1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581394 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02

2609140 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Pinaceae: ja det är fel att formulera det som titt som tätt för det stämmer inte. Jag minns Rögle borta där Hanzl var tydligt frustrerad och kostade en interference i slutet vi jakt på kvittering för Timrå.

Men det är inte titt som tätt. Det är korrekt.

Hans egenskaper behöver du inte räkna upp för vi är inte oense om dem. Vi ser dem båda två.

Jag vet inte vad du tror jag har för bild av Hanzl?

Jag försöker säga till dig att jag ser vad du ser!
Han tar ansvar och han är definitivt en spelare jag vill ha på isen när det är känsligt läge.

Jag förklarar att jag inte sågar honom på något vis.

Han har haft dåliga dagar på jobbet och jag anser att han har fler nivåer än vad han visar till vardags.
Är det motivation så önskar jag att han hittar vad han behöver för det skulle ge hela jävla laget fördelar.

Jag såg och jag har även nämnt att han var en av jävligt få spelare som såg Malmös Kamikaze utgångar ur egen zon där dom halvt på chans spelade in pucken i eget slott.

Han bröt och Wedin nätade.
Hanzl får inte ens en ass i protokollet för det.

Det spelar ingen roll hur mycket du tjatar om att han är bra!

Japp han är bra!
Det är Ejdsell och Eklind och Rattie och några till med! Skitbra!

Jag vill bara ha honom så bra som han kan vara.
Hans högsta nivå är högre än vi ser nu.

Natti!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
söder över:
"
Nu kan han se bra jävla frustrerad ut och tyvärr ta just sådana utvisningar titt som tätt?
"

Vet inte om vi skriver om samma spelare? Hanzl har totalt fyra minuter på samtliga spelade matcher.

Sedan har han en mycket mer ansvarstagande roll med Wedin och Dahlén i kedjan. Kolla vilken oerhört viktig insats han gör efter powerbreaket i första perioden. Kommer aldrig bli en highlight men om han inte läst spelet så väl i det läget hade Malmö haft ett högklassigt läge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Synct: Håller med dig om vi håller oss till Timrå men inte mest i ligan och det finns det heller inget behov av.
Vi har så många andra som kan bidra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Pinaceae: "Sånt måste bort från hockeyn så att det lönar sig att spela inom reglerna."

Domarna kommer ALLTID att göra misstag, så det kommer aldrig att försvinna. Om man inte inför VAR i hockeyn då, där man kikar på alla situationer varje avblåsning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Pinaceae: känslan jag får är att det mycket handlar om motivation på Hanzl.

Det var snack om skada ifjol och det kanske är så med.

Knäck i ljumskarna eller så men han är jävligt pålitlig när det gäller. I laget verkar han och Jonte ha 4 växlar till i vinna eller försvinna läge…

Nu kan han se bra jävla frustrerad ut och tyvärr ta just sådana utvisningar titt som tätt…

Men jag skulle inte vilja fimpa honom från laget för det för lossnar det så spinner man som en katt när han är på isen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Pinaceae: "nu finns varken istid eller plats för honom att dominera i den utsträckningen."

Han lyfter ändå mest istid av alla forwards.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Synct: Jag hävdar bestämt att vi åtminstone borde haft lika många Powerplay. Kolla in två hands-slashingen som MPS får precis innan första powerbreaket. Den visas i repris under powerbreaket. Sånt måste bort från hockeyn så att det lönar sig att spela inom reglerna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
söder över: Var inte riktat mot att du inte hängde med på skillnaden mer att peka mot varför så många klagar på Hanzl i jämförelse.

Klart han var mer dominant mot DIF samtidigt var han en av få stjärnor, nu finns varken istid eller plats för honom att dominera i den utsträckningen. Sedan spelar såklart serielunken in också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Pinaceae: jo jag förstår skillnaden…

Man lyfte Rattie som exempel innan… jag svarade på det…

Jag såg Hanzl spela när Djurgården slogs ut…

Han har flera nivåer till i sitt spel än vad han producerat på sistone.

Han är bättre än Erik Andersson, Nu.
När Hanzl är sämre än vanligt men han är sannolikt inte väldigt lågavlönad heller.
Därför vill jag har upp honom närmare de nivåer han visat att han har. Han kanske inte kan gå på adrenalin en hel säsong men det är min åsikt!

Jag sågar honom inte längs med några fotknölar…
Jag vill inte att han sparkas!
Jag vill bara se, lixom med Hartmann att nivån kommer upp till en där man bättre känner igen honom.

Japp han är en tekare man önskar ha på isen i viktiga lägen osv! Jag vill ändå ha mer.
Han startade jävligt starkt med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
På tal om Jonte och skott: lite anmärkningsvärt ändå att han på dom tre senaste matcherna skjutit totalt 3 skott. Samtliga mot FBK. Mot Rögle och Mif sköt han inte ett enda.
Det kan inte vara många matcher i Timråtröjan det har hänt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Synct: Hade inte varit fel med ett längre kontrakt. Han kommer inte gå att ersättas rakt av.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Pinaceae: Håller helt med, Hanzl är så gott som alltid bra, en maskin även fast han inte öser in poäng och är "flashig", extremt hög lägstanivå. Man önskar att han var runt 30 så man kunde skriva ett längre kontrakt, haha.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
söder över:

"
Han är säker med pucken och klarar av att ?bromsa? ner tiden så det ska gå att sätta upp ett spel.
Men jag hade väntat mig mer än en bra 1 period.

Rattie fick väl inte så mycket skit?
Han var ett ständigt hot. Gjorde mycket poäng och farlig som få i PP?
"

Fast för att ta det här med en fotbollsjämförelse så blir det lite som att jämföra Andrés Iniesta med original Ronaldo.

Andrés Iniesta/Hanzl gör en jäkla massa arbete som endast syns i fall du aktivt letar upp det.

Ronaldo/Rattie gör sina insatser i highlights.

Av den anledningen får Hanzl mer skit av gemene man som inte ens ser vad han gör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Pinaceae: Ok, håller inte med. Tycker inte något av lagen gjorde särskilt mycket för att förtjäna en utvisning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Synct:
"
Tänkte på EN situation där även publiken reagerade, annars var det en ganska snäll match.
"
Det har ju också att göra med att Malmös konstanta Slashings, hakningar och interference lägger en suspekt grundnivå.

En mycket spelförstörande spelstil som borde beivras men istället tillåts och gör matchen resultatmässigt jämnare än den egentligen är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
kulltorp: Är nog ingen som vänder sig mot kritik i sig. Men allt ständigt ältande och drev mot samma personer blir ju bara tröttsamt, ofta låg nivå dessutom. EP tex, visst att han inte presterade på topp under stora delar förra säsongen men här inne var han minsann totalt värdelös ( även fast han inte var så jävla dålig som många skrev )

Som sagt, klart man får kritisera men det bör väl finnas gränser och nyanser på det. Så tänker jag iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: "Å Mieho får gärna göra om matchen mot Rögle"
Verkligen!

Mot Malmö var det klart sämre med 14:20 kvar av första perioden slår han först en blind passning rakt in i mitten av plan. Mieho fortsätter sedan bytet med att försöka lyfta ut pucken i spelarbåset, vilket han misslyckas med?

Stundtals mycket svårt att förstå hur han tänker och till skillnad från Hanzl inte på ett bra sätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
kulltorp:
"
Jag kanske missförstod allt, men det kändes som att vi var där igen, att man inte får kritisera spelare mm.
"

En får kritisera allt utom tifon.
;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: Det hör väl till ett hockeyforum att lyfta kritik. Jag har aldrig varit inne på Färjestads forum. Men gissar att det kritiseras friskt även där trots förstaplatsen i ligan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
nectis: Det går alltid att diskutera vilka som bör vara kvar och inte. Men kontinuitet är en underskattad parameter. Av vårt lag som vi har idag kan jag absolut tänka mig att behålla nästan alla.

Jag sätter frågetecken för Mieho, Erixon och Didde. Men av helt olika anledningar.

Men som tur är så är det Kapanen som håller i rodret, och det har han hittills gjort riktigt bra.

In Kapanen we trust!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
kulltorp: nej det är verkligen inte min stil att folk bara ska sitta och klappa händer oavsett resultat men jag kan tycka vi är lite väl snabba på att såga. Å andra sidan brukar vi vara rätt bra på att hylla också men det vore ju rätt sjukt om jag klankade ner på det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Något annat man ska lägga till i tankarna, tycker jag är att i ett slutspel är det oftast inte dom stora stjärnorna som avgör eller gör det där extra jobbet som krävs. I ett slutspel är en sån som Hartmann otroligt viktig, och lite av det tror jag att vi kommer att få se på torsdag.

Blir inte alls förvånad om våra bästa spelare på torsdag är följande, typ.

Hartmann
Lundin
Boyce
Mieho
Lander
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: Ibland känns det som att detta forum skapades för en vecka sen och är under intrimning.
Ett supporterforum utan att spelare och ledare kritiseras skulle väl bara konstigt, eller?
Ishockey är en åskådarsport. Är åskådarna missnöjda så kanske det tom är bra för laget att veta det så de kan göra ngt åt det.
Och ja, jag tycker fortfarande att Ante är en andretränare.

Jag kanske missförstod allt, men det kändes som att vi var där igen, att man inte får kritisera spelare mm.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
RunarUp: jag uppfattade det så som du ville och mitt inlägg hakade bara på din andemening.
Men efter 4 raka segrar så är jag säkert lite snällare. Frågan till mig själv blir nog hur mina inlägg låtit om det varit 4 raka torsk?
Istället för att börja med att förändra andra måste man börja med sig själv först 😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Jag är kluven…

Att flera här på forumet instämmer i att en spelare inte uppnår sin potential och därmed är en besvikelse är väl ändå inte så hemskt?

Det är lixom vad det är och man kan inte annat än hoppas att spelaren tar sig igenom vad som än påverkar den! Det kanske är en fysisk skada eller så är det mentalt kanske är det någon kost som inte ger tillräckligt med energi…

Ja… vad som.

Jag uppfattar inte så mycket sparka lösningar här inne…

Två tre stycken seriösa påtryckningar per säsong…

För att vara supportergrupper är det väl inte så illa?

Det har kritiserats många här inne som det räknades upp i ett tidigare inlägg. Det är hjärtat som styr sådana idéer och de som bestämmer har mer än hjärtat att bevaka vid affärer så det måste vara rätt naturligt att dryfta idéerna här…

Att tio inlägg i rad från 8 olika skribenter dryftar en enskild spelares svaghet gör inte svagheten starkare. Den är vad den är oavsett om ett ”otäckt drev” diskuterar den.

Jag vidhåller att det är naturligt på en sådan här sida och det är en del av supporterskapet att laget sätts före jaget.

Jag diggar Hartmann och hans spelsätt. Jag antar att han sliter med något som påverkar honom negativt.

Han brukar vara betydligt fränare i sin spelstil.
Nästan alltid inblandad i gruff efter signaler och ett av ligans snyggaste hånflin i nyllet! Lite som Hedström på den gamla goda tiden.

Jag vet inte vart det tagit vägen i år.
Jag vill ha honom i sin ordinarie roll inte i en ”stjärnroll” som bara inte kommer igång.

Hårt jobb har han alltid i sig men hans spel med pucken och framförallt hans fysiska spel har inte varit vad jag är van. Han åker mycket men har blivit lite kattungig…

Vill jag bli av med honom för utrymme till en back?

Nej! Jag vill ha honom kontraktet ut och hoppas se gamla hederliga Barre back in business snarast möjligt!

Första matchen efter att han varit borta med skada eller vad det var så var han där! Han trampade gjorde bort motståndarbackar och då förstod man att det kommer han har det fortfarande.
Men sedan blev det bakstegande igen…

Jag hoppas hårt på Hartis!

Jag vill inte ha någon backstjärna in i truppen men jag ser behov av avlastning för vi är för sköra på den fronten. Vilket vi pratat om sedan i somras…

Har vi inte råd nää då får vi hanka på och hoppas att det går!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: Jag håller definitivt med om att vi är nåt i hästväg trigger happy att leta syndabockar så fort saker inte går vår väg. Brukar påpeka det då och då.

Detta var kanske kasst skrivet, men det var faktiskt tänkt som ett litet försvarstal för Hartmann, inte som någon som förespråkade ett brutet kontrakt.

Jag har alltid gillat Sebbe och tror fast och fullt att han växlar upp och blir en viktig pjäs för oss under andra halvan av serien.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: Förutom Ante, Molinder, Mieho, Lundin, Hartmann så har också Didrik, Jonte, Rindell och Erixon varit i skottgluggen och på säljlistor. Har säkert glömt några till som legat illa till.

Blir enklare att vända på det, vilka har inte varit ifrågasatta denna höst?
- Oliver, Sheriffen, EP, Boyce, EA. Typ så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: dåligt tålamod, det är väl en sjukdom som följer med supporterskapet?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
RunarUp: ja och bara för att han inte gör hattrick i var och varannan match betyder ju inte att han är i en svacka men nog håller jag med om att Hartmann brukar komma mer och mer ju längre säsongen går. Ligger vi 3a i serien så känns det rätt konstigt att vi letar brister. För 4 matcher sedan så var det Antes huvud på ett fat som gällde och sedan har det väl i tur och ordning varit Mieho, Lundin och Hartmann som skulle väck trots segrarna. Jag har säkert varit med i nåt av dreven men allvarligt talat så vet i fan om vi hittar bättre 3e kedje forwards för samma pengar än i a f Lundin och Hartmann? Å Mieho får gärna göra om matchen mot Rögle lite mer ofta men ibland är vi kanske överdrivet kräsna här inne på forumet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
RunarUp: Igår tyckte jag Hartmann var överallt och kämpade och slet som ett djur. Han är onekligen i en svacka, men hans inställning som jag tyckte att jag såg igår gör mig inte ett dugg orolig över att det släpper snart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
mikenomad: finns om man gräver, men det fick inte vara med på uppslagssidan av ??? anledning.

Var förstanyhet ett tag i Expressens hockeysidor i alla fall
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Greven: och det är bara sex förluster vid full tid!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Tom Topp: Är väldigt imponerad över hur vi fullföljde matchen trots att det verkligen inte gick vår väg i drygt 2 perioder. Vinna från underläge ska inte underskattas, bygger moral som fan.

Jämförde med ifjol. Efter 23 omgångar hade vi 7 7 9 60-58 34p vilket gav en sjunde plats. Vi kan gott konstatera att det ser ännu bättre ut i år :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Sputnik: precis. Dom försvarade sig bra och Werner var bra i målet. Men en fullkomligt rättvis seger i mina ögon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: Sedan brukar Hartmann steppa upp ordentligt under andra halvan av serien. Hoppas på det i år igen.

Men hans kraftlösa, för att inte säga lama spel under höstarna förbryllar onekligen. Han är ju ingen som spelar med små marginaler som kräver maximal timing som kan ta tid att sätta.
Utan en som ska använda sin fart och styrka och använda varenda kroppsdel för vara jobbig jävel för motståndarna.

Höstdepressiv personlighet?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Pyrret: bredden på forwardssidan är ganska bra men börjar skadorna komma även där så bör vi nog avvakta med sådana affärer. Sedan gillar man ju Hartmann och vill ge honom en chans till
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Vad säger forumet, kan det vara aktuellt att hitta en klubb som tar över Hartmanns kontrakt för att frigöra pengar till en back?
Känslan är att han behöver en nystart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Tom Topp: Jo jag har svårt att hålla med om Kollars analys om att de var värda minst en poäng. Inställningsmässigt, ja må hända, men skjuter man typ 12 skott på hela matchen och ser alla lägen Timrå brände så tycker jag ändå resultatet var rättvist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: Längre HL:s på den här länken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: sett matchen igen, och jag tycker inte att Kollar ska vara så besviken över förlusten. Timrå hade kunnat gjort både fyra och fem mål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
eltifoso: å här är highlights från Timrås match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
mikenomad: jodå, de gör dom.
Låst ämne



Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Andersson: Hockeykväll är makalöst jävla dåligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Andersson: Är fan galen över hur dumma dessa tomtar är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Costanza: Samma med '' hockeykväll '' som bara visar några få lag , och aldrig FBK när dom torskar för Loob är i studion
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Ojh-Ajh: Kan dumma jävla SHL med en miljard i budget visa Highlights på riktigt. Jävla dumma 08-tomtar som nog aldrig är nyktra heller. Vakna upp för faan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
mikenomad: Jodå, finns att läsa i appen iaf. Ingen kommer att få något journalistpris för det, men…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
mikenomad: De är fulla och nerdrogade horor på AB och TV4. Har inte fått se alla mål som MoDo gjorde igår. SHL kan skjuta sig själv. Vilka nötter som detta är.
Låst ämne

2609140 · »