1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581252 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16

« · 2240259 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
BlackBay: Ja 14 september har jag i o f s svårt att tänka mig att vi letade målvakt så den känns långsökt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
kulltorp: Jo jag håller med. Vi har en guldchans att bygga något stort och etablera oss i SHL. En sån här chans kommer kanske en gång vart tionde år realistiskt sett om man inte har stjärnspelare som Dahlén. Skulle gärna slippa se ännu en säsong där man använder sig av en dåres envishet. Det smärtar, men ibland måste man vara uppriktig och säga att saker inte håller. Tror de flesta spelare/ledare som inte håller måttet är medveten om detta och för dem kanske det bara är skönt att få höra det och kunna lånas ut till någon ny miljö eller att man river kontrakt som inte motsvarat förväntningarna.

Nubben hade förhoppningar på att spelarna skulle lyfta och växa in i SHL-kostymen. Några har gjort det, medans andra har varit en besvikelse. Samma med nyförvärven. Bara att acceptera faktum och göra något åt saken innan det är försent. Tycker 9/10 omgångar är fullt tillräckligt för att avgöra detta. Görs något nu för att förbättra laget finns de alla möjligheter att vi håller oss kvar, göra inget ja då kommer det bli tufft i vår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Håkkybåkky: Hudacek är väl ett namn som Ros plockade från luften, inget konkret rykte. Matt Tomkins hade tydligen Nubben varit på inför säsongen, men han valde Frölunda istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
I Brynäsboken snackas det också om Hudacek. Känns rimligare att han är påväg dit. Dock jäkligt oroande för oss
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
JanneH: artikeln är från 14e september
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Jag vet fan inte vad jag ska säga OM det visar sig stämma att de anser att målvakterna är problemet i första hand. Med så mycket skott vi släpper till i skottsektorn hade det inte ens hjälpt att ha Carey Price i målet, det hade ändå blivit jumboplats i slutändan.

Skrämmande om det stämmer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
JanneH: Noterbart är ju att det där är från tre dagar efter premiären dock. Men det låter ju hål i huvudet enligt mig om det första vi gör denna säsong är att byta målvakt. Om nu inte Raja själv säger att han vantrivs av en eller annan anledning såklart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Hudacek bekräftar att han samtalar med en svensk klubb
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Abris och Ros hämtar väl sin input från den gode Madhawk.
Jag förutsätter att urkällan har fel, då Raja är en av få som varit bra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Varför inte köra på 6 ord. backar och en junior som avlastning?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
kaofl: om nu Timrå vill stärka upp mvsidan, så ok. Men samtidigt måste Bohm och Erixon bort, åtminstone från top 6. Sen måste Laleggia och Zacac delas på. Didrik ska in och sen en ny defensiv back. Skägget och Filip W är de enda som hittills klarat SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Perreman: Ngt annat som säkert är ett problem i det läge vi är i, är att Timrå alltid pratar om trivsel, om gruppens välmående. Och det är ju bra. Men det får inte hindra klubben från att ta tuffa beslut.
Detta är ett mångmiljonföretag nu som slåss för sin överlevnad i den serie som kan ta oss in i framtiden, ekonomiskt och utvecklingsmässigt.

Det är dax att lägga bort alla kompisband och ta beslut som gynnar föreningens framtid.

Om det innebär att det kmr ett gäng legoknektar som inte passar Freddans kompislagbygge, men kan rädda oss, då får det gå före.

Jag tror att det är lite småpanik i föreningen just nu, vad de än säger utåt. Jag tror nyförvärven ogillar lagets position, det var utlovat Play in, men just nu är det bara kval ut som gäller.

Jag tror lagets testas friskt just nu, både innifrån och utifrån.

För läget är akut. Oavsett om man förstår det eller ej. Hur lojal och trogen supporter man än är, så ser man tecknen i skyn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Ja i ett lag som faktiskt spelar ett grundspel och ett stabilt försvarsspel så hade nog Rajaniemi haft 90-93% i räddningsprocent och en GAA på typ 2.0 karln har talang men spelar man med ett lag som vill förlora blir det inte bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
JanneH: Hudacek har jag läst Timrå kollat intresse på..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Finns det ett namn på vilken målvakt det i s f vi är ute efter? eller har nån reporter bara hittat på att "timrå på målvaktsjakt"?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Knylan: om det finns sociala skäl till att man letar målvakt så må det väl vara men man kan ju inte vara så missnöjda med prestationerna hittills? Hur lätt är det att vara målvakt och förväntas klara flera frilägen per match samt en hel drös med 2-1, 3-2 osv? Det är dålig kamp framför kassen i match efter match, det är inga dåliga kvalitetslägen som en målvakt i Timrå IK förväntas klara.

Kanske bättre att bara ställa Zajac i målet istället? Han släpper säkert fler från blå men å andra sidan reducerar vi spelvändningar och farliga målchanser med 95% det kanske går jämt ut?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
JanneH: Har inte hört nån av poddarna men Abris/Ros nämner väl också målvaktssituationen..
Tror Rajaniemi hade haft rätt fina siffror i ett topplag i SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
roger_sundsvall: Ja ligger det någon substans i ryktet så skulle det ju vara kul att läsa om källan annat än att höra Sanny spekulera om det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
sanny ..smuttat på absint 💩
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Knylan: Ja förstår och kan till viss del hålla med om ditt resonemang. Tror nog kommande målvakt måste ställa in sig på att ha lite att göra dock. Tror nog Hudacek skällt ut våra spelare efter noter om det ser ut som det gör..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
JanneH: Svårt spela enkelt och chippa ut pucken när man inte ens backcheckar och får puckkontroll. Nä försvaret är passivt och inte med i matcherna överhuvudtaget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Det fina i allt är nog att vi har två (i sammanhanget) billiga målvakter. I det här genomruttna läget är målvaktspositionen den sannolikt enklaste att förändra.

Det är klurigt som fan det där, att hitta exakt den felande komponenten. Vill man göra det enkelt för sig i sin felsökning så räddar våra målvakter 86,7% av skotten. Det är… drabbande. Beror allt på målvaktsspelet? Icke, inte på långa vägar. Men det var inte en käft under första halvan av 18/19 som skyllde på Svedberg heller.

En värvning på målvaktssidan kommer inte förändra det faktum att vi knappt tar oss samlat genom mittzon i matcherna, men det KAN ju skapas synergieffekter om en sån värvning faller väl ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Smokey: Ja det där med att vi letar målvakt måste vara ett fantasifoster från Sanny och Svensson.

Intressant citat från Freddan i ST: "Men vi är så ojämna i matcherna. Stundtals ser det bra ut, men vi måste lära oss att transportera pucken och spela enklare i de dåliga stunderna. Vi får kanske chippa ut, lägga till icing eller lyfta spelet på ett annat sätt. Vi måste klara av att spela på ett bättre sätt när motståndarna har momentum."

Om vi bortser från uppenbara kommentarer som "har de insett det först nu" etc. etc.
Så tycker jag detta är lite intressant. Hur många matcher med Timrå, Tre Kronor och andra hockey lag har man inte sett där rutinerade spelare inte fattar att de ska spela enkelt trots att de är inne i en period av matchen då det andra laget har momentum?
Jag tycker helt klart att detta är något man borde fokusera på, dvs börjar man märka att de andra laget har momentum så spela sarg ut eller lägg icing. Och det man måste träna lite extra på är att identifiera tidiga tecken på att andra laget börjar få momentum så att man så tidigt som möjligt kan börja spela enkelt - framförallt i egen zon.

Dvs det räcker inte med att bara ha sitt eget "offensivglada grundspel" utan man måste ha en "spela enkelt plan B" att falla tillbaka på. Plan B ska man närsom helst kunna ställa om till efter behov.

Svamlar jag bara eller är det nån som förstår vad jag menar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Och struts beteendet från klubben känner man igen. Hur skulle det vara om dom gav lite hopp i eländet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
tjobba: Jo den har jag funderat på med men läste ju nånstans att det var att man inte riktigt varit nöjda med Rajjan..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sputnik: Vi ska nog vänta med att såga tanken på en ny målvakt. Vi vet ju inte vad anledningen är. Kanske Sami uttryckt att han inte riktigt trivs i Timrå/Sverige och vill hem? Klart som fasiken då att Timrå försöker lösa det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Smokey: Hahaha vet inte om jag skall skratta eller gråta. Är Nubben så urbota stolt så han vägrar erkänna hans bygge är katastrof? Rajaniemi som är en av få godkända på isen, JJ däremot borde väl ligga mest pyrt till i så fall? Har inte Nubben lärt sig någonting sen Svedberg?
Nått är väldigt skevt och jag tappar mer och mer förtroendet för Nubben för var dag som går..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Jag hoppas Nubben vågar bryta/låna ut ett gäng spelare. Det mest akuta är Bohm, Erixon och Carlsson. Några forwards borde också lånas ut. Sen bryt med Freddan helt seriöst, han kan inte matchcoacha för fem öre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
John Cena: om Rajja inte duger, hur ser då situationen ut för JJ? Som jag fattat det har väl Rajja större förtroende hos Fredant än JJ...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Värva en dyr stjärnmålvakt för att kompensera för ett uselt försvarsspel. Går nubben "all in" för att upprepa 2018-2019? Man får hoppas att målvaktsryktet är falskt eller att journalisterna missförstått något.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Icingpucken: Kan ju vara så att han har koll på offensive zone entrys, defensive zone exits m.m. som inte vi kan se smidigt. Det kan finnas anna statistik som visar något som vi supporters inte sett hittills.

Men ja, det låter märkligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Sanny säger ju också att Lööke och Alvarez varit bra, så jag vettefasen vilket ben jag ska stå på här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Prio 1: Centrar
Prio 2: Backar
Prio 3: Forwards
Prio 4: Målvakter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Nu har jag inte lyssnat på nån av poddarna men vafan en ny målis? Vad ska han göra med detta försvar som inte Rajja kan göra?

Eller är det ett att ersätta Johansson?
Kan denna målvakt styra upp försvarsspelet?
Kan han gö mål framåt?

:I
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Rajaniemi? Ser ledningen honom som ett problem i den situation och i hur hela organisationen just nu uppträder...

Då är det nog bättre att försöka smyga in en plexiglasskiva framför kassen.

Utgår från att ryktet om Rajaniemi är ett dåligt skämt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Perreman: Numerärt underläge även det rätt talande när det gäller skott. Skellefteå har fler numerära underlägen(förvisso någon match mer spelad) men släpper till betydligt färre skott. visst nu är Skellefteå extremt bra defensivt, men ändå bara jämföra med de andra lagen i tabellen som Färjestad, Oskarshamn eller Linköping.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
thorwald: Instämmer. Släpper vi till mest skott och dessutom en överjävlig mängd i skottsektorn så är inte målvakten problemet. Spelsystemet/försvarsspelet verkar vara problemet enligt vad min analys säger. Sen att ledningen verkar tänka annat gör iaf mig bedrövad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Rajaniemi ??
trivs han inte?
fattar nada
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Dr.Krykov: Räknar vi in att vi har två matcher färre spelade och att vi släpper till i snitt 32 skott per match mot oss så leder vi skott i skottsektorn före Djurgården. Sedan när det gäller oblockerade skott ser det inte heller särskilt smickrande ut om man lägger till två matcher. Summa summarum, även om vi skaffar en bättre målvakt kommer det knappast hjälpa särskilt mycket.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
RasmusVS: Haha stackars Rajjan. Eller så är det så att man faktiskt känner att JJ inte håller. Kan ju vara så att Rajjan inte trivs eller dylikt också. Känns väldigt konstigt om man skall kasta bort pengarna på målisndär det minsta bekymret är..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Kan ju inte finnas på världskartan att de ansvariga i klubben identifierar problemet och enas om att det är målvaktssidan som är där vi måste förstärka. Är det så kan inget rädda detta lag. Då är vi riktigt illa ute och måste göra rent hus.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
RasmusVS: Hudacek/Hudashow vore ju skoj faktiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
RasmusVS: vore ju fantastiskt om det blev åtgärden på detta haveri. En ny målvakt för att se till att det inte sprutar in mål bakåt när Zajje/Lalle eller Bohm/Erixon är på isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
JanneH: Ros/Abris kommer med samma uppgifter i sin podd, tydligen ska man ha kollat läget med Julius Hudacek.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
JanneH:
LaLeggia/Strömberg
Zajac/ny defensiv back
Svensson/Westerlund

Erixon extraback. Behövs ingen mer offensiv back imo.

Bohm och Carlsson tack och hej för denna gång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
ALLA målvakter blir dåliga med ett uselt försvarsspel. Men om TIK nu vill förstärka den positionen föreslår jag Haukeland. Färjestad tog in en ny förstemålvakt (Furch) och Hauke lär inte vara nöjd med att öppna båsdörr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
Nisse1: Är det verkligen Timrå som letar ersättare till Rajan eller är det Sanny och Svensson som fått för sig att vi behöver ny målis?

Känns som de allra flesta av oss supportrar är överrens om att Rajan är en av få som får godkänt. OK han kanske inte varit omänsklig och överdjävlig men jag vill inte ha hit nån jävla Svedberg kopia tack!!!

Lägg pengarna på en rutinerad defensiv back och en offensiv back istället

Och till Didde... VI SAKNAR DIG!!! Get well soon är du snäll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
kattan: Liljewall kanske är mer en defensiv spelare, men "gnuggare" njaa. Liljewall är en target player med bra spelsinne, skulle inte sätta honom i samma kategori som Boyce och Madsen.

Men om man ska jämföra äpplen med äpplen, på vilket sätt är Olofsson sämre än Lööke, Lundin, Hartmann, Andersson, Alvarez, Rattie eller Hanzl rent konkret? Självklart ska man kunna kritisera spelare, men varför är det alltid Olofsson som kritiseras? Är så trött på det. För mig är det förbryllande. Är det inte bara så att vi på något sätt har en skev bild av vem han är? För mig har han aldrig varit en toppforward och precis som majoriteten i detta lag håller han medelmåttig klass. Så långt kan jag sträcka mig. Ändrar gärna uppfattning om jag får några konkreta bevis på det istället för subjektiva åsikter som att han ser oengagerad eller valpig ut. Olofsson är inte på något sätt någon favorit hos mig och hade gärna sett någon annan, men om jag skulle få fria händer och förändra något så skulle typ 90% av laget ryka och han hade inte varit först.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
thorwald: Ja liljewall är mer en defensiv spelare än offensiv, på denna nivå. Är det ens en diskussion? Walli är en powerforward som ger energi och kan användas lite här och där med sin storlek och fysiska spel. Tro det eller ej, men jag har också sett han spela denna säsong. Att du tycker han tagit kliv behöver väl inte betyda att han är bra? Eller att han är fri från kritik? En kritik som faktiskt är befogad, ibland oförtjänt kritik, absolut. Sen har jag åtminstone inte jag sagt att han är sämst i laget. Men en av dom sämre vill jag ändå påstå. Inte ensam om den åsikten heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2021-10-16
kattan: Madsen och Boyce är jäkligt nyttiga på sitt sätt och har hög OISVS procent så dem tycker jag väl kanske de enda man inte ska jämföra Olofsson med. De är de enda spelare jag skulle sätta epitetet "gnuggare" på. Resterande är det är helt befogat att jämföra med.

Att han ser valpig ut eller skulle behöva se mer engagerade är väl ändå helt subjektiv uppfattning. Själv tycker jag Hanzl ser jäkligt oengagerad ut, men ändå gör han ju bevisligen bra saker.
Låst ämne

« · 2240259 · »