1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27

1786744 · » Till forumet



Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
söder över: håller med till 100%. Wedin tycler jag alltid gör bra insatser men hamnar alltid lågt i hierarkin tillsammans med John Westin. Båda är dom enda i laget som alltid gör godkända insater, eller ibland mer än så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Smokey: Det är mycket bra att en 16-åring är så pass framåt och inte begränsar sig på grund av åldern. Att övriga inte producerar en godkänd prestation är ett problem för sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Smokey: För varje dag som går utan kommentarer från ledningen, och radikala grepp i truppen, så blir misströstan större och större.Vart går gränsen? Efter 5 matcher till utan poäng eller vad? Agera!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Jimmy Hamrin hyllar en debuterande 16-åring som den mest drivande i gårdagens match. Det måste svida precis på varenda possition i övriga laget.

En debuterande 16-åring ska lira några byten, känna hunger, bli stolt, växa på sig och vilja ta en plats i laget när han vuxit klart. Inte fan ska han vara drivande och dominera!

Det är som att en radiostyrd båt typ skulle dominera ett fucking F1-lopp! Skämmskudde på övriga laget!

Vad är felet? Noggrannhet har jag hört hockeytränare snacka om. I gårdagens Timrå IK var den lika bortblåst som alla träd efter stormen Gudrun.

Något är galet just nu. Det känns inte bra...

Om hockey även är psykologi, då är det läppspelning, tvångströja och madrasserat rum som ligger närmast om det här fortsätter!

Giv oss frid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Laken: instämmer ord för ord i allt det du säger. Speciellt Vinn oavsett hur det ser ut
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Påminner lite om Karlskrona i årets SHL.
Först leder man överraskande och alla experter hyllar deras insatser, sen kom verkligheten ikapp och Karlskrona dalar likt Timrå i tabellen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: Pinsamt. Är det något som föder motivation är det utmaningar. Mattsson står inför en härlig utmaning i Frölunda och det vore väl själva fan om han inte ville komma väl förberedd till den, eller? Mer orolig för de medelmåttor på nedåtgående som aldrig kommer lämna Allsvenskan och går nöjda med den lön och prestation de har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Idag hoppas jag samtliga spelare och ledare i Timrå IK ser sig i spegeln och skäms. Pinsamt är vad det är! Vi ska inte förlora mot Pantern hemma med 5-1. Det finns inga utsäkter, jag skiter fullständigt i skottstatistik, missflyt och marginaler.

Ni förtjänar er publik och just nu skrämmer ni faktiskt bort marginalåskådarna. Nu j-vlar skäms ni ögonen ur er och käkar ståltråd. Nästa match ska inte vara vacker, det ska vara brinnande blickar och ett hjärta som pumpar av revanschlusta.

DET RÄCKER NU. VINN FÖR I HELVETE (hur det ser ut skiter jag i).
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Zambonin: att spela till sig mer istid och vassare kedjekamrater...

Det är logiskt att man får det bättre om man är bättre. Det ska vara så! Då kan varje enskild individ i laget tävla med sig själv för att nå framåt i SIN karriär...

När en spelare lyser måste man ge den utrymme!

Lyser Molinder?

Hörde Timrå poddens intervju med Boyce...
Boyce kommentar runt smörpassningen till Wedin...
Jag blev nervös...

Kan någon fråga Wedin om han brinner för laget för Timrå IK?

Har han det tungt för skadan eller för mer än bara skadan?

I alla matcher jag sett Wedin spela så är han ALLTID topp 3 i intensitet, aggressivitet, kampvillighet, driv på kassen och tempohöjning!

Vad har det givit honom?
På vilket sett belönas han?
En positiv kommentar efter matchen av coach?

Jag är supporter! Jag trivs när jag ser Wedin spela Timrå hockey...
Varför får jag i bästa fall se honom i en tredjelina?!
Jag vill se Wedin med Dahlén!
Boyce i en tredjelina? Jaa! Likt bagarn' tycks Boyce ha hittat sin grej! Han är bra defensivt och kampvillig offensivt han bidrar bäst när han får grunden av sitt förtroende i defensiven!

Wedin skapar och skapar och skapar men utnyttjas kan tyckas bara till att ge en lite istidsfattigare kedja offensivt driv...

Jag saknar Anton...
Han är Timrå hockey...
Jag vill se han mer på isen, jag mår bra av det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: nej visst ja...tänkte inte på det. Mattsson ska ju stå. Han slår bort Frölundalönen och taggar upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Sputnik: Då måste nån ny rutinerad in. Två darriga är oförsvarbart...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: Efter närmare eftertanke, skall man verkligen slänga in Brattis i detta läge? Spelarna är helt under isen och försavarspelet är under all kritik, skulle kanske inte vara schysst då mot grabben och sänka hans självförtroende?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Olle: Challes pojk sparkar man inte, då får man inte leka med pappsen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: Definitivt, Ohre har gjort sitt
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: Mattsson bör stå resten
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: Appropå målvakter är Brattström mogen för inhopp?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Kongo: Vad bra. Då vet vi det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon:

- Oavsett vad man tycker om det så förekommer det att klubbar gör klart med andra klubbars spelare under pågående säsong.
- Om det skulle vara så i fallet Matsson så har han säkerligen inte gått bakom ryggen på Nubben.
- Ingen part har ett intresse av att offentliggöra om det skulle vara så att han gjort klart med en annan klubb.
- Elitidrottaren Matsson lär säkerligen vara lika motiverad att bli bättre och göra sitt bästa varje träning och match oavsett om han gjort klart med en annan klubb eller inte.
- TIK ska vara glada över att man har en målvakt med Matssons kapacitet.
- Att sparka Matsson om han skulle vara klar för en annan klubb är absurt då lagets kapacitet kraftigt skulle försvagas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Modano: Ska det lånas in ska det vara kvalité på lånen med annars blir det knappast någon skillnad. Kan ju vara tunnt även på den fronten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
SMÅLAND: Vem fan snacka om panikköp sitta som döskallar är bättre tycker du och få kvala neråt. Låna in några nu är ett MÅSTE annars är säsongen snart körd och spelarflykten börjar och man gråter ut och tror att sponsorer ska bry sig då man ser att klubben har några mål och vill gå upp. Blir nog bara dvärgen norrbaggen 21an orre kvar publikfavoriterna haha plus våra hårdskjutande backar
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
lungan: Ang. fogden så är det inte unikt för TIK. Det råkar de flesta lag ut för under säsongen då likviditeten går upp och ned. Det är väl mer ett nyhetsvärde för lokala media att hålla koll på TIK med tanke den kris som var för nåt år sedan.

Vad som förvånar är ju att man vetat om detta med JVM rätt länge, att man gjort sig av med 3 backar under säsongen och pratat om eventuella värvningar samtidigt som man inte ville låna spelare. Både Forsberg och Nubben pratade inför säsongen om att det saknades en PP back. Därför värvades Nielsen och när han försvann så försvann oxå den tanken, typ. Molinder tillbaka efter skada då fanns det inte plats för Björkung som verkligen kan sätta en bra första pass....
Ja det verkar som det mycket snack och lite verkstad kan jag tycka och JAG VET att ekonomin är svag.....Men nämn den förening i allsvenskan som har bra ekonomi...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
RunarUp: Jag är ledsen ikväll....
Jag stängde av matchen efter 0-3....
Har inte sett situationen du pratar om...
Jag vaknade upp idag med hopp om vinst..
Det kändes så bra..
Jag tänkte nu jävlar smäller det efter Jul...
Men ack så fel jag hade...
Vi mötte laget vi körde över när jag låg på BB i Västervik den 23 september...
Såg matchen i mobilen...
Propagandahockey...
7-1.....vi bjöd på deras tröstmål med en man mer på isen....
Glädjen i laget...farten....ja tamjetusan vi hade allt....
Som jag tidigare har påpekat så vinner man inga matcher i sarghörnen...
Man vinner inga matcher genom att bomba skott ifrån blå som ingen tar några returer på...
Vart har vårat försvarsspel ifrån början av säsongen tagit vägen?
Allt är ju ihåligt...
Målvakterna läcker ju som såll...
Vi skjuter som fan....men inga puckar slinker in..
1-5 mot Pantern hemma ikväll...
0-3 efter första perioden...
Redan där var matchen förlorad..
Våran målskillnad på plussidan försvinner för varje match...
Ikväll...gick Pantern om oss...
6 plats.... 9 poäng ner till plats 9....
Det går fort att hamna där...
Vi möter Västerås på fredag....
Ett lag som vi i stor kris....
Kniven på strupen har vi båda två....
En seger är ett måste...
Men vad vill spelarna?
Vad vill tränarna?
Åka ner och ställa ut skridskorna?
Nä....vi kan inte förlita oss på att Lööke..Dahlen och Pettersson ska göra underverk när de kommer hem....
Vi MÅSTE göra det NU innan det är försent...
Och snälla INGA jävla panikköp nu som ökar skulderna i klubben...
VAKNA UPP NU FÖR FAN!!!!
Nu vänder vi på det här på fredag i Rocklunda!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
En bedrövligt tråkig kväll blev det iaf, dock kul med Olofsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
lungan: också nåt jag inte förstår...en sak om spelaren mörkar övergång..vem fan kan veta det? Men om Timrå känner till övergången då förstår jag inte...då ska det vara tack och hej! Sen vad Frölunda ska med honom till, kan man ju undra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: nej han byttes in efter 3-0, han gjorde väll ingen större insats. Men har ju kontrakt med Frölunda nästa år, så han är nog nöjd!
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Tik1966: nån som vet...1-5...var det med Mattsson i båset?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
The great one: Håller med-Tex # 19 försökte och försökte,men skut högt jag skjuter ju hellre över mål än rakt på benskyddet eller i magplattan!Samt vid bort dömnda 1-4 åk som fan in framför mål och skott från blå,så ska det vara hela matcherna SAIK var bra på det för ett par 3 år sen och det fungerar alltid enkelt och effektivt-vad väntar man på?Tomten?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Modano: Jag tycker dessvärre att om Forsberg ska bort så ska även Stridh bort, och då blir det riktigt dyrt. Vi får nog finna oss i att vara ett mittenlag, klara oss igenom ytterliggare en säsong som är medelmåttig och göra tränarrockad under lågsäsongen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
lungan: Andledningen är att varken Björkung Borgman Nilsen tyckte om hans defensiva tänk där allt jävla tänk var att deffa hela tiden tror fan att de inte ville vara kvar syns ju nu vilket pp spel vi har utan ett back hot Bort med fanskapet Forsberg omg
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: # 18 får godkänt, resten underkända.Jo man får ju lite närmare till en av bortamatcherna nästa säsong (Niphallen mot SHK) .
Fortsätter detta uddlösa spel så finns risken helt klart att det blir ettan 17/18.
Hur i helvete kan Forsberg stå inför andra och holka på om bara vi får in ettan osv PP osv Mupp! Va ju för i helvete 4 mål som behövdes för vinst och O insläppta resten av matchen,såg ni när det var PB när han försökte snacka taktik va ju bara en handfull som var intresserade att lyssna...Såg att TIK va i gula katalogen igen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: Nej men hur illa är det. Går det inte att värva kan jag tycka att man lika gärna kan säga det rakt ut, inte gå ut i ST och säga att möjliga värvningar kan ske i och med skadeläget och 3 på JVM.

Transparens och tydlighet, skulle skapa färre frågor. Att det görs ett dåligt jobb är hotet om Kronofogden ett bevis på och att laget helt tappat det syns på isen. I detta läge kan man inte sväva i svaren som nu.

Vad är den äkta anledningen till att Björkung fick lämna egentligen. Han var för mig sista backen vi skulle skeppa då han är den enda som har offensiva kvaliteer!

Var han för dyr, hade vi inte råd att ha honom kvar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
roger_sundsvall: kanske nån till som vill lämna?
Nä det ser verkligen nattsvart ut just nu och jag undrar om Forsberg o Co en än gång kan vända den här trenden efter nyår. Det är ju alltid lättare att jaga än att bli jagad....
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: Frågan är hur stort tålamod har föreningen? Man är ju inte snabba historiskt att lämpa tränare. Kan U. Dahlén komplettera Forsberg på nåt sätt? Inte lätt heller utan pengar...nåt måste hända. Klockan tickar...Fint läge att jaga sponsorer och öka hemmapubliken...not.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
lungan: Vi saknar tyngd. Tycker inte att farten finns där heller. Sen kan vi inte skänka bort matcherna som vi gör i första, och det är inte första gången vi gör det heller. Det ser nu ut som det gjort de andra säsongerna med Forsberg vid rodret tyvärr. Tittade på Panterns PP och där syns tydliga idéer för det spelet som jag oxå sett i flera andra lag också men inte riktigt i Timrå i de matcher jag sett iaf.
Tänkte på en sak i J-kronorna, Lööke såg bekväm ut som center, mer fart än jag sett honom ha i Timrå.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Matchen emot Vita Hästen 30 November var starten på detta totala fall. Från serie 1:a till 6:a. Och vägen tillbaka till toppen känns rent utsagt omöjlig i nuläget.

4 poäng på de åtta sista matcherna är 20 tappade poäng. Ett totalt misslyckande!

Detta som kunde ha blivit något har laget lyckats förlora totalt. Vi är 2015 års Västerås och med hot om Kronofogden tillsammans med en tyst ledning utan agerande så känns det som tack och godnatt. Vi ses i div 3 nästa säsong!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
lungan: Pantern spelar fan inte bra men som vanligt är vi betydligt sämre, dessutom på samtliga positioner. Det finns inte ett lag vi kan slå i denna serie med detta spel.

Som vi spelar kan man nästan fysiskt se en sjukdom i laget, något som är jävligt fel. Kan ni se eld i ögonen på någon spelare i laget? Kan man ana någon glädje i det dom gör? Spelet andas uppgivenhet och det är ju lite skrämmande med så mycket kvar av serien, det är svårt att avgöra hur dåligt det här kan sluta.

Forsberg pratar i intervjun ungefär som fågelholken gjorde i Leksand, när dom var överlägset sist i SHL. Som att det är givet att vi ska förlora men att det fanns "ingredienser för att göra fler än ett mål i matchen". Forsberg för helvete, vem bryr sig? Hitta ett sätt att vinna matcher eller byt jobb.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Jari Kapanen: klockren kort analys av dig.
Redan för en 5-6 veckor sen kändes Christers gamla citat gångbart, "vad är problemet? Vi ligger ju trea i elitserien"

Jag menar, alla som såg matcherna då började ju undra hur vi skulle kunna vinna matcher om Dahlén och EP skulle sluta leverera, nu gjorde dom inte det, så då vann vi fast vi egentligen inte borde ha gjort det.

I början av säsongen, efter typ 8-10 matcher, då satt man och njöt och undrade hur detta laget öht skulle kunna förlora...., Så överlägsna var man då.
Av det ser man absolut ingenting nu....

Nä, dags att göra nåt......Men vad?
.....Ingen aning egentligen....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Kollar man statistiken efter matchen ser det bra ut, men den har aldrig varit så missvisande.

39 "skott" på mål
17 min i "anfallszonen" (sarghörn)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
roger_sundsvall: önskemål nr 1
in med lill-kenta
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Laken: Tom utan våra tre självmål hade vi förlorat idag.
Ett mål (eg. två iofs) på 39 skott håller inte. Åtminstone tio av avsluten kom från högkaratiga lägen där våra motståndare sätter åtminstone hälften.
Nån form av hjärntvätt fordras snabbt som fan.
Jag är inte rädd, jag kan göra mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Laken: tror de blir förändringar. ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Nisse på Mon: Tycker ännu en gång att det är dags för Nubben att kommentera detta historiska fria fall. Men det är ju jag det. En idiot till supporter som inte fattar bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Årets tavla i eget PP av Ohre, en bjudning av vår lagkapten toppas av ett äkta självmål. Går det att sjunka lägre?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
1-5 mot Pantern hemma...

SÅ J-VLA PINSAMT, TIMRÅ!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Dagens Match män mot små lätta dvärgar och en förstånds handikappad tränare utan spelsystem kan bara sluta på ett sätt FIASKO IGEN
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
+ulfberth+: alltså challes grabb, vad fan gör han i laget? Han ser ut som någon som vunnit en plats i laget genom något lotteri och bara är glad över att få åka lite skridskor. har vi köpt honom som en del i ett juniorpaket där om man spelar en så måste man låta alla spela?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-12-27
Webmaster: Har vi inga pengar att lägga på en ny coach när Forsberg sparkas, så får väl Nubben själv kliva ner i båset. Kan ju fan inte bli sämre!!!
Kommentera

1786744 · »