1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581757 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10

« · 2424529 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
DJ Hemp: Då upprepar jag mig, "vare sig det står Shinnimin eller Hartmann på ryggtavlan." Så hör fan inte filmningar till hockeyn.

"Själv vill jag att Timrå vinner till vilket pris som helst " Så du tycker hockeyn ska hålla på med filmningar om det gynnar ens egna lag? Det är precis det du säger.

Jo, filmningen hade varit lika pinsam, om inte mer om vi tog vara på PP't och gjorde mål på det. Jag vart inte ens besviken när Brynäs gjorde mål direkt efter, det kändes nästan rätt, så vidrigt tycker jag fotbollsbeteende är.

Du förminskar det hela eftersom det handlar om en Timråspelare, sen använder DU orden "Så enkelriktat liksom." Njae, det går inte ihop.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Synct:

Fattar att det är aktuellt nu. Blir bara lite less när i princip alla hackar på en av våra egna, nyttiga, spelare. Så enkelriktat liksom. Om utvisningen hade lett till ett 2-0-mål, så att vi eventuellt vunnit matchen, hade det kanske inte låtit likadant. Själv vill jag att Timrå vinner till vilket pris som helst och alla lag kör ju med sina tjuvtricks i tid och otid. Kommer nog inte att pratas om filmningen på torsdag, så det oroar jag mig inte för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Och ja, alla filmningar i ligan blir väl bara böter, tycker även det borde bli avstängning, vare sig det står Shinnimin eller Hartmann på ryggtavlan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
DJ Hemp: Det är väl högst aktuellt att diskutera det då domen för filmningen kom idag. Pratas det om filmningen på torsdag kan jag förstå att du vill gå vidare med det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Det vore intressant (iaf för en sån som mig som tänker för mycket) att veta var gränsen i hjärnan går mellan förstärkning och filmning. Både är ju medvetna val utifrån en reaktion av nånting som händer och upplevs och sker på en millisekund. Är det instinktivt att ta sig för ansiktet när en klubba viner förbi, säkert och förståeligt, men varför viker sig alltid benen? Det är bara dumt. Och det här gäller inte bara Hartmann.

Skulle en tant ge mig en flatnäve på kinden i charken på ICA inte skulle man lägga sig på golvet och rulla. Eller skulle jag om jag visste att jag kunde få 200g bresaola gratis och kärringen att betala utan sina 5 pensionärsprocent på tisdagar?

Så åter till grundfrågan, var går gränsen mellan förstärkning och filmning överlag då det sker instinktivt? Nån är säkert beteendevetare här inne. Är det samma, bara skillnad i utfall beroende på utsatt spelare? Eller är man på förhand ”beredd” på att agera?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Hoppas att det har spytts nog med galla över Hartmann nu. Han gjorde ett misstag (som kunde ha gett oss 2-0), har blivit föraktad för det och tilldömts ett straff enligt regelboken. Inte mer med den saken som jag ser det. Bara att gå vidare. Jobbig bortamatch på torsdag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
mattias - 74: just böterna för filmning är väl en schablon, tror det alltid är 5000 spänn. Kan inte minnas att Hartmann blivit fälld för något dylikt tidigare. Nu får man väl skit som ”vuxenmobbare” här inne men jag tycker han har en historik av att få JÄVLIGT ont efter en smäll till den grad att man hinner tänka ”jaha nu är han borta länge” och sen spelar han nästa byte. Däremot har jag aldrig sett honom göra en grej som den igår.

Sen finns det ju förstärkningar och det finns filmningar. En förstärkning tycker jag är värd 5000 spänn och den skam det medför. En filmning, som den igår, tycker jag ska vara 5 matchers avstängning. Det är fusk och det är att missbruka det faktum att domarna måste ta vissa utvisningar på känsla då det är omöjligt att se exakt vad som händer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
mattias - 74: Håller med, man borde skämmas om man håller på filma, förstärker. Tycker svensk hockey borde ta tag i filmningar väldigt mycket hårdare, man borde ge dom 1-2 matcher avstängning och större böter belopp och gör man det fler gånger så borde det blir högre straff. Hartman borde skämmas för filmning tillhör inte svensk hockey!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
sargad: sjukt olyckligt att det blir så hemma i så pass ”ofta” som det blivit än så länge…

De fina publiksiffrorna är viktiga för föreningen/bolaget…

Jag är glad över att jag var och kikade på matchen mot FHC när dom hade halva sitt lag på sjuklistan.

Då var man stolt timråit med medvind i ryggen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Kebab_House:

Kan tycka att 5000 är lite oavsett vad du tjänar, visst är böterna baserade på lön? Man borde göra som i NHL att man höjer böterna för varje gång spelare filmar eller förstärker, vet inte om Hartmann har filmat förut så låter det va osagt.

5000 är oftast inga pengar alls för spelare i SHL, kanske man borde börja med avstängning istället? Det är vidrigt och se oavsett vilket lag du håller på, skulle någon i Leksand hålla på sådär skulle jag förvänta mig att han ber klubben om ursäkt och står det med skämskudden, var någon som föreslog det här läste jag, kanske det tar mer än att betala pengar som egentligen inte är något?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Signature: Förbannat sant. Bortsett från kanske 2-3 lag är det Per Svensson-jämnt skägg bland övriga.
Går man ner 5% i inställning, tummar lite på noggrannhet eller har en dag med lite mer motstuds, ja då är det svårt att vinna.
För vår del tycker jag t ex segern borta mot Lulä för några veckor sedan är snudd på perfekt genomförd vad gäller inställning och noggrannhet.
De två, tre senaste matcherna har vi gått ner några % och inte varit tillräckligt konsekventa med noggrannheten... och en smula motstuds senaste 2 men däremot medstuds när vi stal en poäng i Karlstad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Signature: Helt rätt att Hartmann får böter. Men kan ändå tycka att nr 44 i Leksand inte har något att göra med klubban sådär. Han vispar ju helt medvetet bakåt mot Hartmann när pucken är farligt nära . Nu hade han marginalerna på sin sida dock, så all skugga ska falla över Hartmann, men hade lika gärna kunnat bli tvärtom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
The great one: Trodde verkligen inte att vi skulle ha en chans igår. Ni har sett sjukt bra ut under er streak men det visar också hur sjukt jämnt det är i serien. Är inte alla påslagna med axlarna nere så åker man på stryk!

Hualigen vad viktigt det blir att undvika de två sista platserna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Greven:

Väl summerat 👍🏻
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Hartman fick 5000 i böter för Diving
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
En någorlunda objektiv betraktelse av gårdagens match ger att det var en härlig tillställning och väldigt roligt med 2 stora klackar som båda ger järnet. Matchen i sig har ett härligt tempo i synnerhet i första perioden där framförallt hemmalaget ger järnet.

Den subjektiva betraktelsen är att man är så jävla besviken att vi förlorat både mot Brynäs och Leksand denna vecka, att det är jävligt bittert att det igår är Leksandsklacken som får avsluta matchen med att håna oss istället för tvärtom. Att 5-4 spelet suger big time nästan varje gång i synnerhet när Landers uppställning är inne är skit och inget annat. Värt att notera att de 4 senaste målen vi gjort i 5-4 så är det Hanzls lina som varit inne. Vakna Ante!!

Hartmann...... Jävla fjolla, lägg av med det där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
15 december Rögle borta, 2 lag i negativ trend om än lite värre för Rögle.
3 poäng där känns rätt viktigt för vår mentala hälsa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
JanneH: Albin Carlson hur många chanser fick han? Han var hela allsvenskans överlägset bästa back, han fick väl en halv säsong hos oss i SHL? Lööke som starkt bidrog till att vi gick upp, han skeppade vi till Finland. Liljevall som också bidrog till avancemanget fick också gå. Sist men inte minst, Rattie som höll oss kvar han gjorde vi överflödig.

Ja det går fort i hockey. Naturligtvis spelar ekonomin in, många klubbar dumpar icke producerande spelare för att göra plats för nyförvärv. Vi är i extremt backbehov.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
mattias - 74: Självklart tar man avstånd till ett sådant vidrigt beteende. Så färgad kan man inte vara och se mellan fingrarna bara för att det är ens egna lag. Skiten ska bort ifrån hockey. Punkt slut!

Tillfälligheterna avgjorde matchen igår. Det hade kunnat bli precis vad som helst resultatmässigt. Chanserna fanns från båda håll. Igår satte Leksand sina lägen och därav välförtjänt seger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Vore det lite stake i vår filmare, då borde han blixtsnabbt själv ha anmält sig till disciplinnämnden och därefter direkt gått ut i media och förklarat hur korkat det kan bli när man är en hockeyspelare fylld med vinnarskalle och humör.

Kunde väl låtit ungefär så här:

- Jag ber om ursäkt! Jag skäms! Det finns inget försvar till mitt agerande. Möjligen en krystad förklaring.

- Jag var ilsken och upprörd på domarna efter första perioden då jag tyckte domarna ignorerade flera leksandsutvisningar. I frustrationen över våra missade chansen rann bägaren över och i stridens hetta kom den här korkade filmningen.

Naturligtvis inte ok. Jag ber alla om ursäkt. Leksingar, Timrå och alla andra hockeyälskare.

Jag skäms och har lärt mig läxan. Förlåt!

Jag accepterar eventuell avstängning och böter. Dessutom skänker jag några tusenlappar till typ xxxxx som plåster på såren.

Timrå IK ska givetvis stå upp för att stoppa filmningar och förstärkningar i hockeyn!

Jag tar mitt ansvar och skäms.

Någon som vet vad Hartmann gör?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Läktarproffset: pratar vi om samme Hartmann som i princip haft ikon-status här inne i 3 säsonger? Det går fort i hockey tydligen. Tänk om nån hade sagt för 1 år sedan att Alvarez skulle vara krigaren, kämpen som gick i täten för det fysiska spelet och att Hartmann skulle vara uslingen som alla hackar på...
Näe jag tycker vi kan fördömma filmningen som sådan men jag ger Hartmann en till chans innan stora motorsågen kommer fram. Det har han förtjänat med sitt uppoffrande spel för Timrå under tidigare säsonger
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Timrå spelare får inte filma sånt ska inte hända varken i Timrå eller SHockey! Nu hoppas jag Hartmann blir avstängd några matcher utan inte bara några tusen böter. Och det är dags att bänka den killen då Värmhed måste få visa sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Olle:

Storsint av de flesta här inne och ta avstånd från Hartmanns agerande igår.

Respekt.

För övrigt vann vi inte för att vi var så mycket bättre framåt utan för att vi för närvarande kanske har våran målvakt i storform.

Hade Dahlen satt chansen i början på 3e är det inte säkert vi vunnit, skulle kalla det små mariginaer.

Ni kommer igen, ni ligger ju 5a efter 25 omgångar, vilka trodde det? inte många sk experter iaf.

Sluta lipa nu och se framåt ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
The great one: Hela Hartmann är bedrövlig, borde stänga av honom för att han är usel. Att han suger på att filma är föga förvånande med tanke på att han är dålig på precis allt annat i år. Oförtjänt dyr i drift är han också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Labban: Lordbentley... Patienten som psyket glömde
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Annaaa: jäkla skillnad på karaktärer i det här laget. Vissa får tänderna utslagna men är ute och köttar igen i nästa byte. Andra filmar och åker runt och hänger med huvet i 25 omgångar. Blir lite ”pojken och vargen” över det hela. När man legat på isen och tagit sig för huvudet, bara för att spela obehindrat nästa byte, tillräckligt många gånger så kommer domaren till slut börja ignorera riktiga utvisningar på Timrå också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Öppetmål: sånt skäms man över 😖
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Kerstin_k: absolut, dumheter sånt där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Öppetmål: Helt rätt att det anmäls.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Labban: Det gäller att minimera skadan från svackor likt denna, svackor kommer även för topplag, det är en ofrånkomlig sanning i hockey. Det finns karaktär nog i detta lag för att komma tillbaka, och mer än så - det finns hjärta nog i Timrå för att skämma ut hela serien tillsammans. Det vänder.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Kan hålla med om mycket i analysen. Fast det är inte en back som släpper markering vid 1-4 utan Hanzl som det ser ut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Töm å glöm rabbuslingar!!!
Vi ä alla bittra å besvikna!!
Men vi älska Timrå IK i nöd å lust å i vått å torrt!
Vi ge ALDRIG upp 🙏
Låt dä rinna lätt ikväll 🎉
Imorgon ä en annan da å vi vakna upp nånstans å vi blick framåt tillsammans å vänn skutan mot seger i Skaune på torsda!!
Halleluja!!🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Sune: Du är det mest pålitliga vi har i stunder av motgång. En riktig motgångssupporter ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
BlackBay: Jag menar inte att tracka ner på ngr spelare, om ngn uppfattade mig så.
Vi har en svacka just nu och kommer tillbaka såklart. Alla lag får svackor.
Sen,om man ska spekulera, om Timrå ska ta nästa steg, så är detta de spelare jag tror behöver göra plats för nya, som känslan är just nu iallafall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Jag älskar Timrås hockeysnack! Passion! Passion! Och ändå mer passion!

Jag har skrivit det förr. Löddriga arabiska fullblod instängda i en startbox med en hög giftormar framstår som lobotomerade sengångare i jämförelse…

Ni som öser ur er besvikelse och hat över misslyckade insatser, ni ska ändå ha all respekt.

Fulländade rödvita korrekta perfekta individer utan skavsår och feltramp. Perfekta exemplar av mänskligheten utan enstaka misslyckanden och korkade beslut. ”Obermänsch” vi böjer våra nackar för och inser vår mänskliga svaghet.

Orden skalla:

- Avgå alla! Och dra åt helvete Hartmann, Svensson och några till!

Själv slänger jag ut ytterligare en tv och gråter över en tröstens pava starkt.

MEN!

JAG VIKER MIG ALDRIG! Även om vi torskar tio matcher till på raken. Jag ska ändå fortsätt älska och stötta detta lag!

Det är i motvind drakar lyfter. Vi som varit med några år, vi vet att motvinden varit svår i många många år.

DET ÄR FAN NU VÅRA KRIGARE BEHÖVER VÅRT STÖD!

Det här vänder vi. Den som tror att man kan ligga trea och sedan floppa utan att vända tillbaka, den tror nog menlöst fel.

Kom igen nu…

Hartmanns filmning är inte ok. Böter ska han ha. Men om något år säljer vi honom för miljoner till en ledande roll i typ Die Hard 27.

KÄMPA TIMRÅ!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Jag var upptagen idag och såg matchen nu i kväll ist.

Fy fan va blekt det är nu alltså.

Spelarna är för klena och för trötta för att utmana stora starka Leksand idag.

Svensson blek och slarvig.
Erixon blek (svårt att få till något passningspel med någon)
Lyytinen trött.
Eronen lätt och fantasilös.
Edfelt orutinerad och ensam i sitt engagemang.
Stenqvist har 1,6ton betong i varje skridsko och stelopererade höfter.

Första linan: Berglunds anfallsstrategi all the way.
Andra linan: blixtrar till 4 ggr på 60 min.
Tredjelinan: räddar hedern,
Fjärdelinan: konsekvent nivå.

Pp: stillastående. Oengagerat. Händer inte ett skit om inte Wedin ruttnar och ger 100% på ingång. Övriga: varför hoppar inte pucken hit för ett direktskott???

BP: trött…

När Hartmann filmar tappar vi matchen.

Det ser sjukt ut. Det är ingen fart och ingen ork.
Ingen glädje ingen stolthet det ser bara brunt ut…

Vart är passion och glöd?

Jag hoppas dom tänder till igen.
Lite förkylningar i truppen? Har det varit förkylningar i truppen?

Jaja… snart ny match.

Jag kastar in min hetsiga attityd där vinster är viktiga.

Om fjomparna bestämt sig för att rulla över och bli slagpåsen i serien nu så får det bli så.
Jag följer med till HA om det så ska bli.

Älska Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
73Sjöbba: Det förklarar saken, du ser dubbelt med reklam. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
73Sjöbba: misstänkte att det var det… det handlar om tillväxt…

Världens bästa måste…

Användarvänlighet blir man inte fet av! Haha!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Rico01: nog gjorde Brynäs en toppmatch betydligt bättre än mot Timrå men det gäller att göra mål 40 15 i skott hjälper inte Lindbäck var mänsklig idag..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
73Sjöbba: Kör en blocker, jag ser inte en enda reklamsnutt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
angeroath: Ta av dig offerkoftan, den klär dig inte. Det är en massa reklam överallt när man tittar på sidan. Jag har hängt här i över 15år och inget är sig likt. Dessutom så har jag tittat djupt i glaset hela kvällen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
73Sjöbba: är det mig du syftar på så kan du dra åt helvete själv. Försöker främja Timrå IKs supporterkultur i allmänhet och resekultur i synnerhet. Snacka hockey i all ära, det gör jag 24/7 både här och med vänner, men faktum kvarstår att inget slår ett bra bortafölje och så engagerade människor är här inne torde det finnas en drös att nå med budskapet att komma på diverse matcher.
Missuppfattade jag ditt inlägg så never mind.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
73Sjöbba: vad menar du?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Vad fan har hänt med den här sidan? Ett jävla reklamjippo, dra år helvete allihopa!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
En 5-6 torskar å vi stå knack på dörren tä HA!!!
Ja hopp dä int gå på krogen ikväll rabbuslingarna!!
Dä ska fan va vinst på torsda i Ångleholm annars kan dä gå hem!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Olle: Tur Brynäs vann över Timrå annars har man varit under strecket nu Forza Timrå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Rip Kirby: Världens bästa målvaktspar. Lätt. Tänk att det ännu inte är för sent för Brynäs att få uppleva ett Svedberg-moment i kvalet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Helvete vilka enkla puckar Lindbäck släppte in
Låst ämne

« · 2424529 · »