1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581346 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21

« · 2451216 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Bee: jag lade också märke till det. spelade bort bp-pressen flera gånger. Sen är ju Rindell galet bra på att ta sig ur pressade lägen i offensiv zon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
söder över: Skulle också propsa för att man använder sig av den centrala spelaren i PP på ett helt annat sätt. Nu när motståndare stänger passningsvägen djup forward -> back så slår man till t.ex. Hartmann som kan klappa vidare den till backen och skapa spelyta.

Hände flera gånger under PP:t, känns 100% inövat och funkade jättebra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Pinaceae: Tycker Max ska sända alla Timrås matcher på en storbilds-tv i varje ”restaurang”. Så kör vi MAX Timrå IK.

Ps max är äckligt och väsby likaså.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Pinaceae: först måste vi fixa livstidskontrakt på Walli ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
falconuggla:

"Hobbyscoutar på EP, en kille som Ville Meskanen kanske kan vara något att plocka in."

Har spelat med PM tidigare.

Jag tänker så här jag, kontrakt två säsonger?
Inte för att andra lösningar är omöjliga, men faxmallen säger säsonger: 2.

Det är jävligt jobbigt att göra en ny mall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
DJ Hemp: "Så fucking kasst att de vägrade att visa Timrå på en av närmare hundra TV-skärmar."

Problemet med den typen av sportbarer är ju att varje skärm inte har en egen licens. Istället speglar de X antal bildkällor till skärmarna. Om ägaren, olearys är franchise likt subway och Mcdonalds, är snål blir det en bildkälla till samtliga skärmar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Första gången jag stängde av helt. Från en sjukt ång-est överskattad brunch på något steamigt hotell i Västerås där jag lyckades tömma mobilen på ström, maxa ett glödande kontokort på 100-kronors ”vanliga jävla 33 cl-5%-iga lageröl”…

När man sent om sider ragglar in i sänghalmen och får assistans av sin förstående sambo, vilken lyckas få tillbaka strömmen i luren… Precis då lyckas man missa pinkoden tre gånger och inser att nästa kod man måste hala fram får vänta tills världen sluta snurra… Precis nu! Det är då man inser att vi slagit OINK med typ 4-1. Jag kräver inte mycket mer för att inse att livet är en fest. Inse det folk och fä! Fyllan värmer INTE bäst.
Älschka Timrå!
Och tack Lill-Smokey för 28 missade samtal efter matchen jag missade:)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
kulltorp:
"Kan man inte ta kritik som spelare så tror jag inte man utsätter sig för ett fansforum.
Om inte man är självskadebenägen då förstås."

Om människor hade varit rationella till sin natur, så hade jag hållit med dig.

Men det är ju otalet intervjuer med spelare, som lagt av, som erkänner att de läste tidningar och så vidare under sin karriär.

Kolla in vår blivande målvakt Juels sociala medier för ett exempel på någon som definitivt konsumerar media.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH: Bara för att vara övertydlig: Jag tycker Hanzl är kung. Han har varit väldigt bra denna säsong med. Det är dock senaste matcherna han varit väldigt osynlig (som många andra också förvisso), men även en del beslut som bara framstår som ofokuserade 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
empa11: ja då fattar jag eran frustration. Det jag sett hittills denna säsong av Hanzl är ändå att han tar jobbet och har även sett honom vinna närkamperna men kanske att man saknar magin där han med sin spelintelligens kan styra matcherna (typ kvalet mot DIF). Många experter tycker nog att vi överpresterat medan vi här inne mest sitter och funderar när vi ska börja spendera sparkapitalet på riktigt. Trots att statistiken ändå visar på bra poängskörd så känns det lite som det finns mer att hämta offensivt. Vågar inte ens tänka tanken på hur det sett ut utan väggen JJ längst bak
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH: Kanske borde haft med en ruta till. Men föreställ dig att tilltänkt puckmottagare är mitt i sin fullständiga acceleration, då måste man få passningen framför sig. Denna smiter liksom precis förbi skridsko och under klubban, helt omöjlig att göra något med.

Fattar inte ens varför han ska passa så tidigt. Han har fri gata och den enda försvarande spelare är bäst placerad för att kunna skära av den han tänker passa till. Han har guldläge att driva själv och vänta ut backen med sina smörpass.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: som sagt jag vill inte ändra på andra utan jag ska bara försöka lyfta min egen nivå.
Nog så stor utmaning bara det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: Ja det är de som är så konstigt. Han har otroligt sällan ens gjort misstag. Kanske varit lite osynlig till och från men hey, vi alla är människor och säsongen är lång. Men vissa insatser på senaste är det som att han åker och tänker på annat. Var något tillfälle när han fick pucken i anfallszon och han typ slog ifrån sig den som att han fick en spasm. Typ som att han blev chockad av att det var en puck där. Skitkonstigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
empa11: har tyvärr inte sett hela matchen då jag satt i Skutskär och lyssnade på bilradion men jag ser inte riktigt av bilderna att döma det du nämner. Enligt bild 3 ser det ju bara ut som en pass som sitter på bladet till egen spelare med fart framåt. Är jag blind eller bara onykter?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
empa11: Ja där höll topplocket på att gå framför tvn. 🤦Hoppas det lossnar för Hanzl snart. Vi vet ju vilken kapacitet han besitter!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH: Så länge vi kommer med konstruktiv kritik ser jag absolut inget problem i det. Påhopp och nedvärderingar oå spelare är ej ok dock.
Klarar man son spelare inte av konstruktiv kritik så är man nog i fel bransch.

Dom kan ju liksom i Cmore sitta och detaljerat peka ut individer med videosekvenser på misstag man gör och påpeka attvissa kanske inte räcker till på vissa områden i SHL. Även på olika Poddar så som Sanny och Svensson kan de ju peka ut individer och situationer till exempel.

Vi supportrar betalar lönerna och har rätt att tycka kan jag känna, sen kanske man inte alltid har rätt, men det är en charm i sig. 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Det talas ju mycket om Dahlén och EP när de inte producerar, men en vi inte snackar om lika mycket är ju Hanzl. Jag tycker situationen när vi vänder och har chans på 4 mot 1 i ställningen 1-0 är så talande för honom just nu. Hans känns inte helt påkopplad, ofokuserad. För många framstår han kanske nästan som obrydd. Vi har alltså världens kontringsläge, helt ohotat i egen zon slår han en pass snett inåt bakåt nästan på skridsko på närmast sörjande? Detta är ju egentligen mycket värre än Diddes tabbe, som tyvärr blir mer påtaglig då den genererar mål i röven.

Det är liksom så nonchalant på något vis. Jag tror ju såklart inte han gör sånt med flit, men detta är inte något som skapas av att laget haft det tungt, att finish inte stämmer osv. Det är bara otroligt konstigt? Så hål i huvudet att man nästan häpnar. Som sagt, han känns stundtals helt off i fokus och närvaro. Så otroligt olikt hans finess och kliniska spel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
kulltorp: jag skulle nog avråda spelare att läsa på forum och dylikt. Och då tycker jag ändå att vi håller det ganska "snällt" här men det kan inte vara upplyftande att höra om sig själv att man inte håller för ligan, att man är sämst i laget etc. Jag är dock emot pekpinnar och censur men jag tror jag ska försöka ändra mig på den punkten. Jag kommer kanske ändå att sitta och smyg like'a nån rolig sågning men ska försöka att avstå från egna sådana. M a o var som ni är så ska jag jobba på att försöka bättra mig lite. Kanske cutta ner på en del inlägg av negativ karaktär.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Herminator: Hoppas vi kniper slutspelsplats. Då skall de få se hur ett fullatt NHC låter. En av de bästa arenorna i Sverige med den atmosfär som blir med de branta läktarna!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Barkborren: Fast hur många har kallat Kapanens värvningar för Piss? Är väl snarare Nubbens värvningar som fått den största skopan. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: precis! Vi har inte råd med en sju åtta Lyytinen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Herminator: tur att Kapanens piss värvningar leverade så det blev lugnt i domedags forumet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Tom Topp: Ja Svenson har absolut sin plats, däremot har han visat att han inte är en back som skall lyfta massa speltid utan mer en back i 3:e backpar/7:e back som avlastar lite istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH: sure thing!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: Kan man inte ta kritik som spelare så tror jag inte man utsätter sig för ett fansforum.
Om inte man är självskadebenägen då förstås.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH: Vackra ord från Mieho och Rindell:
En annan sak som Mieho och Rindell har gemensam är den positiva upptäckten av supporterkulturen i Timrå IK.

– Det är grymt. Jag älskar supportrarna. De låter mycket och gör det grymt roligt att spela, säger Mieho.

Rindell:

– De är allt. Det har varit en tuff tid för oss sedan jag kom men de är här och hjälper oss, vi får så mycket energi från dem, säger han och fortsätter:

– Jag ser fram emot nästa vecka, då ska vi fortsätta att vinna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Efter hårt jobb fick jag se segern i efterhand.

Mot Örebro såg det klart tightare ut än matcherna innan.

Men så blir man för defensiva alldeles för tidigt.
Backar hem och låter Örebro skölja över oss.

Denna match är däremot riktigt gedigen.
Ikväll höll man uppe spelet.

Avvägningarna är mycket bättre och man fortsätter att gå offensivt hela tiden när man kan.

Det är små marginaler i denna sport.

Att fortsätta utmana är det enda sättet att behålla energi i hela laget. Avlasta egna backarna och JJ och gjuta mod i laget.

Vi har en bit kvar till tryggt och stabilt spel.
Vi behöver få igång våra förväntat produktiva spelare igen.

Laborera med dem och flytta omkring dem.
Sätta ihop 51 14 54 igen osv, är ett sätt kanske men Vaffan Dahlén har sina chanser Lander har sina (ribba-stolpe idag) Pettersson får sina chanser med de tar inte vara på dem. Det är inte formationerna som är det stora problemet utan snarare det faktum att det låst sig där. Det kommer släppa! Det är surt och jävligt frustrerande men det kommer släppa! Jag gillar formationerna vi har nu. Lander Mieho Hartmann är ju helskön! Dom mjukar upp motståndarna ordentligt!
Hanzl är inte riktigt vad jag förväntat mig nu. Det går lite sakta och handlederna är inte sådär mjuka som jag tyckt mig se ifjol tex, får han igång sig igen så kommer han styra och sätta upp Dahlén och Pettersson alldeles förträffligt.

Valli är asbra just nu och det är ju fantastiskt!
Boyce!
Ja som någon sa. Han får sitta och sitta och sitta men fan vad han ger varenda chans han får!

Jag blir varm i hjärtat när jag ser Eronen Rindell och Lyytinen lasta puckar mot mål snabbt idag! Det blir ju rörigt och det blir mål!

Ett anfallsspel utan backarnas deltagande blir fruktansvärt lätthanterat för motståndaren! Idag var det inte så lätt att hantera Timrå.

Kan vi sluta oss till två segrar till skulle jag tro att det släpper ordentligt igen.

En sak som jag tyckte mig se och som jag antar att Ante menar med är att den här matchen är Timrå helhjärtade på ett sätt som man inte ser varje match.
Fysiken är där ordentligt. Det smälls på. Det provocerar motståndaren rejält och ger marginaler till oss på isen. Det här är en av det viktigaste momenten tror jag i detta lag som kanske inte har 3 kedjor med överkreativa spelare.
Det jämnar ut spelet, drar ner fart, skapar utrymme och ger endel utvisningar. Quennisen i Oskars tog en ren frustrations utvisning (interference) när han ger sig på Hartmann och trycker in honom i sitt egna mål.

Annars då?
Didde missar att lägga ut en puck över egna blå och det blir rörigt. Mieho missar lite på sin gubbe och tar inte riktigt något vidare aktivt arbete vid Oskars mål. Revanschen var fin dock av Hartmann och Mieho.

Men vaffan…
Deras smejkal plockar diddes puck på tennis och det får man applådera!

Didde räddade oss på en retur på fantomräddningen av JJ.

Helt hundra blir det aldrig. Motståndaren är alltid bättre än björklöven!

Hursomhelst är jag riktigt nöjd med denna match!

Svenssons frånvaro var mindre avgörande än Lyytinens dito.
Till Svenssons försvar bör kanske sägas att Lyytinen hade några mindre lyckade kontakter med pucken med men är en helt annan spelare än Svensson och när Valli, Lander, Hartmann, Boyce, Alvarez, Pääjärvi, Andersson, Erixon, Mieho och Hanzl utmärker sig med sitt fysiska spel så är det klart att Svenssons typ av spel inte saknas lika mycket som Lyytinens kontroll.

Stenqvist och Lundin har det svårast nu.
Stenqvist brister i tempo och hos Lundin antar jag att det är psykiskt. Han ser så jävla nervös ut när han har puck.


Bra match av Timrå!
Som lag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Herminator: ja har han bildbevis på nakenbadet behöver vi nog inte oroa oss att se snorren i a f
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Bragd-Birger: bor du också i närheten av vällingby? Vi kanske ska se nån Timrå match på ollan där tillsammans (om de kan ratta in den då vill säga)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
DJ Hemp: verkar vara någon generell nersunkning som skett på ollan. Var på en i Stockholm under fotbolls-vm och försökte få dom att visa Timrå på skärmen där vi satt. "Tyvärr, vi visar bara fotboll under VM". Så då fick vi sitta på ett halvtomt ställe, med 50 jävla skärmar, och på alla se typ Quatar snubbla runt mot Peru. Drog upp cmore på mobilen istället. Värdighetsfaktor: låg.

Igår var jag på ollan i vällingby. En polare ville se djurgården-modo. Efter mycket om och men rattade dom in hockey: västervik-aik. På alla skärmar. Tjat hjälpte föga. "Det går tyvärr inte ikväll". Polaren fick sitta med mobilen och smygflukta. Sportbarsfaktor: låg.

Ollan verkar ha gjort sitt, tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: Hur gick det med det nakna centrum rallyt, lite kallt väl?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Läktarproffset: med risk för att spamma forumet så måste jag ju bara hylla din insats att missa samtliga mål trots att du var på plats. Jag är själv rätt "törstig" men tror fan inte jag lyckats med att missa 5 mål när jag varit på plats. Kanske inte nåt man vill bli ihågkommen för men du lättar ju fan upp stämningen med den bedriften
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Tycker det är botten nivå att döma ut Svensson en riktig viking krigare som alla lag vill ha men inte möta offra ALLT för laget .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: Det blir en dream on på det..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
thorwald: fan det var en nykter analys ju. Köper den rakt av!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: Soumela spelar inte i Sverige nästa säsong
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH: tror fan jag stavade fel på själv kränkta där men det är lördag kl är 23:00 och jag sänkte just en Big Bad Baptist Imperial Stout 12% så feel free att ta lite lätt på mina senaste inlägg. Dessutom är jag så jävla segerrusig av dagens 3 poängare 😁😁😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
HKN: Suomela ja tack. Ta hit honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: såklart mål där men det hade inte så stor betydelse.. synd för alvarez som jag tycker gjorde en gedigen insats. Hyfsad forecheck senaste tiden 🙏🏽
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Synct: Jag tror Svensson kan funka som en del av backbesättningen. Men vi kan inte ha så få backar som vi haft nu denna säsong. Hela tiden har det varit underbemannat. Vi gick väl in med typ 6 backar medans andra lag gick in i säsongen med 9.

Svensson blir trött när han får lyfta mycket istid och det påverkar honom negativt. Är han pigg så tycker jag han hänger med fullt godkänt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
kulltorp: Man ska tåla kritik sålänge det inte är påhopp anser jag. Min ton kan också bli hård ibland under match, men det är bara för att jag är så inne i matchen och besviken och vill få ut det på något sätt.

Jag tror att många av spelarna i TIK är inne och läser här dagligen. Det skulle jag också ha gjort. Däremot om det är bra eller inte att läsa här det är en annan fråga. Beror på hur enskilda spelare kan hantera det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
pingvin: det var inte menat som en pekpinne utan det var mer en inre reflektion jag ville dela med mig av. Jag tycker att vi ska värna om ett forum där vi har högt i tak för de flesta former av uttryck.
Lättstötta och självkrängta inlägg har jag nästan svårare att smälta en inlägg skrivna i affekt även om många av oss kanske skulle behöva ta ett andetag och räkna till 10 innan vi postar våra värsta tankar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
mikenomad: Han började säsongen bra, sen har det gått spikrakt nedåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Chrille:

Nu skänkte du mig en tröst 🙏 Blev så jävla förbannad tidigare idag. Men då kanske vi kan förenas i att ”fuck ollan” för all framtid?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
thorwald: han är ju Finne! Då är det Timrå som gäller. Hahah.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
HKN: Intressant. Läste någonstans att det var tre SHL lag som varit och huggit på honom redan plus säkert några utomlands. Trodde dock inte på det själv då det inte känns som Timrå-igt att buda på poängliga ledare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
HKN: Hahaha, bra spaning! Men visst, Suomela, Lander, Hanzl, det är en toppcenter uppställning i ett KHL topp-lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Inte omöjligt att Antti Suomela kommer till Timrå nästa säsong. Han hade ganska mycket snack med Timrå spelarna idag. Speciellt Dahlén. Det är bara önskan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
DJ Hemp: Fick ungefär samma bemötande på ”ollan”i Stockholm 😡
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Rip Kirby: så här en sen lördagskväll så tycker jag att Svensson har sin plats på åtta backar! Sen kan det ju bli så att han han inte får så mycket speltid dom närmaste säsongerna. Men nog tycker jag att han är en fullgod backup, och förebild för någon yngre lovande!
Låst ämne

« · 2451216 · »