1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581696 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - HV 71 2009-10-24

« · 1191938 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Poffa:


OK, står det så i regelboken så är det väl så. Men en j-vligt konstig regel i så fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Ambroo: Åke var inte bra idag. Inte stora delar av försvarsspelet heller. Man sjunker för djupt flera gånger. Och framåt går det fortfarande trögt. Det går för sakta för de flesta. För få skott, för lite trafik, för dåligt pp. Detta har ju också att göra med att det går för sakta helt enkelt. Men det är väl ett bra lag vi möter också. Jag vet inte, det sägs så. Och att HV har europas bästa pp talar ju också sitt tydliga språk.

Tycker du skriver en sann rad angående våra målvakter också. "Det är inte konstigt att man darrar när man inte känner nåt förtroende". Ligger nog åtminstone en hel del i det och i det här fallet har ju iaf Lindbäck fått betydligt fler chanser än han har förtjänat tycker jag. Det är väl det som känns lite knepigt.

Men fortsätter det så här får vi nog ringa vårat farmarlag om hjälp där bak. Eller nåt i den stilen.

En okej insats iaf. Jag känner mig ganska så nöjd med en pinne. Trots allt. Styf gjorde väl kanske ingen höjdarmatch men räddade en pinne i slutet. Tomas Skogs har ett väldigt bra skott. Två ramträffar, igen! Även ifjol prickade han ramen flera gånger. Man kan säga mycket om Skogs, men han har ju en förbannad jävla otur också. Granath gör en strålande insats. Väldigt tryggt att se hans backspel. För det är ju det det handlar om. Att spela back i egen zon.

Det mest positiva just nu är Granath och Sonnenberg.

Nu väntar dödens match på tisdag. Häftigt värre. Jag ska dit ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24

The great one: Du har ju fel, så ja det är svårt att förstå.

Domaren uppmärksammas på förseelsen i hörnet efter att det blivit mål. Enligt regeln om underkännande av mål kan han därmed INTE döma bort målet.

Efter avblåsning frågar huvuddomaren sina linjedomare och får då reda på förseelsen. För detta kan han då, precis som om avblåsningen varit för blockering, offside, icing eller liknande, döma utvisning. Eftersom det uppstod blodvite vid hög klubba blev straffet 2+2 minuter.

Han gör med andra ord helt rätt i sin bedömning.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
73Sjöbba:


Du skrev ikväll:

"Du store: Du som kan allt borde ju även sett matchen tidigare i år då Ledin gjorde mål med trasig klubba (minns inte vilket lag dom mötte). Läs mitt inlägg från 20:13.

Det jag skrev igår?! om din scoutförmåga var ironi, synd att du inte fattade det"


Vad exakt är det jag inte fattat om min scoutförmåga? Att du var ironisk? Klart jag fattade det. Men varför i hela friden kommenterar du att jag inte fattade det ikväll? Var har jag skrivit det!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Poffa:

Det jag menar är, att om han har dömt mål så kan han inte ta en utvisning som hände innan målet. Skulle han ha tagit utvisningen så kan det inte bli mål. Ska det vara så svårt att förstå!?

God natt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
The great one:


73Sjöbba:


Tack! Känns bra att få kred för sin unika förmåga. En gåva av gud har jag fått. Synd att ingen NHL-klubb har upptäckt det ännu... :-)

The great one
2009-10-22 20:41

The great one: Ja, du är jätteduktig.

73Sjöbba
2009-10-22 20:39

Det sa jag till Laken 1 minut in på is-premiären i Augusti. Sjuk talangscout man är.

The great one
2009-10-22 20:32


Fel av mig, det var i torsdags. Det var därför jag skrev med frågetecken och utropstecken
Det var det här jag menade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
The great one: Sjukt kanske, men inte fel. Utvisningen tas ju efter målet och då kan målet inte underkännas. Jo, det kan det förresten, men då måste det vara en förseelse som leder till stora straffet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
73Sjöbba:


Har jag kommenterat något du skrev igår???


Ännu värre om Ledin gjorde mål med trasig klubba och fick målet godkänt, sedan utvisning. Har det hänt på riktigt!? Sjukt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
The great one: Orkar inte leta enskilda syndabockar, lägger istället min energi på det positiva - att vi verkligen krigade till oss en poäng! Trots ideliga uppförsbackar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Du store: Du som kan allt borde ju även sett matchen tidigare i år då Ledin gjorde mål med trasig klubba (minns inte vilket lag dom mötte). Läs mitt inlägg från 20:13.

Det jag skrev igår?! om din scoutförmåga var ironi, synd att du inte fattade det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Bergius:

Tydligen, eftersom det var det Sjöberg gjorde, men det är inte regelrätt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
The great one: Han skulle ha gjort det ja. Men han missade ju utvisningen och Timrå gjorde mål. Det kan han aldrig döma bort. Däremot kan han ta en utvisning i efterhand efter diskussion med assisterande domare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
73Sjöbba:

Kan man det? Antingen skulle väl Sjöberg ha blåst av för utvisning för hög klubba, och dömt bort målet. Eller inte tagit utvisning och godkänt målet.

Ankan förstod heller inte på Canal plus hur man kan få ett målgodkänt och sedan efteråt bli utvisad för en situation innan.

Det måste väl du också fatta...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
The great one: "Man kan ju inte döma utvisning efter mål"

Varför inte?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Laken:

Hynning visade då inte upp någon kampmoral.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Laban: Domaren tog utvisningen i efterhand eftersom han inte såg situationen. Att HV71 och deras fans gnäller är ju rätt lustigt då Per Ledin gjorde mål med trasig klubba tidigare den här säsongen. Vad hände? Jo, det dömdes mål och Per Ledin fick 2 min för spel med otillåten utrustning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Vi gör en bra match mot serieledarna. Men som vanligt är det för många individuella misstag, från vissa spelare. Men komma tillbaka 3 gånger mot HV-71 är hedervärt, speciellt när jönköpingslaget har 100% utdelning i pp.

Men heder i alla ära, vi skulle haft 3 poäng. Vi måste börja plocka 3:or! Det är 5 poäng upp till sträcket, förlust existerar inte på tisdag mot Modo.

Hynning gör återigen en bedrövlig insats, mot Luleå sist så kämpade han i defensiven i alla fall. Idag var han inte närvarande, och vad värre är att han verkar ha hur mycket förtroende som helst av herr Charles.

Det är ett hån mot Pääjärvi att han får spela så mycket. Tycker även Anger förtjänar mer speltid än Hynning.

Fransmannen är inte heller bra.

Pärssinen kommer inte rätt i sin kedja. Skulle vilja se honom i första med Corso och Sonnenberg. Även fast Björn Svensson gör det mycket bra där och även producerar. Men Corso Pärssinen har en bra kemi, lägg till Sonnenberg så har vi en riktigt bra första line.

Sebbe Erixon, Moe samt Granath gör en bra insats på backen. Skogs gör mycket bra också, men även mycket dåligt, så det håller inte ändå.

Åkerlund är bättre än Lindbäck.

Patrik Sjöberg var pinsam att skåda. Antingen dömmer man utvisning för den höga klubban eller mål. Man kan ju inte dömma utvisning efter målet!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Desto mer jag tänker på det, vilken kampmoral laget visar upp!
Betänk vilken situation vi är i och att då gång på gång hämta in underläge mot starka HV71 är förjävla bra jobbat!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Laban: sluta lipa pingstvänner ni leder ju
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Laken: håller med
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
mikenomad:

Tägtström som är i farten eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Vi har tyvärr ingen matchvinnande målis. Stort sett mer eller mindre målvaktstavla i varje match oavsett vem som står.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Harryhaffa: Själv har jag varit i närheten av målburar och kan följdaktligen uttala mig. Åke och Limpan är möjligen två av ES mest (fast fan vet) lovande målvakter. F.n. duger de inte, ingen av dem har dessutom någon som helst rutin eller erfarenhet att falla tillbaka på om det blir en tung säsong...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Harryhaffa: Med en sån åsikt så är det väl ingen idé för knappt nån att skriva ens en mening hockey på det här forumet? Inte ens en promille har väl lirat och än färre coachat menar jag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Vill verkligen inte ha in en till målvakt i det här läget som rör till allt ytterligare. Minns Modo och även Rögle förra året.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Harryhaffa: Tycker absolut att jag kan utala mig om våra målvakter gör en bra eller dålig match? Lika mycket som man kommenterar våra utespelare?
Kommentera


Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Hoppas Challe sitter med hela laget framför Fbk-Luleå.
Luleå spelar som Timrå gjorde i 4-5 säsonger i Elitserien, dem äger matchen med sin fart och tunga kroppsspel. Vet inte hur många gånger Bagarn åkt på en kyss redan av lulespelare.
Anders Nilsson, vem är det? Ser riktigt stabil ut i kassen.

Hedström ser lagomt loj ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Foyn: En som alldrig varit i närheten av en målbur ska inte utala sig om en målvakt är bra eller dålig..

Både åkerlund och Linbäck är två av es bässta målvakter, båda har helt skillda spelstilar, Åkerlund spelar på inspiration vilket gör han sämmre om han tappar skärpan, och vem vet efter fem tio matcher om han har samma skärpa...självklar första keeper....Näää

Linbäck är en teckniker, han jobbar mer med att täcka skottvinklar, och läsa av spelet...båda är bra på sina sätt..men ingen av dem är självklara första keeprar..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Ambroo: Även om jag inte har något större förtroende för nån av dem, det är inga 1:e målisar vi har, så håller jag med om att Åkerlund bör vara valet. Bara att hoppas att hans skade/sjukdomselände är ett avslutat kapitel. Känner mig rätt positiv till sinnet ändå idag, tycker dagens match var ytterligare ett kliv framåt, kapaciteten FINNS där. Med lite flyt och självförtroende kan det nog lossna rätt bra....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
haggen: Töva Tigers trycker gärna upp en nr.7 till Hynning, då kan han nog göra lite mål och få lite självförtroende
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Ambroo: Hmm... Jo vi måste nog satsa på en första målis. Men mitt val är isåfall Lindbäck. Gillar inte Åkes fladdriga stil.... Men vi får se? Ingen av våra målvakter verkar vilja bli matchhjälte direkt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Foyn: Satsar man på en uttalad förstemålvakt så är jag säker på att vi kommer att ta fler än två segrar och valet bör vara Åkerlund. Kontinuitet är ledordet i den här frågan, det är jag övertygad om. Jag är också tämligen säker på att det inte är hos Tarvainen det brister.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24

Ambroo: Nej det tror jag inte,

Svårt att säga något negativt om Tik´s spel idag faktiskt, med tanke på vilket lag man möter. Idag tror jag vi presterar absolut MAX med tanke på placering o självförtroende.

Men Hynning har ett förtroende hos Challe som de flesta saknar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Laken: Tycker du han var bra ikväll ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Ambroo: Hoppas verkligen att Åkerlund blir uttalad förstemålvakt nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Skicka 7:an nånstans, vi måste in med brunkare, frökenspelare kan hålla till i HV eller Frölunda.
Abbott-bröder-typer hade varit som hand i handsken. Timrå ska vara fart o fläkt och inte segt o yra höns som idag.

Ut med Challe och in med Lill-Kenta, han är kung, Challe brände sista bron i eftermiddag med sin coaching.
Vem saknade M. Karlsson idag?, skicka han med samma buss som nr 7.
Trodde inte jag skulle säga detta men Skogs är bättre än 33:an, kvickare och skjuter bättre, målen kommer att komma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Ambroo: Som jag sa... Ser inte många keepers i ES som släpper in dragskott fastän man har fri sikt ! Sen kan vi kämpa hur mycket vi vill, men några matcher kommer vi inte vinna. Det är inte svårare än så.
Det jag tycker är konstigt att innan serien drog igång snackade alla om vilka duktiga mållisar vi har. Sen har det hänt nått ? Jag undrar vad Tarvainen håller på med ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
RTS: Ja den är också konstig ? Starkov får lira istället ??
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
RTS: Han måste ju ha blivit skadad eller nåt i den stilen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Laken: Vi har ingen målvakt som vinner matcherna åt oss.

Kollar man på RBK, BIF, SSK, LHF, DIF och SkAIK, lag som jag tycker att vi är jämnbra med spelmässigt, så har alla dem plockat en hel del poäng tack vare en starkt insats av keepern. De kan förlora skotten med 40-15, men ändå vinna med uddamålet. TIK däremot har haft ett övertag skottmässigt i i stort sett varje match och vi har ju sett hur det har slutat.

Jag tycker att man har gjort en generalfel här. Ok att man gav Limpan och Åke alla möjligheter i början genom att varva, men när Lindbäck fick den där tunga starten så skulle givetvis Åkerlund ha fått chansen i mer än en match. Det är inte konstigt att man darrar när man inte känner nåt förtroende.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Foyn: Då känns faktiskt bänkningen av Anger värre, spelade han något efter halva matchen? Trots sin aggresivitet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Inte konstigt att vi torskar ikväll. Timrå har i nuläget ingen målvakt. I dagens ishockey är det helt omöjligt att vinna om inte målvakten tar några puckar. Första målet är helt omöjligt att ta men resten ? Han har fri sikt och det är drag skott ! Inte många målisar som släpper in sånt i ES. Sen dessa jävla köksväg mål ! Helvetiskt trött man blir... Näh våra målvakter måste upp annars vinner vi inte ett skit.
Ett frågetecken är ju våran målvaktstränare? Vad gör han ?
Ett annat är ju Challe... Bänkar MPS återigen men låter 7 an lira som inget hänt ??? Ett poäng mot serieettan är kanske bra men vi halkar efter :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Oerhört starkt att vända underläge TRE gånger mot seriesuveränen HV71!
Visar på moral och krigarinställning i dagens Timrå IK!

Trots övertidsförlusten så är jag stolt över lagets insats!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Laban:

Eller så tackar ni Sjöberg för 2 pinnar, endra delen ser han inte utvisningen och dömmer mål eller så dömmer han utvisning och inget mål.
Nu blev det mål sedan "diskuterade" Sjöberg och Karlsson på Jönköpingsmanér och vips var det 4 minuter PP. HV avgör i PP tänkte han och TIK är nöjda med en pinne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Nån som ser FBK - Lule så åker Sanny ut för en 10 ggr billigare tackling i ryggen än den Corso åkte på.
Solklar två enligt domaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Ambroo: Ja Sonnenberg var jäkligt bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Spöket: Ni bröt er bortatrend, ni leder serien och ni har ett grymt powerplay. Bra så, trevlig kväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Anonymous: Ja men hua, jätteskoj...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
I kväll kan TIK tacka fru fortuna och Doamren Sjöberg för 1 p.

Att han lyckas missa Sonnebergs höga klubba precis innan 3-3 målet
är helt otroligt.Sen att Sjöberg gör en efterhandskonstruktion efter målet
är ju märkligt.
Kommentera

« · 1191938 · »