1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578048 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

1573805 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Bragd-Birger: Ja jag är ju en Jonte- och Nubbe-lover men det tar emot att erkänna att den senare misslyckats ganska kapitalt även om det i många fall var en resursfråga.
Jag menar....han låg ju även bakom Montén.
Vette fasen om inte Ante fixat det här bättre själv faktiskt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Taurus: Hagos och Bagarn värvades efter att Nubben tillträtt som assisterande sportchef. Jag är villig att sätta 500 miljarder på att Nubben låg bakom dessa.

Rolfie: ja, herregud...det tog ungefär 6 år innan vi blev överens. Läste om våra diskussioner för ett tag sen, och det är inte jag som kommer ur med hedern i behåll så här i eftertankens kranka blekhet. Dock vill jag påstå att en del av mina skyttegravsinlägg rent stilistiskt är rätt feta. Då var det glöd i grejerna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Taurus: Det stämmer, men det känns inte alltför konspiratoriskt att anta att Nubben hade ett finger med i Hagge-spelet. I vilket fall så är poängen att Nubben konsekvent har vägrat typ allsvenska spelare och istället värvat avdankade - säkert dyrare - ES-brunkare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Bragd-Birger: Exakt, dina funderingar kring detta med att INGEN spelare plockats in från allsvenskan är verkligen klockrena.

Detta är ett MEGA feltänk från SC...

Ok, några dussinlirare och 13:e forwards samt "hemvändare" är väl ok, men inte nästan ett helt lag bestående av sådana!!!1

och huvudet på spiken ang resonemanget med den mentala biten, särskilt när det börjar blåsa, precis som du säger.

Nubben körde ju egentligen samma race i Frölunda...och det gick ju bra....nä hockeyn har förändrats, och Timrå med....men tyvärr till det sämre.

Vill bara sluta med att säga att dina tankar från inatt ang var "Timrå" tog vägen?....återigen, Klockrent! Vi måste hitta tillbaka.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
RocknRolf2

Ligger mycket i det du säger, men inte värvade Nubben Hagos på 3 år? Har för mig Linkan/TJ gjorde det
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Bragd-Birger: Som du minns så gästbok-battlade vi intensivt om Nubbens förmåga och prestation mellanåret 05/06, nu håller jag däremot med dig i varenda stavelse om vår sportchef. Jag vet inte vad jag ska tycka om en sådan motsägelse som Nubbens i dagens Hockeypuls, först ”jag är ytterst ansvarig” och sedan ”jag hade inte kunnat göra något annorlunda”, mer än att han måste ha en väldigt stor tro på sin egen förmåga trots att han inte har lyckats med ett skvatt sedan han smet iväg till Frölunda.

Jag förstår att Nubben i sin comeback kom till ett skepp med redan kraftig slagsida, men jag tycker ändå att visa saker är tydliga feltänk. Det största är att man konsekvent inte har plockat in spelare (främst centrar) som i alla fall hade haft potential att göra lite poäng. Offensiva spelartyper. ”Vi har inte haft råd” kan jag höra Nubbens (och hans försvarsadvokaters) röst eka i mitt huvud, visst – men alla vet att spelare som Molinder, Hagos, Bagarn m fl knappast är billigare än t ex en allsvensk center i typ Karlskoga som gjort en 30-40 pinnar. Eller? Det har jag i alla fall ytterst svårt att tro. Vi har trots allt haft en klart högre budget än de flesta allsvenska topplag.

Även om det av olika anledningar var omöjligt att värva producerande spelare i Allsvenskan hade man hellre fått värva nån Lee Jinman-typ (som visserligen blev en flopp) som ändå i teorin KUNDE ha bankat in en 25-30 pinnar än ännu en Bagarn, Hagos, Molinder osv som aldrig någonsin skulle vara i topp i en allsvensk poängliga och aldrig någonsin kan producera i Elitserien, ens i teorin. Ta bara en sådan som Hagos. Hur många allsvenska centrar är dyrare än han? Vad har Hagos producerat den här säsongen? Totalt 9 pinnar. 3 mål. 6 assist. Inklusive kvalserien. Och vad har han i lön? 100 papp? Antagligen är det mer. Ändå finns det de som hävdar att vi inte kunde ha ett bättre lag än så här med vår ekonomi. Som Nubben himself. Jo visst.

När det gäller just Hagos tycker ju vissa dessutom att han har varit bra: ”han checkar bra”, ”bra i defensiven”, ”han har tränat bra” (sic) osv. Jaha… Bra, då kan vi väl fortsätta med Hagge i Allsvenskan, han kan ju vara förstecenter där och vårt stora stjärnnamn med tanke på att han tydligen ger valuta för pengarna?  

 Jag kan bara se tre spelare i dagens Timrå som har haft en uppåtgående formkurva och har blivit bättre de senaste två säsongerna. Hallin, Robinson och Lundström. Den siste var en stor anledning till att vi klarade oss kvar ifjol och gjorde en mycket bra höst. Bellissimo ansågs dock genom hela säsongen vara den något starkare målvakten och det var också han som till slut fick det avgörande förtroendet i kvalserien. Det blev total pannkaka. Vad Lundström hade uträttat i kvalet får vi så klart aldrig veta. Vad vi dock vet är att Lundström fick förtroende i slutet av serien i tre raka matcher och laget vann samtliga. Sedan bytte man tillbaka till Bellissimo. Inte bara att det var märkligt att byta där när vi har en bra målvakt i form som vinner, dessutom så är jag nyfiken på hur mkt det skiljde mellan målvakterna i stats just där när man bytte tillbaka, alltså inför omgång 48, någon som vet? Jocke måste ha varit överlägsen statistiskt där med tanke på att Bellissimo höjde sina stats märkbart på slutet – när han av någon anledning till varje pris skulle spelas in som förste målis till kvalet.

Nog för att vi har haft det jävligt ekonomiskt men bortförklarar långt ifrån allt. Målvaktsmatchningen är ett tydligt exempel på det.  

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Anonymous: Nä , det är nog inte så enkelt. Vad hade hänt om Karlskoga hade hållit nerverna i styr mot Oskarshamn ? Hade de lycktas lika bra som Örebro i KS ? Vad hade hänt förra året om Oskarshamn släppt in lite mindre mål i sista matchen mot Rögle ? Hade Malmoe gjort en Rögle ? Leksand har ju försökt år efter år och misslyckats och tack vare ek-doping haft en tillräckligt bra trupp och nu kuggade det in för dom efter mååånga försök. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
U137: Det som ligger bakom KS var nog inte så enkelt. Örebro har väntat sedan 1979? och Leksand har pansatt halva kommunen, annars är det enkelt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Allt verkar vara möjligt i en kvalserie. Jag hade inte trott på någon enkel resa, men att det skulle sluta så här illa ville jag bara inte tro. Skillnaden mellan AS och ES är i praktiken inte så stor som man  i allmänhet anser. AS-lagen kan kanske lägga upp säsongen på ett annat sätt med KS som mål + att man har erfarenhet av hur de andra AS-lagen spelar. Har man då tillräckligt med ekonomiska förutsättningar så lyckas det förr eller senare att pricka in formtoppen i rätt läge. För Timrås del så har man levt på lånad tid och hängt på gärsgårn flera säsonger nu. Man får inte hur många chanser som helst att klara sig och starta om. Till slut hamnar man i ett läge när det går snett på allvar. Det kunde likaväl ha varit ifjol men då kom man in på ett vinnande spår och klarade kontraktet. Man hade dock inte möjlighet eller kompetens att räta upp kursen för den här säsongen utan körde i diket igen

På sätt och vis behöver det inte vara en total katastrof att backa ur ett tag och bygga nytt om det går. Det funkar i varje fall inte att komma med ett sneak-lag och försöka platsa i Elitserien.  Vinster i enstaka matcher i elitserielunken mot tilltänkta topplag väger inte upp regelbundna förluster mot bottenkollger och mitten-lag.  

F.ö. anser jag att Leksand kan ruttna i helvetet.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Nubben uttalar sig (länken). Hans tankemönster är anledningen till att jag inte har förtroende för honom i SC-rollen.

"Det var till exempel inte bara att plocka in en förstecenter?

– Nej, det visste jag att vi inte skulle greja. Att vi lyckades få Niklas Nordgren hade att göra med att vi fick lite hjälp och att han kommer från trakten."

Ok. Det fanns alltså inte pengar, så det var omöjligt att få in en förstecenter? Jo, det kan man ju förstå om vi talar Hahl/Pyrret/Vampola-klass. Men, med tanke på att man (efter att Haggan och Bagarn redan fanns i truppen) värvade till Molle, Lindqvist och Sterner så får inte jag det att gå ihop. Det är ju själva typen av center som var det stora behovet, inte att dom offensiva nivåerna skulle vara i yppersta elitserie-toppklass.

Ryno-Edblom-Karlsson-Händemark. Där har vi Leksands centeruppställning.

Henrik Löwdahl-Anders Eriksson-Jonas Karlsson-Niklas Lihagen. Örebros. (Notera att jag var tvungen att skriva ut förnamnen, annars hade ingen haft en jävla aning om vilka det var.)

Den centeruppsättning vi förfogade över säsongen 2012/13 hade offensiva kvaliteter i klass med ett allsvenskt lag på nedre halvan. Den ende som skulle haft en plats i laget är Bagarn, vars spetsegenskaper i BP och ändå hyfsade tvåvägsspel motiverar en plats i tredjekedjan. Resten: nej, nej, nej.

Årets bygge saknade helt dom allsvenska värvningarna. Det har ältats förut, men det är värt att dra det ett varv till. Naturligtvis är det här man skulle ha tittat. Värva någon producerande, offensiv center som är van att leda laget och ta ansvar. Nog fan skulle det ha gått. Just ansvars-/rollbiten är viktig. Spelare som lirat i elitseriens skuggsida är inte vana sånt. Det är otroligt svårt att hitta spelare med rätt karaktär bland sådana, och en jävla fingertoppskänsla för att hitta dom som blommar ut med större roll/ansvar. Det gjorde man inte i år. Istället hittade man dom som krympte ihop ju större pressen blev. Vilket är det normala för den typen av spelare. Det finn liksom oftast en anledning till deras hockeyhistoria.

Sen är det lustigt att Nubbben först säger "Vi fick inte ihop det i år och som sportchef är jag ytterst ansvarig.", vilket kan få en att tro att lite ödmjuk självkritik är på G. Men nejdå, på frågan om han skulle gjort något annorlunda säger han "Nej. Det har varit tufft ekonomiskt."

Jamen, dåså. Det är enbart den tuffa ekonomin som gjort att vi ligger där vi ligger. Dom spelare som Nubbben sett till att värva till klubben de senaste två säsongerna är precis i paritet med ekonomin. Bäckström, Carlsson, Demén-Willaume, Edström, Erixon, Hedman, Bagarn, Hagos, Friberg, Jonte, Gunno, Crippe, Lindqvist, Molinder, Rhodin, Sterner, Smolenak, Bella och Murran. Har jag glömt någon?

Kolla genom ovanstående. Träffprocenten? Bang-for-the-buck-faktorn? Tänket i spelartyper bland backar, centtrar, forwards? Fräschheten? Och hur väl har ledarstaben, med DD (Dubbel-Degradering) Monty i spetsen lyckats utveckla/förädla/förvalta ovanstående härliga gäng?

Jag tror att Nubben säkert kommer att stanna. Och faktiskt, jag kommer vara ok med det. Så länge han börjar inse sina begränsningar som en lagkomponerare med små medel till sitt förtroende. Om det var tufft i eliten är det så klart nada mot vad det blir i allsvenskan. Det kan nog samtliga sportchefer där intyga. Dom vet vad som krävs. Och där finns folk som är betydligt skickligare än Nubben på slikt.

Jag ser framför mig ett par säsonger för överlevnad. Hanka sig kvar, få kontroll över situationen igen. Där kan Nubben få hålla på ett tag. Sen bör man utveckla visioner, förnya tänket i klubben och hur man vill gå vidare. Där vill jag ha en ny sportslig organisation.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Taurus: Ja det är rent ut sagt för jävligt.
Men jag håller med Nomaden om den där känslan av att vi plankat in i es på fejkleg istället för att gå på fest med jämnåriga finns där trots allt.
Leksand snodde så klart vår plats med ekonomisk doping men det förklarar inte varför vi vek ned oss så in i HELVETE i ks???
Det var rent tragiskt att se hur Montén & Co:s spel inte fungerade.
Vad fan var det som hände egentligen?
Skit samma. Inget att göra åt det nu.
Nu får vi möte Djurgården, Södertälje, Malmö (trevlig bortaresa på vårkanten) på lika villkor.

Over and out
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp:

Tycker bara att det känns för jävligt då man lägger ner så mycket av allt på detta lag. Speciellt när man fullkomligt sänker ett lag från att vara ett stabilt topp 5-6 lag till total katastrof på 3-4 år!! Sen lämnar man över ett skepp som redan ligger nerbäddat i dy på botten och tror att man ska vara glömd i denna tragiska stund. Jag kommer iaf inte att glömma detta skitjobb som utfördes åren innan detta som sänkte klubben!

Tack för kaffet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Precis, men osportslig som jag är så ber jag här och nu Leksand att dra åt helvete. Meeen, jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag dömde ut våra egna soppor i laget!11!!1!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mike66:

Ja men för fan, det måste vara rätt så många spelare som borde hata att se sin jävla nuna in the looking glass vid det här laget. Jag tänker på rätt så många kan jag säga. Men finkänslig som jag är så tänker jag fan inte droppa några namn här. För jag är ju ännu sämre eftersom jag inte har varit på isen. Har å andra sidan inte tjänat några större pengar heller...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Hahl Bundy: Den dagen vi är tillbaka i elitserien så står både du och jag med varsin käpp på västra och grågubbar ner oss. Nåt guld kommer vi aldrig att få uppleva om vi inte lägger ner några skolor och nåt pensionärshem. Offrar vi oss för hockeyn när vi blir gamla Bundy? Se vad bra det går för Leksand!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Hahl Bundy:

Allvarligt talat så tror jag inte att en annan hinner vara med om det där guldet längre. Den chansen rök nog i samband med Svartvadets jävla mål i "sudden" i kvarten 2007. Tror inte att jag lever länge nog men givetvis kan jag tänka mig att Timrå IK vinner SM-guld tids nog. Då man sitter där i sin himmel...

Men det är klart att man vårdar sina minnen från de ändå rätt så gynnsamma åren väl. När vi krossade Luleå, LHC och MoDo som skit i kvartarna t ex. Samt när vi överraskade en mindre lyckad säsong och vann med siffror som 8-0 mot SAIK och 6-0 mot FBK. 2008/09? Helt i extas var det hur som helst. DiCasmirro. Hette han så? Det var på den tiden i alla fall...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Jorå, nog har man många frågor som rumlar runt i skallen. Jag ska väl inte säga för mycket nu, men nog har Montén agerat som ett babyface i båset många gånger den här vintern. Men men, i slutändan så måste spelarna rannsaka sig själva och det är nog många som borde få det svårt att se sig själv i spegeln och påstå att man gjort sitt bästa under säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mike66: Jo du..inte var det det här man hade räknat med direkt... naiv som man är.

Nån gång kommer vi tillbaka men det dröjer ett tag.
Hoppas jag lever då så man får vara med om det...liksom guldet.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Hahl Bundy: Jag har varit med ända in i kaklet, fast här på HS har jag legat lågt. Inte hjälpte guldmedlemsskapet heller, vi får ta nya friska tag och knyta nävarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mike66:

Hockeydistriktet är dock inte mer stendött än fotbollsdistriktet. Dessvärre. Nu tänker jag mest på Wildcats som ett gäng nallar som äntligen lyckades ta sig ända till eliten. Och jag håller alltid på nallarna. Vi måste ju ärligt talat inse att vårt Timrå IK inte ens var i närheten att hänga kvar i år. Det här var ju bara för dåligt. Som sagt åkte vi ur med dunder och brak. 3-8 och 2-6 mot Leksand liksom. Förjävla pinsamt detta. Samt en ramträff ifrån torsk redan i premiären mot Örebro. Detta kan man ta. Fast givetvis känns det tungt oavsett...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mike66: Det ska vara rådepp till att du återvänder ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

DJ Hemp: Självklart så gläds jag med lilltjejorna, men om det har en positiv inverkan på hockeyn i distriktet ställer jag mig väl lite mer frågande till. Det här var knappast vad vi behövde i ett i övrigt stendött hockeydistrikt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mike66:

Japp, och jag deppar med dig. Men både du och jag vet att Sundsvall Wildcats gick emot strömmen och tog steget upp i eliten. Ärligt talat så tycker jag att det var riktigt gulligt detta med vildkattorna. Håller du med? : )

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Hahl Bundy:

Jag har lärt mig för länge sedan. Det känns i alla fall lite skönt att ha några vid sin sida. Så är det inte alltid annars kan man säga. Nu kan vi glömma den här eländiga kvalserien. Men det finns anledning att fortsätta att följa den svenska hockeyn ett tag till. Fan vad jävligt att SAIK inte vann semi nr 1. Det kändes helt fel. Ännu en tråkig utgång av en match. Domarjävlarna avgjorde till bonna-LHC:s fördel. Fy satan för denna sport en kväll som denna!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

DJ Hemp: Nån som vill hålla handen och sjunga? Inatt är en sorgens natt för hockeyn i distriktet, en tung blöt filt har lagt sig över oss, kommer vi igen? Den som lever få väl se!

Jag sitter uppe och rådeppar inatt, satan va blytungt!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Helt rätt... om vi inte kan stå enade i denna svåra stund...
när ska vi nånsin göra det?
Som alltid... är det vi mot världen... När ska vi nånsin lära oss det?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Bad_Brett:

Men du, jag har väl aldrig aviserat min avgång härifrån. Förresten, du håller väl inte på ett losergäng. Håll till godo med dina två SM-guld du medan vi alltjämt kammar noll. Och nu finns vi inte ens kvar i högsta serien längre, fy fan... : (

Lita på att jag kommer att hålla koll på vad som händer kring Timrå IK. Fast det lär väl inte kännas så hett att gå in på HS den närmaste tiden. Tre omgångar kvar av kvalserien förvisso men nu är det ju kört. Vi går en högst oviss framtid till mötes. Inte heller denna gång att vi lyckades etablera oss på allvar likt MoDo och Brynäs. Det känns förjävligt men Timrå är inte bättre än så här dessvärre...

Nu ska vi möta Malmö, DIF, VIK, SSK, Karlskoga, Oskarshamn, Mora etc... Inte alldeles fel det heller! Inga sopgäng direkt. Jag drar direkt paralleller med GIF och Superettan...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Hahl Bundy:

Tack för dessa varma ord. Jag säger detsamma. Vi måste dessutom hålla ihop i denna svåra stund och svetsa oss samman inför en inte alls så enkel höst. Har inget emot att stå vid din samt många andras härinne sida när det drar ihop sig igen. Jag känner mig rätt bedrövad nu men kommer att knyta näven i byxfickan när det kommer till kritan, det kan jag lova...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Nu bingen...må jag aldrig vakna upp nån mer gång.

Ha det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

DJ Hemp:

Hördu, nu lugnar du ner dig några hektogram. Silly season är ju trots allt den bästa tiden på året för oss som håller på losergäng. Klart du ska stanna! Det är den tiden då man tänker "kanske, kanske, är det något speciellt med årets lagbygge". Sedan är det kul i några matcher, innan bubblan spricker i omgång 10.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Jag har bestämt mig för att gilla dig. Du är helt annan nu. No offense. Du är en som vet saker o ting. Hur man kan må osv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Hahl Bundy:

Vi kommer säkert att återförenas här förr eller senare allihop. Som den sommarälskare jag är kommer jag snart att försvinna härifrån som ett frö för vinden (den liknelsen blev nog inte så bra?) men när höstens löv faller så lär man söka sig tillbaka till denna hockeysnackens högborg. Vart skulle man annars ta vägen? Här är det ju alltid Timrå IK som regerar, andra fans tycks ha andra forum att fly till. Twittrar gör jag inte men jag återfinns på facebook även om där inte heller blir så frekventa besök. Jag vill i alla fall tacka dig för alla poetiska inlägg som jag faktiskt har haft viss behållning av. Starkt av dig att stanna "until the bitter end". Precis som en annan brukar göra med Giffarna...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Dream Team:

Jag går fan inte under som människa bara för det här heller. Har inte ens fällt en enda tår över denna degradering. Konstaterar mest kallt att vi har snålat oss till detta usla läge och åker ur med dunder och brak. Det hade varit värre om vi hade missat elitserien likt Malmö IF 2007 och 2008. Nu har vi bara oss själva att skylla. Och kvällens råtorsk var enbart pinsam, fy fan!

Enda trösten är att Rögle är ännu sämre...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Ambroo, Skarin, PerHapps, Nomaden, jag med mfl vi finns där till hösten. Kärleken till den här klubben är ingraverat för alltid. Dom finns där på barrikaderna till hösten igen. Kanske inte härinne. Men på twitter finns dom....som jag. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
 PerHapps har väl lämmat HS förut och sen kommit tillbaka , om inte jag missminner mig så drog han när hans forumledar roll i frågasattes för nått år sen .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: ¨Framgångar föder supportrar, motgångar prövar dem¨, heter det. Våra framgångar har inte varit särskilt stora, annat än viss lycka i slutspel några ggr. Men visst, det är nu det visar sig vilka som är supportrar på riktigt. Jag skulle stå där oavsett motstånd. Töva Tigers, välkomna. Jag är i grunden en positiv människa så jag väljer alltid att se möjligheter före ev. problem, därav min kanske lite "lättsamma" inställning. Allt är inte bara nattsvart. Tvärtom. Det finns positiva effekter som om man agerar rätt kan ha en läkande effekt på flera problem som det lades grunden till för flera säsonger sen 

For real.. så beror det säkert mycket på hur allt kring laget ser ut. Ekonomi, tränare, spelare - det som sätter ramarna. Därför är det omöjligt att veta vad man törs förvänta sig redan nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Hahl Bundy:

Javisst, men man behöver väl inte säga någonting så där definitivt. Besvikelsen finns ju där som fan nu, men jag tror nog att de flesta av oss söker oss tillbaka i höst när allsvenskan nalkas. I alla fall jag känner redan nu en viss nyfikenhet över detta kommande äventyr. Ska vi lyckas studsa tillbaka direkt eller blir det en evighetssömn likt 1982-1999...?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Japp....snackade med honom alldeles nyss. Trodde inte heller det. Men men vi måste få sörja ett tag.
Det finns en vrå om natten....du vet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Hahl Bundy:

Har PerHapps verkligen lämnat HS-skutan bara för det här? Kom igen nu...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mikenomad:

Okej, jag fattar att du har blivit lite av en legend härinne. Självklart kan du få avisera ditt utträde för en tid. Det är inte mer än rätt. En annan har ju ledsnat på den där 55-omgångarslunken för länge sedan. Det handlar naturligtvis också om att jag fått lida så mycket av alla brutala misslyckanden vad gäller GIF Sundsvall. Vilka jävla degraderingar. Så mycket värre än denna ärligt talat...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mikenomad: Du får följa i andra profeters fotspår. Avregga dig i morrn, sen återuppstår du på påskdagen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mikenomad: Vi träffas igen. Jag gillar dig skarpt. Det vet du. PerHapps har precis lämnat HS oxå. Jag gillar han oxå. Vi snackade återigen idag. Blir kanske Thåström för han o mig till sommaren om allt går i lås.

Jag själv har lämnat för många ggr för att göra det igen. Jag kollar av er. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Greven:

Ja jävlar, i det avseendet tycks vi vara jävligt lika. Man har läst det mesta som har skrivits härinne men inte orkat skriva något själv. Det mesta är ju liksom redan skrivet av andra. Man kan inget tillföra...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Hahl Bundy: Det är ömsesidigt, broder.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Bragd-Birger: "det Timrå vi sett de senaste säsongerna har inte varit Timrå. Vi var fart, fläkt, lejon i vår egen borg. Motståndare skälvde, offrade husdjur på altare i bortalagets omklädningsrum för att få styrka och mod att stå emot de första tio minuterna. Dit måste vi tillbaka. Det är där vår identitet och vårt adelsmärke ligger.Inte i att försöka gneta och försvara oss kvar ännu en säsong i Elitserien."

Jag tror jag älskar dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

söder över:

Jag har absolut inget emot din huliganistiska/ultrasläggning. Denna saknas i alltför stor utsträckning inom våra led. Men jag känner inte att det finns någon större anledning att uttrycka dessa aggressioner via det skrivna ordet. Det leder ingen vart. Hellre klär jag mig i mina casual wear-kläder, det vill säga i mina märkesgrejer som t ex Stone Island-jackorna och inväntar att någon jävel muckar. Då drämmer jag till i försvar! Inte annars då jag inte är den som går till anfall först. Dock tar jag ingen skit vad gäller mig själv eller mina lag. Så nu vet ni det. Och nu är det vi som på allvar får slå underifrån igen. Precis som på 90-talet... 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Dream Team: Tack! Hemp: Tja...jag vill inte heller göra nån stor affär av det. Dock har jac hängt härinne såpass frekvent under åren att jag tycker jag kan kosta på mig ett hej då. Och ett på återseende, för det lär det som sagt bli. Just nu måste jag bara för min psykiska hälsas skull försvåra det lite för mig..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Bragd-Birger: Även jag tänker i de banorna. Nyckeln blir ju att verkligen sätta ner rätt fot och att hitta rätt grund att stå på. Med detta menas givetvis att ledarfrågan blir helt avgörande. Vilka människor ska vara tränare. Nubben kan väl inte vara kvar, eller`?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Fan vi skulle gjort en Modo och värvat in Zäta, att den där sponsorn inte skulle sponsrat den där 1,5 miljonen nästa säsong hade man gärna tagit nu.. 

Det där jävla första uppehållet också.. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

DJ Hemp: Tänker ungefär likadant. Finns liksom ett mellanting mellan att gå all-in som skribent eller total avhållsamhet=utträde. Men det är vi det, vi som kan feströka utan att bli nikotinslavar.....Typ.

Är dock ofta här inne för att läsa utan att skriva. Ibland finns liksom inget att tillägga till det som redan sagts av HS många förträffliga skribenter. Ibland orkar man inte engagera sig tillräckligt för att skriva. Men alltid bryr man sig i Timrå IKs öden. Fast numera som sagt på en lite hälsosammare nivå.

Kommentera

1573805 · »