1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582752 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Modo 2010-11-04

« · 1301862 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: åh herre Gud! Åh herre gud! Måtte l
iemannen vara nådig med oss
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Olle: Jag nämnde något med Strimma i samma mening som Sebbe,, det skulle jag inte gjort.
Vi för hoppas Sebbe o laget hittar tillbaka till spelet från första 5 omg.


Vi kan iallafall konstatera att våra ledande spelare på isen sviker, och det rejält.


Måste hålla med Jimmy, Lander är hänföraren i detta lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
250kg kärlek: kanske skulle hoppa över de där landslags uppdraget och vila i stället då
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Skarin: Från ST:

"– Vi är bra med och sett totalt till matchen går det inte att plocka ut så mycket mer spelmässigt förutom mål...", säger Perra.

"– I dag spelar vi på det sätt vi ska spela, men vi får inte in pucken", säger Hynning.

Det var svart på vitt det! Vi är alltså verkligen så här dåliga på riktigt... Jag trodde att man skulle säga att man var uddlösa framför de bägge målen och inte var villiga att ta kampen och gå in i skiten, men det är ju de som sitter på facit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Olle: Sebbe har inte varit fräsch på väldigt länge. Just nu håller man på att söka orsaken till det. Det kan vara en väsentlig anledning. På den här nivån måste man känna sig i det närmaste 100%-ig, annars visar det sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Jag retar mig lika mycket på kolans midjehöga dragskott som alla andra men skjuter man 40 skott på mål, även om många av dom kommer från blå, så ska man kunna få en styrning på minst 5 av dom puckarna. Det är klart som fan att att det spelar roll. Modos defensiv är enligt mig en av dom sämre i ligan (vi ligger nog strax under), vi MÅSTE jobba för att få folk på kassen en sån här match. Folk tycker att vi hade kunnat vända mot DIF, att vi inte mäktar med tillstymelsen till en vändning i den här, är en jävla katastrof.

Vad fan håller sebbe på med förresten? Det börjar lukta Moe av hans falnande formkurva och alla hans jävla missar på egen blå. Jag vet inte vad men något har iaf stigit åt huvudet på pojken. Just nu tror han att han är betydligt bättre än vad han egentligen är och behöver vara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Manderville: Har sagt det förut men säger det igen...
Kan inte fatta att du har 3;a på Sebbe?????? En LANDSLAGSBACK som är inne på mer än 85% av alla baklänges mål kan inte få en 3;a .. På sista 2 matcherna har TIK släppt in 8 mål , hur många har Sebbe varit inne på ? JO, 7 MÅL.....
då ska man ha en 1;a.
Alla talar om förstärkning framåt när vi behöver folk i försvaret.
Alla framgångar kommer bakifrån ( ojdå ) , Målvakter : Vet inte om någon av våra målvakter är så bra... Backar : Sebbe ( Nej ) Granat ( Nej ) Sonntag ( Nej ) Mattias K. ( NEJ ) Jokela ( Nej ) Halonen ( Nej ) Skoogs ( Nej ) Styf ( ? ).
Detta är hur dom presterar just nu . Måste erkänna att jag var mycket imponerad av Sebbe innan dom skrev i tidningen om honom sen steg det åt huvudet på han ....
Godnatt!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo:

Trodde du var allvarlig.

Men jag håller med dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Hahl Bundy:

Jo det kändes jävligt befriande att han "vågade" såga de som förtjänar det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Sebbe fick ju en etta och då måste ju Granathen oxå ha en ;)

Nej men skämt å sido. En upprörd bloggare är en ännu bättre bloggare och tyckare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Det där var Jimmys bästa blogg på år o dar! Jag instämmer i allt. Klockrent!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Simmalugnt: De som häver ur sig sånt där har jag ingen respekt för och då kallar de sig ändå hängivna supportrar. Jag vill mena att det är byfånar och idioter. Självklart vill man helst se TIK spela hemma i "byn", men det är otänkbart på 10-talet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Jag tycker att Granath kämpar iallafall. Till skillnad från många andra
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Simmalugnt: Ett mycket bra inlägg av Jimbo. Skönt att han visar känslor även på utsidan för en gångs skull.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo:

Be careful what you wish for, you just might get it som amerikanerna säger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Simmalugnt: Fyll-Babs....kunde knappast hålla ihop låren då det begav sig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Jag gillar när bloggaren tar ton. Kan bara instämma i det Jimmy skriver.
Men en 1:a till Granath var lite väl hårt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo:

Lill-Babs förresten som figurerar i programmet "Så mycket bättre". TIK koppling även där kanske med uppföljare som "Så mycket bättre(kan ni)" fast just nu känns det mer som "Så mycket bättre(än så här blir det inte)"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Skarin: Jag säger som Habba the Hutt, "Hellre att de spelar i allsvenskan än att jag sätter min fot i S-vall!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo:

Det där blogginlägget borde ST publicera i sin helhet på förstasidan i morgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Skarin: Ja det var skoj! Skrattar faktiskt riktigt mysigt till dessa ord om Pitten:

"Första målet var svårt. Pucken tog på något innan och ändrade riktning. Jag tror det var isen som var på den. Till och med Lill-Babs hade hållit tätt där."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Jag hoppas att alla som inte vill bygga nytt inne i City bajsar i byxan dessa tider.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Den stora skillnaden ikväll var målvakterna. Det mesta är redan sagt märker jag. Det var längesen jag har så nära till lipen som jag har nu. Jag tror jag gör som Blizzard o lägger ner hockeyn tills ledningen börjar ta sitt ansvar o börjar agerar så att laget inte längre är kort om folk. Dom kan börja med att signa Sonnie imorgon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Kung att han valde den! Var rädd att det skulle bli något annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo:

Så har det varit i många år. Redan i våras skrev jag att det har varit 10 roliga år i ES. Vi får se hur många till det blir.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Näe. Bara en handledare....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Bloggrin skräller till det i sin blogg och ger oss årets rubrik!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ner med Hirsho i 4:e linan så han får komma i form i en kedja utan att pajja för våra övriga tänka poänggörare?

Pikken - Gabbe - Corso

Pärsa - Lander - Hynning

Svensson - Larsson - Hallin

Axelsson - Hirscho - Röymark


I denna omgivning så kommer väl defensiven funka för en seg Hirscho samt så gör Axelsson och Röymark nästan aldrig poäng så ingen förlust om Hirscho går dåligt även offensivt. Man vet ju dock att han kan lägga mackor och har bra speluppfattning så med dessa rivjärn (om de går mycket rakt på mål!) kanske det ändå kan trilla in poäng?

Hoppas på självförtroendeboost hos Gabbe i detta exempel förstås =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Timrå Icon: Lite synd att inte Alex Larsson får en riktig chans,, måste vara dyngsvårt att spela så sporadiskt som han får göra.

Sen kanske inte Hischo o Co skall börja varje PÄPÄ.
Skulle vara kul o se Hallin, Axie o Timo tex. och med två slagskotts kunniga backar.
Har vi gjort något mål i år från Blålinjen med ett Slagskott?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Skarin: NuMo skrev tidigare ikv följande i Modo-boken: "Vilken tur att vi hann bygga en ny arena i hamnen innan vi åkte ur ES."

Jag önskar att jag kunde skriva detsamma. Det här kan mycket väl vara början till slutet. Det är allvarligare än vad många vill och vågar erkänna, men ändå så känner jag mig konstigt nog likgiltig just nu. Är det så här det ska vara?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Simmalugnt: Perra stod utanför vår loge och förkunnade att han hade rekordet i mållösa minuter innan Challe övertog det. Frågan är om han inte får ett nytt rekord snart i torsk på hemmaplan :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04

Ambroo: Seriöst!? Vilket spel menade Perra då??

Vi slutar på 42 skott men vi är långt ifrån värda ett kryss.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
NuMo: Men vad oväntat besök.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
DJ Hemp: Hehehe!! Helt rätt Hempen! Serien är lång!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Ja en sak challe kunde det var att säga sanningen även om det kanske inte är så smart i vissa fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
The great one:

Hörru du ru, jag hade fan ingen chipspåse heller! Här käkades djungelvrål och zoo. Goda apor i salt och sött. Dessutom kollade jag på DIF - AIK. Varför låta sig förnedras och kasta bort en kväll i obygden? Det hade ju slutat likadant oavsett var i världen en annan hade befunnit sig. Den här matchen bara skrek förlust på förhand så varför lida mer än nödvändigt? Det kommer fler matcher. Säsongen är lång. Jävligt lång är den...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Timrå Icon:

Hästar

"Vad hästar har sorgsna ögon
bruna och aldrig blå -
Vanliga arbetshästar,
vem vet vad de tänker på?

Om en sömmerska öppnar ett fönster
och ger dem en sockerbit
kan det hända de bultar med mulen
när de nästa gång kommer dit.

Men de skrattar aldrig. De smålog
ej ens åt Klumpfota-Klas,
min barndoms Klumpfota-Klas,
vilkens kinder av glädje blev röda
när man tog hans tenor för bas.

Som gjorde sig köpstark och viktig
för stora ardenner ibland
att ögna på hov och på tand.
- Men hästar har ingen humor,
inte det minsta grand."

Nils Ferlin
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Med tanke på rapprterna om magsjuka så hade jag velat se Perra i intervjun efter matchen: "Det såg ut som vi hade skitit i brallan, och det hade vi."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
250kg kärlek: Det var nog 2 bröder som var gifta med 2 systrar, deras egna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Manderville: "Tränarparet verkar djävligt mesiga!", skrev du...

Man kan iaf konstatera att det brister lite i det taktiska när man parar ihop Sonntag och Gabbe igen. Sonntag håller inte elitserieklass och ändå så sätter man honom med en center som har haft nog tufft på sin ordinarie position.

Sen hörde jag nåt om att Perra sagt i tv att vi spelar bra?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
250kg kärlek: Ingen banjo....?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Manderville: Själv hamnade jag bredvid två Modo-supportrar som kanske inte hade alla hästar i stallet. Och vet du vad de spelade upp på sin telefon vid 1-0 målet? Hästar, stall, Svarten...
Hehe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Ja precis. Hallin har uppfyllt förväntningarna. Han har gjort mer än jag förväntat mig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Manderville: Håller med Skarin, men, men nog är Hallin värd en 3:a, kanske en 3,5:a med tanke på hur utdömd han blev här inne.

Hallin tycker jag varit en av de tongivande faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Var det där Kolan, trodde det var Edvard Persson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Manderville: Intressanta betyg där måste jag säga. Jag delar nog din uppfattning i det mesta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Manderville: Men i ärlighetens namn så var Dahlberg tät och vann målvaktsduellen ikväll
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Skarin: Det skulle inte förvåna mig om klacken stod och sjöng "vi älskar Timrå" efter matchen.
Timrå IK älskar ju inte fansen......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Men ikväll hade iaf Kolsson flera sekunder på sig att ladda slagga. Bara en sådan sak. Slutade dock med höga plånböcker ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Ja han är bra på fel saker.
En enorm besvikelse, vill minnas att han blev värvad som ersättare till Mikko L.


Jag kan bara inte se vad han är bra på, förutom då en riktig komiker vid intervjuerna
Kommentera

« · 1301862 · »