska organisationer genererar allsvenska lag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
ja nästa år när man ska in hit så får man klippa på allsvenskan istället för elitserien här ovan, helt säkert! snacka om o snåla sig ur elitserien
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Taurus: Tänkte EXAKT likadant jag med på väg hem idag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
söder över: Det finns många spelare man har velat att Timrå ska förlänga med, men Pikken och Murran? Aldrig. Ju förr vi kan lägga pengarna på andra desto bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
hubbenorlen: Jodå, många är inblandade, bl a Linkan. En USEL sportchef.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Jag tyckte att bagarn gjorde en riktig bra match jämnfört med mina förväntningar...

Härligt att friberg gör poäng! Han skapade faktiskt lite på isen...

Snyggt mål av Hedström. Hatten av till hans påstående om att dom aldrig ger upp! Han försöker!

Pikken måste bli pikken igen...


Jag skulle uppskatta om torp inte gnällde i mun på perra när domaren förklarade varför det inte blrv utv... perra skulle antagligen uppskatta det med! Torp fick smaka på sin egna medusin... det uppskattade han inte...

Hallin var rätt bra framåt. Hände en hel del mer än vanligt... var det inte ifjol som perra tyckte att hallin skulle se till att vara lite förbannad under matcherna eftersom att han var som bäst då? Han skakade av ilska efter 1 perren juh så ja jo... var förbannad karljävel! ;)

I övrigt? Frw hjälp backjävlarna lite mer under uppspelsfasen...
Backar! Sluta tok stirra på pucken! Silverbergs 2a mål hade man kunnat markera undan...

Robinson! Ödmjukheten? Sluta att kladda puck i onödan i egen zon... ingen är bra nog att rädda ditt skinn om du blir av med pucken...

Hagos... neeeej! Gör om gör rätt... åker du in i trafiken framför honken så får du fan åtminstånde se till att ha klubban i isen! Svårare än så behöver det inte vara i det läget.

Nää nu börjar jag bli trött på alla jävla förluster... mini break sedan börjar vi vinna lite tycker jag!

Vi är fortfarande bättre på isen nu mot brynäs än vad vi var i fjol... backarna drällde ännu mer ifjol. Frw hjälpte inte till mer ifjol... o framför allt: ifjol klarade inte timrå ik av att etablera dig i rätt zon under pp ens... nu kommer det avslut på mål i de flesta!

VINN NU DÅ! KÄMPA! ÄLSKA TIMRÅ IK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Jag tyckte det då och jag tycker det nu: Det var sjukt oprofessionellt av Perra att kicka corso. Han må ha varit bökig att ha att göra med, men som coach får man FAN räkna med att vissa har större ego än andra. Kan man inte hantera det så får man byta jobb.
Dessutom: Det enda Perra har att komma med är lagmoral. I övrigt är han en USEL coach. Timrå i år är INTE så mycket sämre än andra lag i serien.
Vi spelar som skit, och det är INGEN annans fel än Perras.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Dream Team: Inga mer MODOiter i TIK, dom är för många redan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
ÖstrandsNisse: Ja just, det var ju förra säsongen det. Men en kontraktslös Molin ger ju bara möjligheter....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Harryhaffa: Det verkar stämma bra. Han borde väl gå att lösa från kontraktet vad det lider?

Resultat: Misslyckad coach ut, demoncoach in.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Harryhaffa: Nej, han fick mer eller mindre sparken därifrån. Förra säsongen var han där men inte nu längre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Dream Team: Typ Björklövens J 20..tror jag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Taurus: äh man ska vara cool! vänta nej flåt... avvakta lite sedan kan man ta något riktigt bra på artist...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Taurus: Ärligt talat så vet jag inte om det är så långsökt. Jag kan faktiskt tänka mig att man resonerar ungefär så här:

Vi kör med vårt lågbudgetlag under större delen av säsongen och har vi tur så går det vägen. Det är ju ändå 10 chanser på 12 typ. Vidare så sparar vi en viss summa inlåst i T.J:s tidslåsta hemliga kassaskåp, som inte får öppnas före nyår för att inhandla diverse frälsar-rejects, som alltid kommer ut på marknaden så dags, för att rädda klubbens skinn om så behövs. Det är vår Plan B.

Men om det går åt helvete då? Då blir det Plan C: Alnöbron.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Kerstin_k: Är det någon som har koll på vad Lars Molin har för sig nuförtiden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Icetea: Vart är problemet, med att sparka någon, okey det kostar, men kostar och åka ur med som ni säger, men vad säger at vi ska åka ur med det lag vi har????.

Inget, de har kunskapen att vinna mot bra lag, det är Lule och LHC bevis för..

Om vi tittar på wäxsjö, tror de är tränade som Timrå var 2000, första elitserie året, de var toppade i formen för att ta poäng i tio första, och sedan gå ner i form, för att öka mot slutet...

Vem säger att Timrås form idag är på topp??...ogämnheten och oförmågan att åka skriskor i tre perioder tyder på en trynande ork, som kan bero på en nedträning..

Och hockey idag är så gämn, så den som hittar toppformen då de anndra är påväg ner, den betracktas som ett starkt lag..

Se FBK, det är ett starkt lag enligt tradition, men de ligger där de ligger, men de kommer klättra till sin top fyra, utan att spaka någon...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Raggaren Putte:

Det kanske finns pengar till nyförvärv, men dom köper man inte in förän i KS. Då har man sparat in lönen under hela säsongen och stora chanser att hålla sig kvar. ;D. Bara en tanke om än långsökt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Kerstin_k: Han har säkert blivit fukkad hårt. Men tyvärr är det bara droppen av flera års misskötsel av klubben som även drabbar honom.

Att Linkan blir fukkad är ju mer eller mindre klart per definition. Han sitter på sin post blott för att han är praktisk ur en toppstyrd lednings synvinkel. Han vet att han är borta i samma stund som han skulle gå utanför den inhägnad han är satt att verka inom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Kerstin_k:

Troligtvis av det mest fuckade av dom alla
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle:

Ja, en svår nöt detta. Ett svin som producerar är inte lätt att ställning till :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Frella: sportsliga framgångar är en viktig del i det publika intresset. Skulle tro att matchen mot Modo säkert tog ner kvällens publisiffra med ett par hundra. Hade vi vunnit mot HV hade det säkert varit några hundra ytterligare. Ett bortfall på 500 personer per hemmamatch, vad blir det i uteblivna intäkter tro? Det bör vara närmare miljonen per månad. Det hade vi kunnat få en riktigt duktig spelare för.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Timrås problem är ju att man inte kan sparka nån under kontrakt och ersätta med bättre . man har inte råd med en sån lösning även om det skule vara det bästa. Utan man får hoppas att nån likt Hirso själv säger upp kontraktet.

vad man skulle vilja veta är ju hur dyr truppen är i år jämfört med fjolåret och om det finns nåt som helst reservkapital för att försöka rädda laget kvar för det kommer att behövas.

Att som TJ inledde upptaktsträffen med att vi är en så relativt liten klubb och har en liten arena köper jag inte heller. Lule, Saik, Växjö, är ju exempel på att det funkar ändå.

Nä det enda raka är pumpa in ett nytänkande i föreningen och för det så krävs det nya personer som vill utvecklas föreningen o inte avveckla om det inte redan är för sent alltså...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Taurus: Man fattar nog, men då man gjort det till en vana att dansa på slak lina under några års tid och ännu ej blivit ordentligt straffad för det så får man nog lätt hybris. Jag kan se framför mig T.J sittande på kontoret som den där hackern i en Bond-film för många år sedan ständigt snurrande på sin penna utbristande "I´m invincible!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Taurus: Ta allt du hört om Corso, ställ det i jämförelse med vad han bidrog med och ställ sedan det mot vad Pikkarainen gör för laget. Jag var snabbt ute och sa att det var bra att Corso lämnade, när det begav sig. Kan inte annat än att göra en feg helomvändning så här på äldre dagar, Corso må ha varit ett svin men han producerade. Han bidrog. Det är mer än vad man kan säga om många i dagens Timrå, TROTS att dom verkar ha det så glatt och mysigt i omklädningsrummet numera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Skulle kunna tänka mig att Perra känner exakt samma som vi känner för organisationen och hela situationer. Han har säkert funderat på att abdikera självmant lika många gånger som vi skrivit att han borde avgå här inne.

Tänk efter själv. Han blev kvar för att han fick dom svar han skulle få. Fine. Vad var det för svar han sökte då? "Jo, du ska få en trupp som besitter, på sin höjd, allsvensk klass och ditt tränaruppdrag kommer att vara jävligt omöjligt." Eller "Jorå, så att...en klasstjeck är vad du får. Sedan får du trolla med knäna, okej?"

Förmodligen inte. Han lär ju ha fått hört att fjolårets leading line, Pärssinen-Hirscho-Pikkarainen, skulle bestå och att man skulle dumpa lite dökött från ifjol och värva in unga, hungriga och skridskostarka lirare. Man skulle givetvis ordna fram en ordentlig back för att täcka förlusten av Karlsson och Jokela.

Men nånstans gick det åt helvete. Han kan omöjligt vara nöjd med hur truppen är skapt. Det kan omöjligt vara den här truppen som var dom svar han sökte. Han har nog blivit lika mycket fukkad som vi har och frågan är om inte Linkan också blivit fukkad under resans gång också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Frella:

Räkna ut vad inkomsten på ett bortfall på 1000 pers blir om man räknar ca 200 kr per pers tot med entré och pub/kiosk blir på ca 27 matcher!!! En hyffsad summa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle:

Sorry, glömde Corso. Men man har ju hört en del om honom men vad som sant el inte har man ju ingen aning om. Vilket som helst så räcker inte ledningen till. Årets lag räcker inte till vilket är beklagligt. Man inser inte vikten av rollspelare vilket är ett måste i ES, utan man ska ha 22 st allroundspelare och då ser det ut som det gör!! Det är bara Vampola som håller hög ES klass! Fan va pinsamt!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Frella: Jag är inne på Sjöbbas linje istället då och vänder på resonemanget: Med den saknade pusselbiten i laget så skulle kanske dom där 400 komma tillbaka och kolla på matcherna? För snittet kommer ju definitivt inte att höjas så länge man bjuder på sånt här spel hemma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Taurus: Den saknade pusselbiten hade förmodligen betalat sig själv ifall man fått en bättre start i serien och kanske fått med sig 400 till på matcherna genom detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Den som har trott nåt annat än kvalserien när serien börjat med det här s.k minibudjet- laget måste tro på högre makter Thomas J klarade Timrå ur en kris för mång-många år sedan nu gör han som kaptenerna på fartygen gör nämligen följer med ända ner i djupet. The end Timrå IK I Love you trots allt.Vi håller tummarna det är trots allt ca. 55 matcher kvar inkl.kvalserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
ÖstrandsNisse:

Helt klart! Ekonomer som uppenbarligen är helt sportsligt okunninga!! Vad jag vet så är Timrå Ik ett hockeylag! Men här är det ett företagstänk där man hellre spelar i div 1 med betald arena och bra ekonomi. Man verkar heller inte fatta vilka pengar man går miste om på detta vis!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Taurus: I modern tid har vi haft både Corso och Sonnenberg i laget. Dom två spelarna som har haft högst poängsnitt sedan vi gick upp (?). Dom "fasade" man ju dock ut. Beklagligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle:

Att man bygger så jävla fel 2 år på raken beror på ren och skär inkompetens. Det kan omöjligen finnas en enda spelar som är scoutad, utan köpt på gamla meriter och sina namn!! Sedan har man möjligheten att ta in 2 st riktigt bra transatlanter som t ex SAIK (flera år) och VL har gjort, men vad fan har dom här plockat in???? En miniback från norska ligan och en forward som är en medelmåtta!! Starkt jobbat!!! Vi har haft 2 st i Manderville och Sonnenberg. Men få se!!?? Det var innan det ja!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Frella: Så är det. Det är inte så jävla enkelt att heta Stefan Lindqvist när han får andra direktiv uppifrån. Naturligtvis är det här laget Stefans ansvar. Men jag tror att det fanns utrymme för minst ett par klasspelare i den budget han fick när han satte igång sitt arbete. Det räcker inte med att ställa Linkan ansvarig för det här. Det är fler som är minst lika delaktig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Kerstin_k: Inte i serien, men jag tror effekten i KS har varit ganska bra för de som bytt tränare. Även om det är omöjligt att veta ifall det gått åt helvete med den gamla tränaren vid rodret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Det ska, om jag inte helt missminner mig, finnas nån sorts avhandling på universitetsnivå i ämnet att tränarbyte inte medför, för den mesta delen, något positivt i längden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
GooZer: Vi hade nog haft en back här, av högre kaliber än Hedin åtminstone, om inte TJ ändrat budgeten under sommaren när lagets viktigaste pjäs skulle fyllas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Snart kommer nog Linkan med den klass back som han snackat om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Kerstin_k: Just nu ser det ju inte bättre ut än att vi kommer att hamna där. Mycket kan hända än men just nu är vi ju slagpåse i serien och det är riktigt jävla pinsamt. Hur kan man bygga ett lag så jävla fel? I TVÅ SÄSONGER I RAD!?

Jag sitter som ett jävla hängande frågetecken i matcherna rakt igenom. "hur hamnade vi här? Varför gick det så här långt?" Jag är ju inte så korkad att jag inte kan svaren på dom här frågorna men man sitter ändå och undrar hur i helvete det kunde få gå så långt.

Nu sitter vi ju där, uppknutna med en rad spelare som inte håller för nivån. Nu har föreningen ett gigantiskt problem att lösa. Hur kan man på bästa sätt skapa bättre förutsättningar för att vinna matcher och samtidigt få in positiv energi i laget som kan dra med sig dom lite svagare spelarna? (Sonnenberg för 2 säsonger sedan typ?)

Som många redan varit inne på så måste man nog värva. Perra kanske inte kan göra så jävla mycket åt den här situationen, även om han med all säkerhet inte bidrar positivt i det hela. Om perra får sparken så tycker jag inte att man behöver se det som att han har misslyckats fullständigt (även om jag nog vill luta åt att han har det) utan istället kan man se det som att han blir offrad för att få en nystart. Lite ny energi i truppen.

Det finns väl statistik på att lag som byter tränare mitt under säsong sällan skärper till sig? Men för helvete det är ju inte ett tecken på att den nya tränaren är kass, det är ett bevis på att den ursprungliga produkten inte håller måttet. Nu sitter vi ju tyvärr i ett läge där vi snart inte har något val. Energi och ansvar måste in. Handlingsförlamning och menlöshet måste ut. En bra start är att ta in folk som kräver ansvar och som kan visa detta på ett tillbörligt sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
RTS:
Medhåll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Glädjen är definitivt borta.
Likgiltighet o pliktskyldighet är orden för resten av säsongen för min del.

Nedmonteringen av Timrå Har nu nått även mig.
Tack o hej på ett tag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Förhoppningsvis lossnar det lite för Timrå i tid till kvalserien. Annars kan det bli skitnödigt på riktigt.
Kommentera

1411936 · »