1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581253 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18

« · 2090227 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Tråkig diskussion så här efter en seger. Man gillar eller ogillar andra lag olika mycket beroende på olika saker.

Själv gillar jag inte Karlskoga pga att de jagar huvuden när det går dåligt. Kanada i junior VM av samma anledning, modo för att de helt enkelt är ondskan själv och har en ytterst skev självbild. Leksand för att de tror att hela hockey-Sverige vill att det ska gå bra för dem. Aik för att kostymnissarna gärna gullar med storstadslagen. Björklöven för att de är inne i nån sorts orimlig hybrisperiod.

Sedan är jag likgiltig inför en del lag som Almtuna, Västervik, Tingsryd och säkert fler. Där kan jag dock ogilla vissa spelare men inte klubben som sådan. Jag ogillar till exempel Joel Lundqvists sätt att styra och ställa med domarna på isen.

Om det gör mig till en hemsk människa så får jag ta det. Men själv skulle jag nog se det som positivt att vara på min shit-list för då har man ju på något sätt berört mig och mina hockeykänslor.

Men det kanske bara är jag som tänker så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Men snälla lilla du!!! Fråga vem som helst härinne så tror jag du får samma svar om Bik sen måste jag fråga om du är en äkta timråit???? Eller bara är här för att tjafsa om solklara saker om inte byt logga för du kommer att reta upp en del av oss som hållit på Timrå sen väldigt länge om du fortsätter att surra som du gör!!! Punkt slut..!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
kulltorp: sitter också och ser den matchen och Modo har riktigt riktigt stora problem som det verkar. Fullständigt håglöst, ser inte en enda spelare som verkar bidra med energi. Om vi tycker att Freddan saknar spelidé va då ska man nog kolla in Modo just nu va. Förutom Immos prickskjutningar tycker jag inte att bönderna har varit speciellt bra heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hockeyoraklet: Finns ju en tröst, efter att ha genomlidit Timrås match, som slutade lyckligt.
Det är att titta på Modos match.
Å fy för att vara Modoit....hoppas de skrivit 5- årskontrakt med tränar- Ville. Det finska spåret levererar!!
Perkele-Hockey!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hockeyoraklet: Där har du spiken på huvve!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Om resonemang inte är din starka sida men grisig hockey är det tror jag inte att du har något värdefullt att bringa till diskussionen, eller bristen på en. Du vill höja andra lag, framförallt Timrå, över ett annat, i detta fall Karlskoga. Vi får väl sakligt utreda utvisningsstatistik lagen mellan vid tillfälle, för att få ren tydlig fakta på papper, för att sedan kors-referera mellan resterande allsvenska lag för att säkerställa att det är sanningsenligt och inte bara en riktigt korkad sak att säga att "karlskoga är grisigt och fulspelar".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: man spelar ju mycket hellre slutspelsmatcher mot Modo istället för Karlskoga. Mot Modo blir det nerv, fulla läktare (normalt sett) och bra hockey. Mot Karlskoga blir det bara känslor när man får egna spelare med såna där karriärdödarskador som bönderna är mästare på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Nej, det finns inget lag i hockeysverige som har ett spelsystem som går ut på att skada andra spelare. Sen kan väl individuella spelare få hjärnsläpp och göra idiotiska saker, Host Blomqvist host.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Då funderar jag om du bör titta på hockey överhuvudtaget om du inte kan skilja på hur olika lag spelar för det är en stor skillnad på hur en person gör o hur ett lag spelar! Jag har spelat på ganska hög nivå men grisade man då fick man sota för de o Bik är ett lag som har satt de i system bara så att du vet!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Tom Topp: Nej, men jag ser ändå lite ljusglimtar i Modos spel som kan hjälpa dem att vinna ett negativt kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Till skillnad från vilket annat respektabelt lag i denna liga? Timrås pungspjutande? Eller dömer du individuella spelares dåligs sportslighet och etik? För då känns det rimligare att peka på spelare som gjort sig skyldiga till svineri och "krigsbrott" osv.

Jag ser inte ett enda lag som inte beter sig som skit. Man slår varandra på käften efter avblåsning för att man befinner sig i samma postkod som målvakten, man drar klubbor över händer och oetiska oproffesionella tacklingar som tar illa. Timrå, Björklöven, Almtuna, Väsby, Karlskoga, modo, laget spelar inte roll. Spelkänslor gör. Etik gör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: vilken konstig beskrivning, i varje upplaga av BIK kan du ju typ döma hälften för krigsbrott.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Ser Modo mot bik, och om det är någon tröst så är inte det mycket till hockey heller!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Sorry men Bik har inte spelat juste o disciplinerat på flera säsonger! För när de går emot då använder dom sig av jävligt grisig hockey hakningar,fula tacklingar, plus mkt mer det är vad jag sett av dom!!😈😈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hockeyoraklet: Enda grisiga här är väl typen av individ som snackar skit om andra på detta sätt. Släpp remmarna på cykelhjälmen och lär dig bete dig, jösses.

Karlskoga är ett mycket effektivt lag som numera skördar stora framsteg och poäng. Oavsett vad jag tycker om deras metoder är laget bra, och är därmed välförtjänta av sin plats i sveriges högsta liga så länge dom kan spela sig till toppen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hockeyoraklet: 2-0 till BIK, kan bli en riktigt bra söndag detta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hockeyoraklet: Tor Immo verkar tycka det är roligt iaf
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Bragd-Birger: Då har vi funnit något vi tycker och tänker olika om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Bragd-Birger: vi kan väl inte sitta och heja på grisarna borta mot Modo? Kommer ihåg vår sista match mot bik förra säsongen. Dom jagade huvuden (som vanligt) och vi fick Lundin borta med hjärnskakning och en till var det väl?

Karlskoga ska aldrig någonsin upp i shl, dom ska konka och försvinna, inget annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Bragd-Birger: viktigast är ändå att vi gör vårt. Bra att poängen rullar in trots att maskinen går lite på halvfart. För nog kan väl grabbarna mer än så här va?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Clay.2: klantigt att svänga sådär med klubban men den tar förmodligen, som det syns och av Blomqvists reaktion att döma, i sidan på motståndaren som sedan tar sig mellan benen, lägger sig och filmar. Har man dragit en riktig buttending så åker man inte och käftar med motståndarbänken efteråt. Hur som helst, förhoppningen att domaren ska se något annat än en utvisning där är ju dödfödd med tanke på all annan skit han blåste för hela matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: vill absolut inte ha upp BIK, däremot är modoförlust alltid mysigt. Så bortaseger hoppas vi på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Får hoppas BIK har orken att dräpa modo idag. Ser gärna att BIK går upp till SHL om inte Timrå klarar av uppdraget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
John Cena: Nej det stämmer nog som sagt. Jag som fått för mig det mestadels spelas med 2 backar även i PP. Men fortfarande bara Hardegård som kan få igenom skott så tunt bland backarna ändå tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Kollat förstaperren mellan modo och BIK. Man får lite perspektiv. Jävlar, så sugiga modo är. Och väldigt märkligt försvarsspel. Man ställer liksom upp, sen får BIK spela runt som i ett pp.
Försöker lista ut vem som är den där Heponiemi. Allsvenskans största stjärna, enligt HS lika stora stjärna JFK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
KiefD: Skillnaden är att vi saknade Jonte mot Tingsryd, så är det bara, ganska illa att allt står och väger med EN spelare, vi har ett bättre lag än så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Har bara sett det en gång , då vet du bättre än jag .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Clay.2: Ursäkta men jag har kört de i slowmotion fem ggr nu o han bytte grepp alla gånger!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Skulle hemskt gärna ha en längre / seriös intervju med Freddan om hur han ser på att spelet för det mesta (tyvärr) är så himla dödfött. Vad han tror att det beror på och hur man skall få bukt med problemet. Vi förtjänar inte att vinna idag, ej heller mot Hästen - och vi vet ju att det faktiskt inte gick mot Tingsryd.

Tre bottennapp i rad energi-/spelmässigt är inte okej. Jag antar att det bara är talande hur bra lag vi egentligen har att vi ändå vinner
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Bragd-Birger: Skönt att vinna men mot ett bättre lag hade det nog inte gått. Vi har problem på backsidan. Håller tyvärr med om den här analysen av dagens match

Nhl lånen i Timrå väldigt anonyma idag. Förvånade lite eget spel från ett lag som Timrå som är rankat som det näst bästa laget. Anfallen är i princip dumpa och kör och backarna klarar inte av att vända spelet snabbt. Känns som dom saknar minst 2 offensiva och kreativa backar som kan sätta igång anfallen fort, just nu får dom ut väldigt lite av potentialen dom har bland sina forwards.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
josha840: Han byter inte grepp på klubban efter tekningen , han håller längre med vänster hand , och trycker klubban imot spelaren .. sedan avsiktligt eller ej ?
Utvisad blev han iallafall .
Man kan kan säga att det svänger mycket i hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Rip Kirby: Med back och målvaktsspelet 18/19 vettefan om ens 5 Dahlen hade hjälpt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Tikkare: det verkar ju som att man borde fortsätta köra Dahlen-Lundin-Lööke, det är då det verkar hända grejer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Helt sjukt att Timrå än en gång lyckas hitta ett sätt att vinna, trots att man spelar uselt i dryga 40 minuter. Samt tar idiotutvisningar.
Tack gode gud för #54, och för krischanstas uselhet.

Nu är det väl lite vila, va? Hoppas man tränar lite på spel i egen zon, uppspel och hur man slår och tar emot passningar. När spelet i övrigt börjar klicka kommer man bli riktigt vassa.

Pjuh! Hockey är en frustrerande men ändå småmysig sport!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Synct: Fick vi inte reda på hur det kunde se ut i SHL säs. 18/19?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Clay.2: håller med. I alla fall i tredje när domaren började lägga sig i. Kändes som att läktaren vaknade av lite irritation. Oavsett vilket lag man höll på idag tror jag man är tjurig på domaren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
kulltorp: Jag ger mig de va en riktigt spearing jag kollade igen o han bytte grepp och trycker till så sorry du hade rätt!!👏👏😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
There is only One KING!!!
Ikväll smak Explorern extra gott!!
Skål tamjefan rabbuslingar!!😂
Vi är Timrå IK i vått och torrt ALLTID!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Bee: Det är verkligen antingen eller.

Antingen dominerar man i första för att sedan tappa allt. Eller så börjar man kast för att sedan rädda upp det i slutet.

Men jag håller med; ett lite bättre lag och det hade straffat sig big time. Framför allt i boxplay.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
josha840: Det är tydligen Jonte som är tungan på vågen.
Gör en staty av pojken vettja.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Man blir bortskämd som supporter med en spelare som Jonte, hur kommer det kännas när han drar? Herregud.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Vinst men nu jävlar får vi sluta upp med att vara utspelade match efter match. Vi kan inte ha det så hät kämpigt hela tiden med det lag vi har
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
FH - avdammad: Och en jäkla bra publik !! Idag .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Andersson: Då kan jag stryka Timråtröjan nu då. Den åker på imorrn. Jobbar och bor i Kristianstad..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Vi ska nog vara glada att Kristianstad har ett riktigt undermåligt power play. En till match man vinner på att ha bättre spets utan att egentligen spela bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
3 poäng
är 3 poäng 👍👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Rallarn: YES! En vinst är en vinst är en vinst!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
roger_sundsvall: Joooonte!!! Behöver bara säga vilken jävla lirare han är!!! Köng som ni säger i Sundsvall!!👍👍👍😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Andersson: Kung Dahlén!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Dan Såten o Presidenten
Låst ämne

« · 2090227 · »