1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20

« · 2016406 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Två stycken är visst intagen till förhör efter bråket under modomatchen. Den ene har visst varit avstängd förut. Så visst rör det på sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
nectis: Kan hålla med om att det kanske blev en aning hård ton mot varandra och Killen i fråga. Däremot kan jag väl tycka att jag inte sagt nått specifikt och umålat hsn som han som målar upp en fel bild av hur han bettet sig 2 ggr jag sett han på bortastå som klackledare.

Det jag främst håller med Mikenomad om är att jag ser en supporterkultur som börjar komma fram från de yngre som jag tar avstånd från och som måste sättas stopp på innan det börjar blir en standard.

Det första jag kollade inför matchen mot Västervik var om det var en anordnad resa till Västervik, hade det varit det så hade man funderat en och en annan gång att ta med barnen ärligt talat.

Sen som du säger så har som du säger Hockeysnack funnits ett tag och jag kan inte minnas att vi ens snackat om en klackledare förut? det i sig tycker jag nånstans ändå är talande, även om vi också bör tänka till och inte alltid kanske bör skriva i irritation utan tänka tänka till en extra gång.

Helst av allt skulle jag inte velat snacka om den här skiten
Men när man läser att det knappt kommer någon förändring så måste det skärpas till på ett eller ett annat sätt. För jag förstår som sagt oron och irritationen från flertalet som står i klacken och ser den börjar förfalla med kulturen som är nu.

Nej nu lämnar jag den här diskutionen och loggar ut, önskar er en God Jul kära Timråiter och annat löst folk. 😀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Alltså, varför släpper du det inte? varför vill du att det ska fortsätta? gillar du uppmärksamheten? gå och njut av julen istället, god jul!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Dä där mä likes ä bar öveskattat..
Nä ja had fasebok så fick ja myck likes nä ja la ut mina goa drycker varje da...
Ta att int så personligt..
Nu vänt vi på julottan å nattvarden.
Ska du dit? Ja var många gånger på ottan i Timrå kyrka.. dä va så fint!
Mina morföräldra ligg begraven dä..
Min mormo sjöng i kyrkokören å var mä i Lottakåren..servera mat te militären!
Nä ikväll Dan före Dan å uppesittarkväll mä Loket( Bingo ) å go dricka!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: En fråga så här dan före dopparedan, har du nån självinsikt? Tycker du att ditt sätt att skriva är klanderfritt? Det BB skrev är ju det du skrivit, du vill gärna tala om för andra hur vad dom och hur dom ska skriva, du började ganska tidigt hacka på Småland då du kom in på forumet om dammsugare och kaffe i paus, du behövde minsann ingen alkohol och Gud fan mera du skrev.. Vore jag dig då som ganska ny här ligga lite lågt. Nu grinar du över att folk här tycker du verkar vara lite
Eljest. Du kanske är en hyvens kille irl. Men det skrivna ordet är stark och finns alltid kvar. Tagga ner i dina åsikter om andra. Man behöver inte alltid få fram sin åsikt. Fingertoppskänsla!
Ta en sup el 2 i jul och var som folk🎅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Gubbdagiset har nått nya höjder under denna helg. Sura och vresiga och kan inte erkänna att dom gör fel. Fortsätt runka av varandra, tur det finns bättre ställen att diskutera HOCKEY på. Istället för att hänga ut och kränka andra människor.

Hockeysnack som för många år sen var så jävla bra har blivit nya Flashback.

Hade, pissforum.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Bragd-Birger: Ser att du fått 22 likes på ditt påstående om mig som person ..
God Jul på dig .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Nej den får ja lyssna på. Finns den på LP?
Ja sitt å lyssna på Evert Taube nu " Calle Schewens Vals " på grammofonen å tar lite starkt till å lite kokt lax!
God Jul...nu kom snart Tomten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
SMÅLAND: Har du lyssnat på denna sång ?
I Sparrings vilda ingdom med Jävlar Anamma
om inte gör det .
God Jul
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Jag respekterar din åsikt och det är möjligt att det var fel av mig. Men jag står för det och nu tycker jag vi släpper den här diskussionen härinne. Ev vidare åtgärder tas nån annanstans. Det är som vi brukar säga om annat, härinne får vi iaf inga förändringar att ske. God Jul
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Jag har inget imot dig har heller aldrig haft det ., det jag tycket att man aldrig ska hänga ut folk på bild med skrift .
Det kan få oanade följer för den killen i sitt privat liv .
Vi skriver här om allt och om alla och det tar vissa med en klackspark , jag ofta med ironi ..som kan tolkas fel ..olyckligt
Men det finns en gräns vad man skriver , som nu när man undrar hur det är där uppe
på mig ..då känns det fel .
God Jul på dig .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Snälla blanna int in mä i bladäschet!
Nu glöm vi fanskape å gå vidare!
Nu lägg vi fokus på när Solna kom på besök den schunde!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Bragd-Birger: Dax att låsa tråden???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Seså, nu chillar vi lite. Det är ju ändå snart jul. Ja jag vet att jag är den ansvarige i det här men jag har inte hängt ut någon som vore han en brottsling el nåt. Jag undrade bara om personen i fråga fanns här på HS el om någon kände honom. Detta eftersom jag håller honom som en av de ansvariga till en jävligt tråkig utveckling i klacken, något du även själv inledningsvis ondgjorde dig över. Jag hade kunnat skippa bilden och istället beskrivit personen så långt det är möjligt så alla ändå förstått vem som åsyftades. Men jag ser inte skillnaden med det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Bragd-Birger: var vänlig och skriv så man vet vad du menar ...steget ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: nu tror jag att du "råkade" hoppa över steget som jag och andra blev irriterade på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
hockey_21: Läs lite bakåt i tråden om du nu bryr dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
hockey_21: Det började med en bild som publiceras här på en hejaklacks ledare
nu undrar man hur det är med mig , om jag har fel där upp . ..
Nu är jag hackkyckling .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Vad bråkar ni ens om här inne?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Bragd-Birger: Småland och jag har inget otalt med varandra ..
Att undra hur jag har det där upp .så förstår jag var jag har dig ...långt ner.
Du är inte olik några andra här med ditt sätt att uttrycka på lämpligt sätt om folk .
Blev du påverkad .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Hur fungerar det egentligen om någon får för sig att va tidig in på arenan och ta hans "plats" och köra på? någon som verkligen ogillar hur det sköts nu. Är han den enda på ståplats som har en egen plats, så några matchvärdar kommer och säger till, eller kan han inte göra något åt saken om nån skulle få för sig att bara ställa sig där? en tanke jag fick.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
RasmusVS: Jag har aldrig hävdat att han är den som vevar och håller på. Men han är klackledare och som sådan var han drivande med sin attityd, initierande av hatramsor och annan skit.

Jag tar inte det ur luften, jag och en massa andra har såklart sett och upplevt det här. Han har ju en ledande position, är säkert nån flera av ynglen ser upp till. Han anger kort och gott en ton. Det är liksom en klackledares uppgift. Och jag vänder mig kraftigt mot det han (och andra. Men han är synligast) håller på att förankra i vår klack.

Men nä, det är inte ärekränkning. Jag har aldrig påstått att han begått något olagligt, jag uppfattar bara honom som en osympatisk person i de här sammanhangen. Han är kanske världens kille annars och tar ut sina aggressioner här. Om det vet jag inget.

Appropå bilden....halleunadej då vad känsligt det blev. En hockeyläktare är inte Internet där man kan gömma sig som ett anonymt troll bakom sitt hat. 5800 pers på plats och fler framför TV:n har sett honom när jag börjar prata om "klackledaren" och har en uppfattning om vem jag menar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Propagandus: Det tidigare ni nämner kan jag inte uttala mig om, men på denna video så ser man klart och tydligt att den ni säger är uppviglare och källan till allt ont är utanför tumultet hela tiden. Dyker sedan upp vid entrén, tittar en stund, går sedan in och rycker i väg en kille från tumultet.

Om ni vet att de saker ni påstår är sant, så är jag säker på att klubben också gör det och agerar efter sitt regelverk. Vi vet inte heller vilka åtgärder som har tagits från klubbens sida. Tydligt är att klubben med säkerhetspersonal inte anser personen att vara en fara för den allmänna ordningen. Det blir en jävligt tråkig stämning om vi ska bedriva häxjakt på forumet. Det leder liksom ingenstans.

Kontakta säkerhetspersonal i klubben i stället och ta saker rätt väg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Bragd-Birger: En rättshaverist som sitter inne på ett forum med sin perfekta moralkompass och ska sätta folk på plats. Enligt han själv står det nog bäst till där uppe.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: seriöst. Du blir upprörd när Småland skriver om sprit och tycker att han ska skriva om kaffe och dammsugare istället. Sen går du bananas över att folk påpekar att en klackledare beter sig som ett aprakt rikspucko. Hur står det till där uppe egentligen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Synct: Dumheten har två sätt att vara: den håller mun eller den talar. Den tigande dumheten kan man stå ut med... Det är samtidigt ovänligt att tysta en dumbom, men grymt att låta honom fortsätta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Vissa tycker uppenbarligen att det är värt det, och visa alla andra vilka som beter sig illa, så det kanske blir nån förändring? du har sagt att det är förtal 527 gånger nu, vi har förstått det, men om du säger att det är fel 506 gånger till kanske Mikenomad tar bort bilden och ber om ursäkt till dig, eftersom det är du som verkar grina mest över det här, vad vill du få fram? du vill inte få fram någonting, du vill bara ha rätt i sak för att du är en liten rättshaverist av rang.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: men vad är det med dej egentligen, kan du inte bara släppa det här nu. ? Du gör dej bara mer löjlig med ditt jurist snack. Herregud Karl, hur gammal är du? Rättshaverist!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Det var likadant i Oskrshamn med anordnad supporterresa. För var det också oroligt och stökigt. Ser jag att det anordnas supoorterresa igen så vet jag inte om jag tar med barnen igen. Riktigt illa och där har du nått att fundera på över vår supporterkultur som håller på att skapas bland den yngre generationen hos Timråsupportrar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Läs vad jag skriver. Jag hade B A R N E N med mig och hade jag konfronterat han så hade det kunnat blivit tumult. Hade min far med mig och han kände samma grej. Att andra inte tog tag i det kan jag inte svara för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Ja nu har jag inte lagt ut nån bild av han men har flertalet personer som skulle gå i god för vad han gjorde i Norrköping i allafall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Det är ni som skall snacka med han som är med han !!
Vad jag skriver om är att hänga ut personer i sociala medier med bild och skrift samtidigt ..kan få konsekvenser för den som gör det .
Det fnns lag på det , med juridiska påföljder . Läs och begrunda ....
Det heter Förtal och Ärekränkning ..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Du undrar varför jag inte sa nått? Jag hade grabbarna på 5 och 8 år med mig och jag kände att i det läget han var så va det ingen ide att konfrontera han. Tycker bara det var konstigt att inte nån ordningsvakt tog han åt sidan, gav han en varning att skärper han sig inte åker han ut.

Allt detta har jag redan skrivit i samband med Hästenmatchen. Han verkar inte ha skärpt till sig nått avsevärt sen dess...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Säg så här, han härjade matchen lång i Vita Hästen och borde blivit utslängd för det första. Vi leder 4-1 ändå springer han fram och tillbaks och bankar på plexit som skyddar oss mott hemmasittplatserna från och till och muckar loss. Har precis samma attityd som Mikenomad beskriver.

Angående Skallningen så såg jag inte händelsen utan hörde bara hotet. Fick förklarat att han trängde sig och höll på efter matchen och skall ha knuffat till en mindre grabb kanske ca 10 år och farsan bad han lugna ner sig, sen kom hotet om att skalla på farsan då.

Sen var det var tumultartat för vi fick stå som en hope fösta kor pga av att han triggat igång halva arenan under match och fint vänta på att arenan tömdes. Utanför stod minst 4 polisbilar med tända blåljus och vi fick föras ut under eskort. Bra beteende från en som skall leda klacken?

Det finns andra här inne på HS som var på matchen som kan intyga hans beteende men jag nämner inga namn så dom slipper ärekränkningskortet...

Jag får känslan av att du känner killen. Istället för att skydda han så bör du nog snacka med han om hans beteenden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: Fortsätt vad och varför hände det ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Hehe står man 30 cm framför ordnigsvakt och hotar skalla egen supporter så tror jag inte fotobevis behövs...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sputnik: och du sa inget .?
Varför fotade du inte allt och la upp det då .?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Här syns eländet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Jensen_12: Läs på först vad Förtal och Ärekränkning betyder ..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: Förtal för vad? Jag tycker det är bra att detta kommer upp!

Han har faktiskt misskött sig på bortais när jag varit med och vi är 50 pers till som kan styrka om det är så. Men säger jag mer skall du väl anmäla mig för förtal. Killen har inte ingett ett jättesympatiskt intryck om man säger så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: han som leder klacken befinner sig ju på offentlig plats och beter sig som han gör, hur är det förtal att lägga ut en bild och berätta om det för andra?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
mikenomad: Läs vad Förtal och Ärekränkning betyder .
Och tänk efter hur det kan bli om en anmälan skulle komma .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Storebror_Modo: 8 inlägg och alla i Timråboken. Schas! Troll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Är det inte bråk i klacken så är det tjafs mellan er på internet😅 typiskt att man har slut på popcorn. Tänk på att det ä jul om ni vill få några klappar av tomten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Tikkare: Det är inte jag som gör den .det är han som lade upp bilden som ikullkastar Timrås supportrar som fyllon ,, titta runt i kalacken vid nedre delen av den så ser du elementen dom är tvivelaktiga dom har funnits där ett tag , om du menar att hejarklacks -ledaren är en ledare för dom 10 ..så är jag inte med ., dom har funnits där även när han inte är där . HUR Kan han ha ansvar för ca 500 st och 10 idioter , du menar att han triggar dom ? Men dom andra som sjunger med och inget gör vad är dom då ? JO ..normal .och förnuftig .
Där tar ni fel , skiten finns där och killen har inget ansvar för dom .
Dom där är redan på väg utför ..
Hur jag vet ..tittar på klacken när man står på gamla borta stå eller sitter vid Bastu hålken ..
Ramsor har funnits i alla år med olika budskap till bortapublik och lag .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sedan kan jag ju säga att jag kommer ställa mig på Västra stå även fortsättningsvis men inte öppna käften på den där pappskallens uppmaning. Uppmuntrar så många som möjligt att följa det exemplet så får vi se vilken festlig inramning vi får på vår fina ståplats framgent
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
RasmusVS: Det är min absoluta rätt att som småbarnsfarsa på en hockeymatch ha åsikter om folk som får betalande publik att vilja gå därifrån och inte återvända. När detta dessutom gäller en person som har en ledande position i spektaklet som uppstår bland hans "undersåtar", ja då får denne finna sig i att bli offentlig. Vad tänker ni, att man ställer sig i fyrkanten mitt i klacken, eller inne i supporterpuben för den delen, och hetsar med hatramsor, peronliga påhopp och allmänt aggressivt beteende som sanktionerar fjortisarnas testestoronstinna huliganuppträdande, under anonymitetsgaranti?

Ja, jag kommer ta kontakt med ansvariga inom Timrå IK också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Clay.2: ärligt talat, gör inte en höna av en fjäder nu! Ingen rök utan eld. Är det så som Nomaden och sputnik säger tycker jag det är bedrövligt av en klackledare att hetsa till slagsmål och hat.! Det är nåt nytt i Timrå supporter skara. Timrå supportrar har alltid varit omtyckta ute i landet. Vet fan inte vad för avfällningar som kommit in nu. Stenkasting på bussar,,slagsmål på matcher. Jag har full förståelse för föräldrar som går med sina barn på matchet att sån skit ska inte barn behöva bevittna. Folk blir ju rädda.! Hockeyn har vart förskonat för sånt här till skillnad mot fotbollen.
Fortsätter dom här s.k Timrå supportrarna sin hets så kan det gå illa för alla som bär en Timrå halsduk till slut. Finns alltid nån jävel som vill ge igen. Sånt skit ska omedelbart stävjas👊👊👊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Tänk OM rabben ( Hejaklacksledarn ) int våg stå där å skrik utan lite dricka i kroppen?
Ja vet dom som int kan ragga brudar utan lite dricka i kroppen!
Visst kan dä gå hett till iblann...
Dä får en ha lite överseende mä i stridens hetta på heta fighter..
Igår var abstinensen brutal när int puckuslingen ville glida in..
Iblann vill man nacka nån..
Men dä har hann glömt ida...Ledarn!
Alla jävla chanser vi hade..
Men ack den jävlen..
Nä nu kör vi över Solna den 27 i Templet!!
Hellre en back i hallen....
Än ett hack i ballen..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Tarasov: Jo men lite den känslan jag ville förmedla med att Björklövenderbyt är mer folkligt. 🙂
Timrå vs Modo är ett mer hatderby bland de yngre. På gott och ont..
Låst ämne

« · 2016406 · »