1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2005-10-06

589492 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
larry73: ang. 2-2 målet så verkar dagbladet och kenta överrens om att den tog på kalle och in .. du verkar vara ensam om att se den gå rakt in ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Helg Ernest: förhoppningsvis så åker han hem då .. kanske han kan övertala kalle oxå ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Olle: Har ni tänkt på att Krykov bara har kontrakt November ut.
Eller var det rent av Oktober ut bara?
Vad händer då ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Icetea: Det där med 2 transatlanter låter jävligt bra. Mer fart och tyngd skulle inte skada. Ett par killar som verkligen kan hålla pucken i anfallszon ett tag och forcera in en puck eller två per match. Sen det där med Krykov...man får nog börja inse att han inte har mycket mer att ge. Han är för stor och lång för att träna upp någon hastighet. Ålder är ju heller inget som står till hans fördel. Sen det om backarna håller jag verkligen med om. Hellre en hungrig men skakig Hansson eller Calle J än en erfaren, mätt, men ack så slö/loj Koskinen. Känns det lite som att han tar sin plats i truppen för givet, månne?

Hur ser det ut med Nilsson föresten? Spelar han tillräckligt nu, på det sätt det var meningen att han skulle, när han blev värvad? Man börjar bli lite less på att höra dom där tvåorna för roughing med 5-8 minuter kvar att spela av tredje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Jesse P: Näee inte det minsta tro finns kvar, men jag hoppas jag har fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Redhat: Skönt och se att folk har sån härlig tro på sitt lag..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
rupert: Wikegård kommer att ha fel angående var placering ändå, han har sagt 11:a men vi blir 12:a. Det är ju bra i alla fall, att han får fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Ann: Naturligtvis RÄTAS
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Red Rocker: Usch så negativ du var...:)
Vad är det som säger att det INTE ser annorlunda ut?!?
Finns frågetecken...absolut...men frågetecken är till för att rtas ut o bli !
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Ann: jo visst det är 45 omgångar kvar av pina, vad är det som säger att det kommer att se annorlunda ut i nästa match?? Näe jag tycker inställningen på vissa av spelarna är ett stort:

? ?
? ?
? ?
? ?
?
?
?
?

?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
El Aka Ali: Japp...det är det jag menar...Visst vi kan alla vara negativ o säga "ååå vad dåligt" o "varför gjorde dom inte så ""o varför köpte dom inte den spelaren" MEN ....vilken kul stämning det blev då i publiken med supportrar som nästan buar ut laget...NÄ...upp till kamp....detta klarar dom det är jag övertygad om! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Red Rocker: Hm..Det är ju 45 omgångar kvar....mycket kan hända...som sagt det går fort i Hockey:))

Perra: Japp!! Känns skönt att dra med sej nån i positiviteten:))
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Ann: Du har helt rätt Ann. Ge aldrig upp även om det blåser snålt kring öronen. Sanningen att säga så är det, det normala som TIK-supporter. Man måste leva med hjärtat i halsgropen. Det hör bara till. Det har alltid varit så och kommer så att fortsätta vara. Men det är också lite av charmen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Ann: tack ann fortsätt med den goda andan jag följer dig i samma spår
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Ann: Jag avundas dig som kan vara så positiv för det kan inte jag. Jag tycker det är så förbannat jobbigt att de inte är bättre än detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Herminator: Varsegod! SÅ lite så...
Är lika besviken jag med naturligtvis över att det "segar på" och inte lossnar, även jag hade säkert sett vissa spelare utbytta o dylikt.
Men jag mår ju fa% inte bättre av att HELA tiden ha en negativ inställning...

Nä!! Upp med humöret det är mitt råd...Och OM nu Timrå åker ur ES eller hamnar sist så tänker jag fortsätta vara positiv även nästa säsong o nästa o nästa o nästa.....

För JAG är Positiv och JAG ger aldrig upp!!! ;)))
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Laken: Oj vad Wikegård ska gotta sig nu och gnugga händerna.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Asplund svarade för en godkänd insats.

Försvarsspelet/backspelet var under all kritik.

Varför får inte Strålman chansen?

Lill-Kenta vågar inte bänka någon etablerad spelare?

Janne Laakonen gjorde sin bästa match hittills igår.

Robban också bra.

Mycket bra stämmning!


Nu väntar Frölunda och Leksand på bortaplan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Kevin O Shea:

Ahh.. den tanken (som nu är självklar!) hade inte slagit mig..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
orion: Nä, det var nog som någon påpekade i ett tidigare inlägg offside...
Inte offside i målgården dock, som dom tydligen dömde - men Robban var ju kvar i HV-zonen fast pucken spelades ut ur densamma, innan den förpassades i mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Vore dessutom kul med en domare som hade läst regelboken. HV har biffiga backar, mycket av det dom gjorde ikväll var regelvidrigt!
Hade vi inte en regelrätt trea, byetheway?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Bergius: Koskinen har aldrig varit vacker att se på !
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
JimmyH: Håller med dej i det mesta, Jimmy. Kalle K ut - och bänka även Krykov.
Ser nog även Hansson i stället för Calle J, som inte hänger med i elitserietempot.
Dessutom tror jag att en revanschsugen Oksa kan tokspela mot Frölunda.

Skulle precis som dej också vilja se en kedja med Laakkonen-Nielsen-Hallin, en trolig förstline...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Icetea: Tiden verkar ha kommit ikapp våra finska veteraner. Kalle är katastrofalt vilse i egen zon och Valeri Krykov gör allt i slow motion.

Det verkar bli en sådan där säsong.

Kör detta lag på lördag:

Mv:
Oksa (Asplund)

Dags för finnens revansch.

Backpar:
Svedberg-Aalto
CJ Johansson-Styf
Lindström-Strålman

Anton är svag bakåt men tror ändå han täcker upp bättre än Karl.

Kedjor:
Manderville-Gahn-Crippe
Carlsson-Warg-Wennerberg
Laakkonen-Nielsen-Hallin
Nilsson-Regin-Ström

Bänka Krykov! Tror i och för sig inte Kenta vågar men det vore skönt nu då karln gör exakt noll nytta. Lär nog bli Regin som får värma bänk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Bra jobb på trumman ikväll, Rolf-Olle!
Blir för övrigt alltid bra tryck då det är mindre folk i hallen.

Orkar inte kommentera matchen mer än att vi gör en mycket bra kämpainsats men släpper till alldeles för många lägen bakåt, markeringsmissar och sånt skit. Sedan att vi inte gör tillräckligt med mål på chanserna är vi ju tyvärr vana vid. Jäkligt tung förlust!
Karl Koskinen som vanligt suverän över hela banan.. Hmmm.

Men, följ med till Leksand på måndag för ett bottenmöte för faen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Olle: Kalle är såå långsam och loj i egen zon framför allt. Strular med pucken är helt enkelt inte noga med det han gör- verkar som han tappat all skridskoåkning oxå tyvärr.

Timrå har inte den fart och fläkt som vi vant oss vid - ser rent av nedtränade ut även om en del kallar det för bortförklaringar, kommer fel i positionerna, kladdar med pucken och tappar den vid egen blå eller i mittzon och får hela tiden spelvändningar emot sig.

Ser heller inga linjer i speluppbyggnaden bli mestadels på chans. Försöker att hålla i pucken men p g a dålig skridskoåkning/rörlighet så dras tempot ned och vi blir ett lätt byte för motståndarna. Inte ens kontringsspelet fungerar för rörligheten och passningsspelet är alldeles för dåligt.

Arbetsinsatsen är det inget fel på men målskyttar saknas ju som alla vet!

Vi ser ut att väga alldeles för lätt i anfallszon - vi orkar liksom inte nagla fast motståndarna i deras zon

Från 2-1 målet och fram till plexikraschen så kunde man skönja det där fartfyllda spelet från föregående säsonger. Tyvärr så sjabblas det vid egen blå samt dålig markering när HV går ifrån till 2-4 i 3:e.

Vad göra? Bänka Kalle K, Sätt in Strålman med Styf. Införskaffa minst 2 transatlanter som har speed och tyngd samt en riktig målgörare, ryss,tjeck, finne eller vad som helst(Fast det är jä-ligt svårt att få tag på nån)
Sätt Krykov i specialträning med inriktning på tempo, han är inte speciellt bra tränad just nu - in med Ström som center
Värva Anders Eriksson på try out - det går inte fort där heller men han kan spela rejält och enkelt - måste vara bättre än Kalle K just nu...
Calle J får bli 8:e back som det känns just nu....

Kort sagt Timrå behöver nästan en helt ny femma för att krångla sig ur den här negativa trenden tror jag tyvärr, Manderville kan vara början på den nya trenden men mer obekväma beslut måste tas av ledningen. Oksa kan väl inte ha värvats som back up målis??
Som det ser ut idag var det en tabbe att inte signa Lasse Jonsson!!
Laakonen ser ju väldigt blek ut - behöver två stora och snabba kedjekamrater för att få de ytor han behöver för att slå sina passningar.

Se framåt , börja om nu innan det är för sent - 45 omg kvar

FORZA TIK - no matter what.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Det här snacket om att backarna litar på målvakten eller ej...är inte det en smula överdrivet?

Huruvida man väljer att följa med djupt i anfallet eller inte avgörs ju totalt på positionen, den andra backen har. Dessutom så vet säkerligen backparen vilken som ska agera defensiv, eller offensiv back. Man följer ju inte direkt med i ett anfall med tanken:
"äh! Asplund kommer att ta ett eventuellt friläge"

Eftersom jag inte har haft möjlighet att se någon match live än så kan jag ju inte säga så mycket men jag är ju rätt nyfiken på om kritiken haglar över försvaret för att det ser darrigt ut eller rent av lojt. Så verkar ju iaf vara fallet när det gäller Koskinen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
ernie eagle: Andra (förutom#9) kan spela någotsånär försvars spel...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
actionleif: Svebba kan ju iaf skjuta till skillnad från vissa andra!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Ambroo: jo ganska ialla fall :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
ernie eagle: vad sägs om svebba på bänken !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Man ångrar ju att man tittade på sms:et man fick mitt under kristet-konserten på Pipeline Ikväll. "3-4" drog ner röjsuget väsentligt! FUCK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
ernie eagle: Vad sägs om att dra mållis på än gång och chans på att göra massor av mål....Släng in robban han kan dubbla som mållis efter sitt kramkals med Liv idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Dream Team: en blogg? hm.. kanske det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
larry73: riktigt! en sak som jag dock tror vi är överens om, är centrarnas sätt att agera.

vart finns backcheckingen, farten, speluppbyggnaden och finessen? inte i "speedy" krykov och gahn "banan" iaf...gamla tiders b-å lir funkar inte i dagens snabba ishockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
larry73: Guuuuuuud så less man är nu. Men va faan solhelvetet går upp imorgon också. Skall tillbringa en sisådär 7-8 timmar på tåg till Sveriges Framsida - GötLaBorg!

Jag sparkade, jag fräste, jag svor, och flinade snett efter slutsignalen.

Men aldrig aldrig aldrig nånsin ger jag upp kärleken till mitt lag - TIMRÅ IK!

Att vi saknar målskyttar är ett understatement. Men det finns inga genvägar till framgång. Ikväll gjorde t.o.m. "Svebba" och "Wargen" måååål.

Ett ljus i mörkret trots allt. Nu jävlar käkar vi taggtråd till frukost imorrn och inget sketet fullkornsvete.

Vi skall bara ta oss upp till ytan igen från detta avgrundsdjupa mörker. Nu knyter vi nävarna.

Ikväll fanns intuitionerna och en känsla av att det "Gamla Timrå IK" och klacken inklusive jag var i högform.

Underbart att känns stämningen.

Nu slänger vi in Oksa i målet på lördag, bänkar Kalle Koskinen och låter "Svebba" spela första backpar med Styf och så kliver "Sheriffen" in på isen i Scandinavium, slår klubban i isen och hetsar indianerna till misstag och indianpass i egen zon.

Vad sägs om Oksa-Svebba-Styf-Crippe-Gahna-Manderville på lördag.

KÖR SÅ DET RYKER!

Hejja hejja hejja Timrååååååååå......

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Psssssssst....ikväll ryckte Supporterklubben in och sålde matchprogram. Jag och Bohman drog stilrent in 5500kr till moderföreningen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Herminator: Jaha, så nu när man har Asplund tex så är man inte med i någon zon, utan ser att ut att sitta kvar i omklädningsrummet. Jörgens bror Anders är ju ledig och gjorde stor succé i HV förra året, kanske vore nåt =)

Tror annars att Oksa står på lördag, 4 billiga mål bjuds det på idag. Även om de flesta var försvarstavlor snarare än målvaktstavlor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Lall on, lall on... som folk totalt befriade från lidelse skulle ha uttryckt det.

Det ser lite halvmörkt ut nu.

Åk till Leksand!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Ambroo: Det är sant att åsikterna går isär det är väl därför man sitter här. Inte så roligt om alla bara håller med :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
larry73: Jo det är just det man saknar från de senaste säsongerna. Backarnas förtroende för målvakten gjorde att de kunde slappna av i egen zon och vara med både i uppbyggnad och offensiv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
larry73: Hade vi inte haft Johan i kassen idag hade det sett betydligt mycket värre ut, han höll oss kvar i första när Koskinen och co spelade bridge och tog på sina calzones...

som sagt, åsikterna går isär.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Projektion, någon? Nä skämt å sido. Varför inte släppa det där och fokusera på lite konstruktiv kritik istället?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Ambroo: Jo men hör inte målvakten dit? Eller har du honom som en offensiv spelare, å andra sidan det kanske skulle få fart på målskyttet. Ledsen och säga det men försvaret blir sämre när man inte litar på sin siste man. Man försvar sig på ett dåligt sätt och tar fel beslut. Varken Asplund eller Oksa är en pålitlig 1:e mållis i mina ögon. tyvärr men så ser jag det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Dream Team: ..synpunkter och kritik, skulle det stå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
larry73: ehh...du tror inte han syftade på försvarsspelet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
RocknRolf2: Huvudorsaken till min, och säkert många andras irritation i den här gästboken över grunden i det du skriver har inte mycket alls att göra med vilka du hängt ut på ett personligt plan eller inte. Nej, det har du kanske inte alls gjort, när allt kommer omkring. Dock är det väl i likhet med en dåres envishet som du fortsatt att hela tiden ta upp negitiva vinklingar av det mesta som rör Timrå IK den här säsongen. Att du skriker om tränarbyte, det kan det ju räcka med att du gör en gång, t.ex...

Men du kan ju alltid prova att starta en blogg, eller nåt sånt. Där får du både skriva det du själv vill. Du kan även slippa andras synpunkter och synpunkter. Ja, nu vill ju inte jag säga att mina synpunkter här inne har någon som helat grund, för det har de ju rakt inte....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
kidcox: Strålman har ju varit sjuk så det måste vara därför. En 100% frisk Anton hade säkerligen lirat i kväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Ambroo: Visst visst. Tror Tränarna är toppen nöjda..vad var det?? Micke Andersson sa, Jo, billiga mål. kan bara hålla med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Dream Team: Jag måste faktist hålla med Rockenrolf2.
Inte tycker jag han har gjort speciella personangrepp ?
Iofsg har jag inte läst så noga.
Men för mig är spelare, ledare och dommare offentliga personer.
Hur många gånger klagas det inte på spelare, domare osv. här i GBn , i tidningar och TV
Som nu tex. Vi skall va J..T glad att vi inte har Leksands målvakt.
Tom "Katternas" målis är bättre.
( Att dömma av vad jag såg på sporten)

Däremot står det klart och tydligt att man inte skall angripa personen utan hans idéer här i stadgarna.
Så frågan är om inte du gör ett personligt på hopp på RockenRolf2.
Bestrid hans påståenden istället för att håna honom för att han har synpunkter
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-10-06
Lite underligt att Anton Strålman sitter på bänken medans några av våra mest rutinerade backar ser ut som rundningsmärken.
Kvällens match tycker jag visar att hjärtat inte sitter på rätt ställe på många av spelarna.

Det vore bra om vi återgick till det spel vi haft dom senaste säsongerna dvs (förutom under lockouten) sarg ut i egen zon och in i anfalls zon och kötta och gå på returer.
Nu försöker vi tydligen att föra spelet vilket vi inte har spelarmatrial till.
Hoppet är det sista som överger en
Enda ljusglimten idag var Crippe, stod i en klass för sig .
Asplund så där skulle jag säga, varken bu eller bä ,Liv klart bättre.
Kommentera

589492 · »