1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582365 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25

« · 2395952 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jag undrar hur det går med Juolevi. Vaakanainen är snart redo för spel och då kommer antingen han eller Colton White bli nerskickad till AHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
DenRöda: Juolevi kommer att ansluta till Timrå, var så säker. Vi har Kapanen, Eronen och Lyytinen och han vill komma till det finska fästet :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
DenRöda: Pääjärvi spelar inte idag utan Wärmhed med. Det blir samma laguppställning som va mot Rögle.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
HKN: Bra att man väntar med Pääjärvi! Wärmhed har spelat 2 matcher liksom Lyytinen och vi har då 2 vinster. Hoppas på 3 :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Fnurra på Brynäs mvfront. Vehviläinen vill lämna Brynäs enligt finska uppgifter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Nisse på Mon or: Roligt från gårdagens Domustrappa:

"Dahlen är som en Moth en insekt som drar sig in mot ljuset vars enda mål är mål!"

"Lander är som en jävla staty som Peter Forsberg, går inte att rubba!"

Haha!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Nisse på Mon or: Jo, han vill väl spela matcher vilket är förståeligt. Dom verkar ha valt Lindbäck som etta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Otto1: Från ST: "Pääjärvi körde i en kedja med Jeremy Boyce och Jacob Blomqvist under måndagsträningen, men planen är inte att trion ska spela tillsammans framöver.

– Nej, nu handlade det om att Dennis Värmhed skulle få vila lite för att han har spelat matcher torsdag, fredag, lördag och söndag, säger Ante Karlsson med ett leende och fortsätter:

– Han är en jättesmart hockeyspelare. Jag är imponerad.

Värmhed kommer också vara med på tisdagsmatchen tillsammans med junioren Max Sjöholm."

Jag tror att Pääjärvi kommer att spela i 3:e kedjan eller möjligen i andra med Hanzl.

Notera också att Oskarshamn tar näst flest utvisningar i SHL. Hoppas vi får flera PPn ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Otto1: Timrå och Modo i topplistan över fuskbetyg 🫣

Första-sidan i Aftonbladet men all reklam är bra reklam eller?

www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Q7x8p4/vittnar-om-betgysfusk-pa-elithockeygymnasiet-i-timra-99-procent-far-hogsta-betyg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Bara vi kan göra något med PPn vi får, såg ju helt förlamat ut när vi lirade utan Hanzl mot Rögle
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Linkovich: Klubbar som fuskar med betyg eller utfryser elever borde inte få bedriva NIU-utbildningar då det är tydligt att dom inte klarar av det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Nån som vet vilka domare vi spelar mot ikväll?🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
snushane: SHL-domarna vill tyvärr inte att den informationen publiceras innan match. SDHL domarna är modigare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jalapeno: Bättre att lägga beslag på skattemedel på sedvanligt Leksandsvis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Dubbeld: Känns som att det kommer naturligt att det låser sig i PP när vi hade så EXTREMT lite PP innan. Practice makes perfect, och när vi inte får spela PP i matchsammanhang på länge så skär det sig väl lite när man får chansen igen. Nä lite mer PP's så vi blir varma i kläderna där vore ju något.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Dubbeld: Tror det mer var mentalt vad gäller PP i matchen mot Rögle. Vi blev nonchalanta och drog ner tempo, istället för att köra på och döda matchen definitivt.
Förhoppningsvis en läropeng att alltid bara påställda, hur dominanta man än är i spelet 5 mot 5.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: "Vi blev nonchalanta och drog ner tempo, istället för att köra på och döda matchen definitivt." Det är en Timrå klassiker det där, man leder också plötsligt börjar man lira sämre och sämre bara för att behålla t.ex 3-0 istället för att fortsätta att nöta på.

Tror vi aldrig kommer att komma iväg från det, har ju suttit i sen åren i HA :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
KulaShaker: Skriv att du inte vet något om hockey utan att skriva att du inte kan något om hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Dubbeld: Nja, för mig så känns det nästan som ett generellt otyg. Nästan så att det blir en omedveten handling för dom flesta inom dom flesta sporter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jalapeno: vad har hockey och skattefiffel gemensamt? Jo just jaa..Leksand if.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: sen kan man inte göra mål i varje pp oavsett.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Jimmy skriver inte här längre men har gjort det för en massa år sedan. Under sitt riktiga namn
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Här får 99 procent högsta betyg

www.aftonbladet.se/a/Q7x8p4
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Nu ha en hunni mä bolage å småstart i hemmabaren mä Lönnå på grammofon!!
All till Bolage å EON ikväll dä 3 points ska bärgas!!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!!
Hört ja en skål?🎉🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
mikenomad: Dahlen borde tas ut i landslaget enligt Måns på hockeynews. Det anser jag också och tror att det blir så. En spelartyp det inte finns många av i Sverige som är kreativa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
mikenomad: Enligt Jimmy Hamrin är inte Juolevi aktuell för Timrå. Han har hört med folk han känner. Vi får se om det stämmer. En liknande back måste in iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Linkovich: såklart uruselt om det fuskas med betyg. Det måste väl alla tycka oavsett vilken stad det sker i.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Känns nästan lite heligt att rulla in i Sundsvall och se motorvägen mot Timrå slingra sig upp genom Skönsberg…

Efter några timmar på E-4 är det snart dags för årets första ”hemmamatch”…

Fan vad jag är avundsjuk på er som bor så nära vårt NHC- kapell och tempel.

Ni borde fan förmånsbeskattas;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Smokey: Röd och vit hockeydynamit!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jalapeno: Din Svenska tyder på att du måste ha fuskat dig igenom skolan på sedvanligt Leksandvis. "Utfryser" är inte ens ett riktigt ord. Sen ska man inte dansa med slägga i glashus. Vad har Leksand inte fuskat med? Ni stängde väl skolor för att ha råd att toppa hockeylaget?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
4051 biljetter sålda fram tills nu…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Dr.Krykov: Glöm inte att de stal Coronapengar också..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Jag säger emot dig å det grövsta. Är det ngt herr Dahlen visat hittills, så är det att han har en lång bit kvar innan han är en toppspelare i SHL.
Enligt mig!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Dr.Krykov: En italienare, en ryss och en Leksing satt och pratade... Italienaren sa att ingen var lika bra på att fiffla som dem och ryssen påstod att de var minsan mkt bättre varpå Leksingen sa: "hold my beer..."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
JanneH: du menar "hold my gatsten"?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
kulltorp: I powerplay har Jonte visat att han är bland de bästa i Sverige i min mening. I 5 mot 5 får han gärna bevisa mer. Tror att Hallam tar ut honom han verkar gilla Dahlen mycket har jag fått uppfattningen av.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Bästa vore nog om Hallam kunde vänta nån turnering till innan han tar ut Jonte. Tycker han måste visa lite mer i SHL men han har börjar komma igång mer och mer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Smokey: They are coming!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
kulltorp: Ickedickedoa💀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Puckat: 💀💀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Puckat: Får sura uppstötningar bara av att läsa det där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
kulltorp: tycker han skapar och är livsfarlig hela tiden. Han har mycket mer i sig helt klart och är övertygad om att han kommer dominera tillslut, men redan nu är han en toppspelare i SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Öndulat: Jag tycker han spelar lite väl mycket på chans ibland utan att tänka på konsekvenserna. Slänger in puckar till höger och vänster, där måste han bli bättre. Går inte att spela så i den här ligan då man möter så pass bra lag, blir kontring och farligt läge i baken direkt. Annars håller jag med om att han har börjat bra och blir bättre och bättre. Lite som hela laget. Men jag skulle inte kalla honom för en toppspelare i ligan, inte än iallafall. Där måste han visa mer för att placeras.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Otto1: Om man jämför han och Lander så är det flera divisioners skillnad.
Han går ju tex inte in i en enda närkamp och vinner en puck, inte en.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jag tror iaf detta kommer bli en målrik match, för dom spelar full fart framåt

sen lämnar dom deras svagheter - målvakterna själva

Timrå vinner ikväll iaf med 5-1 eller 4-2
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Huss har trimmat symaskinen! Värmhed har fått namn på tröjan!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Tom Topp: Vad hände med nål å tråd?!?! Fucking rock'n'roll för faen!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Rip Kirby: det går bra nu! Det kom in mycket pengar för Laleggia! 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
kulltorp: håller inte med dig, blir fel att jämföra två olika spelartyper. Vill påstå att Jonte har ett spelsinne som är långt högre än alla timrå spelare och kanske även är det som även ligger han i fatet ibland. Vet inte hur många passningar han lagt där hans medspelare inte ens vart med på att dom får pucken och har i princip öppet mål.

Dock skulle det göra honom till en bättre spelare om han var ändå starkare i det fysiska spelet. Men tycker att man ser tendenser till en bättring där då han faktiskt har tacklats en del iår. Tycker även att han är bättre i defensiven än tidigare år.

När killarna spelat ihop sig mer kommer dom även producera ändå bättre än dom gjort hittills! 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Rödovit : Sämsta kommentatorn ikväll tyvärr. Vi brukar förlora när han kommenterar
Låst ämne

« · 2395952 · »