1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28

« · 2246884 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
kulltorp: du har rätt Kulltorp..jag tar timeout..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Knylan: Ja, Enroth var riktigt jobbig igår. Samtidigt som det var lite gummiklubba på våra anfallare. Men, hade vi bytt målvakter hade den här matchen slutat typ 5-1.

Kan inte vara missnöjd med den totala prestationen annars. Man höll uppe spelet bra i fr a 1a och 2a perioden, och fick ett blekt Öret att se likbleka ut. När släppte vi till 2 skott på mål på en period senast?

Men som sagt, det behövs inte mycket för att den röda lampan ska lysa bakom Rajjan/JJ. Oerhört psykiskt påfrestande. Inte enbart ett målvaktsproblem, utan lika mycket ett fw-problem (som släpper alldeles för mycket fri isyta i slottet när dom kommer i osynk i defensiven) som ett backproblem (man har oerhört svårt att låsa motståndarna framför egen kasse).

Men: givetvis hade en riktig jävla fantom a'la Enroth varit ett gigantiskt stöd i det här läget. Någon som kan rädda upp och klistra pucken när försvaret begår individuella misstag. Å andra sidan - Rajjan räddade såväl straff som frilägen. Den största förklaringen till att hans spel inte räckte var oförmågan att göra mer än 2 mål på det spelövertag man hade i period 1 och 2. Vilket i sin tur till stor del berodde på Enroth, så...jaja.

Tyckte hursom att laget var välkomponerat utifrån spelarmaterial.
Vi skulle dock verkligen behöva mer speed på centersidan. Liljewall/Lundin funkade bättre i sina nya omgivningar, men helvete så segt det går.
Att man gett Liljewall C-et är lite svårförståeligt, och ett problem. Han känns som den mest uppenbara spelaren att uppgradera i fw-ledet. En ny 2e-center, sen Lundin/Blomman som 3e/4e skulle ge en SHL-konkurrenskraftig centersida.

Frågan är hur knäckande en förlust som igår var för ett redan stukat lag. Förhoppningsvis knyter man näven i fickan och inser att man, trots allt, gjorde en till 90% jävligt bra match igår. Förlusten hade svidit, men inte mycket mer, om man haft 2, 3 segrar till bakom västen. Och det är så man måste tänka nu. Nollställa sig och inse att man inte kan göra ett skit åt det som varit, men allt åt det som komma skall. Karaktär.

Och Nubben ska tokjobba nu. Laget måste få en boost, i form av tränarbyte eller spelartillskott. Ser inte han var dom största läckorna finns, och vilka möjliga justeringar som kan ge störst effekt, så...är det godnatt på riktigt.

Det är mörkt, men inte polarnatt än. Fler lag än vi ser riktigt jävla sugiga ut. Moral, hårt jobb och starkt, tydligt ledarskap k a n rädda upp det här.

Så kom igen nu, Timrå. Beordra "blåställ på!" i hela jävla föreningen. Ställ krav på varandra! Boosta varandra! Jobba f ö r varandra! Kriga!

Och vi supportrar får fan bita ihop också. Låt oss (mig själv i högsta jävla grad) sluta gnälla om att "jag ser inte en match till med det här laget, bu-huuu...". Det är fan inte värdigt. Det här är allvar. Det här är SHL, och vi ÄR där. Låt oss då för fan kriga för vår plats.

Klacken var fantastisk igår. Skitisamma att det bara var 3000 i hallen, jag satt hemma i min TV-soffa och kände enbart stolthet. Grym respect till er som bara körde på, stöttade och lyfte. Där har vi en av nycklarna som faktiskt kan dyrka upp den här jävla säsongen.

Fuck'em all! Nu kör vi!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Laken: Nä men de har andra roller i det här laget. Här är det chefen som sköter snacket. P. Svensson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
mikenomad: P. Svensson är sjukt nog inte ens lagkapten…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Laken: Lugn. P. Svensson håller snart PK som talesman och ytterst ansvarig i Timrå IK 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Knylan: Vi mötte inte bara en målvakt, vi mötte ett SHL lag, ett som gick på halvfart och ändå vann trots att vi själva tycker vi gör en bra match. Vi är inte ett SHL lag kvalitetsmässigt just nu och vi kommer inte bli det med nuvarande ledare och spelartrupp. Oklart vad vi har för finanser men nog känns det som vi behöver minst 3 nya utespelare, en ny målvakt och TVÅ nya ledare för att vända denna skuta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Hockeyleksing: Grejen är väl den att Timrå inte har något spelsystem. Allt är bara havs och slavs. Aldrig ordnat i egen zon, deras helt onödiga 2-1 med sekunder kvar kommer för att man fortfarande inte verkar ha snackat om det ät bättre att ta en icing än att få en spelvändning på egen blå. Det är aldrig spelare i "fickorna" för att enkelt kunna avlasta och komma ur egen zon. Det är aldrig spelare med fart i mitt zon som får pucken och kan ta in den i anfalls zon. Antingen dump eller styrning ner i anfalls zon. När man väl tar sig in i anfalls zon och får fast pucken fungerar det hyfsat. Igår skulle Timrå ha vunnit med flera måls marginal men Enroth va helt överjävlig igår. Anfalls hockey handlar mycket om inviduell skicklighet, där är jag inte orolig. Men försvarsspel där man inte ha så många defensivt skickliga försvarare så måste han spela enkelt och ha struktur.

Vem bär ansvaret för hur vi försvarar? Är det Ante, då måste han bort, han och Oliver Bohm kan söka sig vidare. I Timrå fungerar de inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Nubben fortsätter göra strutsen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: Ärade forumkollega, jag säger till dig som vår kloke forumkollega Mikenomad sa till mig för ngt år sen, du kanske ska ta en timeout från forumet en liten stund
Bara sagt i all välmening..
Jag mådde gott av det..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: Nu kan du ta kyla av ett tag. Absolut kan man bli upprörd och förbannad över läget som Timrå IK befinner sig i, absolut. Men att återkommande köra med personangrepp och vräka ur sig hat mot personer som bevisligen gjort jävligt mycket för Timrå IK genom åren. Ta dig till hallen, boka ett personligt möte med Freddan och Nubben och se om du har samma jävla svada där?

Och nu öser du även på mot andra skribenter och fans som uppskattas här på HS:

-”Hahaha..vilka tomtar det är här inne också.! sånt där grabbgäng du vet..Höhöhö”.

Kan du inte ta en sådan där puck som du tydligen samlar på och stoppa i käften en stund och fundera några varv på varför du bemöts som du gör och varför andra skribenter får mörkgröna gilla-fällt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
in med juniorer
kan ej bli sämre..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
mikenomad: ha ha ha !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Tiken: lägg därtill att det var Jonte som gjorde jobbet åt Freddan. Utan Jonte är Freddan inte ens en medioker tränare. Absolut inte nån SHL tränare allafall. Där har Nubben gjort en stor misstag. Men budgetklubben Timrå chansade väl i vanlig ordning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
snushane: det går inte och ändra ett helt spelsystem nu man kan bara göra lite små förändringar. Att backarna står som fågelholkar har inget med ett spelsystem och göra.
I förlängningen så kan man inte släppa in en spelare så där det är ruskit dåligt på denna nivå. Får man bara bort lite inviduella misstag så lär man börja plocka poäng. Jag skulle ha väntat med att värva spelare tills man har ett grundspel som sitter någolunda först så ser man vilka positioner man lär förstärka. Jag skulle dock ha bytt tränare den första jag skulle ringa är Djurgårdens ex tränare Barry. Deras problem beror inte på en dålig tränare utan att man har många spelare borta. Det var till och med Rönnberg i Frölunda inne på på presskonferensen. Man ska akta sig för att förändra bara för att förändra det måste bli till det bättre med annars är det bortkastat. Men Timrås tränare håller inte i shl dom hade 3p i går men lyckades inte stänga matchen. Man måste lära sig det. Leksand ledde ochså med 2 mål inför 3e men man stängde matchen 4e kedjan hade mycket is tid i 3e perioden. Byt tränare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
roger_sundsvall: Lodin gav en injektion i offensiven igår, kändes som att alla drogs med utav hans energi och fart. Hoppas att Didde kan göra detsamma för defensiven när han kommer tillbaka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
igår hade vi i alla fall en offensiv
men..som i många matcher
försvarsspelet är för dåligt
för billiga mål i baken
de räcker inte med per svensson..westerlund
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Fredrik Andersson

Två senaste säsongerna i hockey allsvenskan:
Antal matcher: 104
Vinster: 65
Oavgjorda: 18
Förluster: 21
Målskillnad: +160

Två senaste säsongerna i SHL:
Antal matcher:65
Vinster:12
Oavgjorda:11
Förluster: 42
Målskillnad: -91

Har är helt enkelt ingen tränare på SHLnivå….
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
INTE KUL NU..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Charlie2: nää..han och Ante sitter och klurar ut nya spelsystem. Tålamod.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Villervalla: Freddan är inte problemet. Halva laget är av allsvensk klass. De kan vinna enstaka matcher då de verkligen är taggade och motståndaren likt Örebro igår underskattar och går mindre bra. Timrå kan dock inte spela på max varenda match. Då blir det svårt att vinna så många matcher med ett så svagt spelarmaterial.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Har freddan packat väskan än?




va?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
JonteD: det är lite roligt i den här boken, man skriver och tycker en sak om nåt eller om nån? Då blir man påhoppad av pöbeln och ska spikas upp på korset med biljardkula i käften. Så kommer nån med högre rank (jag är ju bara pucksamlare) och skriver i princip samma sak..då lyser det mörkgrönt i likesfältet. Hahaha..vilka tomtar det är här inne också.! sånt där grabbgäng du vet..Höhöhö.!
P.s Jonte..det här var inte riktat till dig..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Olle Liss: Han är Modoit innerst inne.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Puckat: säger som nåt s.k smarthuvud sa till mig då jag tyckte som du. "Vad är det du vill veta egentligen"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Sputnik: Är det så jävla konstigt med 9 raka torsk? Jag vill då fan inte se skiten, laget spelar så in i helvete jävla dåligt. Det räckte med att se gårdagens match och hela den här veckan är förstörd.

Gissa om jag ska se nästa match?
Så fan heller
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Det är väl bara att konstatera att vi mötte ett målvaktsspel ikväll som var den enskilt största orsaken till att den här matchen slutade som den gjorde. Jag begriper mig inte på hur Enroth lyckas alltid, men dra åt helvete. När det kommer till skott i skottsektorn räddar han 23/24, närmare 96%. 24 skott som tas ifrån exakt den yta där skott ska tas för att ha störst chans att gå in.

Motsvarande siffra för vår del var 8/11. Tre av fyra mål, 72%, resterande 13 skott tar Örebro från andra delar av banan. Vi är o-er-hört lätta att göra mål på. Det går fan i mig inte att konstatera något annat. Vad det sen beror på exakt är en annan fråga, men sett till vad som utspelade sig i den andra kassen ikväll går ändå att dra slutsatsen att det GÅR att höja siffrorna även om man får dålig hjälp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
KniveN: ante är säkert jättebra. Precis som fågelholken var bra i Färjestad och i Leksand men hos oss var han en katastrof. Och det kanske inte bara är tränarens fel, det är säkert inte lätt att ta över en klubb som förväntas hamna i botten. Tycker dock det är skrämmande sammanfallande hur dåliga vi varit med tränare som inte pratar engelska med spelarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Puckat: och på mail "stort tack för ditt stöd på plats i kväll" trots att jag hittills inte varit på nån match denna säsong. Har dock säsongskort. Som jag känner mig lurad på. Förra säsongen efterskänkte jag säsongsbiljetterna pga corona. Undtar om nästa grepp är att efterskänka säsongsbiljetter pga haveriet i föreningen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Sputnik: Ja tycker hennes krönikor är som hämtade från vår bok och twitter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Villervalla: hur tänkte Nubben att detta moras skulle vara bäst till våren?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Någon som vet när man kan börja värva spelare på artistkontrakt? Kan det vara det man väntar på?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Olle: bara för att jag ifrågasätter uttalandet innebär det inte att jag försvarar Ante. Är inte emot ett tränarbyte, något måste göras. Men det innebär inte att jag inbillar mig att jag har koll på Antes förmåga som tränare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Modano: Ta Mikes inlägg med en nypa salt. Osar rätt mycket ironi över det hela..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Villervalla: Jag ger inte upp ännu. Jag förstår att Nubben inte vill värva 1a bästa spelare. Bättre låta det ta tid om det blir en bra värvning. Problemet är att vi halkar efter poängmässigt om det dröjer för länge. De vill nog avvakta Strömberg på backsidan också skulle jag tro och se hur det ser ut då. Bohm lär få vara extraback när Strömberg spelar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Mest frustrerande med denna misär är nästan den totala knäpptystheten från Timrås sida. Seriöst, vad är det som händer egentligen? Enda som kommuniceras ut är "Vi tog oss ett snack med ..." och "säkra din biljett till ..." osv osv. Herregud, hur svårt ska det vara att få in en medieansvarig som har lite driv? Fan Div.4 nivå för tillfället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
mikenomad: Haha bra är du utan medicin nu igen vart i freddans o antes burk ? Nubbens burk kommer du tyvärr inte åt lika bra det knall fall mot döden
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
RasmusVS: Japp hyffsad framgång i Nubbens favoritserie HA.(sorry kunde inte hålla mig då vissa trycker på att Nubben hellre är i HA och utvecklar spelare istället)

Nåja både LHC och Djurgården har väl rätt mycket fetare budget än Timrå och ändå nosar vi på dem. Det som oroar mest är att publiken sinar för varje match, när vi match efter match lyckas att hitta vägar att förlora.
Goda råd börjar bli dyra då vi ändå popngmässigt har reell chans att slippa kvala.m
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Tackar för mig tror jag, man får bli SH-supporter istället. Det är så jävla lugnt att vara Kubare, man vet att det aldrig blir högre, det måste vara samma att vara SH..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
RasmusVS: jag grämer mig mest över att vi köpte en massa spelare. Tänk vad mycket pengar vi hade haft idag om vi hade köpt in 20 faktiska åsnor och betalat dom i morötter? Vi hade varit på exakt samma plats i tabellen som nu, kanske med fler inspelade poäng? Och säker 30 millar på kontot. T R E T T I O millar. Snacka om att vara på god väg att etablera sig med såna pengar på banken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Modano: Mkt bra sagt!!!! SVAR JA TACK FÖR SÅ HÄR FÅR DE INTE FORTSÄTTA!!!!!😈😈😈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
När ska Nubben träda fram förklara vad som sop tränarna ska göra kliv fram agera va inte som en käring gömma sig sponsorer suport måste få något svar NU.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Olle Liss: Håller med, nåt är fel. När Freddan var målvakt i MoDo var han en galen vinnarskalle. Han ska bara stänga den här matchen och inte vara nöjd med en förlust i detta läge. Nåt är på gång, för så här ska det inte låta på SHL-nivå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
KniveN: kompetens är väl ändå en färskvara? Hur kan man försvara en tränare som ansvarar för försvarsspelet som med över 4 mål insläppta per match är dyngsist i alla tabeller? Hur många fler matcher tycker du cirkus Andersson-Karlsson ska få?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Sputnik: Trivs ändå rätt bra i den här ekokammaren av ”AVGÅ ALLA” och ”AGERA NUBBEN”. Misären har återvänt efter några år av hyfsad framgång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
kraft: ja jag säger ju det…

Jag måste verkligen jobba med min inställning till detta…

Om man kan ta en trea på 15 försök måste jag ändå känna att det är gott!

Man kämpar verkligen och gör allt man kan.

Då är det orättvist att kritisera och gnälla.

Jag tycker nog att 2000 talet varit hårt mot Timrå…

Vi gick igenom mycket både på isen och runt föreningen och att man är där man är idag är långt från självklart.

Timrå Kommun räddade skutan och efter det har det varit medvind.

Lätt att ryckas med och anpassa förväntningarna.

Jag ska försöka landa ordentligt i att en trea på 15 försök får vara ok!

Kvalet är hugget i sten och och det är då det gäller.

Går det så går det!

Har man 800 på läktaren så är det bättre än när vi gick upp!

Kämpa Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
NDR: Tror påtryckningar från fans utirfrån påverkar krönikan rätt mycket med. Jennifer hänger ju mycket på Twitter och där är det precis lika hård stämning som härinne.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28
Olle: 5a och 7a två första åren och 1a och 3a två sista, etta och trea i hockeyallsvenskan. Då bör man väl ha lite argument för att han inte skulle hålla på SHL-nivå, eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2021-10-28 Låst ämne

« · 2246884 · »