1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581766 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

« · 1570090 Till forumet


Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Fokus. Mobilisering. Stolthet. Från varenda jävel. Vi kan inte sitta och älta en straffläggning. Vi har en poäng mindre än efter två matcher ifjol. Det kommer se ut såhär.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Knylan: Japp...det är bajsnödigt och förstoppat i en brun kombo. Men det finns absolut ingen anledning att kasta in handduken efter två matcher och 3 poäng. Tror däremot att det kan vara bra om Leksand vinner ikväll eftersom jag tror att silvret blir vad vi kan sikta mot i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

mikenomad: japp, och det skiner igenom liksom det gjort hela sässen.....det finns inte tillräckligt med "skill" helt enkelt, tycker personligen att vi borde avgjort i första, men vi räcker inte till-till att skapa heta chanser o få in pucken ...typ.

Defensiven som vanligt helt ok förutom Edströms backspel på 1-1 målet.

Nä, skill-training, det har det inte varit mycket av tror jag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
erathoo: Edström ja...flopp modell värre där va...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
mikenomad:"bra förstapass"....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
mikenomad: ja men fy fan vad vi floppade! Jävla sopor
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Timrå Icon: Javisst floppar vi so far. Men än är det inte kört.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Timrå Icon: Och som lök på laxen signar Önerud på för Modo. Snacka om rakt ner i källarn för TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Timrå Icon:

Tycker for ES
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
erathoo:

Ett gäng medelmåttor som visar sig från sin sämsta sida. Fy fan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Knylan:

Det är såååå illa!! Vad håller man på med?? Jävla sopor
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Timrå Icon: HAHAHA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Tyvärr så lär det inte komma fler åskådare än senast, men de som kommer får göra vad de kan för att heja fram laget mot tre poäng.

Tre poäng är nog ett måste för att på allvar hänga med i toppen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Hälge:Något som gör mig riktigt orolig är den intervju Monten lämnade inför matchen mot Västerås!!! Hans inställning verkar som att allt ordnar sig när grabbarna kommer igång efter det långa uppehållet! Faan, Kriget har börjat redan. Ja, nu gäller det att ge järnet under 3x20 minuter i varje match. Spela enklare, snabbare passningar, rakare på mål, gå in och ta stryk framför kassen, bänka spelare som inte visar vilja och ge järnet för att visa dom övriga att nu jävlar är det blodigt allvar. Det t o m syns på spelarna att deras attityd är, VI spelade i ES innan kvalet så vi är bättre än er. Det här ordnar sig. Och den där j--vla stå still hocken a´la Hedström och andra s k stjärnor. För fan, smutsa ner er lite och ta av er velourbrallorna. I början av Heströms karriär så skulle han pissa på motståndarna, men nu verkar det viktigaste att fixa en bra image bland motståndarna och vara omtyckt. Kan man få se ett mer desperat spel redan från nersläpp så vore det bättre. Monten sa i intervjun att det gäller att vinna matcherna vilket är viktigare än att spela bra. Ok, det köpar jag men hur skall det gå till när inställningen på ledningen och spelarna är så totalt under isen!!!

Plocka fram det elimentära som krävs i en kampsport som hockey och sluta överanalysera vad som skall göras på banan. Kämpar och krigar man inte tillräckligt så spelar taktiken ingen roll. Får jag se ett mera laddat TIK nästa match så finns hoppet kvar. I annat fall så är det bara att förbereda sig på spel mot Djurgården nästa säsong. (vilken jävla mardröm)

Visa stolthet som spelare i TIK.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Timrå Icon: Jag förstår budskapet med tårtan. Dock är det ingen vacker bild att ha i ett sånt här forum, snarare äcklig. Dessutom i helt fel tråd. Messa bilden till Önerud i stället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
John K: Ja ber alla om ursäkt.
Det var en dum fyllegrej.
Någon med befogenhet får ta bort den
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Timrå Icon: Tårtan ser god ut, snälla får jag ta rosen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Timrå Icon: Äh, jag letade upp beskrivningen till den inför jäntans 5-års kalas längre fram...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
mikenomad: Haha, skulle vilja se alla föräldrars reaktion på den :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
jå1: Ja..och min frus när hon ska göra den...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Jag citerar Timrå Icon och ber någon göra som han tycker, ta bort bilden!

"Jag ber alla om ursäkt.
Det var en dum fyllegrej.
Någon med befogenhet får ta bort den"

Timrå Icon

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
John K: Stel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
John K: den är ju skitrolig! höhö
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Västerås hade helt klart scoutat Pelle och Smolenaks straffar, dom måste mixa upp det lite nästa gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
John K: Vad spelar det för roll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
hubbenorlen: Jag fick en del skit för den där hahaha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Timrå Icon: Ärligt talat så fattar jag inte varför.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

hubbenorlen: den smakade illa...

bäst före datumet kanske hade passerats? 

eller så var den kanske bara en lite för magstark diss? 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
hubbenorlen: Jag tror att bakvärk inte passar på ett hockeyforum helt enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Timrå Icon: Hahaha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
söder över: Äh, det var ju med glimten i ögat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Först Fredrik Warg, nu även Alexander Barta borta säsongen ut. Tunga avbräck för Rögle, särskilt det sistnämnda...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
mikenomad: Är det officiellt att Warg är borta resten av säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

hubbenorlen: jo asså har man varit med här ett tag så vet man väl att iconen inte precis kvalificerar sig till bajshålsblottande NÄTHATARE...

men det här är juh inget slutet forum så det finns nog de som inte riktigt fick med sig att iconen med lite för långvarig whiskeyproving innanför västen glimtade till lite... =)

jag känner mig lite besudlad efter att ha råkat titta lite på bakverket...

det kommer jag nu få leva med...

tur för mig att landstingets kuratorer inte är överjävligt dyra så ja kan "hela" mig lite där.. =) 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
hubbenorlen: Han har ju brytit armen så det antar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
mikenomad: Konstigt. Har missat det helt, och på EP står det ingenting om det. Inte heller på Rögles hemsida.
Men jag hittade till slut på Expressen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
söder över: Precis. Han är ju inte direkt känd som en översittare.
Tårtan såg självklart lite äcklig ut, men lite högre i tak måste vi väl kunna ha härinne...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

hubbenorlen: jag kan tycka att det inte var hela världen även om jag inte riktigt uppskattade den. 

iom iconens ursäkt över den här på flödet så är väl "skiten" ur världen eller?

sedan har jag fullförståelse för de som reagerar mot den med.

och jag tycker att det är deras fulla rätt att uttrycka tårtföraktet här... =)

fy fan va detta blir politiskt korrekt! =)

bäst med hela historian är ändå Arnios försök att få äta upp rosen! =)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Backparen enl. Söderberg på bloggen.

Sebastian Erixon-Oscar Hedman.

Mat Robinson-Robin Persson.

Richard Demén-Willaume-Rasmus Edström.

Som fjärdebackpar återfinns Jesper Dahlroth och Jonathan Carlsson.

RDW OCH Edström i samma...ja men den var ju strålande tänkt av de tre musketörerna i båset. Hur tänkte man där?

Mina backpar: Erixon-Persson, Dahlroth-Robinson, Edström-Hedman JC 7:e

Men jag är ju inte tränare heller.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Hahl Bundy: Ett backpar med Edström är dömt att misslyckas. Katastrofvärvning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Hahl Bundy: Jag är lite skeptisk till att spela Dahlroth. Han har grymma problem med sina avvägningar, stöter när han ska backa och backar när han ska stöta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
mikenomad: Edströms defensiv existerar inte. Sen ihop med RDW, som också har problem, luktar katastrof för ett lag som producerar knapert framåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Kongo: Han har prismaformad känsla i passningsspelet också, sprider puckarna fullständigt oberäkneligt. Kan nån tala om för mig vad tanken med denna värvning var? Herregud, jag tyckte Bäckström var usel men Edström ger verkligen perspektiv på begreppet usel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Lätt för mig att säga men...
Skjut på mål imorgon eller senare idag kanske man säger så här dags så vinner vi matchen...

Hallin kan bli vår frälsare om han bara kunde hitta tillbaka till det spel han hade jan-feb. Massa fart rakt in och skott så in i hellvete! Så blir man skyttekung!

3 pinnar i liket sprattlar mer än mig när jag ser en fästing krypa på mig...
3 pinnar och god stämmning tack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Å herre min skapare; jag vågar inte se ödesmatchen tisdag! Det här håller på att ta knäcken på mig bokstavligen, då kärlkrampen tar ett allt hårdare tag i mitt dödssjuka bröst,

Jag har haft en så dålig känsla hela säsongen - Timrå är slut som artister. Ekonomin liknar rena dyngan, och sanningen är den att om Timrå mot alla odds och all logik klarar sig kvar en säsong till, så kommer de ekomiska medlen i föreningen knappt räcka till att värva Antjärns A-lag. Så jävligt är det alltså när korthuset kommer att falla samman med ett dunder och brak.

Vafan är det MODO lyckas göra säsong efter säsong efter säsong? Jo, de värvar smart, har de ekonomiska musklerna för att få de spelare de vill ha.Mycket kompetenta herrar i ledningen med framgångsrika sportsliga karriärer bakom sig, med omfattande kontaktnät i hockeyvärlden.

Varför kan inte Timrå också ha det, muhähähä snyft snyft ...

Var faan ska det här sluta...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Hahl Bundy: Håller med.

Och torskar vi ikväll vill jag se Tommy i båset i nästa match. Men vi vinner så det blir inget problem :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Tycker det är oroväckande tyst inför matchen ikväll. Förmodligen mår vi alla lika illa inför kvällens drabbning.

Men hoppas att alla som velar verkligen åker till EON och stöttar laget under de matcher som återstår. Inledningsmatcherna har ju inte motsvarat vad vi hoppats på men chanserna är fortfarande vldigt goda om laget bara kommer i närheten av vad dom kan presetera.

För hur det än är så är detta den bästa chansen vi har att ta oss till Elitserien inom en överskådlig framtid. Åker vi ur nu så kommer vi inte vara så här väl rustade inför en eventuell kvallserie på många år.

För det är otroligt viktigt med en högljudd hemmapublik som taggar laget och sätter  press på motståndare och domare. Den fördelen får vi bara inte ge bort.

 Så, alla som kan - bege er till EON ikväll och skrik er harmynta. För det kommer att dröja innan vi har en lika god chans igen.

Nästa tisdag fyller vi bilen och gör vad vi kan i Ängelholm.

Alltid Timrå!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Så här ska tydligen laget se ut ikväll.

Är det någon som vet om Bagarn är skadad eller vad är det som gör att han inte får spela?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Hälge: Det där är en högst befogad fråga, jag tänkte precis detsamma...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Ja, man börjar väl så sakteliga göra sig klar för avfärd då.

Timrå IK - ta er i kragen för böfvelen !

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Hälge: Grejja detta nu!! Så vi ses i höst.
Kommentera

« · 1570090