1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582163 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16

« · 2598006 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
söder över: Har funderat en på just det kring Lander.
Kan inte .innas senast man såg "blicken", förra säsongen i slutspelet kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Annaaa: Du har helt rätt. Jag är inte alls övertygad över att de kedjekonstellationer vi har nu är de rätta. Lander är som sagt helt förändrad. Det måste vara några personliga problem han har som vi inte känner till. Han är inte gammal än och borde kunna spela som förra året
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
mikenomad: Den glöden och viljan hade päjäärvi i början denna säsong. Men tycker den inte syns lika mycket sen han bytte kedjekompisar,eller har jag fel kanske ?😬
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
mikenomad: inte många som höjt sig i år. Men tycker Erik Andersson sliter och ger allt han kan och förmår. Tänk om alla hade den viljan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
söder över: Jag håller med, det där sammanfattar bra hur jag övergripande tycker det sett ut. Sen kan man alltid gå in på detaljnivå, nämna fler spelare som inte nått upp till förväntad nivå etc. Men håller man bara upp ett finger i luften och snabbt sammanfattar känslan så är det där tre bärande reflektioner
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
mikenomad: jag har inte lösningen… men jag ser ett antal moment som inte riktigt når upp dit jag tycker man bör vara. Juel och JJ bör ha kunnat ”stulit” några segrar i år.

Anton Lander är helt jävla förändrad.
Ser inte passionen som varit han tidigare.
Laget spelar inte som en enhet i försvarsspelet, alldeles för många slarvar med sitt ansvar…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
söder över: Kastar mig in här utan att ha en susning om hur tongångarna gått sedan förlusten. Även om jag kan ana.... Men detta ska inte ses som en replik till nån pågående diskussion utan jag slänger bara ur mig mina tankar.
Jag är ju i grunden en "Ante-lover" och nåt tränarbyte under säsongen ser jag inte som nödvändigt i nuläget. Däremot tycker jag det känns bra att Kimmo inte låst sig vid honom framåt och efter den här säsongen kan det nog mycket väl vara dags för en ordentlig förändring på ledarsidan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Woody: du ser inte något galet i att så jäkla ofta förtjäna segern men ändå påfallande ofta inte ta den i hamn?

Det finns kanske inte en enskild sak att peka ut men det faktum att man om och om igen misslyckas att stänga matcher ta betalt för chanserna man skapar, ligga med klubba mot puck i försvaret, vinna kamperna framför målen, vinna målvaktskampen osv visar väl ändå på att det är något fel.

Kanske är det Ante kanske är det inställningen hos spelarna. Tja det är något som inte funkar och det gör att man tappar publikintäkter och det verkar inte riktigt som att man bryr sig från klubbens sida. Utan det bara pratas om att små marginaler och otur typ om och om igen…

Jaja…

Snart lördag…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Mcmac: "Så är väl det MINSTA man kan göra"

Haha, va..? Man gör vad fan man vill, Rätta virket äger inte ståplats, den är för alla.

Det är jättebra och ju mer som sjunger och klappar ju bättre, men man ska inte ha skit om man inte gör det ifrån dem som är högljudd, det är min poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Synct: Jag håller inte med alls, inget i livet är gratis och om man inte har råd med sittplatsbiljetter och således köper på stå så är väl det minsta man kan göra att klappa med i sångerna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
luffaren: Det låter på er som att vi är köra utan Svensson. Riktigt så illa är det inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Rip Kirby: "Ja, dom står på klackläktaren och "förväntas" delta. "

Finns gott om folk som bara vill se hockey som står där, men inte har råd med sittplatsbiljetter. Dom ska inte hånas eller "förväntas" delta öht.

Man har inget ansvar att skrika bara för att man köper de billigaste biljetterna, och ska inte ha skit för det av nån "klackledare" eller den mest högljudda gruppen.

Det om något kan väl få folk att inte vilja gå dit alls.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
JanneH: Har sett den filmen drygt 100 gånger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Som det känns nu finns det ett citat från filmen Ford Fairlane Rock'n'roll detective som beskriver rätt bra hur jag känner mig just nu (och många andra härinne också som det verkar. "My mother told me that if you can't say something nice about someone... make sure that they're out of the god damn room".

Så jag hoppas för deras egen skull att inga Timrå spelare är inne och läser här just nu. Själv är jag så jävla besviken att jag tror det är bäst att jag inte säger mer
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
luffaren: Vi får tacka för att ni hjälpt Zacke bli en riktigt bra målvaktstränare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Cobbel: Och en till sak på temat klacken. När klackledaren flera ggr varje match står och ska försöka få alla på västra stå att sträcka upp händerna är det ju en regel att han inte får fullt gehör.
Men istället för att enbart sprida dålig energi genom att höja rösten åt dom som står där men faktiskt inte vill delta, snälla bara gå vidare.

Ja, dom står på klackläktaren och "förväntas" delta. Men av någon anledning som jag inte tänker försöka analysera ngt djupare så vill man inte vara med. Vad ska vi göra? Kasta ut dom? Ge böter?

Nä, resten av oss som älskar att stå där får nog vackert bara köpa att människor är olika och vissa vill heller inte förändra sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Luleå mål 1(PP): Killen framför målet får skymma hur lätt som helst. Ingen som plockar bort honom? JJ uppenbart störd. Didde borde kanske försöka plocka bort den snubben istället för att halvtäcka Andreassons skott med rumpan

Luleå mål 2(PP): Omark till Eklind som står helt fri i slottet. nr 43 helt bortglömd. Vi har ett gäng som tittar puck där

Luleå mål 3(EQ): Spelvändning där sorteringen inte riktigt fungerar. Hanzl gör ett ganska taffligt hemjobb. Finns inte så mycket att säga om målet egentligen.

Luleå mål 4(PP): Rappt skott ifrån Andreasson återigen. Av gårdagens mål kanske detta är det man kan tycka JJ borde haft störst chans att ta då han var helt oskymd.

Sista målet i öppen kasse

Har faktiskt svårt att skylla denna förlust på våran målvakt. Riktigt passivt spel i boxen som är förödande som jag ser det. Plus onödiga utvisningar såklart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Hahl Bundy 2.0: Vem är målvaktstränaren? Finns han börjar jag undra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Cobbel: Håller med. Riktigt lågvattenmärke igår och jag vet inte hur många bärs han hade innanför västen som stod på podiet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Vet inte om den här avhandlats redan isf ber jag om ursäkt.

Men vafan höll ståplats på med igår? Håna sin egen hemmapublik? Klackledaren står å pekar "fuck you" till sittplats, klacken sjunger "sittplats hallå hallå".
Känns som helt rätt grej att göra när sittplats generellt sett inte är med på annat än där de behöver klappa.

Nä,det var inte många rätt ifrån period 2 igår, varken för laget eller för ståplats.
Bara att bryta ihop och komma igen :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
BlackBay: Sparka målvaktstränaren! Också!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
The great one: Utan att på nåt sätt vara Kulltorps försvarsadvokat. 9 på senaste 11 skojar man inte bort. Inte -11 med 9 på senaste 11 heller.

Vet inte om besvikelse är rätt ord, däremot är nog förväntan på hans delaktighet inte så hög som man önskar.

Tänk att du är i en relation med en fantastisk kvinna. Historiskt har hon varit himmelsk på alla sätt. Lämnade dig iof när ni hade det bra för nåt bättre. Det sket sig. Kom tillbaka. Ditt hjärta är lyckligt igen. Nu lovar ni varandra 5 år, du har höga förväntningar på det hon en gång gav och känslan hon då uppfyllde dig med. När ni städade, ni lagade mat, delade en flaska vin till tonerna av italienska tenorer och levande ljus.
Hon kostar dig 300’ i månaden nu men det är hon ju värd baserat på allt det romantiska du minns och hur hon då var. Nu är dock hemmajobbet sämre, ”glömmer” handla dina grillchips och gör blomkål å dip och kollar hellre på Love Island själv än Die Hard med dig. Men hon släpper till ibland och då är det övriga glömt för en sekund eller fyra.

Besvikelse? Kanske. Eller inte. Alla är vi olika.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
The great one: Dahlen är en golden player i laget som sätts in i alla PP och tekningar i anfallsszonen. Han har högst betalt i laget, enligt rykten iallafall.
5 av hans mål har kommit i PP och det är ju bra. Men hans fortsatta problem i defensiven stör mig och jag ser ju att det stör laget. 5-5 spelet lämnar mycket att önska. Dahlen måste ju vara världens enklaste spelare att ta bort ur en match. Punktmarkera killen.
Och jag tycker inte att han gör ngt åt det, om jag ska vara ärlig.
I övrigt, Hoppas det vänder.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
sargad: Apropå +/- statistik så ska EP ha en stor eloge på +8 och en 13-plats från så att säga rätt håll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Sillä: Att några av våra spelare som har ganska mycket istid ligger i botten är ju något som inte går att blunda för. SHLs PlusMinus sorterad från Minus:
3. Rindell -12
4. Dalle -11
9. Hålla -9
Och så vakternas sämre statistik på det.

Sedan är det generellt klent framför bägge målen från hela laget. Det hade kanske sett lite bättre ut med 2 st SvennsonSheriffer i egen zon och 1-2 Alvarez motståndarzon. I boxplay såg vi väldigt, väldigt små ut igår, snudd på juniora.

Extra surt igår när vi spelar så bra första 35 min och borde ha gjort både 3 och 4 mål under den stunden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
kulltorp:

På vilket sätt är Dahlén en stor besvikelse? Gjort 9 mål på 11 senaste.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
BlackBay: JJ var otroligt bra förra året fram till årsskiftet, efter det tror jag inte han kommer upp till 90%. Jag är säker på att försvaret inte var så mycket bättre förra hösten än vad det är nu, jag vill påstå att den stora skillnaden är målvaktsspelet. Juel var väl bästa målvakten i SHL under våren ifjol i ett lag med om möjligt sämre försvarspel än vad vi har nu så varför inte låta han ta över, det kan inte bli så mycket sämre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Tomheten va dä i hemmabaren inatt!!
Ineffektivten lys upp..
Vår vek bakkar tapp allt i vårt territorium..
Skott i magplatta!!
Nä igår sakna ja SHERIFFEN!!
Dags att börj vinna innan vi hamna mä Röggle IK70 i botten!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
BlackBay: Till JJs försvar i detta fall kommer 3/4 mål han släpper in i boxplay där motståndarna får göra lite som de vill framför mål. Som Eklind som får stå helt orörd och behöver bara sprätta dit den.

Av förfallet bakåt så kanske målvakterna står en viss del. Men stor del tror jag grundar sig uselt försvarsspel/hemjobb. Vad jag vill minnas gjorde JJ en bra match mot Växjö matchen innan. Ser inget i hans spelsätt/rörelsemönster som tyder på att han skulle vara mycket sämre än förra säsongen. Men jag kanske har missat något?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
She: Kollade alldeles nyss.
Våra målvakter ligger på plats 25 och 27 i målvaktsligan......av 29 målvakter som stått denna säsong i SHL....... 88.3 samt 87.6 i räddningsstatistik
Det är fantastiskt INTE bra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
kulltorp: Ante är inte ett problem om han får laget att spela så sjukt samspelt och med en sådan energi som de gjorde i kväll. Det blir nästan svårt när man är så överlägsna att vara beredd på en kontring från filmisarna från polcirkeln. Den här matchen kunde lika gärna ha slutat 8-2 till oss. Du är bara besviken och det känns bättre i morgon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
She: Fy fan. Jag fick se matchen i efterhand. Det kändes så bra, förmodligen säsongens bästa jävla match ända till mitten på andra. Jag såg klart hela matchen och jag såg aldrig ens att Luleå gjorde något bra. Det är ett jävla grislag, ett tråkigt jävla grislag, Luleå. Den här matchen förtjänade vi att vinna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Sune: har målvakten räddat oss någon gång vad har han för räddningsprocent
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Konstigt det här.
Det känns som att det här laget har skills mm för att kunna gå långt i ett slutspel, men plocka poäng i serielunken verkar fan så svårt.
Fö är jag livrädd när Rindell har pucken, säkerhetsrisk extravaganca.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Harde 3poäng ringaren klass back nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
erathoo: Läskigt för detta sköra och ojämna lag om den enda konstanten i höst blir borta till jul...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
kulltorp: Nu vet jag inte om du var en av dom som höjde Ante till skyarna för någon vecka sedan och som tycker det är givet att Ante är rätt man för framtiden att leda detta lag, men det svänger bra fort alltså. Tror folk måste komma till insikt att det inte alls är så solklart som många härinne tror. Får Ante verkligen ut max av det här laget? Denna process folk tjatar om, hur långt tålamod tror ni vi kan ha innan vi börjar se struktur över 60 minuter? Vi har inte råd att vara bra om 10 matcher. Vi måste vara bra nu. Annars har tåget gått.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
söder över: Man kan ha åsikter om mycket, jag har det definitivt. Men 26 minuter på Hanzl, är det befogat? Spelar man så pass mycket är ju risken rätt stor att man tappar lite "edge", borde finnas spelare som kan avlasta kan jag tycka.

26 min på en C är extremt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Bee: Absolut, men även en överbetald elitidrottsman är en människa med allt vad det innebär.

Idag var ju skillnaden att vi sög apballe i special teams, Luleå vann Eurojackpot i samma gren.

I fem mot fem var vi klart bättre större delen av matchen. Men visst oroar vår ineffektivitet, jag är däremot inte redo att ge upp säsongen redan. Det återstår nästan två tredjedelar och mycket kan och kommer att hända innan vi summerar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Patrick Polly: På vilket vis vände bulan matchen? Sa han till Timråspelarna att dra på sig utvisningar samt att agera klent som fan framför egen kasse?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Rip Kirby: Man kan tycka att Anton Wedin bör matchas in långsamt och få växa in i det och 3/4e kedjan. Men jag undrar om man inte borde sätta in honom redan nu i nån av de två toppkedjorna för att spetsa till det ytterligare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
tack timrå för en skiit match
1.a period bra
sen rasade allt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
söder över: Va? Spelade Lander. Konstigt. Jag såg honom inte. Jag så Boyce, men inte Lander.

Kan kanske alla avgå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Bragd-Birger: Jag börjar tyvärr få samma känsla som jag hade med Freddan vid rodret. Ante räcker inte till. Jag tycker att det saknas ett jävlaranamma i laget och en respekt mot tränaren att göra jobbet fullt ut.
Spelet blir lite som Ante, småmysigt men ingen killerinstinkt.

Dahlen är en stor besvikelse enligt mig, som föregående talare nämnt.

Sen måste Kapanen sätta Ante på coachträning.
Han måste sluta rulla runt och våga bänka stjärnorna.

Enligt mig är Ante vårt stora problem just nu. Vi hittar vägar att förlora
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Jösses, det där var en riktigt pinsam prestation.
Ett fiasko, inga andra ord passar in.

Bulan framstår som ett geni till coach som lyckas vända matchen. Ante kunde inte vända trenden och fallet blev 5 mål. På hemmaplan. Inte ens nära att vända. Uselt.

Detta mina damer och herrar är levande bevis varför Luleå kan gå långt i ett slutspel och Timrå inte är i närheten av att vara ett lag som kan gå långt i slutspel.

Nä färdig gnällt för idag. Nu ska man försöka sova…..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
När jag hörde om skadan på Sheriffen blev jag livrädd, och nu har jag inte sett matchen, men det verkar vara lite som man befarade...hur ska det gå utan honom ända fram till jul?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
vonDöbeln: Jag måste säga att jag är lite orolig för resterande del av säsongen. Orolig över att vi aldrig lyckas hålla en ledning och faller ihop som ett korthus alltsom oftast. Om det beror på dålig skicklighet eller ett dåligt psyke eller en kombination låter jag dock vara osagt.

Man kan skylla på att Erixon och Hartmann var tillbaka från skador och gjorde sina första matcher och att vi hade nya backpar som kan ta tid att spela in. Men faktum kvarstår att jag är orolig för hur det kommer att se ut framöver.

Man borde nog fan se över backparen. De kändes inte speciellt välkomponerade. Eronen var bäst ikväll enligt mig även om han är lite vek bakåt. Sätt honom på skott oftare, hans bössa är det klass på.

Som Pääjärvi sa i Domustrappan senast. Det gäller att vara med när tåget går. Och det kan gå rätt snart nu är jag rädd.

Skellefteå har vi ju inte vunnit mot på år och dag så det är väl bara att förvänta sig en förlust. Hoppas de går ut och kör bara all-in och tänker att vi har inget förlora. Men det är nog att hoppas på för mycket.

Jag kommer att må dåligt fram till nästa match nu av dagens förlust som säkert många av er andra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
Något är det som är sjukt i vår förening och om vi inte lyckas gå till botten med vart tumören kommer ifrån så kommer vi att åka raka vägen ur SHL i år med 0-4 i kvalet.

Jävla tur att vi har en i stort sett intakt spelartrupp så att alla redan är samspelta och att vi kan fila på de små detaljerna :)

Inför matchen idag så hade vi chans att gå ur omgången på en andraplats om alla andra matcher gick vår väg. Nu är matchen mot Skellefteå som vi absolut inte kan vinna mot en match vi INTE kan förlora för att inte på allvar löpa stor risk att bli avhängda och slåss mot kval-ångest i resterande 35 omgångar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-11-16
En lektion i diciplin och ödmjukhet. När vi har backar som börjar åka 8or runt motståndarna i offensiv zon och tappar puck samt har forwards som drar på sig onödiga slashings slutar det oftast inte bra. Sen våra backar ser ut som Hampus och Pelle P14 i det lokala kvartershockeylaget när de möter motståndarna på blålinjen. Där var Luleå mycket bättre och blev bättre särskilt när frustrationen började kicka in.
Låst ämne

« · 2598006 · »