1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581408 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26

2619340 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Jäkligt underhållande match mellan Gnaget och DIF!
Grewe är ju helt dum i huvudet. Klockrent matchstraff igen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Per HApps: håller inte med. Fjärdelinan har ju varit ruskigt stabil sett över hela säsongen, och har till skillnad mot tidigare år haft en förmåga att flytta upp spelet och få fast pucken i offensiv zon. Förvisso lite sämre senaste 3-4 matcherna.
Bojjan gör sitt jobb, och är viktig för truppen. Förläng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Labban: problemet är ju att vi inte jobbar tillsammans som en enhet. Forwards går bort sig i offensiven, backarna är osäkra och vågar inte stå upp vid blå. Eller tvärtom, forwards håller positionerna i checkningen, men då pinchar backarna i fel lägen eller chanspassar in i mitten om dom får tag i pucken. M m, m m.

Jag tror att ett tränarstabsbyte nästa säsong blir välbehövligt. Ante har sina kvaliteter och är en jävla hjälte på många sätt, men inte fan har vi ett lag som rent spelstruktursmässigt imponerar? Jag tycker att laget ger ett osäkert intryck, och att man synkar extremt dåligt.
Vi får ju ut rent patetiskt lite av vår "stjärnspäckade offensiv", t ex. Vi låg i botten vad gäller målproduktion i år, och vi är precis lika tandlösa i år. Det borde vara en omöjlighet med det här offensiva materialet, även om det inte vimlar av just rena målskyttar i laget.

Men backsidan är givetvis ett gigantiskt problem. Nu är mer än halva säsongen spelad, och vi har ännu inte fått in den där backen som vi borde ha haft senast vid premiären. Trots att vi haft en parodisk skadesituation på backsidan hela säsongen.
Här är det läge för kritik mot Kapanen. Antes brister, sure, men roliga förutsättningar att bygga ett fungerande lag när det ständigt är "bygg en schysst bil av den här nedmonterade Trabanten"-läge. Fattar inte att man satt sig i den här sitsen. Brände man verkligen all återstående värvningsdeg på Eronen, och därmed försatte möjligheten att få in två backar istället för en?
Obegripligt. Förstår inte alls vilken storhet Kapanen ser där.

Å tredje sidan: jag förstår heller inte hur Ante vill att laget ska agera i uppspelsfasen, och jag har svårt att tänka mig att backspelet skulle se lika dysfunktionellt ut under en Bula eller Jönsson. Men nog fan är det ett gigantiskt misslyckande att vi tvingas sätta hoppet till att den här sköra (numerärt och fysiskt) backsidan ska klara av att möta föreningens mål (kvartsfinal)?

Skellet i morrn. Jag är "hyfsat" skeptisk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
EP och Hanzl är väl de enda forwards som kommer undan med godkänt. Kanske möjligen Dahlén också om man ändå har i beaktning att han gör flest mål i laget.

Sen har vi två backar(Rindell & Forsmark) som producerar mer än resterande forwards. Namn som Lander, Hållander, Wedin(få matcher jag vet), Pääjärvi, Hartmann etc.

Hållander är väl historiskt sett ingen poänggörare i toppskiktet. Men han har absolut kvaliteter som inte kommer fram. Lander däremot ligger långt under snittet för vad han brukar producera. Även Hartmann, fast han ligger inte lika långt under tidigare säsongers snitt.

Nu när backsidan blivit stukad defensivt känns det nästan som vi inte får utlopp alls för offensiven. Vi klarar helt enkelt inte få fast pucken i defensiv zon och börja uträtta något. Det är för mycket söl och lågt försvar. Ser nästan ut som första säsongen i SHL-återkomsten emellanåt. Det var klasskillnad i försvaret mot Örebro. De kom samlat med i stort sett 5 man mot en eller två av våra gubbar. Vi backar bak i försvaret och låter de åka runt hur de vill.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Zäta75:
Sorry, men Boyce platsar inte längre i TIK om man vill klättra lite på SHL-stegen.

Antes kravställning på D-H-L kedjan är otillräcklig. Firma Jokinen/Kapanen kommer att säga. -Leverera eller sök ny klubb.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Nisse på Mon or: Som det ser ut nu ryker många bakom topp 6 forwards när Jokinen kommer in (om det nu blir han) och en hel del backar. Får jag spekulera fritt så ligger Lundin risigt till, kanske även Hartmann och Erik Andersson? Blir spännande att se hur det faller ut. Tror inte att man rör Boyce och Oliver Johansson iaf.

Men detta är en senare fråga. Nu är det viktigaste att fokusera på spelet och att ta poäng allt annat är sekundärt.

Älska Timrå IK i både goda och dåliga tider!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
kulltorp: Hur många härinne tror på poäng mot Skellefteå borta imorgon? Inte jag iaf. I bästa fall en hedersam förlust. Vi spelar på topp men faller på slutet av matchen då Skellefteå blir för tunga. I värsta fall en storförlust med 4 eller 5-0 eller mer. Vi får se hur laget reagerar.

Förövrigt håller jag med om att Eronen har varit svag på sistone efter sin skada. Vi vet alla vad han kan vad gäller att skjuta så vi borde utnyttja honom där framförallt i PP etc. Han ska inte vara i egen zon helst även om det är oundvikligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Eftersom inte styrelse och klubbdirektör är oroliga för att Timrå IK ska klara licensen, så måste det finnas externa finansiärer som lägger till det som fattas vid säsongens slut.
Därav ingen budget som kräver att gå till slutspel. Däremot finns det inte finanser att sätta i hop ett vettigt försvar. I år heller. Med andra ord ser man inom föreningen detta som ett mellanår, även publikmässigt, i väntan på fler miljoner i "cmorebidrag" till nästa säsong med ny coach. Hur detta ska stämma med verkligheten är en annan femma. Hur vill Jokinen bygga laget? Hur stort är tålamodet med Dahlén och Lander? Hur många bakom top 6 fwds får vara kvar?
Hur många backar får förlängt? Kapanen har det han gör. För att rädda denna säsong kanske han måste börja städa snart nog.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Har man den absolut sämsta svaga mjuka backsidan klart det går åt helvete i längden .Det är grunden till att vinna något punkt slut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
sargad: Då kan du tolka den där nidbilden som att det finns en hel hockeyvärld runtom Lander som vet vad han kan, hur jävla bra han är och hur mycket han kan brinna för hockey och Timrå IK. Men j u s t n u sliter vi vårt hår när han till synes är nån helt annanstans mentalt. Ingen kan väl tycka att vår kapten presterat på acceptabel nivå om man går efter Landerskalan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Synct: Här var det livat!

Simplifiera livet lite nu vänner. Precis som allt annat går det upp och ner. Såg det HORRIBELT och disorienterat ut igår? Absolut. Såg det bättre ut mot Malmö? Nä. Har alla andra lag också såna här perioder? Japp.

Färjestad såg ut att skita ner sig under OT igår mot OINK. Det är ju människor som spelar, liksom. ”Sometimes maybe gooood sometimes maybe shit”.

Jag tror på 0 pinnar mot SAIK och knätofsarna, sedan kan vi börja klättra igen. Lika bra att slå ut Färjestad i kvarten ändå så är det nedförsbacke sedan.

God fortsättning!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Woody: precis, man tappade konceptet lagomt till modomatchen och har inte hittat tillbaka till samma defensiva spel igen. Som man spelade där ett tag gjorde man det betydligt enklare för målvakten att göra bra ifrån sig och jag upplever att våra forwards trivs bättre när de får komma till avslut i snabba omställningar, enklare och bättre avslut.

Tror iaf vi kan släppa målvaktsfrågan så länge det ser ut som nu på sistone i spelet, en målvakt har inte stora chanser att rädda poäng med såna förutsättningar oavsett vem som står.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Synct: aj fan…
Och jag som känner mig lite väl lättantändlig till och från…

Måste vara sjukt jobbigt med ett forum som detta med så spretig syn på sakfrågorna då!

Haha…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
söder över: "Hur fan kan man triggas så hårt av det?"

Zoogin triggas av allt som inte stämmer överens med hans "facit".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Woody: mm!

Jag minns en intervju med Ante en bit in i den där vinnarsteaken med där han säger att man inte spelar som han vill.

Det reagerade jag på då och ställer mig fortfarande frågande till…

Visst är det kul att flyga på isen och dominera motståndaren men det är ju poängen som räknas till sist och och stoltheten i att vara svårslagen är ju ganska mysig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
sargad: tjuren Ferdinand bilden?!

Vaffan kom igen!


Den illustrerar väl utmärkt det Nomaden ser i Landers spel i år?

Är bilder så känsliga i forumet alltså?

Charlie Hebdo varning trots att dom oftast publicerar sjukt mycket grövre bilder…
Hur fan kan man triggas så hårt av det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
söder över: Så här upplever jag det. Vi hade en liknande räcka med svagare matcher tidigare under säsongen också, med den skillnaden att vi då ofta förde spelet med inte fick ut så mycket av spelet i form av poäng. Frustrationen gjorde att våra ledande spelare ville anfalla ännu mer huvudlöst för att visa att de verkligen ville åstadkomma förändring, med följden att vi gång efter annan gick bort oss och fick livsfarliga kontringar emot oss. Man gjorde då en förändring och spelade en tråkigare men mer effektiv hockey med närmare mellan lagdelarna som gjorde att vi fick stopp på motståndarna i mittzon istället för att hela tiden släppa in dem i knät på Juel i varje anfall. Man såg hur förtroendet för spelet spreds i laget och våra centrar kunde gå med full kraft när tillfälle gavs. Vi blev trygga bakåt och vassa framåt. Det vägvinnande spelet är nu som bortblåst och vi är tillbaks där vi var för någon månad sen. Om det sen beror på konflikter i laget eller att vi blev för uppblåsta av en vinststreak låter jag vara osagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad: Frustation över spel och prestation är förståeligt och saklig kritik MEN att låta det spilla över till förlöjligande och nidbilder värdigt våra motståndare och rivaler är l å g t.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Zoogin62: Okej? Ska jag börja med personliga påhopp på dig då? Befogade påhopp ligger i vad man själv tycker.
Skärpning!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Hahl Bundy 2.0: så sant.

Det förväntningarna som gör att Anton får negativa kommentarer kring leveransen…

Han är kapten och jag vägrar tro att kaptenen är slut!

Det kommer förhoppningsvis ett Timrå 2.0 vad det lider och med det en Kapten 2.0 med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad:
Att laget levererar dåligt är inte som började med Ante-gate. Det har varit ett genomgående problem, att laget kommit ut i alldeles för många matcher, energifattigt och inte gett 100%

Men det är klart. Om man ska samla ihop allt man hör och alla rykten, och koka ihop det till en egen spekulation, så kan det se ut så här.

Det finns ett missnöje i truppen mot Ante och hans ledarskap. Han upplevs för snäll, coachar för dåligt under matcher och är för feg för att tex bänka dåliga spelare. Detta skapar naturligtvis frustration bland spelare som tycker att de levererar men inte får chansen.

Eronen tex, är ju den back som framförallt kan skjuta stenhårt. Hur ofta får han chansen i PP? I min amatörvärld är det konstigt.

Lander, det är väl klart som faan att han påverkas av det som händer. Delar av spelartruppen är missnöjd med tränaren, som är hans pappa. Det påverkas man av, oavsett hur proffsig man är.
Ante är säkert missnöjd med saker på sidan också(backsidan) och det är lätt att Anton dras med i det såklart.
Jag är 100% säker att Ante.grejen, inte bara Ante-gate, ligger bakom Antons lägre leverans i år.

Jag hade en förhoppning att laget inte skulle påverkas mer av Ante-gate, men som det ser ut nu får jag fel. Jag hoppas att inte detta blir en surdeg som förstör allt för mycket för laget och föreningen.

Jag vill förtydliga att Timrå inte gjort ngt fel i detta.

Två viktiga matcher nu som visar vilken väg laget väljer.

Presterar laget så presterar publiken. Detta är en symbios. Just nu presterar laget skit, om vi ska vara ärlig. Det minskar publik och engagemang på matcherna och intresset för laget. Punkt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Zäta75: Jag är också besviken på Lander. Nånting är det som inte stämmer. Men jag kan Aldrig Aldrig Aldrig tänka mig att byta bort honom eller se honom spela i nåt annat SHL lag.
För mig är Lander kaptenernas kapten. Jag tror och hoppas att han snart är sitt forna jag. Det är mycket som är konstigt i laget.
Svaret lär vi aldrig få.

Det är bara att bita ihop… för ärligt talat hörni krappar och flickor… vi har ändå haft det värre som Timråiter genom åren!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad: han kanske har ont i ryggen…


Det tog udden ut pärssinen på den gamla goda tiden?

Håller med till 100 procent för övrigt…

Inte samma åkning inte samma glöd, puckhanteringen är inte den samma som man förväntar sig och han slår fler misslyckade passningar än tidigare.

Inte samma Lander…

Han var en offensiv kraft i Ryssland och Schweiz men sedan kom han hem och blev typ som i Edmonton…

Jävligt märkligt tapp…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: Vi vet alla vad Lander är kapabel till men just nu ser han mest ut som en uppgiven Ferdinand som sagt. Det är väl det som är så frustrerande. Som man saknar den svarta blicken och det skoningslösa spelet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Zäta75: Ja och det har jag själv också önskat denna säsong, man har saknat glöden på nått sätt.
Men jag tror absolut inte att han är slut på nått sätt. Kanske bara blir ett mellanår det här. Känslan är att det varit ett energitapp med allt kring Ante.

Sen får han förhoppningsvis en nytändning med Jokinen in.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: Respekt för Lander har man alltid ja. Men man förväntar sig mer. Mycket mer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Ok att jag är besviken. Men lite nyans har man ju ändå i det hela. Vi skall och kommer inte sparka hela laget.
Absolut vill man se mer av vår kapten Lander, men jag tycker vi skall ha lite respekt.

Han är inte i slag, det är tydligt, men jag tycker det samtidigt är talande att han lyfter minst lön av alla hemvändare bland forwards, fast han kunnat få mer. Han har alltid satt Timrå i första hand.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Hahl Bundy 2.0: Jag är mest besviken på Anton Lander vår kapten. Han är ljusår från sin vanliga nivå. Hoppas att vi får se Lander från tidigare år i år, men är tveksam. En kapten ska dra med sig hela laget att spela bättre och motivera dom genom att leda och visa jävlar anamma. Det har vi inte sett något av i år mer än några ggr kanske. Jag är mycket besviken på detta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Hahl Bundy 2.0: Nu när våra toppspelare inte tar ansvaret på isen så kanske det är dags att gå ner i lön under några månader för att ge utrymme till några back föstärkningar. Hur känns det att klubben dräneras ekonomiskt och ingen verkar bry sig? Att dessa hemvändare ligger mellan 250-350.000 kr, är skrämmande, fullständigt orimligt efter vad dom presterar. Ska hemvändarna bli klubbens fall?????
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Hej. Några saker jag reagerat över sedan Antegate startade...
1, Flera av "hemvändarna" spelar inte med samma passion längre. EP, Hållander, Wedin, Dahlen, Lander. m.fl. De ser loja och vilsna ut. Jag tycker inte man kan skylla på nedträning, alla lag har tränat hårt under uppehållet. Frågan är om det finns en spricka i laget?
2. Ante börjar helt plötsligt agera annorlunda i båset, tim out, ändringar i 5orna under match. Jag tycker inte mig känna igen spelet heller. Uppspelen och hemjobbet är sämre än någonsin. Har Ante fått direktiv uppifrån att ändra sin ledarstil och spelsystemet, för att bli mer Kapanenistiskt?

Även om det kan vara positivt att det sker förändringar i ledarstilen och spelet, stör det laget, och det kommer bildas grupper som är för och emot. Ante har haft sin trygga, envisa stil (på gott och ont) som alla känner och har förhållit sig till, men som nu kanske är borta. Dessutom är det en skandal hur hela Antegate har skötts, något som också stör laget. Vi får hoppas detta är övergående... Sen kan man ju inte bortse ifrån problemet med backsidan, men jag har en känsla att vi inte kommer få se några mirakel där. Men kommer vi till slutspel som det ser ut nu är det ett mirakel i sig...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Jag är besviken på många. Men en som definitivt är en gåta för mig är Eronen. Hur kan karln vara finsk landslagsman? Han är klappusel precis överallt på banan. Enda stället han får godkänt på är i båset. Det är knappt så han platsar där heller!
Skicka hem honom eller byt med nån back i Tingsryd, Västervik eller Kovland.

Tack för mig!
Förresten…. AVGÅ ALLA!1!1!1!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Zäta75: han var inte snabb på rören innan skadan…

Inte efter heller…

Han har ingen superb passningsförmåga…

Varken före eller efter skadan…

Men han vinner närkamper.
Hans tacklingar gör något med motståndarna…

Man kan med fördel jämföra Rindell och Erixons närkamper med Pers…

Noel och Eronen är ingen match för någon motståndare beträffande fysiken men Edfelt är rörlig och aktiv iaf.

Svensson kommer bli bättre på passningarna och hitta en bättre timing kommande omgångar.

Generellt är backsidan för svag för SHL dock.

Vi har förtvivlat svårt att få ut något av våra backar i det offensiva spelet… undantaget Forsmark då som bidrar offensivt genom att få igenom lite skott som går på mål…

Rindell hade ett par bra omgångar där han drog handledare i kryssen efter en pausering som drog undan försvararnas första täck.

Nu känns det lite som att allt går i täck eller 3 meter utanför mål…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Annaaa: Jo, men tyvärr i fel kasse.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
empa11: Att vi inte är en guldkandidat när en junior är vår bästa back för tillfället är lätt att konstatera. Någon som tycker att Per Svensson har varit bra efter sin skada?

Om vi hade två Lyytinens i toppform kanske vi kunde räknas in som en utmanare. Nu känns det som att vi kommer att få kämpa för överlevnad. Raset i tabellen kan ske snabbt om det finns schismer inom laget. Som någon påpekar verkar vi inte spela som ett lag längre efter Antegate.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Annaaa: Min tagning på vad som händer är att vi gick in i säsongen med en i bästa fall ”ok” backsida. Att denna lagdel sedan lidit frånfall på någon ordinarie pjäs typ från start, får konsekvenser på samtliga andra lagdelar. Någon som vet hur många matcher av dessa snart 30 vi fått spela med full backuppsättning, eller iaf bara 1 ordinarie borta?

Sen har vi stundtals gjort det bra ändå, men i långa loppet kommer denna situation inte göra oss vinnande i längden. Att det ser trubbigt ut i anfallet stundtals är ju också en delfaktor av detta, då det blir helt annat ansvar på FW när vi går på få och orutinerade backar.

En sak jag inte riktigt kan förklara är hur vi kontinuerligt missar solklara mål. Igår var det väl typ 3 öppna kassar? Fille hade något friläge osv. Öreplast lägger den kliniskt i kryllan typ. Vissa av dem som missar vet vi kan ta betalt, så nog måste det gå något hjärnspökesjuka hos vissa.

Sen kan man peka allsköns vägar vems fel det är att det är så här. Var sportchef naiv? Har fystränaren misskött sitt jobb? Tränar vi för hårt? Är tränartrojkans taktik vid skador fel? Vette fan. Men med denna situation känns det som vi presterar vad man kan förvänta lite: Upp och ner, men stort minus på uthållighet och struktur.

Gör puckarna och skydden mjukare så vi inte åker på benbrott kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Zoogin62: Men håll dig till fb för fan. Det här är oerhört privilegierade killar som tjänar smärre förmögenheter baserat till 100% på deras prestationer på isen. Då ska de fanimej bedömas efter dessa prestationer också. Och just nu är de undermåliga. Det är inte att kasta skit när man uttrycker besvikelse över sitt livs kärlek, det är passion och engagemang. Just nu är t.ex det här vår kapten
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
söder över: vettefan vad som händer. Backarna för svaga. Är Erixon skadad? Inga närkamper där. Rindell spelar livsfarligt emellanåt,säkerhetsrisk.... Måste vara anfallare som ska göra mål täcka upp det backarna inte gör ,så dom sen inte har ork att vara starka att kunna göra mål? Eller är det nu liten spricka i laget, om vissa spelare står upp för Ante och vissa vill ha ny tränare. Dom spelar inte som ett lag nu. Blir frustrerad på vad som händer och varför. Och inte gjorde Erixon mål i går väl?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Djingiskahn: Äntligen en som fattar!👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad: Jag förstår inte hur man bara kan ösa ur sig all jävla tänkbar skit på ett lag som vi "supportrar" "älskar"!?🤢
Till alla dessa supportrar!
AVGÅ ALLA!🤢🤮🤢🤮
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Ser ut att bli fullsatt även på Lördag hemma mot Leksand, Finns inte mycket sittplatser kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad: Så är det! Tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
mikenomad: Äh..nu kommer vi igen o tar nya tag och säkrar slutspelsplatsen. Sedan växlar vi upp med hela laget och du ska se att alla gör ett bra jobb och våra hemvändare producerar mer än du verkar tro. Jag är positiv ända in i kaklet. Kämpa på nu Timrå och ta vårt 1a GULD. DET ÄR NI KAPABLA TILL! Vi har ju för fan slagit alla lag inklusive Färhestad nyligen och vi kan göra det igen och DET GÖR VI I SLUTSPELET!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Smetovish: Det är så enkelt att det som sker på läktaren är avhängigt hur det ser ut på isen. Inte tvärtom. Och just nu har vi ett lag på isen värdigt tik-tok:ande. De väcker inte mer känslor än så, framförallt inte de som borde göra det. De s.k "hemvändarna". Vilka gigantiska fiaskon de är! Och längst fram står han med störst ansvar, störst förväntningar och den man trodde hade största hjärtat och är bara helt jävla sämst
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Finns alltid något att oroa sig över i timrå. Nu när vi väl har ett lag, så känns det som inget hjärta finns varken på isen eller läktaren. Under mina 25 år dom timråsupporter har aldrig laget och läktaren kännts så identitetslös fast det borde vara precis tvärt om. Att stå och skrika sig hes när 70 % står och tiktokar och har munkavel börjar göra ont. Vi har alltid varit bra på läktaren men haft ett otillräckligt lag. När vi väl har ett bra lag så är vi sämre än sämst på läktaren. Kränkta gubbhörnet, nya turister, djupt rotade tallnäskickers, rv och alla tiktokare måste sjunga tillsammans och komma samman. För nu är känslan som en enda jävla röra på ståplats. Jag är orolig på riktigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Vi har för klena spelare.

3-4 linan levererar inte som man önskar att kunde göra ibland i ett framtungt lag…

Då vill jag återgå till konventionellt nöta ner motståndarna fysiskt men vilka klarar vi av att nöta ner fysiskt? Malmö j-18?

Mjukis backar. En som tacklar… wow… måste vara otroligt skrämmande för motståndarna.

Någon presenterade statistik som visade att Timrå tacklar mest i serien…

Jooo meeeen räkna myggbett då för faaan.

Nä vi matar på med producerande kedjor som blir ner nötta av tyngre fysiska motståndare vilket resulterar i panik med pucken och trögt tempo.


Men Ante ska ha kredd för en sak..,

När Örebro lekte som mest med oss och alla lallade på isen som små kattungar i andra så tog han timeout och fick ner handbromsen!

Bra Ante att du levererade vad man förväntade sig där!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: Det lär inte vara en tillfällighet att spelet har rasat totalt efter Antegate. Man kan prata om små marginaler, nedtränade eller att backar är skadade/ur form, men jag har inte känt igen vårt lag de senaste två matcherna. Om detta beror på Ante och grupperingar som har skett inom laget måste detta lösas inom kort på bästa möjliga sätt. Jag gillar Ante, men om Timrå går bättre lm han slutar i förtid som vissa har antytt här får det bli så. Kapanen kan ställa sig i båset och ställa krav pä alla inkl hemvändarna. Då lär det bli mer fart på visaa om de spelar för fortsatt kontrakt nästa säsong och inte har "frikort". Lander kanske blir den kapten vi är van vid då? Nu spekulerar jag bara. Der lär göra sig självt om förlusterna radas upp och vi rasar i tabellen. Nu hoppas jag att vi vänder detta inom kort och att Ante får avsluta värdigt. Molinder och Marklund kan få gå och vi lägger de pengarna på en back istället. Tror inte att de tillför alltför mycket, men kan ha fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Olle: Att Hanzl inte skjuter handlar ju mer om att det är för inpräntat i skallen hans.
Han säger ju själv att det är så att han inte har den instinkten att han söker skott och söker nästan pass 9 ggr av 10. Att han helt plötsligt kommer bli en annan spelare nu vid hans ålder är nog för mycket begärt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Såg matchen senare…

Bara Oskarshamn är sämre än Örebro de senaste 20matcherna…

Timrå chanslösa mot de gigantiska hockeyproffsen.

Så fruktansvärt ofarliga avslut och så fruktansvärt små i egen zon.

Arntzen hit och Enroth dit…

Alla målvakter Timrå möter är världens bästa målvakter.

Timrå är sjukt dåliga på att göra mål.
Underliggande statistik visar på detta.

Ante kanske inte klarar att offensivt coacha?
Jag vet inte men hemvändarna är ju bara avdankade just nu.

Timrås backar är fruktansvärt svaga i spelet.
Dåliga med puck, dåliga utan puck, klena i fysiken, sopiga i offensiven.

Det är vad det är.

Jag tycker det är tråkigt att vi ser ut att vara nöjda med att vara slagpåse.

Vore kul om man kunde hitta några spelare som har mer jävlaranamma i sig.

Torska på och kom igen!

Snart ny chans till förlust!

Kul med Forsmarks mål, det var länge sedan man fick se ett bra byte. Lander gör en bra skymning och Forsmark skjuter ovanför ett benskydd.
Det finns otroligt många spelare som skulle behöva gå en jävla kurs hos Forsmark på den punkten.

Kul att Erixon fick sätta en balja med.

Bajs sport!

Just nu ser jag fan att Melander skulle göra mer nytta än Eronen! Den minsta fisen i ligan för fan!

Vart bidrar han nu?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
empa11: Fasthållningen på Lander när han vinner tekning cirka 10 minuter in i andra perioden. Det ska bara vara 2 minuter holding the stick. Tyvärr gynnar den här ligan det grisiga spel som PirateVipers och MIF har mer än skönlir. Synd för hockeyn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
Sputnik: tror frågan om effektiviteten har många dimensioner. Emil Pettersson, Hanzl och Dahlén ska så klart veta var målet är. Dom har ju inte helt plötsligt blivit dåliga på att sikta men ändå bränner vi friläge på friläge på friläge och alla andra löjliga missar man sett. Det bara måste vara tränardirektiv. Dahlén sköt på allt ett tag där. I alla möjliga och omöjliga vinklar. EP och Hanzl sköt inte på nånting. Det blev lika förutsägbart som att Rattie alltid tog direktskott i PP i Timrå från samma position. Eller att Karlqvist alltid söker direktskott i PP. Vår effektivitet sjönk till botten av ligan och se hur det ser ut idag. Våra stjärnor står och väggspelar inne i målgården men målen kommer från backar på blå som lägger in ströpuckar. Vi betalar våra hemvändare som att dom är stjärnspelare i ligan men dom är inte några stjärnspelare. Dom klarar inte pressen, dom kan inte spela avslappnat. Är det dom höga lönerna som tynger? Vissa spelare vet att deras lön är enda skälet till att vi inte har en konkurrenskraftig backsida och själva sviker dom i produktionen? Är det tränarsituationen? Att en polare i laget har farsan som coachar och det är svårt att ställa samma krav på alla spelare internt? Jag spekulerar friskt men något är sjukt.
Låst ämne

2619340 · »