1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580582 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2011-01-15

1335165 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
diffe:

Ingen aning, men bättre skulle behövas.

Tyvärr ingen i dagsläget, Modo lyckades värva fint, men Linkan får det nog svårt att hitta nån pärla...Hoppas att vi klarar att hålla oss kvar, men med 3-4000/Pers på läktaren blir det inga stora slantar över till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Johnny Hazard: Johnny och Conny...fan, det luktar gammfylla bara man säger det.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
The Fat Bastard: Vilka ska ta deras plats?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Johnny Hazard: Vare sig Hirso eller Pikken har levt upp till de förväntningar den mest modeste kan ha haft inför säsongen. Punkt.
Hirso må ha spottat upp sig en del på slutet, och hans kreativa egenskaper sticka ut (jättesvårt, i det här stjärngänget) - men herregud. Karln har ju lika mycket sisu som Niklas Anger.
Nu får vi dras med och sätta vårt hopp till hans 'handleder' resten av den här säsongen, men får han vara kvar även nästa blir jag jävligt besviken. Då ä r det verkligen totalt kompetensbefriat i de styrandes skara.

Pikken lever upp till förväntningarna vad gäller tacklande och in-your-face-grejer, men är en besvikelse framåt. Han har gjort lika många mål som Röymark, men jag anser att den senare gjort betydligt mer och bättre saker för att få sina mål än Pikken. Men, visst. Da Pikks fulheter behövs i ett lag. Vore vi ett HV som kunde köra honom i en pain-in-the-ass-kedja vore han kanon. Som sniper i en första PP-uppställning? Sure, balubas. Det går ju alldeles lysande.

Nej, lite jävla nivå får vi allt ha på våra toppspelare. Förstakedjan ska vara ett starkt offensivt vapen. PP måste fungera. I år har vi inte detta. För att nämnda två herrar ska få mitt hjärta att tina upp kommer det att behövas en monsteravslutning på säsongen för dom, med start på torsdag. Att vara kreativ men ändå bara bidra till ett mål i arslet är möjligen ett fall framåt för Hirso, men det är då fan inte över mållinjen för 'godkänt' i min bok.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
The Fat Bastard: Sedan vill jag som brukligt på söndagarna be alla i gästboken om ursäkt för mina fylleinlägg under helgen. Jag mår så jävla tjyvens idag och jag har bara Timrå IK att skylla det på.

Och nej, all hjälp undanbedes vänligen men bestämt, jag klarar mig själv här i hockeylivet, precis som Conny!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Laken:

Men PP och tabelläge ljuger inte. Vi måste ha en playmaker och en sniper...hur får man det om man inte byter ut "dyrgriparna"?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Laken: Joru, stå för den du. Annars så håller jag med dig om ditt matchbetyg på Röymark, han var grym senast men sedan kom Aleksis på andraplats. Pikken fick helt klart godkänt men jag tycker att ni höjer han alltför högt till skyarna med tanke på vad han har i lön.

Hur ska vi nu reda ut stormen på målvaktssidan då? Har vi vad som krävs i Pitten och Åke? Jag är ytterst tveksam med tanke på hur backsidan ser ut, vi skulle behöva en sumobrottare längst därbak nu känns det som.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Johnny Hazard:

Men visst, jag njöt och tyckte Timrå IK såg dyngbra ut i säsongsdebuten, Pikken och Hirso såg kung ut! det har ju hänt att jag tyckt det 3-4 ggr till men för dom pengarna borde det ha varit många fler matcher man tyckt så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Johnny Hazard: Ja, jag står för min uppfattning att Pikkarainen varit klart godkänd denna säsong och ser ingen anledning till att vi skulle göra oss av med honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
The Fat Bastard: Prexis, TGO och Laken ska börja i skridskoskola dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Johnny Hazard:

Det handlar väl om vad man fått för pengarna? Hur ser det ut i PP? Spelar Timrå IK en konstruktiv hockey?

Dom finska flopparna Hirso och Pikken har inte blivit vad man hoppades på, Vi måste frigöra stålars och få nåt bättre för pengarna, Elitseriens sämsta PP har vi och tabelläget ljuger inte. Ska vi lyfta i tabellen måste vi ha en playmaker och en sniper och det är inte Pikken och Hirso.

Kolla in Modo, vilken förändring, nu har dom ett PP, där har dom fått till värvningarna.

Håller med dej Johnny, Skridskoåkning och fart/Vilja har varit Timrås stil, tidigare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Laken: Jomenvisst du gamle Laken, nu blir man nästan lite sugen på att ut och klubba en eller annan Lake igen, det var länge sen.

Visst är det väl som så att Pikken har bidragit enormt mycket till Timrås rykande offensiv eller? Vem var det som var Hockeyblind sa du? Pikken har ju en enorm fart under rören, går det att valla med sirap under skridskoskenorna? Jadu Laken, frågorna är många och svaren lär finnas på skridskoskolan.

Nepp du gamle Lake, ta nu med dig TGO och börja med att gå på hockeyskolan på söndagar. Sen kan vi diskutera här i GB:n igen, när ni har börjat att lärt er lite om skridskoåkning.

Är det verkligen så här vi vill se Timrå IK i framtiden, med spelare som Hirso och Pikken? Sega, feta, totalt värdelösa på att åka skridskor?

Visst måste det finnas andra att lägga de surt förvärvade pengarna på istället, det tycker i alla fall jag, men det är ju min ÅSIKT det och ni har er.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
diffe: klart som fan de inte har att göra med bara corso att vi vunnit bara 3 matcher . de har ju varit en sinnessjuk skade period . inget snack om de , men de bidrar då lagets bästa offensiva kraft försvinner . de gör de för alla lag i längden
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15

Laken:Många är hockeyblinda!

Många är nog kapabla att byta plats med Mike Babcock,,,

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15

superfalle: Vet inte vad som har slagit in, hade Timrå ett bättre spel, hade Timrå ett målfacit som var bättre än när Corso inte var med?

Det jag menar med trångsynt är att du med flera lägger skulden till att Timrå inte vinner matcher pga att Corso inte är med. Det är trångsynt!!

För fan det är mellan 6-8 spelare på skadelistan spelare som behövs,, Det handlar inte om en individ utan det handlar om psyket.

Hur kunde Timrå spruta in mål innan Corso anlände? Hur kunde Timrå förlora match på match trots att han var med? Det är väl inte en one-man-show!

Visst det försvann en bra spelare ochdet var synd, med det ligger mycket mer bakom Timrås dåliga facit!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
mikenomad: Ta bort han ur laget får du se vad som händer. Då kan vi snacka om ras.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Mina spelarbetyg från igår:

+++++ - Martin Röymark
++++ - Ilkka Pikkarainen
+++ - Jesper Dahlroth
++ - Aleksis Ahlqvist
++ - Kim Hirschovits
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
The great one: Även Johnny Hazard vill skicka hem Pikkarainen:

"Håller med The Fat Bastard jag, lösgör lite stålars och skicka hem Pikken och Hirso omgående.
Johnny Hazard"

Hur man nu kan vilja det?! Pikkarainen är en i laget som verkligen har attityd och är obekväm för motståndarna! De måste vara (hockey)blinda... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Björn W: Eller så låter det som en guldgrävare från Klondyke. Jag ger mig faan på att Lundmark har anor från den gamla goda guldgrävartiden. Jag känner på mig att det kan bli något stort den här säsongen, det börjar tamejfaan att lukta guld här i gb:n.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Johnny Hazard: Johnny Lundmark, det låter som någon som ska stämpla in på Rönnskärsverken klockan sex imorgon bitti. Coolt, men kanske lite för svartgult?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
superfalle: Det är luuugnt, det kommer till veckan. Det är ju en uppsjö med matcher kvar för Loundmarck att visa upp sig. Han sänker Brynis i pp:na. PP:et har ju också blivit klasser bättre med Jamie Lee Curtis i laget. Vafaan, Jamie är ju ett flicknamn juh. Jag tycker att vi döper om han till Johnny Lundmark, det låter fränare än nåt jävla Jamie.

imstars.aufeminin.com/stars/fan/jamie-lee-curtis/jamie-lee-curtis-20051004-75789.jpg
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
diffe: jag berättade för dej exakt vad som skulle hända då han drog . exakt varenda ord har slagit in . inte första gången heller . så trångsint vet jag väl inte . eller ja de kanske jag är . dock så ser jag ju som du vet en och annan hockeymatch i olika serier som du vet , och jag har tror jag i alla fall snappat upp ett och annat om sporten ishockey
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Johnny Hazard: ja de här med nära de är de många som är . tyvärr så blir de lite poäng för nära mål . men jag tycker också att han verkar lovande . dock så behövs resultat nu . de är liv eller död
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Dunc: Rent spelmässigt bär inte Gabbe nåt lag f.n. Du måste ha andra kvaliteer i åtanke än det han visar på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Apropå målvakter, någon som vet hur läget är med den här killen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Frella: Ja, inte fan tror jag läget varit mer än en aning ljusbrunare även om vi inte kickat Corso. Eftersom man inte har en aning om spelet bakom kulisserna är det svårt att sia om det där...kanske hade det t.o.m varit brunare. Men krasst tappade vi en målskytt som inte ersatts. Vi får väl se vad Jamie kan prestera när han blivit varm i kläderna...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
mikenomad: Men igår var han i alla fall jäkligt nära att stänka in ett par tre baljor. Jag tror att det är lugnt, han behöver komma in i det här med stor rink och få en tre fyra matcher till i kroppen. Det syns att han kommer att stänka dit dom till veckan som kommer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
The great one: Gabbe är fortfarande en av dom som bär det här laget. Undrar när du tänker fatta det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
mikenomad: Vi gjorde väl rätt skapligt med mål innan Corso var fri från skadan också? Mesta sitter nog i skallen på spelarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
mikenomad: Det tar emot men idag håller man väl på Frölunda....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
diffe: Vad som inte är trångsynt är att vi tappade en naturlig målskytt och sedan dess haft frapperande svårt att göra mål. Han är nämligen inte hittills ersatt...Jamie har ännu inte visat att han är den målskytt vi behöver iom att vi "tappade" Corso.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15

diffe: Eller beror det på att Hynning är borta, eller att Timo hade ett diskbrock eller att Halonen är borta, eller att Jokela är skadad eller att Kim dras med en skada eller beror det bara på att Corso försvann?

Du menar på fullaste allvar att Timrå endast vunnit 3 matcher pga att Corso försvann?

Ganska trångsynt kille!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
superfalle: det beror antagligen på att han drog va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
diffe: de kommer , när då ? säsongen är snart slut . och ja . jag skiter i corso . trots att vi vunnit 3 matcher sen han drog . och att vi låg femma då , han var ju tydligen en idiot , synd , hade varit kul med slutspel i stället för kvalserie
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Blizzard:

Jag ber om ursäkt. Jag blandade ihop dig med "The fat bastard". Det var han som ville sparka Pikkarainen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Mest glädjande att se igår var inställningen och det hårda jobb som utfördes i byte efter byte. Bara hoppas att vi kan visa samma inställning i dom återstående matcherna, då har vi en god chans att undvika kvalserien. Samt en liten möjlighet till slutspel.

Kommer dock sakna Aleksis Ahlqvists målvaktspel. Tappade en puck mot AIK och har fått levt på det misstaget i media under hans tid här. Att han är en målvakt som "ger ett osäkert intryck". Jag tycker tvärtom, han inger stabilitet.

Ahlqvist-Åkerlund hade varit ett bättre alternativ nu när det ska avgöras än Pitkämäki-Åkerlund.

Dalhrot är en av våra bästa backar just nu. Inte konstigt att han har petat Pär Styf. Tycker dock att perra skulle kunna flytta upp Skogs som forward och ha Styf på backen.

En del spelare blir sämre när dom får en kaptensbindel, Gabriel Karlsson är en av dom. Han har inte kommit upp till normal standard på hela säsongen. Ta bort kaptensbindeln och ge den till Lander så kanske det blir fart på Karlsson igen.

Juniorerna fortsätter att spela bra och visa att dom vill vara med och kriga om platserna i laget. Även om dom gick bort sig på ett av målen mot HV, så har dom bra fart och ligger oftast rätt i banan. Jag är imponerad.


Jamie Lundmark blir bättre och bättre, tycker vi har fått ett bättre tryck i PP nu när vi har honom och KimH inne tillsammans. Det bådar gott. Det vi saknar är dock är en renodlad powerplayback. Varken Karlsson eller Jokela är ett hot i pp.


Matt Murley är svårbedömd. Tycker han kommer bort för mycket i spelet, men dyker ändå upp och är på rätt ställe som när det ska avgöras. Men jag kräver mycket mer i spelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
superfalle: Och du börjar hämta dig efter din saknad av Daniel C??
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15

Blizzard: jag har också sett ALLA matcher och håller inte med om att #44 ska sparkas, varför? Visst han spelar ibland på gränsen och passningarna är farliga. Men när dom väl sitter där så låter det : Fan vilka handleder och vilka mackor han levererar, vilken spelare i går ut och INTE gör misstag?

Kan hålla med om att han inte nått upp till den nivå vi förväntade oss, men det kommer!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
The great one: Till skillnad från många här på HS så ser jag faktiskt alla matcherna. Ja han har spelat upp sig lite men fortfarande inte 100% på skridskorna, alldeles för svåra pass. Han har vart med i baklänges 3matcher irad, två misstag köper jag inte.

Sluta göra antaganden på mig för att vinna, jag vill inte att Pikken ska sparkas, varför skulle jag vilja det, förstår inte varför vi drog upp honom överhuvudtaget när jag visat att det är #44 jag stör mig nå fruktansvärt på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
The great one: vet väl inte om agerandet vid södertäljes kvittering vad så där jätte lysande heller . men skit i de , visst fan har han spelat upp sej . rejält , bättre sent än aldrig
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Blizzard:

Ser du matcherna eller läser du bara ST? Du har inte ett rätt just nu. KimH har gjort 2 misstag dom senaste två matcherna. En dum hakningsutvisning i offensiv zon mot SSK, sedan ett felpass mot HV71. Han har spelat upp sig rejält, och är mycket aggresivare i sitt spel nu än tidigare. Kolla vad han gör bra också, fokusera inte bara på det negativa.

Men det var väl du också som tycker att Pikkarainen ska sparkas? En kille som gjort 10 mål och 10 assist på 35 matcher. Bidrar med fysiskt spel i match efter match. Som bland annat gjorde en stormatch igår. Tycker han har varit vår jämnaste spelare under säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
mikenomad: Personen som betygsätter i ST måste vara riktigt full om jag skall vara ärlig.

Spelarbetygen mot SSK

Kim Hirschovits (c) 1

Och INNAN DEN SENASTE REDIGERINGEN som de jävlarna gjort nu så hade


Pontus Johansson (f) 2 och inte x som det står nu.

Han spelade ju tamefan inte ens ett byte i matchen och fick en tvåa! Inte dåligt de!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
superfalle: Som jag skrev om du läser igen så handlar det om hans 3-4 senaste matcherna, Kanske börjar han bli 100% frisk i foten nu.

Håller med om att han varit en stor besvikelse 90% av denna säsong men att klaga på honom som han spelat på slutet känns bara amatörmässigt.
Han är väl en av få i Timrå idagsläget som skapar något på egenhand, tycker du allvarligt att han varit dålig på slutet?

Kanske är han inte bättre heller än vad han visat, då har man brustit totalt igen i vad allt som scoutingen heter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
RTS: pratar du om en tilltänkt första center som ska leda laget . vi har 15 matcher kvar . hur många bra matcher har han gjort tycker du ? är de inte lite så att om en spelare är kass 100 matcher och gör någon bra match så ser folk inte de. för tålamodet är slut . sen kan man väl kanske inte säga att han har spelat som den bäst betalda killen dom senaste matcherna heller , även om han spelat upp sej . han har ju inte direkt tokdominerat , framför allt inte defensivt ,
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Ambroo: Men i ST har 44:an rakat in 1:or på löpande band de senaste matcherna....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
DJ Hemp: Ska försöka bättra mig. Som en liten ursäkt så är det svårt att skriva inlägg från mobilen. Det är svårt att se hela inlägget och upptäcka de skrivfel som blir. Dessutom lever en Iphone sitt alldeles egna liv. Den stavar en del ord som den själv känner och det är lite störande.

Men som sagt: jag lovar bot och bättring Hempen. Promise.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Ambroo: Ja jag fattar ingenting, nu när vi äntligen börjat få se den rätta Hirschovits "mer finns" då tycker majoriteten att han är kass?

Dalroth helt grymm igår.

Pikken
Hirscho
Lander
BS
Röymark
Dalroth
Sebbe, Var jäkligt bra igår.

Bitvis även Lundmark Hallin o Murley.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
ÖstrandsNisse: gejen är väl lite den att de här med tillslut är just vad de snart är , slut alltså
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
ÖstrandsNisse:

"Tråkigt att vi inte fick extrapoängen, den var vi värd."

Du skriver läsvärda inlägg ÖstrandsNisse. Men snälla, skärp till grammatiken! Du brister konstant i denna. "Den var vi värda", skriver man och säger man. Ett av otaliga exempel...

En annan är så jävla gammal att man har inköpta kassettband med Marvin Gaye, Jimi Hendrix och John Lennon. The Beatles röda och blå album också faktiskt. Riktigt sjukt gammal är man. Även The The Smiths Och Suede har man på inhandlade kassettband. Satan i helvete! Råkade nu på dessa gamla band i källaren häromdagen. Minns när jag köpte dessa när jag bodde i Frankrike en gång i tiden. Vad fan är det frågan om? Vilken relik man är. Egentligen...

Timrå IK åker ur i år. Jag har förlikat mig med tanken. Kan stå ut med den...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
JNS:Mitt i all ångest så ser jag ändå ett ljus i tunneln. Det finns faktiskt lite kämpaanda i det här laget trots allt. I går såg det bra ut, det enda smolket i bägaren var att vi inte kunde döda matchen i sista perioden. Spelar vi såhär så får hur många allsvenska som helst komma hit och scouta. Jag är rätt säker på att det här laget inte spelar kvalserie. Men då måste denna desperation som laget visade igår spelas i resterande matcher som återstår.

Det jag funderar på är om vi kommer att kunna det? Vi har sprattlat till vid enstaka matcher den här säsongen för att sedan vika ner oss och spela ett tämligen håglöst spel. Jag tror att spelare som kommit hit för att leda laget måste vara de som med rätt inställning drar med sig resterande laget.

Igår fanns det tecken på att laget hade bestämt sig för att ta fighten och en sån som Pikken gick verkligen i bräschen i inställningsfrågan. Jag tror att spelare som Hallin också är enormt viktig för laget som helhet. Han kliver in likt en krigares inställning, sånt tänder andra seglivade spelare. Jag saknar Axie som också han är en sådan typ av spelare.
Jag kan inte låta bli och tänka på vad som hade hänt om Viiannen varit kurant och spelat med Pikken och Röymark. Trots en blek Gabbe så var den kedjan ruskigt bra. Där tror jag vi har en kedja som, bara de är på spelhumör, kommer att dominera matcher.

Något som gjorde mig varm inombords var hur Dahlroth undvek tacklingen som Ledin delade ut. Genom att helt enkelt niga/ducka så dammade Ledin in i sargen och Dahlroth åkte därifrån utan kontakt. Dahlroth är en fröjd att se och han vill jag se som en av våra ordinarie backar nästa säsong.
Jag måste nämna Murley också. Jag får inte riktigt grepp på honom. Ibland ger han ett negativt intryck på isen. Ofta skakar han på huvudet, ser uppgiven ut. Han missar ofta flera bra lägen, i varje match, det vill sig inte. Men samtidigt märkte man igår hur glad han blev när han jobbade in 2-2 pucken. Han hoppade in i sargen där klacken står och verkligen skrek ut sin känsla. 
Vidare skriver jag under det Jimmy säger i sin blogg på ST. Skilj Kolan och Erixon åt. Det backparet känns allt annat än stabilt. Båda ger sig ut på offensiva strapatser och ofta tappar de pucken och skapar enorma ytor för snabba spelvändningar.

Til sist: igår, trots förlust, kändes det mindre tungt att åka hem. Gör laget såna här matcher och ändå förlorar så finns ändå hoppet. Kämpar man såhär kommer segrarna till slut. För även om det bara är segrar som räknas så känner i alla fall jag att man, för att vinna matcher, måste förtjäna det. Och även om det inte gick vägen igår som brukar rättvisan segra i längden. Nästa gång vinner vi en sån här match. Det är jag helt övertygad om.
Kommentera

1335165 · »