1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597202 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - HV 71 2011-01-15

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Johnny Hazard: Ja, jag står för min uppfattning att Pikkarainen varit klart godkänd denna säsong och ser ingen anledning till att vi skulle göra oss av med honom.

Redigerad kommentar

Johnny Hazard:

Men visst, jag njöt och tyckte Timrå IK såg dyngbra ut i säsongsdebuten, Pikken och Hirso såg kung ut! det har ju hänt att jag tyckt det 3-4 ggr till men för dom pengarna borde det ha varit många fler matcher man tyckt så.

Laken: Joru, stå för den du. Annars så håller jag med dig om ditt matchbetyg på Röymark, han var grym senast men sedan kom Aleksis på andraplats. Pikken fick helt klart godkänt men jag tycker att ni höjer han alltför högt till skyarna med tanke på vad han har i lön.

Hur ska vi nu reda ut stormen på målvaktssidan då? Har vi vad som krävs i Pitten och Åke? Jag är ytterst tveksam med tanke på hur backsidan ser ut, vi skulle behöva en sumobrottare längst därbak nu känns det som.

Redigerad kommentar

Laken:

Men PP och tabelläge ljuger inte. Vi måste ha en playmaker och en sniper...hur får man det om man inte byter ut "dyrgriparna"?

The Fat Bastard: Sedan vill jag som brukligt på söndagarna be alla i gästboken om ursäkt för mina fylleinlägg under helgen. Jag mår så jävla tjyvens idag och jag har bara Timrå IK att skylla det på.

Och nej, all hjälp undanbedes vänligen men bestämt, jag klarar mig själv här i hockeylivet, precis som Conny!

Johnny Hazard: Vare sig Hirso eller Pikken har levt upp till de förväntningar den mest modeste kan ha haft inför säsongen. Punkt.
Hirso må ha spottat upp sig en del på slutet, och hans kreativa egenskaper sticka ut (jättesvårt, i det här stjärngänget) - men herregud. Karln har ju lika mycket sisu som Niklas Anger.
Nu får vi dras med och sätta vårt hopp till hans 'handleder' resten av den här säsongen, men får han vara kvar även nästa blir jag jävligt besviken. Då ä r det verkligen totalt kompetensbefriat i de styrandes skara.

Pikken lever upp till förväntningarna vad gäller tacklande och in-your-face-grejer, men är en besvikelse framåt. Han har gjort lika många mål som Röymark, men jag anser att den senare gjort betydligt mer och bättre saker för att få sina mål än Pikken. Men, visst. Da Pikks fulheter behövs i ett lag. Vore vi ett HV som kunde köra honom i en pain-in-the-ass-kedja vore han kanon. Som sniper i en första PP-uppställning? Sure, balubas. Det går ju alldeles lysande.

Nej, lite jävla nivå får vi allt ha på våra toppspelare. Förstakedjan ska vara ett starkt offensivt vapen. PP måste fungera. I år har vi inte detta. För att nämnda två herrar ska få mitt hjärta att tina upp kommer det att behövas en monsteravslutning på säsongen för dom, med start på torsdag. Att vara kreativ men ändå bara bidra till ett mål i arslet är möjligen ett fall framåt för Hirso, men det är då fan inte över mållinjen för 'godkänt' i min bok.

The Fat Bastard: Vilka ska ta deras plats?

Johnny Hazard: Johnny och Conny...fan, det luktar gammfylla bara man säger det.....

« · 1335123