1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580151 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13

1921999 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Reign in red: Svedberg är säkert ingen dålig målvakt, men det förväntas att han levererar varje match & igår var det väl inte hans fel att det stod 1-4, men mot Hv borta var han en katastrof. Tyvärr.
Han skickar konstiga signaler till sina medspelare så fort det börjar ramla in puckar. Gamnacke & ett dåligt kroppsspråk...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Reign in red: Senaste matchen så vart det inte direkt Svedbergs fel, nej. Men matcherna före det har han släppt extremt enkla returer som blir farlig, strulat med pucken, felplacerad, han har inte varit där riktigt, så har det blivit en ketchup-effekt med mål som ramlat in, så jo, Brattström borde verkligen stå en 3-4 matcher så han också kommer in i det när Svedberg inte är hemma. En osäker målvakt ger ett osäkert backspel och vise versa. Han tjänar överlägset bäst i laget, men som vi såg när Brattström kom in senast så är det han som gör dom där idioträddningarna och stoppar läckaget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Den enögde: Kan vi inte bara släppa det där med att ”Brattström ska stå” för dom som verkligen såg matchen igår och har sett dom senaste matcherna så är det försvaret som har varit totalt under isen. Lasta inte Svedberg för hur spelet har sett ut ingen målvakt I hela världen kan göra det bättre som det såg ut i första perioden igår när alla överarbetande allt och lite till, och nej inte ens Brattström hade gjort det bättre..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Hassan: Brattström bör ju vara 1:a valet imorgon, men tyvärr tror jag Svedberg står 🤔
Sedan måste man ju sätta Nubbens måg på läktaren imorgon, han har ju varit en lavinfara i egen zon. Gårdagen belönas han med att spela alldeles för många minuter...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Ajas: till vilken nytta? Give and take .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
stoff: jo men då kan vi iallafall visa lite klass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Ajas: "dom" spelarna alltså, dom gör ju inte sitt...där problemet ligger
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Br om ursökt för stavfen., sitter och körr
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
tjobba: Många valde att lämna. Men samtliga perioder var riktigt kass rent klackmässigt. Tråkigt tex för salle som kommer till en ny klubb också visar sig klacken ifrån sin sämsta sida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Affe_TIK: Tacklingar undrar inte till bättre spel, se på Luleå, de tacklad inte. Fart är nyckeln, press och fart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Dags att plocka ut tandskydden och in med en stor prilla General.

Igår hade nog ingen spelare behövt ha axelskydden på sig med tanke på att det var nog inte en enda tackling av värde på hela matchen. Kan vi inte mäta oss i kvalitet får vi förtjäna respekt via hårt arbete, täckta skott och en jävla massa mer proppar än vad motståndarna delar ut.

Vi vet att vi har en backbesättning som inte
Inte håller SHLmått, men trots det så kunde många av målen igår undvikas genom väl utfört markeringsspel både från forwards och backar. Markera korrekt i egen zon trodde jag var grundläggande när man tränar försvarsspel.

Kom igen nu förfan, hästliniment i susparna och ryck upp er! Man kommer långt genom att spela för livet varje match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Ajas: Vad hände till andra perioden? Det kändes som ståplats hade halverats jämfört med första perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Veteranolle: precis, klacken var en av dom sämsta i shls historia igår, iallafall ljudmässigt. Skärpning förfan!! Vi kan åtminstone göra våran del av kakan,sen får spelarna sköta resten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Hassan: Håller med dig att stämningen igår var dålig redan från första nedsläpp.......så otroligt tyst.
Imorgon mot Mora skulle jag vilja säja att då kommer vi få en fingervisning hur det här kommer att gå i fortsättningen.Vinner vi inte mot Mora,Rögle,Örebro i vår egen hemmaborg ja då blir det kval.
Det är mycket som måste bli bättre men framförallt ......passningarna......man måste kunna begära att man kan slå en passning med rätt adress, igår var det bedrövligt.
Nu laddar vi för Mora matchen och låt den RÖDA VÄGGEN visa var skåpet ska stå.
Heja Timrå !!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Jämtlandsfil:
Det var förresten också så vi gjorde flera mål för några omgångar sedan. Stjäla pucken av motståndaren tidigt i uppspelsfasen, snabb omställning, måål.

Hur svårt kan de va :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Att säga att det känns tungt nu är väl ingen underdrift egentligen. Att säga att det är i defensiven det brister kan vi nog också vara överens om. Gör man tre mål i match efter match så bör man vinna åtminstone någon med en stabil defensiv. Det tråkiga är att vi i match efter match inte kan stoppa blödningen, det blir liksom inte bara ett insläppt utan det kommer en drös mål i arslet efter varandra.

Jag har säsongskort, är på varje match, men igår var det ofantligt dålig stämning. Jag har ingen aning om vem som blivit sur på vem i klacken men det känns som att någon behöver förstå att det inte hjälper laget att sura. Jag har stått där själv och dragit mitt strå, det var dock några år sedan nu. Den stämning vi fått till hittills är riktigt bra (om man nu inte räknar gårdagen). Ni som gör ett hästjobb i klacken, se till att masa er tillbaka, ni gör ett stort arbete, ni behövs.

När får Brattström chansen från start? Jag tycker att han visat att han förtjänar det i större utsträckning än vad han hittills fått.

Jag utgår från att detta är vår svacka och att vi kommer klara detta, jag utgår från seger imorgon, jag utgår från att vi spelar SHL nästa säsong. Jag utgår från att alla visste att detta inte kommer bli någon dans på rosor.

Jag kommer aldrig att ge upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Jämtlandsfil: 9/10anfall igår fick dom åka in helt ostört på vänsterkanten. Fatta inte varför inget görs åt försvaret
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Den enögde:
Absolut.
Vi är alldeles för dåliga att försvara egen blålinje = hela lagets/forwards jobb. Motståndarlagen får allt för ofta komma in i vår zon rättvända och med fart. gång på gång.
Stor skillnad på det nu och för ett antal omgångar sedan.

Tro fan att det blir tufft för våra backar att ta reda på det sen.
Dessutom måste våra backar jobba ända ut i sarghörn (och förlora en mot en kampen där) allt som oftast eftersom forwards inte orkar hålla motståndarna på utsidan.

Jämför med DIF igår, svåra att komma in i zon på, deras forwards trasar sönder våra uppspel redan i mittzon mycket effektivt. Väl i egen zon jobbar deras forwards stenhårt för att hålla oss på utsidan.

Visst, backbesättningen är som den är, men vi måste använda hela laget i defensiven som läget är nu, och säkerligen hela säsongen.

Kom igen TIK!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Den enögde: Precis, bra analys!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Den enögde: skulle stå friåkning & inte grillningen 🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Nisse1: för att backarna överhuvudtaget ska kunna bli bättre så måste våra forwards göra ett bättre jobb i egen zon. Vi tycker backarna är virriga & tafatta men vad gör våra forwards?? Dem står ju som statyer & ser på när motståndarnas backar åker grillningen i vår zon. Sedan är dem ju för dåliga att hålla tryck i anfallszon när vi lyckas komma in där. Så det är en kombo som gör oss kass..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Timråit H-sand: som jag ser det så måste det bli en förbättring inom 5-6 matcher. Fortsätter kräftgången måste Freddan gå. Läget kommer snart vara riktigt akut och då måste man prova allt. Håller med om allt du säger. Hela laget och ledningen verkar närmast chockade och paralyserade på ett skrämmande sätt. Att säga att man är orolig är ett understatement.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
ante08: Ingen spricka direkt. Många borta ur ”kärnan” i mitten som alla klagar på i diverse grupper på Facebook. Nu kanske de idioterna förstår hur viktig den där kärnan är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Spricka i eran klack ikväll?! Jag hörde nåt om det. Fullständigt onödigt i så fall 😢
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Timråit H-sand: Ni kommer igen, det är mentalt jobbigt att inte hålla den klass man tror som lag. Den fina starten har nog ställt till det en del mentalt för er och ni behöver bearbeta faktumet att verkligheten kommit ikapp.
Håll i
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
The great one: Finns inget annat än att Bratten står! Nog för att Freddan havererat helt vad gäller formationer o uppställningar o målvaktsuttagningar. Men detta går ju bara inte att göra nåt annat av!

Blir en fruktansvärt viktig match mot Mora på torsdag. Finns bara en seger där som alternativ. Skulle kanske kunna ge oss lite självförtroende och energi då. Förlust o vad som händer då törs jag inte tänka på...

Men vad som hänt på sistone med laget är nästan en gåta. Nåt är uppenbarligen riktigt fel och helt åt helvete!!!

Fanns ingen vilja, jävlar anamma och driv ikväll. Attityden som personifierar hockeyn var lika borta som regeringsbildandet...
Känns nästan som grabbarna lagt av och gett upp😈! På ren svenska: Vad faan är det frågan om???

Av det lag, som från omgång två till omgång 6-7 stod för en frejdig hockey med stenhårt jobb o en grym inställning o attityd, finns knappt något kvar av...

Och av Freddan, som på ett imponerande sätt tog upp oss i våras o visade prov på bra ledaregenskaper, finns det nu bara ett skelett av Perra kvar...!

Så inte faan är det konstigt att man undrar vad som egentligen hänt/händer i laget efter detta enorma haveri!

Kan ju bara drömma om tre pinnar på torsdag o framförallt med ett spel som vi visade upp i början av serien. Men tyvärr känns det mer som en mardröm som väntar framöver...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Knylan: som faen. Ett bra sätt är dels att undvika åtminstone hälften av de gånger vi hamnar där i onödan. Som när vi dräller med puckarna i mittzon och blir kontrade på, eller när vi går bort oss med den där jävla mellanhands-forecheckingen som jag blir helt galen på. Två pass så är två forwards överspelade, motståndarna på väg över offensiv blå och timrålaget 40 meter långt.

Sen är det det där med att få ut pucken när man är tillbakapressade. Timrå får det att se ut som det svåraste i hela jävla världen. Att bara få ut puckhelvetet. Att göra som andra lag - spela oss ur pressen och passa förbi forecheckingen - tangerar omöjlighetens gräns.

Och, just det: att få tag i pucken är ju en bra början. Möjligen skulle det underlätta om man låg tätare på motståndarna, och om man la sig tätt på snabbare. Det backas alldeles för mycket mot mål, och det är för veligt. Enkelt, hårt, snabbt. Det ska vara jobbigt att ha puck i vår zon.
Möjligen att det också skulle underlätta om man gick in hårt och rejält på kropp i närkamperna också. Det där "svänga in med klubban först i enhandsfattning" funkar ju sisådär.
Kanske att det också skulle bli färre mål i arslet om backarna såg till att det inte var fri parkering framför egen målvakt.

"Gnuggat försvarsspel under uppehållet"...sorry, men: haha. Vilket jävla gnuggande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Nu är vi sist i SHL-tabellen. Det är alltid nåt iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Knylan: www.st.nu/artikel/ishockey/shl/timramalvakten-sjalvkritisk-efter-tunga-forlusterna-jag-har-ett-stort-ansvar det är ju bra iallafall att Svedberg inser att han måste vara på topp varje match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Knylan: Hur faaan skulle det vara om styrelsen inser allvaret och skjuter till det som behövs för att förstärka backsidan? Men det tragiska är att det inte verkar ha någon betydelse om man åker ur SHL. Och åter igen....Vart har pengarna tagit vägen?
Tror ingen tränare i hela världen kan få denna back uppsättning SHL-mässiga. Ett stort under betyg till Nubben och vad kommer det att kosta när publiken ger upp?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Icetea: ja men vi kan ju alltid glädja oss åt den fina mediekuben
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Modano: Vi behöver tillbringa mindre tid i egen zon, det tror jag att vi kan enas kring.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Icetea: Angående aktieförsäljningen så kan det ju faktiskt finnas restriktioner kring hur man får marknadsföra ”produkten”. Det är inte särskilt ofta du ser reklam i lokaltidningen för finansiella instrument, det finns en anledning till detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Raggaren Putte: Det är möjligt, även om det inte var en analys av en specifik situation jag famlade efter. Vi är för lätta att göra mål på och allra lättast verkar det vara att göra mål och komma till målchanser när en sådan som Printz är på isen. Ibland blir det inte som man tänkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Knylan: Nä vi behöver mera korta små rädda spelare omskolla Berglund Boyes till hårdföra backar vakna se verkligheten vem av backarna förutom Larsson får godkänt????. Nubben lös ut Didrik skeppa finnen molinder Söderberg så vi får in en back som kan ta för sig inte spela damhockey
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Icetea: Jag tror att nutiden har kommit ikapp Timrå IK. Den ledning som blev kvar efter krisen är av den gamla stammen och ordet nytänkande känns främmande. Allt med souvenirerna, reklamen, aktien mm känns oproffsigt och det känns som att det fattas ngt.
Även om man har låg bemanning så tycker att man kan förvänta sig mer. Det saknas ngt.
Vi skulle behöva få in ngn yngre förmåga som kan brinna för Timrå IK och ta klubben in i framtiden.
Så känner jag.
Vad hände förresten med alla förslag man fick skicka in inför denna säsong????
Har ngt hänt? Har man presenterat ngt så att vi ser att man tagit till sig av förslagen?
Jag skickade in minst 5st själv.
Kom igen nu TIK!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
matcherna mot
växjö
färjestad
är ett helt annat lag nu
nåt har hänt...men vad?
handlar om sargat självförtroende?
el vad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
kulltorp: ..eftersom jag ser ut att få rätt i efterskott på min skepsis av Freddan..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Tikkare: Tur att inte Freddan sitter på ett 3-årskontrakt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Icetea: och vem vill köpa aktier nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Knylan: "Inte Hardegårds fel att Printz också ställde sig bakom egen kasse vid 2-5."

Nja, om man ska analysera hela situationen så är Printz nedanför förlängda mållinjen klart innan Hardegård där han försöker att screena Djurgårdare i sarghörnet. Sedan stormar Hardegård dit och lyckas okontrollerat rafsa iväg pucken bakom mål till Djurgårdaren på andra sidan, med följden att bägge backarna är helt ur position. Printz väljer sedan fel väg runt buren när han ska tillbaka.

Jag kan dock tycka att ett mer moget spel av Hardegård hade varit att positionera sig framför mål och låta Printzen reda sig själv i första skedet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Är inte alls förvånad över att det ser ut som det gör.
Hållander, Wedin, Olofsson, Gallo o några till håller i SHL resten är allsvensk klass. Jallasvaara är han skadad? Drugge? Boyce borde inte platsa alls.
Problemet med detta mediokra lag är att det inte drar nån publik heller. Klubben verkar vara blåögd på flera plan just nu.

Aktieförsäljning går trögt och det är ofattbart att dom inte startade den i våras efter avancemanget. Nu får man lösa årskort och köpa aktier i samma veva typ för de som kan...
Såg matchannonsen i tidningen idag och inte ett ord om aktierna....

Ser inte hur de ska klara kvalspel till våren utan att göra stora förändringar i truppen, spelsystem m. m

Men jag ger inte upp och jag stöttar mitt lag för slutar vi gå på matcherna så blir det inga värvningar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Olle: Inte Hardegårds fel att Printz också ställde sig bakom egen kasse vid 2-5.

Jag tyckte att det lät lite märkligt och det finns väl onekligen fog för att fortsätta att nästintill tycka att det är ofattbart att vi så hårt fokuserade på att hitta "storlek" och "tuffhet" inför säsongen. Minns man fjolåret så stod vi alltså för den defensivt bästa prestationen i HA någonsin, om man då räknar antalet insläppta mål som den absolut främsta framgångsfaktorn. Och det får man väl, det är det enklast mätbara. Visst, vi hade Didrik Strömberg. Han gjorde en fantastisk säsong, men den främsta arkitekten ser jag tveklöst i Hampus Larsson. Han kom in och vi fick helt plötsligt ordning på allt, kombinerat med att Haukeland direkt kom in och storspelade redan från start. Ingen annan back har varit viktigare för oss under den senaste tioårsperioden, inte vad jag kan komma på i alla fall. Robinson var grym men han färgade inte av nämnvärt på vår defensiv i övrigt.

Fjolårssäsongen såg rätt brun ut på förhand men det hände något med Larssons intåg, helt plötsligt hade vi en defensiv härförare. Jag trodde i min naivitet att det fanns några geniala drag bakom den utvecklingen, geniala drag som man sedan skulle kunna spinna vidare på i år. Detta trots avancemanget och det som tillkom med en väldigt rumphuggen silly. Men så började man istället prata i stort sett enbart om "storlek" och att vi skulle bli "tuffa att möta". Detta enbart genom att värva 1-2 stora och starka backar, för det är tydligen sånt man måste ha i ett SHL-lag. Så kan det säkert vara, men det är ju lätt att titta på de krassa fakta vi nu har i handen och peka på att det kanske inte riktigt var vad vi behövde.

Kontentan är att vi nog måste omvärdera läget. Det spelar ingen roll att Printz är 193 cm och STOR och STARK när han tar vägen bakom mål istället för att ställa sig framför mål vid läge 2-4. Han är förmodligen urstark rent muskulärt, men jisses vilken svag hockeyback. Hur fan ser hans siffror ut NU egentligen? Corsisiffrorna var ju fullständigt katastrof redan för 10 matcher sedan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
har sett matchen live
nåt är FEL
att man har pissit anfalls spel är en sak
men agerande i egen zon på flera mål
är skandal...inte ens i div2 agerar dom så
bedrövligt...skäms kudde!
ENDA glädje ämnet..
vann en choklad kaka på 2kr lotterna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Bragd-Birger:

Freddan får en sista chans o det är på torsdag mot Mora. Får inte Brattström chansen då har han bevisat sin inkompetens när det gäller att coacha målvakterna. Nu gäller det att bryta förlusttrenden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Bragd-Birger: Bratten skulle ha startat för 4 matcher sedan. Freddan har verkligen något att bita i när det gäller försvarsspelet håller knappt hög allsvensk klass just nu men det gör inte MoDos heller för den delen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Trodde inte för en sekund att vi skulle räcka till mot Djurgården, men trots det är jag djupt besviken och orolig. Försvarsspelet i främst första perioden är bland det absolut sämsta jag sett. Vad faen är det frågan om?

Sen är det noll känslor. Man glider in i situationerna, och det är ett jävla duttande. Det här laget k a n inte må bra. Vad är alla-för-en-känslan från i fjol?

Men det är klart. Vi har ju en medioker allsvensk backuppsättning. Möjligen en förklaring till varför laget bara ger upp när det börjar spruta in mål i arslet. Är det 19 eller 20 på dom fyra senaste?

Hardegård måste plockas bort, punkt. Han och Printz är ju backparet from hell. Deras sammanlagda placeringsförmåga är inte ens P11-nivå.

Fattar ärligt talat ingenting. Ok att man torskar. Ok att man är sämre. Men var finns drivet? Det kreativa, finurliga? Vi har Wedin, sen Olofsson och i viss mån Hållander. That's it. Collberg är lika het som flytande kväve, Gallo försöker men trampar luft. Palmberg är tyvärr på helt fel nivå. Osv. Så jävla menlöst och attitydfattigt framåt.

Bratten måste stå nästa. Klandrar inte Svedberg för målen, även om det varit trevligt med iaf någon räddning. Men det måste roteras nu. Svedberg innebär ingen större poängchans så som läget är.

Usch. Känner mig helt uppgiven. Det här är ett lag i fritt fall, och jag ser väldigt få ljusglimtar. Att vi ska värva oss ur det finns inte. Vi har kickat Guter och tagit in Jalle och Laxen. Wow.
Och har man gett upp redan nu kan man ju bara spekulera i hur det kommer se ut framme i mars, med 30 förluster till på kontot. Vi kommer tvingas förlita oss på tur a'la Leksand-mot-Modo om vi ska överleva ett direktkval.

Nä, hörrni. Trodde aldrig att jag skulle få se ett så här menlöst Timrå, så tidigt in på återkomstsäsongen i SHL. Stort underbetyg åt Nubben för detta felbygge, likväl till Freddan et al för "spelet" som presteras samt coachning.
Man skäms ju för faen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Gewe:

Korrekt, tog på DIF-backen och in 👍🏻
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
stoff: tycker dock salle var helt okej idag, tror han kan bli bra. Men överlag så måste Timrå värva en back och ett nytt lag, men skämt och sido, varför inte kyle cumiskey? Han har sagt själv att han vill till sverige
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
stoff: risk för de. Kommer väl ngn.2 meters forward som inte kan åka skridskor men stark framför motståndarnas målvakt🤔
Kommentera

1921999 · »