1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599820 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - HV 71 2009-10-24

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Laban: Domaren tog utvisningen i efterhand eftersom han inte såg situationen. Att HV71 och deras fans gnäller är ju rätt lustigt då Per Ledin gjorde mål med trasig klubba tidigare den här säsongen. Vad hände? Jo, det dömdes mål och Per Ledin fick 2 min för spel med otillåten utrustning.

Laken:

Hynning visade då inte upp någon kampmoral.

The great one: "Man kan ju inte döma utvisning efter mål"

Varför inte?

73Sjöbba:

Kan man det? Antingen skulle väl Sjöberg ha blåst av för utvisning för hög klubba, och dömt bort målet. Eller inte tagit utvisning och godkänt målet.

Ankan förstod heller inte på Canal plus hur man kan få ett målgodkänt och sedan efteråt bli utvisad för en situation innan.

Det måste väl du också fatta...

The great one: Han skulle ha gjort det ja. Men han missade ju utvisningen och Timrå gjorde mål. Det kan han aldrig döma bort. Däremot kan han ta en utvisning i efterhand efter diskussion med assisterande domare.

Bergius:

Tydligen, eftersom det var det Sjöberg gjorde, men det är inte regelrätt!

Du store: Du som kan allt borde ju även sett matchen tidigare i år då Ledin gjorde mål med trasig klubba (minns inte vilket lag dom mötte). Läs mitt inlägg från 20:13.

Det jag skrev igår?! om din scoutförmåga var ironi, synd att du inte fattade det.

The great one: Orkar inte leta enskilda syndabockar, lägger istället min energi på det positiva - att vi verkligen krigade till oss en poäng! Trots ideliga uppförsbackar.

73Sjöbba:

Har jag kommenterat något du skrev igår???

Ännu värre om Ledin gjorde mål med trasig klubba och fick målet godkänt, sedan utvisning. Har det hänt på riktigt!? Sjukt...

The great one: Sjukt kanske, men inte fel. Utvisningen tas ju efter målet och då kan målet inte underkännas. Jo, det kan det förresten, men då måste det vara en förseelse som leder till stora straffet.

The great one:

73Sjöbba:

Tack! Känns bra att få kred för sin unika förmåga. En gåva av gud har jag fått. Synd att ingen NHL-klubb har upptäckt det ännu... :-)

The great one
2009-10-22 20:41

The great one: Ja, du är jätteduktig.

73Sjöbba
2009-10-22 20:39

Det sa jag till Laken 1 minut in på is-premiären i Augusti. Sjuk talangscout man är.

The great one
2009-10-22 20:32

Fel av mig, det var i torsdags. Det var därför jag skrev med frågetecken och utropstecken
Det var det här jag menade.

Poffa:

Det jag menar är, att om han har dömt mål så kan han inte ta en utvisning som hände innan målet. Skulle han ha tagit utvisningen så kan det inte bli mål. Ska det vara så svårt att förstå!?

God natt.

73Sjöbba:

Du skrev ikväll:

"Du store: Du som kan allt borde ju även sett matchen tidigare i år då Ledin gjorde mål med trasig klubba (minns inte vilket lag dom mötte). Läs mitt inlägg från 20:13.

Det jag skrev igår?! om din scoutförmåga var ironi, synd att du inte fattade det"

Vad exakt är det jag inte fattat om min scoutförmåga? Att du var ironisk? Klart jag fattade det. Men varför i hela friden kommenterar du att jag inte fattade det ikväll? Var har jag skrivit det!?

The great one: Du har ju fel, så ja det är svårt att förstå.

Domaren uppmärksammas på förseelsen i hörnet efter att det blivit mål. Enligt regeln om underkännande av mål kan han därmed INTE döma bort målet.

Efter avblåsning frågar huvuddomaren sina linjedomare och får då reda på förseelsen. För detta kan han då, precis som om avblåsningen varit för blockering, offside, icing eller liknande, döma utvisning. Eftersom det uppstod blodvite vid hög klubba blev straffet 2+2 minuter.

Han gör med andra ord helt rätt i sin bedömning.

Ambroo: Åke var inte bra idag. Inte stora delar av försvarsspelet heller. Man sjunker för djupt flera gånger. Och framåt går det fortfarande trögt. Det går för sakta för de flesta. För få skott, för lite trafik, för dåligt pp. Detta har ju också att göra med att det går för sakta helt enkelt. Men det är väl ett bra lag vi möter också. Jag vet inte, det sägs så. Och att HV har europas bästa pp talar ju också sitt tydliga språk.

Tycker du skriver en sann rad angående våra målvakter också. "Det är inte konstigt att man darrar när man inte känner nåt förtroende". Ligger nog åtminstone en hel del i det och i det här fallet har ju iaf Lindbäck fått betydligt fler chanser än han har förtjänat tycker jag. Det är väl det som känns lite knepigt.

Men fortsätter det så här får vi nog ringa vårat farmarlag om hjälp där bak. Eller nåt i den stilen.

En okej insats iaf. Jag känner mig ganska så nöjd med en pinne. Trots allt. Styf gjorde väl kanske ingen höjdarmatch men räddade en pinne i slutet. Tomas Skogs har ett väldigt bra skott. Två ramträffar, igen! Även ifjol prickade han ramen flera gånger. Man kan säga mycket om Skogs, men han har ju en förbannad jävla otur också. Granath gör en strålande insats. Väldigt tryggt att se hans backspel. För det är ju det det handlar om. Att spela back i egen zon.

Det mest positiva just nu är Granath och Sonnenberg.

Nu väntar dödens match på tisdag. Häftigt värre. Jag ska dit ;)

Poffa:

OK, står det så i regelboken så är det väl så. Men en j-vligt konstig regel i så fall.

Poffa: Se där, man lär sig något nytt varje dag. Kul att du kunde förklara denna regel för den var ny för mig.

Foyn: Är ju knappast Tarvanen som har utbildat Limpan. Åkerlund har han hållt på med ett tag, men Limpan är ju helt ny.

Skarin: Ja inte är våra målvakter sämre än de flesta topplagens...men tryggheten framför målvakten saknas ännu.,,man får hoppas en del på Att Caslava sprider det lugn som behövs framöver...

O som Du påpekar det var ett bra lag vi mötte Hv har ju gjort 21 mål fler framåt än det lag som gjort näst mest mål säger ju en hel del om deras kvaliteer framåt...

htikare: Säga vad man vill om HV men dom är experter på små interferens(stavning?). Små detaljer hela tiden och dom gör det bra. Sällan utvisningar men dom vinner tid hela tiden åt sina egna. Fler borde lära sig den nobla konsten att göra det utan att åka ut.

73Sjöbba: Screening heter det så vackert när man slipper utvisning.

Det här ser ut som en målvakt som kan bli aktuell för Modo. Lättscoutad...

73Sjöbba skrev:"Säga vad man vill om HV men dom är experter på små interferens(stavning?)."

Jag tror du försöker beskriva något som kallas screening :-)

Anonymous: vi tog in på Rögle

kennas: Ja det var ju bra. Tvåsiffrigt fick vi också. Ett jäkla getingbo sen där vid 15-16p.

Vart har skridskoåkningen tagit vägen?? När de får chans att vända spelet så står alla still i mittzon, typ. Det är bara Pärssinen som trampar i väg när vi ska vända spelet men ack så ensam och inga passningar som hamnar rätt.
De blir så lätt för motståndarna att markera bort passningsalternativ när vi blir så stillastående. Det blir sebbe som får köra solo istället alldeles för ofta.
Inga linjer i uppspelen, alla 3 forwards går djupt ned o bågar upp lite hur som helst. jag tycker man borde ligga högt med en ytterforward för att dra isär motståndarna i mittzon men framför allt måste det till bättre skridskoåkning, rappare, rakare nedlägg i anfallszon och checka hårdare.
Jag känner inte igen Timrå i år.
Positivt är kampmoralen som kommit fram sedan lulematchen o Sonnenbergs inträde. Caslava får ta ett stort ansvar när han kommer.
Ser ut som de behöver novemberuppehållet för åtgärder ,vilka de än blir...

Anonymous:
Tycker det var jävligt synd att frölunda förlorade mot ssk. Det är ju ssk vi ska ta in poäng på.

ULF L: Där får vi tänka om. Är närmare till Frölunda som det ser ut nu :)

Lite synd kan man ju tycka att det inte blev TIK för honom. Men jag har ingen aning om hur nära det eg. var...om det ens var nära:

Tragiskt att Anger får så lite speltid, såg att någon skrev att han var osynlig idag igen, då kan man ju börja undra på allvar.

Skogs gjorde sin bästa insats någonsin i Tik, en 5gradig betygskall är för liten för att beskriva skillnaden mot i Torsdags.

Ödesmatch på riktigt den 27:e, vinst är ett måste.

Anonymous:
Jo, men tänk lite längre fram. Inte tror du väl att vi får kriga med Frölunda i botten och SSK seglar iväg mot slutspel?

RTS:

Ja, det är sjukt tråkigt!! Ska det vara så jävla svårt att sätta Anger tillsammans med Corso!!!?? Tror, eller är rätt övertygad om att det skulle slå väl ut! Tycker inte direkt Tik har råd att ha en som Anger i 4:e! Men vissa får visst hur många chanser som helst, typ FH!!!

Taurus: När man väl har EN kedja som visar sig fungera. Dvs Sonnenberg, Corso och Björn Svensson så ändra inte på den.

Fullt godknd match av TIK även om Skogs var lite väl onödig mot Ledin Sonnenberg blev lite sur på Torp och visst HVs tuffing nr 1 fick sig en snyting.
Målet och utvisningen och det blev kanske rätt ,för jag blev jag lite paff när det blev mål och utvisning men det händer inte i varje match så det blev nog rätt ändå eftersom linsmen ej får blåsa så fortsätter spelet och nan kan inte inte backa bandet det som händer det händenär jag nu tänker efter är det så.
Äkerlund godkänd och bör få stå. men nån riktig hero har vi nog inte i år inte än allafall på målvaktsposten annars jämt överlag

ULF L: Frölunda kommer resa sig, men jag tänker inte räkna ut SSK i förväg som ett lag vi ska gå om i tabellen.

Taurus: Tycker både Perra och Anger inte utnyttjas rätt. Vi har två Ferraris som står på gården, de måste komma till sin rätt.

Bergius: Rent spelmässigt vet jag väl inte om kedjan fungerar direkt. Men visst, poäng blir det och det är väl kanske det som är meningen, oavsett hur det ser ut och hur man funkar tillsammans.

Men som jag sagt tidigare. Jag tror stenhårt på en kedja med Sonnie-Corso-Anger. Både i pp och 5 mot 5. Firma Sonnie-Corso sprider man nog aldrig på. Inte om jag fick bestämma iaf. I mitt huvud har Sonnie-Corso varit givna ihop hela tiden. Jag är så duktig ;)

Skarin: En sån som Anger kan vi inte behålla.. då måste vi värva en som levererar passningar till han ,en sån har vi inte nu,Måns han ,kämpar ,stör,får han lite tid till så...

Anonymous:
Nä, jag räknar inte heller ut dom i förväg. Dom har ju visat ett jävla stort hjärta hittills och det är ju just det som det kommer att handla om framöver. Men det är ju mer troligt ,om man ska försöka sig på att spå i framtiden, att det blir SSK som vi kommer att få fightas med.

ULF L: Skogs har åtminstone höjt sig i år, även om det nu var omöjligt att bli sämre än vad det var ifjol. Sen måste han ju lära sig värdera på ett bättre sätt. Igår åker han ut 4 min när han står och hänger på Ledin och i torsdags stöter han bort sig och blir tvungen att dra ner Luleå-spelaren. Kommer han till rätta med detaljerna (som övriga laget) så känns han i år som en av de bättre i TIK då han varit förvånansvärt stark efter sargerna.

En jag däremot är duktigt besviken på är kapten Styf. Ifjol kom han in och var chef då han kom tillbaka från skada. I år uppträder han som en 5-6e back. Framförallt går det för sakta, både med och utan puck. Det som höjer intrycket av hans säsong är ju att han hela tiden spelar med hjärta. Men utan tanke räcker inte det särskilt långt.

Det ska bli kul att se vilka som petas då Karlsson är tillbaka och Caslava på plats. För även om Karlsson inte förtjänar det så kommer han spela. Granath har varit riktigt bra på slutet och var bästa back igår. Sonntag har varit sämre på slutet men ändå godkänd som helhet. Enklast är såklart att peta Moe och Skogs. Men med Moe som reserv tappar vi en bra PP-back, även om han inte visat det i år. Med Skogs som reserv så har vi egentligen bara Erixon som kan åka skridskor och transportera puck. Som sagt så ska det bli kul att se hur Challe matchar backarna på tisdag.

Forwards får man anta kommer se likadant ut även om jag hellre ser Anger istället för Hynning.

...så undrar jag ifall alla här inne fortfarande är lika stora fan av Månsson?

stefan jalonen: Som supporter så är man i de allra flesta fall ett fan av en spelare så länge denne är aktuell för TIK, när denne sedan väljer ett annat lag eller om en spelare från oss byter klubb så börjar man sedan pissa på denne. Så nu kan vi alla enas om att Månsson är skit. Svart-vitt ska det vara.

Frella:
Karlsson Skogs
Caslava Erixon
Styf Granath
Moe
Som du säger, Karlsson kommer ju att få spela. Svårt att välja mellan Skogs och Moe...det kanske slutar med att det blir Sonntag!
Moe vill man ju på nåt sätt ska få vara med och att han ska lyckas, eftersom det är en ung spelare med offensiva kvaliteter,
Känns som att man vill ha med Granath på 6 ordinarie backar, han har verkligen spelat upp sig.
Vi får göra som Skell och rulla på 7 backar.
Finns en del att fundera på för Charles-Ingvar!

Janken: Det börjar ta sig! Riktigt bra jobbat av Hundarna. Kul att se att det producerats mängder med tvåpinnare också.

ULF L: jag tycker det är dags att förpassa "kapten2 STYYF till läktarplats
som han spelar nu tar han ej platsen på 3 backpar.

Knylan: Samma race som Challe kör. Hade Månsson valt TIK hade han varit önskespelare. Nu valde han RBK och Challe var inte intressrad =)

Knylan: Dom börjar bli varm i kläderna!
Tvåpinnarna har dom gjort ett kanonjobb med. Riktigt snygga!

ULF L: Tycker att Moe borde spela med Caslava kanske det kan vara bra och få ut det mesta av honom. I fjol var han suverän med Lethonen.

Han är en riktigt bra back men har kommit in lite snett i år, sen har han ljumskar som spökar.

Frella: Challe var INTE intresserade. Charles är konstig tycker jag.

diffe:
Ljumskar är ett helvete. Diggar Moe skarpt och alla lösningar som kan få honom tillbaka i förra årets form, är välkommet.
Tror även att den av vissa kritiserade Styf är hämmad på isen, dock inte av ljumskar utan i hans fall av ryggen.

« · 1191900 · »