1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598463 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-12-26
erathoo: Örebro lite bättre i allt, precis som förra säsongen. Vi kanske tar några matcher mot dem om allt stämmer, men överlag jobbar de bättre i försvarszon och är tyngre.

Woody Jokinen: Det där är väl ungefär alltid utvisning även utan dykningen

Nu ska tydligen Juel ut...

erathoo: Coachvinst till stor del. Lander är iskall fortsatt. Dahlen nästan osynlig. Jag är orolig

Zäta75: Japp, Hedberg är ju en av de bättre tränarna öht tycker jag

Orka. Jävla skitsport.

Nisse1: Var är landslags-Hartmann?

Nisse på Mon or: skönt att lander lämnar ,alla lag vänder tränden mot Timrå

Världsklass Dallas 🤬🤬🤬

{297}: Mm, kan bli en lång resa mot sommaren detta. Eller kort,

Utan Lyyt och Didde är det sån bedrövligt jävla svag backsid fysiskt. Jag är nöjd om vi slipper kvala även Forward sidan helt utan fysik många bra namn men lite verkstad inga skott ingen som går på mål mm

”Vi ska ge Ante ett bra avslut”

Avdelning ord som åldras så in i helvete dåligt.

Kerstin_k: Allt har rasat efter Antegate. Vi har inget sett något av att spela för Ante som Lander gick ut och sa. Frågan är om vi får se det. Lägg en backkris på på det och ser inte speciellt ljust ut. Jag är som sagt mycket orolig för resten av denna säsong

Såklart mycket folk hemma och vi visar upp ett fantastiskt uselt spel. Ingen bra reklam för Timrå IK.

Det här med alla hemvändare kan visa sig som ett jävla stort dyrt fiasko.

Zäta75: AVGÅÅÅÅÅÅÅ

Modano: 1 perioden rätt dålig, 2a ännu sämre med undantag för några byten... 3e helt värdelös.
Ööööööörrrnn ööörrrrnn

She:Lander?

Illa att både Rindell och Forsmark är nära att gå om Jonte i interna poängligan...

She: Att du aldrig bara kan hålla käften..

Nisse på Mon or: Vart är vår kapten?! Har inte sett honom denna säsong

Kollat er match idag och som neutral åskådare kan man konstatera att Örebro gör en väldigt bra bortamatch, sen står ju Arntzen på huvudet vid ett par tillfällen. Men sammantaget var Örebro betydligt bättre sett över 60 min.

Sen är ju några av er lite väl mycket gamnacke, precis som det finns sådana i Brynäsboken. Ni har alldeles för bra lag för att riskera kval. Det lär stå mellan IKO, HV och Malmö. Jag tror även att MoDo riskerar att hamna där efter 52 omgångar, deras smekmånad är definitivt över.

Det var uppehåll nyss o motståndarlaget hade dålig trend , då blire så här , tydligen

Sputnik: Undra varför.. Om spelarna inte vill ha kvar Ante så lär situationen och spelet bli därefter. Den här säsongen är vaskad.

Modano: ja, apsvårt att få till några krafttag i försvaret, med Rindell, Eronen, Erixon, Edfeldt (som ändå ska ha beröm för sitt spel).Svensson ok idag, bättre än mot Malmö, Forsmark klart godkänd.

Och så länge Lander inte går att känna igen så blir det alltför "lätt" mot relativt "tunga" Örebro.

När kommer lyftet efter hårdträningen före Malmömatchen? Varför klarar Örebro 3 veckors uppehåll men Timrå inte 2?

Andersson: Insatserna efter ett uppehåll är säkert något som man hoppas ska bli bättre med en ny huvudtränare. Vi hade behövt en lång bortaturné nu men istället är det rätt många hemmamatcher.

Förhoppningsvis är vi väl tillbaks i lite mer normal nivå snart och då bör vi klara slutspel.

bar mofftak: Jag är rädd för ett fritt fall i tabellen nu.

Jag är genuint orolig. Nåt står på allvar inte riktigt rätt till.

Vi glider planlöst omkring, gör motståndarmålvakter till monster och är helt oförmögna att bryta mönster. Tänkta stjärnor agerar alibispelare och ingen, undantaget fjärdelinan, visar en vilja att gå i frontlinjen. Jag är på allvar orolig för kvalspel.

Sjukt osugen på att åka mot Timrå från Stockholm på lördag, men det hinner kanske gå till sig. Har dock en långsidesbiljett till salu för 400 kr (inköpspris) om nån är sugen.

Alla lag vet nu hur man slår Timrå stenhårt fysiskt spel så viker man ner sig som (Malmö Örebro) spelat. Kan bli en mardröm om inte det värvas en back minst som kan stå upp fysiskt och inte viker ner sig som 75% av backarna gör inte lätt att vara målvakt i detta försvar

Zäta75: Spelarna var lika osynliga som nya klubb chefen, man vet att dom finns men dom syns inte!

Fullsatt eller inte? Enligt tv4 play var det 4.601.

Oron för klubbens mående växer och växer.
Vi behöver göra miljonbelopp i vinst, men spelar en direkt supporterfientlig hockey som skrämmer bort folk från att gå på match.

Nej, hoppas verkligen att det blir någon jävla skärpning annars får vi skatta oss helvetes jävla lyckliga om vi inte spelar ett negativt kval till våren.

Som dä känns nu så kamm vi noll denne Uke!!

Jugge: Skriks alltid att det blir kval efter ett par torsk. Det krävs ju mer än att Timrå förlorar för att den saken ska bli verklighet dock.

Kapanen: du har lite o jobba med till
nästa säsong, är de 8 el 9 spelare som kontrakt går ut? denna säsong = Mellan mjölk
se hur mkt dollars💲 han har att tillgå till nästa säs.
nåt måste göras

EXPLORERSMÅLAND: Skellefteå borta med den här bacbesättningen, det här spelet och den här trenden...

3 enkla poäng.

erathoo: eronen och Dahlén är de som bromsar hela Timrå just nui mitt tycke. Eronen som är värdelös i alla lagdelar och Dahlén som absolut leder interna målligan men som inte prestera utöver förväntningar utan puck

Örebro tog oss på fysik idag. Dom gjorde precis det dom aviserade på förhand: forecheckade hårt på våra backar. Maximal utdelning.

Så här kommer precis vartenda lag spela mot oss nu. Ska vi överleva det måste vi spela pucken snabbare och enklare. Blir vansinnig på en sån som Eronen som envisas med att vända bort checkaren varenda jävla gång istället för att lägga ett snabbt pass.

Men allt är inte backarnas fel i försvarsspelet idag. Forwards var usla på att pressa och hålla positionerna. Det var ju vidöppet i slottet gång efter annan. Och hur många naiva rusningar/inspel slutade inte med förlorad närkamp/puck och livsfarlig kontring?

Riktigt brun insats. Och jävligt tröttsamt att se laget så otroligt dåligt preppat efter varje jävla uppehåll. Hur fan tränar man?

Hockey är en riktig jävla skitsport!!!1

Andersson: Trendbryters IK klev in och säkrade ett trendbrott för Öreplast. Dessutom måste man ju fråga sig om vi vunnit en enda match efter ett uppehåll de senaste 5 åren?

Bragd-Birger: ja kan nån berätta för våra spelare att en stenhård jävla sarg ut är ok när man är satta under press? Å kan Lander se till att vinna en enda tek mot Bögfinnen (lite osäker på stavningen)

Ut med Ante och in med Jokinen. Helst igår. Ut med Molinder och Marklund också vad gör dom i båset? Kolla Örebro där är alla med och bidrar men i vårt bås står man med mössan i hand.

vi har för Klena backar
ser ut som små pojkar

roger_sundsvall: Forsmark en av få backar som glädjer. Vad fan ser finnarna i Eronen när de tar ut honom i landslaget i eurohockey turnering efter turnering??? Idag var han ju fan inte ens SHL mässig

som lag=
för bra, för att hamna i kval
för dåliga,för att nå slutspel
Ett mittenlag <<<<

OlliJanne: ytterst tveksamt ..Timrå IK gör alltid dåliga insatser och kammar 0 efter uppehåll... Det är sen gammalt.. trots att det är samma uppehåll för samtliga lag.

Jugge: helt rätt analys

roger_sundsvall: Ändå ett steg framåt de senaste åren. Förut var vi för bra för Hockeyallsvenskan och för dåliga för SHL.

Bragd-Birger: Japp, jag har sagt mitt om Eronen och hoppas det är ett av kontrakten Kapanen lyckas bryta på backsidan till nästa säsong.

Tyvärr hans första misstag att förlänga med honom.
Jag var tveksam på förhand och hade hoppats vi lyckats förvalta pengarna bättre på den dyraste backen i laget.

Han är för seg på grillorna och har inte riktigt en aggressivitet som väger upp det alla gånger.

hanzl all cred till han
men kapanen kommer inte förlänga

« · 2618653 · »