1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599950 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - HV 71 2008-09-18

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: Ja men de ska inte ens spela champions leauge, det är väll bara HV och LHC som ska gör det, eller är Frölunda med där också?

Olle: Tyckte det såg ut som om Pärssinen skulle dra till han faktiskt, han var rätt arg där. Hahl var ju domarnas val i elitserien, undrar var de rangordnar Pärssinen :)

Annars är Pärssinen kung, fy fan vad bra han är. Hoppas Timrå får behålla honom länge till.

lungan: Nej nej det ska dom inte, jag syftade bara till att ironisera över deras "guldbygge" som just nu floppar, till min stora glädje.

Olle: Det är ju bara spekulationer om vad som hände och vad som sas, varför han sa det eller varför inte han svarade på frågor osv.
När domare kommer snett in i matcher, uppträder tveksamt, blundar för solklara situationer och samtidigt en bit in i matchen känner på sig att han borde ha tagit den och den utvisningen och på så sätt också märker att spelarna börjar bli griniga på honom tror jag det blir ännu svårare att föra diskussioner med domaren i fråga.
Lång mening tillika godnattkram.

Sjöberg borde ha bytt yrke för länge sedan. Tyvärr.

Jojo!
Man börjar känna igen sig härinne redan!
Vi vann premiären.... Men, enligt flera skribenter, på fel sätt!!!!

Herrejisses!

Anonymous: Spelmässigt är han ju otroligt viktig på alla sätt men är det något jag inte klarar av så är det när spelare snackar ut sig ur matcher när man VET att man behövs på banan. Sundströmfasoner tillhör inte min favoritdel av hockeyn :) Ok om det är i slutet av en säker match men nu var det i andra perioden.

Ja, då har man precis sett reprisen av första matchen, rolig match men lite onödigt spännande kanske....

HV är ju äckligt säkra i PP, maken till självförtroende har sällan skådats......

känner mig INTE orolig för anfallsspelet, Pärssinen var ju grym tills han åkte ut.....lite onödigt kanske

Därmot finns väl en del att jobba på i försvaret, känns som om alla inte riktigt vet vem som ska göra vad alla gånger, och med en flåsande "blåtjur" i nacken kan ju vem som helst bli stressad.....

Jättekul att Hynning, Lander, Mäkiaho och Lehtonen fick näta....

Lehtonen...säger bara: vicken kille, jädrar vad han kommer att bli nyttig...

Hedström klart godkänd tycker jag, drällde lite med pucken ibland, men tekade ju helt ok!

Vill man att frölunda ska vinna eller förlora på lördag?

Sjöberg....den mannen...idag var han inte bra....

Var Skogs nervis!

Skarin: Vad än Pärssinen sa, så sa han det ju två gånger eftersom han först fick en tia och sen 10+game (om nu inte Sjöberg visade för missconduct två gånger bara för att markera)

Personligen så tycker jag inte att Sjöberg är kass därför att han "inte pallar trycket", är inkonsekvent eller kommer fel in i matcherna (det skulle innebära att han kommer fel in i ca 8 av 10 matcher han uppträder på), jag tycker att han är kass därför att han verkar vara mentalt inkapabel att följa vitala spelsekvenser för att istället titta på en oviktig del av spelet, sådeles förtjänar han epitetet "helt jävla dum i huvet". Hade jag varit domarbas hade jag tamefan avskedad honom via sms!

Trots detta så måste man ändå förmoda att t om. domare Sjöberg besitter den gnutta professionalism som krävs för att inte plocka ut en spelare för resten av matchen pga. en "match-i-matchen" mot någon enskild spelare.
Mitt Sjöberghat är iaf inte sprunget ur den aspekten av hans egenskaper.

Kontentan av min åsikt är alltså att det är fullständigt onödigt att ta en diskussion med en domare eftersom domslutet aldrig kommer att ändras och om det finns oklarheter så skall lagkaptenen ta detta, allt annat är ovidkommande....ja och naturligtvis att domare Sjöberg är dum i huvet också, det ska man aldrig glömma.

Olle: Men här handlar det nog mer om att han tappade huvudet lite, det kan alla göra i stridens hetta. Han visar lite kämpaglöd bara, ett friskhetstecken :)

Minns när Mora åkte ner i kvalserien i våras och den annars relativt lugne Kari Eloranta också visade känslor och klagade på "svensk socialhockey", det visade ju bara på att det berörde honom mycket.

Anonymous: Ja jag håller med dig till 100% men jag ser ju hellre att någon av ungdomarna visar ut sig själv på det här sättet än en av lagets mest framträdande spelare. Hur som helst, en gång är ingen gång....17 gånger är Sundström.

Olle: Jag vill inte försvara Pärssinen. Detta händer och det kommer hända igen. Men det är inte bra att det händer. Inte minst när så mycket återstår av matchen. Men jag har förståelse att sådant här händer ibland. Adrenalin och en domare som heter Sjöberg.

Skarin: It's a deal! Klantigt av Pärssinen och Sjöberg lider av retardation. Vi ger oss där :)

Olle: Sitter här i natten och funderar.
3 poäng i premiären, mot regerande svenska mästarna - som dessutom mosade Frölunda i sin premiär...ändå har jag svårt att känna mej riktigt nöjd.
Vad beror det på?
Jo, på det sätt som vi släpper in 5 mål på - det kändes alldeles för yrt i egen zon i stort sett hela matchen. Vid ledning med både 4-1 och 6-3, då skall fan i mej matchjäveln stängas! Men icke! Som så många gånger förr lyckas laget som tar ut målvakten mot Timrå forcera in ett mål.

Det känns lite tråkigt att jag inte känner mej helt tillfreds med 6 mål framåt och 3 välförtjänta poäng...

Lehtonen och Styf bäst i Timrå. Erixon och Persson hoppas jag kan mycket bättre än så här. Robin J saknades verkligen i försvaret.
Axelsson helt osynlig, och till och med Bagarn var anonym...

Dumdomarn tänker jag inte ens kommentera - Idiot!

Kevin O Shea: Du är inte ensam om att sitta i natten och fundera :)

Vet inte vad som retar mig mest. Att vi tappar ledningen (två gånger), att domaren fullkomligt sög, att kanal plus websändning krånglade igenom hela matchen? Nä jag tror att det som retar mig mest är att det här var en match som borde ge en del svar till alla tvivlare men iom att det är första omgången så kan man inte dra några slutsatser öht. Det fullkomligt suger att inte kunna känna sig helt nöjd efter 3 pinnar och 6 mål framåt, ja.

Kommer Hynning fortsätta spela stabilt så länge han håller? Har det verkligen släppt för Lander/Pääjärvi? Var det bara jag som spelade upp bilden av jontes stolpträff i öppen bur när HV gjorde både 6-4 och 6-5?

Nä vars laget står blir nog glasklart när RJ och Tenkrat kliver in i bilden. När det gäller backspelet så måste det nog få sätta sig lite för de nya spelarna. Skogs hade verkligen inte många rätt i defensiven och i uppspelen ikväll.

Anonymous: Håller med. verkar som att tik vinner när han är med. Hv-snubbarna vet att han är viktig för timrå och dessutom skadebenägen. Såg inte matcher tyvärr, men antar att de tog Timo hårt och försökte reta upp honom när tilllfälle gavs.

Appropå Pärssinen åkte han på en roughing vid gruffet fast han inte gjorde någonting, Thörnberg åkte på styf som sen började slåss med en annan HV-spelare. Sjöberg ville ha lika många från varje lag och valde Pärssinen från Timrå som andreman. Tacka för att han blev arg. Klantigt men förståligt.

Erixon tyckte jag var bra till 95% av matchen, ett par slarv med puck var det enda jag såg.
Spelet 5-5 skötte vi bra om ändå lite passiva ibland i egen zon. Men HV skapade egentligen inget riktigt farligt i 5-5. De gjorde helt enkelt mål på alla sina riktigt bra chanser(+ 1-2 målet).

Okey start med 3 sköna poäng räcker väl som betyg?
Vad sjutton det var inte Luleå vi mötte utan ett av Guldfavoritlagen... Hybrisvarning?

Tycho: Sjöber lyckades på nått sätt missa att Louma (stavning?!) utdelade en rak höger på Styfs käkben trots att han stod bredvid händelsen. Beklagligt.

Kändes fruktansvärt härligt igår när man var taggad till tusen. Sen att den 1:a perioden blir en orgie i offensivt frosseri gjorde inte saken sämre.

Tänker inte kommentera det lite yra försvaret osv. däremot Domare Sjöberg. Förlåt uttrycket domare. Praktarsel kanske passar bättre, kommer osökt att tänka på mr. Magoo, Hmm, konstigt.

Fortsätt så här men styr upp bättre i egen zon så kan det här bli den bästa vintern på länge.

Skönt med en seger direkt. Lika glad som jag är för det offensiva spelet...lika bekymrad är jag för defensiven...!
Det var tur att HV hade frölundamatchen i huvudet. Annars hade det kunnat se annorlunda ut...

kulltorp:

Ähh, försvaret kommer att ordna sig, inte så konstigt att det ser lite "yrt" ut när vi har så pass många "nya" där. Bara Lehtonen får börja styra ordentligt, och Skogs kommer igång, Sebban tycker jag imponerar ändå.
Va sjutton, misstagen kommer ju vid en vansinnig checking av ett av seriens ettrigaste och bästa lag.
När HV sätter fart och jagar är det inte roligt att vara försvarsspelare.

Kul med 6 mål det var inte igår! Försvaret var lite si och så på vissa händer
Skall man ge plus så såg Lehtonen ut som den ledare han är, Styf var som i fornstora dar.
Men den störste var Pääjärvi vilken talang dominerade ruskigt och imponerar mer än vad Zäta som ung där har vi nästa Supersweds i NHL om några år, tycker det var synd att Challe bänkade Junisarna men dom blir svår att stoppa! Domarna gjorde väl några fel för mycket, några tveksamma offsider och Sjöbergs hjärnsläpp som missar Louma som startar bråket och går fri, det samma med Liv. men man kan väl skylla på premiänerver?

Skarin: Jag vill inte heller försvara Pärssinen att han fortsätter snacka efter den första missconducten. Men säg såhär, det är inte den första och definitivt inte den sista gången Patrik Sjöberg visar upp en ofullständig känsla för liret. Han tappar alldeles för ofta huvudet, humöret och konceptet när han svarar för rättsskipandet. I mina ögon är han helt enkelt bedrövlig! Han är så förbannat godtycklig att det saknar motstycke. Han åker blåser hipp som happ och har en fruktansvärt ojämn nivå på sina bedömningar vilket får till följd att matcherna "spårar ur". Ena perioden håller han ribban skyhögt, långt ovan stjärnorna och himlaspelet för att i nästa period blåsa för allting och peta i detaljer som en argsint domherre i pågående cilvilrättsligt mål. Så kan man inte hålla på. Hur i hela fridens namn skall någon då veta vad som rätt eller fel?

Har man lagt sig på en nivå får man förbanne mej se till att hålla sig kvar på den också. Det finns inga mellanting i min värld. Antingen blåser man för allting eller så har man en liberal syn på det hela och lite fingertoppskänsla.

Nej det verkar som att Sjöberg tar ut sin frustration över en en utebliven och icke blomstrande hockeykarriär på sitt dömande. Trist för Timrå IK, tragiskt för svensk hockey.

Uno Gordon: En herre som Sjöberg gör nog bäst i att blåsa för allt, för något sinne för spelet har han ju som sagt inte. Sämsta sämsta.

Rooster23: Snacka om att man fick ståpäls igår kväll då när Mikko Lehtonen klappade in 6-3 i PP. Jag som drog varv efter varv i gästboken i våras att vi måste ha en PP-back med en jävligt vass bössa i en leadingline. Jag tjatade om Lehtonen och slutligen skrev han på.

ORGASM!

www.hockeyexpressen.se/nhl/1.1305417/anton-stralmans-plats-i-toronto-i-fara

Vilka backar vi skulle få om denna kille gav upp

nu är ju den chansen i princip omöjlig men endå :)

« · 1064078