1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581953 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26

« · 2619120 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Tränar vi nånsin avsluta/prickskytte?
Känns som att så fort vi får ett bra läge så skjuter vi antingen i magen på målvakten eller låga skott i benskyddshöjd alternativt försök mellan benen.
Vi ger målvakterna möjligheten att rädda.
Det är ytterst sällan vi skjuter högt trots att chansen att göra mål är större då. Krysset eller nättaket, hur svårt ska det vara att skjuta rätt på den här nivån.
Kolla Örebros mål. Högt och svårt för Juel.
Forsmarks satt bra.
Men kolla tex tre fria lägerna på kort stund i andra perioden. Samtliga avslut är låga, vilket innebär att till och med när det är öppet mål ger vi målvakten chansen att rädda.
Så här har det varit precis hela säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Olle: Jo absolut, men just effektiviteten tycker jag att det blir lite väl färgat att lägga allt på Ante. Man kan tycka atthan inte måste sitta med videoanalyser om vart man skall skjuta i målet när man får ett öppet läge i slottet.

Däremot tycker jag att vi spelat alldeles för naivt när vi haft fullt manskap och att vi tappat det totalt i vissa sekvenser när vi inte fått utdelning.
Det ligger ju mer på Ante, att vi inte fått ihop ett mer strukturerat spel överlag. Där ligger ju offensiven med givetvis. Att vi inte lyckats sätta ett spel som får offensiven att blomma ut till sin potential.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: det har definitivt inte sett bättre ut sedan nyheten om ante kom ut, tvärtom. Men jag tycker han haft problem hela säsongen. Visst att han får det tufft med alla skador på backar men den här effektiviteten som han inte fått ordning på, med det grundmaterial vi ändå har, det är under all kritik. Och det är inte bara vi Timråiter som är enögda och har övervärderat vår offensiva kraft. En hel sportjournalistkår har ju utnämnt vår offensiv till topp 3 i hela ligan (före säsong). ”En riktig VM-kedja” har man hört fler än en gång. Och vi ligger SIST i ligan i effektivitet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Spanskaryttarn: Är väl ganska så enkelt. Man kör efter principen learn from the very best!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Olle: Jo absolut, men nu är det den svaga energin i laget som varit väl påtagligt sen det kom ut om Ante, som jag känt varit en stor skillnad förutom just förlusterna i sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: fast det är inte bara sista 2 matcherna. Senaste 5 matcherna har vi vunnit 2 matcher. Det är bara 4 lag som har en lika dålig eller sämre trend än oss och av dom 4 lagen så har vi torskat på ett oacceptabelt sätt mot 2 av dom (Malmö och Örebro). Dom andra 2 lagen är Rögle och HV71.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
HKN: Det svänger också rätt snabbt. Hade Linköpings supportrar fått välja så hade inte Rattie fullbordat förra säsongen när han inte alls var i slag.
Svag defensiv och svagt spel i 5 vs 5 var ett återkommande ämne. Vi satt dessutom och var helnöjda förra säsongen att vi valde Jonte före Rattie.

Jag har dock som andra också landat i att det nog är till Timrås bästa att vi får in en ny röst i båset.
Jonte är en sådan spelare som jag tror lär triggas lite av att få in ett sånt respekterat namn som Jokinen,
Det sagt så kommer inte Jonte kunna leva lika mycket på sitt namn utan det kommer garanterat att ställas lite ytterliggare krav. Vilket jag tror kommer gynna Jontes utveckling att ta ytterliggare steg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Jaja för att bryta det negativa, dom kör Timrås mållåt när juniorkronorna nätar! Det måste väl betyda att svenska folket tycker våran mållåt är det mäktigaste vi har i vårat avlånga land
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Per HApps: hemvändare som suger hela kassaskåpet. :) Dahlén vs Rattan.. Jag skulle välja Rattan alla dagar i veckan. Hållander är bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad: Bryta hit och bryta dit, jag vet inte. Man kanske inte ska ha så höga förväntningar denna säsong, Kapanen har kommit fel in i den här säsongen från början plus lite otur. Stenqvist får lämna och Eronen får nytt kontrakt, sen skadad. Svensson skadad. Didde skadad. Lyytinen gör en halvdan säsong innan han blir skadad. Juolevi kommer in och gör en bedrövlig insats. Han får gå och precis efteråt får vi en skada (Eronen?). Inför slutspelet mot Örebro så blir Rindell skadad, det var senast han såg lovande ut i våra färger. Erixon spelar skadad. Är det bara Rindell och Forsmark som inte varit skadade denna säsong?

Det här är ju en lång, otroligt osannolik, radda skador men det är ändå på forwardssidan vi varit riktigt dåliga denna säsong. Kapanen kommer garanterat gå lös med motorsågen efter denna säsong. Det håller inte med alla sentimentala kontrakt på alla hemvändare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad: Ja det är lätt att dra analyser när det ser ut som det gör. Jag försöker hålla mig lite kylig och inte gå igång allt för hårt. Man gillar ju ändå Ante och hoppas att det är så enkelt att vi bara vi överanalyserat allt efter 2 st svagare insatser på raken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Per HApps: Det är bara att hålla med Olle, vår offensiv med dessa i spetsen är ett enda stort jävla skämt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: Jag börjar tro att Ante redan gjort sig omöjlig i laget och att vi står inför ett tränarbyte inom snar framtid
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad:
Tycker inte att Mjukisbyxorna Lander, Dahlen och Hållander levererar som dom hemvändare som är värvade som. Sedan ser Pettersson ut som jag vet inte vad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad: Jag tror det varit rätt mycket mentalt kring allt med Ante denna säsong, snacket som kanske går inom delar av laget och att Lander är nån mittemellan på nått sätt.
Det gör nog Lander gott att det är nån annan än farsan hans som är tränare nästa säsong.

Hoppas och tror att detta bara blir en "mellansäsong" för vår kapten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad: Bara att hålla med. Nog ser Anton ut att försöka, men det ser mest tafatt och helt kraftlöst ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Olle: Går det att bryta Landers kontrakt? Där skulle frigöras välbehövliga slantar till en backförstärkning och #51 är sjukt bedrövlig den här säsongen. Lagets sämste spelare by far
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Har inte tittat på era matcher men ni har två raka torsk nu så jag misstog att domedagsprepparna skulle ligga och smyga i vassen. Jag tror ni fortfarande har chans på top6. Både vi och LHC har överpresterat om jag får säga det själv så det finns fortfarande utrymme för er också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
saik borta, lif hemma
trevligt🙈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
JanneH: Timrå behöver en omstart. Spelarna är det i grund och botten inget större fel på men inställningen håller inte i SHL. Den inkonsekventa nivån på prestationen håller inte för en slutspelsplats.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Olle: sluta dricka starkglögg nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
In mä Säcken i båse!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Andersson: vi kanske inte borde ha sämst effektivitet i hela SHL…fortfarande, med den offensiv som vi på förhand blev så hyllade för. Det är ett fiasko.
Uppladdat:

450x300-img1846.jpegimg1846.jpeg

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Kapanen kan ställa sig i båset
kan ej bli sämre
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Olle: Vi '' kanske '' inte bör vara på plats 11 i powerplay med den här laguppställningen ??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: Nä det var kanske inget bra alternativ. Men den här situationen med ante känns som en våt filt som ligger över hela laget. Det är väl en sak att vår extremt sargade backsida inte kan hävda sig just nu men offensiven är ett skämt och har varit hela säsongen. Ett stort jävla skämt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Olle: Nej, nej nej!
Aldrig Forsberg. Han har fått kicken av 2 allsvenska lag av en anledning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
HKN: Som av en händelse blev Roger Forsberg precis ledig. Ante ut, Forsberg in. Vi behöver en korttidslösning för att rädda den här säsongen.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/abVnr5/ostersund-sparkar-roger-forsberg-hockeyallsvenskan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Timrå spelarna får sitta framför tvn och kolla grabbarna som spelar VM just nu. Dom kanske kan lära sig nånting efter alla dessa år.

Det gäller freefall för Timrå just nu och tyvärr stämningen i laget ganska ganska dåligt. Ena sidan tränarstaben som är besviken och andra sidan spelarna som vill ha förändring. Fortsätt serien under sånna situation är endast HARA-KIRI ;)

Förslaget är; man tar Ante bort redan nu och kör säsongen med nån annan.

Timrå kommer landa på ingenmansland den här säsongen och inget mer.

Efter den här säsongen många spelare ryker med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Bragd-Birger: Jag drog chansningen att åka ut trots vetskapen att sambon kommer bli sur då det varit mycket nu i jul.
Ej värt det.

Men vi måste ge oss själva, publiken, en känga. Vi sätter ingen press på att domarna ska ge hemmalaget någon fördel, än mindre att de ska vara åtminstone objektiva.

Att vi match efter match får dessa zebror som totalt skiter i solklara utvisningar på bortalag, t.o.m. när bortalaget är 6-7 spelare på is. Även när hemmaspelare åker på knätacklingar där zebra ej höjer armen, som är värre än den Per Svensson fick direkt MP för hemma mot FBK förra säsongen. Eller när svart spelare ligger och simmar efter en närkontakt i ryggen.
Vi visar ju inte alls att vi vill ha lite anständighet?

Istället lämnar vi en sån här match med 2-4 i utvisningsminuter. Jag åkte upp till Dövik mot Modo borta, och de skrek ta mig fan som Lucifer satt med facklan upp i deras anus så fort röd spelare kastade sig på isen.
Så måste vi vara med.

Det är inte vackert, men är så in åt helvete less på att vi gång på gång får uppleva saker som Scandinavium inte sett sedan det byggdes.

Bara en inflikning över något du glömde. Utöver det jag skrivit har du helt rätt. Timrå är inte heller bra just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: Ungefär som det mesta som har med Statar-TV att göra! Fullständigt värdelöst!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: Som att kvällen inte kunde bli sämre. Här tänkte man glömma matchen för en stund och kolla lite Junior VM.
Bara det att man glömt vilka det är som styr skutan i SVT.

Trion från hockeykväll. Tripp, trapp och Trull.

Skjut ma!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
JanneH: Erixon, varför simmar han i varenda match och ställer till det tack vare det, idag kastade han sig efter att pucken och spelare passerat honom istället för att täcka av eller gå på kropp, dessutom styrde hans klubba in pucken i det momentet. Rindells första pass sitter inte direkt på klubban snarare 2h3 meter därifrån. Bägge dessa två spelar också fortsatt kvar laget i egen zon med horribla tänkta pass.

EP verkar vilja byta idrott idag, verkar som han har en framtid som konståkningsprins med piruetter som huvudnummer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
JanneH: Jo, men just kring Eronen så har jag känt detta över hela säsongen och getg lite kritik nu och då.
Nog för att han får spela i det Finska landslaget, men det är ju inte för vad han uträttat denna säsong precis.

Jag må vara hård, men har man störst lön av alla backar så förväntar jag mig betydligt mer.
Vet att han fått en del kritik i Sanny och Lindström där man sagt att han varit en besvikelse och inte alls levererat denna säsong.

Jag håller flertal backar före honom i Timrå själv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: i denna match kom väl Eronen, Erixon och Rindell upp i ca 20% av förväntad kvalitet. Skulle faktiskt kunna säga tack och hej till alla tre. Men efter en torsk blir det kanske lite mycket affekt också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
hanzl all cred till han
men kapanen kommer inte förlänga
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Bragd-Birger: Japp, jag har sagt mitt om Eronen och hoppas det är ett av kontrakten Kapanen lyckas bryta på backsidan till nästa säsong.

Tyvärr hans första misstag att förlänga med honom.
Jag var tveksam på förhand och hade hoppats vi lyckats förvalta pengarna bättre på den dyraste backen i laget.

Han är för seg på grillorna och har inte riktigt en aggressivitet som väger upp det alla gånger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
roger_sundsvall: Ändå ett steg framåt de senaste åren. Förut var vi för bra för Hockeyallsvenskan och för dåliga för SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Jugge: helt rätt analys
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
JanneH: ytterst tveksamt ..Timrå IK gör alltid dåliga insatser och kammar 0 efter uppehåll... Det är sen gammalt.. trots att det är samma uppehåll för samtliga lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
som lag=
för bra, för att hamna i kval
för dåliga,för att nå slutspel
Ett mittenlag <<<<
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
roger_sundsvall: Forsmark en av få backar som glädjer. Vad fan ser finnarna i Eronen när de tar ut honom i landslaget i eurohockey turnering efter turnering??? Idag var han ju fan inte ens SHL mässig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
vi har för Klena backar
ser ut som små pojkar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Ut med Ante och in med Jokinen. Helst igår. Ut med Molinder och Marklund också vad gör dom i båset? Kolla Örebro där är alla med och bidrar men i vårt bås står man med mössan i hand.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Bragd-Birger: ja kan nån berätta för våra spelare att en stenhård jävla sarg ut är ok när man är satta under press? Å kan Lander se till att vinna en enda tek mot Bögfinnen (lite osäker på stavningen)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Andersson: Trendbryters IK klev in och säkrade ett trendbrott för Öreplast. Dessutom måste man ju fråga sig om vi vunnit en enda match efter ett uppehåll de senaste 5 åren?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Örebro tog oss på fysik idag. Dom gjorde precis det dom aviserade på förhand: forecheckade hårt på våra backar. Maximal utdelning.

Så här kommer precis vartenda lag spela mot oss nu. Ska vi överleva det måste vi spela pucken snabbare och enklare. Blir vansinnig på en sån som Eronen som envisas med att vända bort checkaren varenda jävla gång istället för att lägga ett snabbt pass.

Men allt är inte backarnas fel i försvarsspelet idag. Forwards var usla på att pressa och hålla positionerna. Det var ju vidöppet i slottet gång efter annan. Och hur många naiva rusningar/inspel slutade inte med förlorad närkamp/puck och livsfarlig kontring?

Riktigt brun insats. Och jävligt tröttsamt att se laget så otroligt dåligt preppat efter varje jävla uppehåll. Hur fan tränar man?

Hockey är en riktig jävla skitsport!!!1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
erathoo: eronen och Dahlén är de som bromsar hela Timrå just nui mitt tycke. Eronen som är värdelös i alla lagdelar och Dahlén som absolut leder interna målligan men som inte prestera utöver förväntningar utan puck
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
SMÅLAND: Skellefteå borta med den här bacbesättningen, det här spelet och den här trenden...

3 enkla poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Kapanen: du har lite o jobba med till
nästa säsong, är de 8 el 9 spelare som kontrakt går ut? denna säsong = Mellan mjölk
se hur mkt dollars💲 han har att tillgå till nästa säs.
nåt måste göras
Låst ämne

« · 2619120 · »