1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580181 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08

2387732 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
TD: 8 poäng samt 19 mål på 5 matcher. Ett halmstrå är att likna med en kätting i jämförelse med vad de knep
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Dubbeld: tur de har basket där tar de poäng Jämtland giffers knep halmstråt 8 poäng upp och målskillnad finns hopp..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Sputnik: Nej och stort NEJ. Skillnad på HA och SHL. Inga imponerande siffror från AHL direkt. Njaee..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
söder över: Vinst för GIF, 3-2.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Dubbeld: något säger mig att giffels kommer falla med 3-5…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Fyfan vad jag tycker synd om ÖIK..


..Trendbrott i Sundsvalls trakten. Gifflarna leder med 3-1 mot Götet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
ÖIK faller ihop som ett korthus nu. Ser ut att kunna bli riktigt jobbigt för det laget, de är verkligen inte HA-mässiga som det ser ut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Olle: Gäller att ta Brickley snabbt dock, lovar han kommer vara ett hett villebråd!
Stabil Backpjäs på 191 cm och 10 poäng på 5 matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Sputnik: Västervik kör väl alltid en julspecial på sina transatlanter? Kan säkert få en bra deal där före fönstret stänger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Charlie2: Back från HA kostar ju att köpa ut med tyvärr.
Men Brickley i Västervik vore nått!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Med tanke på $ så är väl transatlant å glömma. Men vi borde väl kunna fynda en back ifrån HA?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
mikenomad: Jo men då gäller det att resten av laget fortsätter på inslagen väg som i 3:e perioden, annars bör Johansson ta en plats i nån av de 3 första kedjorna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Sputnik: Då är det väl kanske ingen jätteko på isen vad gäller den utlåningen. Kan faktiskt förstå den isf. Bra att låta honom utvecklas med förtroende där och vi har 14 fw. Ser inte det som supertunt, det är helt klart backsidan som skriker efter förstärkning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
mikenomad: Japp Johansson kommer hem vid behov, det har Kapanen varit tydlig med. 👍
Det är ju fortfarande på backsidan det är mest behov trots allt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Sputnik: Jag antar att vi vid behov kan plocka hem OJ igen. Annars är det ju hål i huvudet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
jå1: Jo det är väl lite där skon klämmer lite just nu.
Vi har det lite tunnt både på forwards och backsidan och kan därför inte bänka spelare och sådär heller. Förutom Halloran igår då, men det tror jag mest var tillfälligt.

Så länge spelare får speltid så finns det ju inget att klaga över, det skall väl vara om till exempel Halloran hamnar längre ner i hiarkin och inte är nöjd över det, för att ta ett exempel.

Vad gäller backsidan så könns det som alla backar får rätt mycket speltid redan. Skall väl vara om en sådan som Eronen vill ha tid i PP och sådär och är missnöjd etc. Annars har jag svårt att se vi skeppar spelare där med utan att värva in 2 backar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
mikenomad: Är väl lite väl tidigt att bedömma om han är för grön 😂 Nubben tömde börsen på hemvändare så han lär väl vara rätt låst om budgeten är maxad. Är väl som han säger att någon måste lämna för att frigöra deg och det lär väl dröja några omgångar till innan det blir aktuellt känns det som.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
mikenomad: Nubben sprängde nog budgeten med hemvändarna, sen Dahlén på det. Han är ju väldigt tydlig om att det är en pengafråga egentligen, inte att han inte vill ha spelare?

Som han hintar om så kommer väl marknaden röra på sig framöver, jag har då snarare känslan över att vi lär ta nån som blir över i annat SHL lag.

Hoppas publiken fortsätter komma, det är ju en förutsättning för att vi ens skall kunna fundera på att det värvas spelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Nisse på Mon or: Håller med, exakt min tanke. Börjar undra om inte Kapanen ändå är alldeles för grön för det här jobbet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Känns lite sådär med Kapanens intervju. Man går in i serien med för liten trupp. Kort både på fwds och backar. Nu verkar det fattas pengar och tydligen finns det inget utbud heller. Men om det blir skador så är man öppna för nya spelare.
Samtidigt behöver man sälja spelare om man ska ta in nån ny. I samma veva med uselt spel, så skeppas Oliver J. till Löven. Var är den röda tråden? För övrigt borde Timrå förlänga med J.J. till 25/26.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Smokey: Det där har jag efterlyst länge. Att Ante mfl skulle använda vår, företrädelsevis min, oändligt breda kompetens. Säkerligen gjorde laget det igår för de följde ju instruktionerna föredömligt. Det var tydligt att Lander läste här i periodpausen inför tredje och fattade att han och de andra bara behövde kämpa lite mer så skulle det lösa sig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
mikenomad: Kommer du ihåg ”Lallande fånar”?
Ha ha var o varannan skulle vara med o inget ont ord fick sägas?
Ja jisses… 🤣🤣

Själv är jag av den åsikten att lämnar man så lämnar man… Kommer man tillbaka så kommer man tillbaka.
As simple as that.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Att var Timråit av gamla gardet ä att va lit halvalkolist på bra sätt 🙃😇
Mann had fickplunta mä Explorer på match( även nu ) 😅
Vi spyr bra galla å dålig galla!!
Ingen jävel komm undan!!
Vi kör rakt av! Alla vet vi att vi byggt nytt i år men nog fan kann man kräv lit mer utav endel spelare!
Då krävs blod svett å tårar i 60 min!!
Hockey ä fysiskt och int åk omkring som bomullsplockare för fan!!
Dä ska sitt som frimärke i sargen å bär ut på bår nä dä komm tä EON!!
Nä en jävla uppryckning nu tä torsdag!!
Ja fan va sakna Laxen igår!
Ett par rejäla stänkare där efter segern had vari mumma!!
HS ska va öppen hård å rak åta helvete!
Annars kan en gå mä i Frälsningsarmén!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Styrkekramizzar till er allihopa! 😜😄
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
kulltorp: Ja nu jävlar skiter vi i veklingar som inte fixar HS. Man kan konstatera att den yngre generationen inte har samma träning i att få höra sanningar utan allt ska lullas in i hjärtan och samförstånd. Ständigt denna strävan efter att tycka lika. Som om olika åsikter vore nåt farligt. Nä, vill man lämna så feel free.
Jag skiter FULLSTÄNDIGT I DET!!! Hör (läser) du det empajävel!!
😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Smokey: Haha Smokey du är bäst. 😂👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
empa11: Nu får det snart räcka med kärlek i denna gästbok. ;-)
Modano!!! In och balansera upp detta nu!
Annars går det åt fanders!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Sputnik: ja Kapanen gick ut i ST idag och erkände att de letar efter en ny skridskoslipare men att marknaden är tunn och de andra mkt rikare lagen letar tydligen också. Dessutom vill många ha betalt i dollar och då blir det dyrt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Smokey: Vid närmre eftertanke, undra om det inte är Hussens skridskoslipning som är boven till att det sett så lojt ut ändå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
AndersB: Dom bjöd på målen för att Timrå helt plötsligt åkte skridskor och skapade ett jävla tryck jämfört med period 1 och 2. Målen skapades av att Timrå stressade sönder Örebro. 2-2 målet var ett klassiskt Dahlén-mål också, karln slår en passning få spelare hade sett öht.

Att säga att Örebro bjöd på båda målen tycker jag är orättvist mot Timrå. Vi sög i 2 perioder men i 3e var vi fanimej riktigt bra. Vi jobbade oss fram till dom målen vi gjorde även om lite tur var inblandat i 1-2 målet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Jag erkänner.

Att vara timråsupporter är inte bara att hålla på ett jäkla hockeylag!

Man ska vara analytiker av varenda anfall, alla spelare, alla ledare och hela typ marknadsorganisationen. Möjligen slipper materialare och ismakarna undan min vassa örnblick för hur det ska vara.

Sekundsnabbt lägger jag ut mina knivskarpa analyser på olika forum. Från enkla självklara:

- Låna ut den! Bänka den! Vaska om i kedjorna! Avgå alla! Köp en back!

Till mer avancerade spelsystemteorier och högskolenivå på hur man använder timeout, försvar, anfall, jidder i mittzon, spelarinköp och andra självklarheter.

Ante borde få mina åsikter i pauserna via en öronsnäcka. Då vore SM-guldet nära.

Vi är dessutom många här ute som kan och begriper det här jävligt bra! Precis som jag och många andra läktarproffs.

Möjligen inte exakt lika åsikter, men Ante kan i stället för öronsnäcka ha typ 250 högtalare som levererar lösningen. Några är garanterat på rätt spår…

Hur svårt kan det vara?

Jag vet att det fungerar.

Det var garanterat så det fungerade i går när VI fixade vändningen och två poäng mot Örebro.

Ni andra rödvita som inte begriper, ni kan lägga tid till att skrika er hesa, utan oss blir det inte en enda poäng;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Olle: att Alvarez skulle va den vinnande länken var rätt så otippat. Upp med Alvarez tröja i taket☝️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Pinaceae: fy fan va pinsamt för arrangörerna, och synd om Ove Molin. Skämmigt var ordet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Sputnik: Över 7000 pers, ståplats mycket välfylld, men vad hjälper det när bara 17% av ståplats sjunger.

Ove Molins tröja förblev ohissad på grund av tekniska problem. Det kanske var därför...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Ojh-Ajh: ja precis att ha en kille som Lander är ovärderligt, kliver och säger precis som det är :) Likadant med en sån som Jonte Dahlén som inte heller accepterar nån friåkning utan har extrema vinnarskallar. Kommer ihåg bragdtalet när vi låg under med 1-3 i matcher mot KIK exempelvis, vi har rätt material för att slippa kval och rätt karaktärer för att gå in och ändra matchbilderna men som sagt det är en kompetens vi har men den måste finnas där 24/7 och jag tror ju längre serien går så ju desto bättre blir våra s.k superstars men om det räcker för att slippa kval återstår att se. Publiken behöver vi hemma så snälla Timrå se till att vara med i martchen så marginalarna har intresset öppet 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Zäta75: ännu hellre Wedin i tredje, hallon har ju levererat lite allafall, Wedin har väl inte en enda poäng eller ens ett skott på mål på dessa matcher
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Ojh-Ajh: som kommentatorn sa, att Timrå blev ett nytt lag i tredje är att ta i. Örebro bjöd på båda målen i stort sett. Sen är de klart man får lite energi av 1-2 men de är inte så extrem skillnad mot tidigare i matchen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Sputnik: Alvarez tillbaka i truppen och vi är ett vinnande lag igen, kul att se. För övrigt helt rätt killar som får göra mål ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Ojh-Ajh: vi skrek och klappat alla 3 perioder men.. 3e perioden vi va helt galen. Hatten av till klacken. Man ger aldrig upp istället sjunger och klappar hela 60 minuter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Erkänner att jag kände mig lite mer positiv efter två perioder, även om resultatet kändes tröstlöst. Samtidigt hade jag börjar fundera på om det ändå inte skulle behövas ett omtag med psykologiskt stöd som innan kvalet. Hela situationen kändes liksom så loj och oinspirerad. Ungefär som om man som 10-åring fick en ny cykel samtidigt som man låg hemma i 41-graders feber - man vill men kan inte. Eller vill man ens?

Desto skönare att höra Lander efter matchen. ”Det var slutsnackat”. Tror ändå att det är en avgörande skillnad jämfört med fjolårets trupp - toleransen för det vi hittills sett är mycket mindre. Tror också att man ska vara kraftigt ödmjuk inför att det är en annan sak att vara den som ska omsätta det i praktiken kontra att vara den som står vid sidan om och tycker. Individ- och gruppsykologi skojar man fan inte bort.

Kudos även till de som skrek sig hesa hela första och andra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Labban: Tror att vi kan landa på 4500+ i snitt om vi hänger med bra i tabellen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
thorwald: Ja, det får vara slut pä för mycket defensivtänk nu. Det har hämmat de flesta av våra spelare, mest våra offensiva såklart. Släpp handbromsen och bara kör som Lander sa. Vi är ett offensivt lag med offensiva spelare, det äe i vårt DNA. Passar oss inte alls att ha ett för defensivt tänk som vi haft i de flesta matcherna, även om man såklart ska tänka en del på defensiven också.

Det ska bli väldigt intressant att se om vi mot Leksand startar som idag eller som vi avslutade matchen både kedjevis och spelmässigt. Intressant också att se om Petterssons mål får det att lossna för honom efter en lång svacka. Han såg fortsatt het ut efter målet.

Förövrigt håller jag med vissa som skrivit att Walli och Halloran är en mycket bra kombination att ha i 3e kedjan. Hoppas de vågar peta ner honom ett snäpp ytterligare dit. Allt för laget!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Ojh-Ajh: Din fina människa! Jag har uppmärksammat dig. Betyder mycket att du gjort detsamma.

Tillsammans är vi Timrå ❤️🤍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Labban: jobbar du statligt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
5173 i snitt i publik hittills på fyra matcher. Riktigt bra! Förra säsongen hade vi 3519 i snitt och 18/19 3932. Snittet i år kommer garanterat gå ned, men vore fint om vi kunde kravla oss över 4000 iaf när serien summeras. Jag kommer dra mitt strå till stacken och försöka hinna med de flesta hemmamatcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
HKN: Mitt åt, du har rätt, var borta mot LULE med
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Labban: Leksand, Malmö och Luleå.. alla 3 borta i rad och efteråt Rögle hemma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
kattan: Jag tror stenhårt på kedjan Hartmann - Hanzl - Wedin. Hoppas man kör vidare med den. Hanzl och Dahlen blir lite för mycket av samma sak. Men i PP får de gärna köra vidare tillsammans
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
empa11: Fantastiskt tråkigt om din röst försvinner härifrån. Det är ju ett jävla elände med sociala medier att det är halvt omöjligt att ha en konstruktiv dialog där det slutar med att man kan mötas i nån form av syntes. Däremot fyller du en helt avgörande funktion genom att försöka stå för något annat. Forumet som sådant behöver det, även om resultatet i de enskilda fallen blir noll och intet. Fattar om det känns tröstlöst och meningslöst, men som det sades om nr 19 för ett tag sen: vi ser dig i ditt bökande bakom målet och vi högaktar dig för det!
Förutom det uppskattar jag dina inlägg för din associationskonst och ditt laterala tänkande. Behövs inte samma sak i A-laget och varför skulle vi i så fall inte behöva det här?

Det här är ingen uppmaning till någon annan att hålla käften, men en uppmaning till dig att INTE göra det. Ta en kväll på stan så hörs vi här sen, va?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
Labban:
"Tack Labban, Faaan". - parafrasering.
Härligt med ett konkret ledande i bevis.
Låst ämne

2387732 · »