1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580560 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05

« · 2160969 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Förstod det. Men Lövens alla prestationer senaste tiden pekar mer på att nått är sjukt snett i laget och föreningen just nu. Mer än att Modo gör nån monsterprestation vågar jag påstå. 😋
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
sargad: vad är problemet med Björklöven?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: jag trodde att det var otroligt uppenbart att jag syftade på den pågående matchen, inte hela modos säsong 🧐
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
sargad: Löven är ju klappkassa just nu! Har svårt att se att de hittar formen redan till kvarten, men vi får se
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Rätt o riktigt. Håna o peka finger på de som förtjänar det... ledtråd, det är inte Modo i den här matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Lära sig av Modos spel denna säsong? Haha den var bra. 😅
Kollar nog hellre in vad det är som är skevt i Löven i så fall...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
JanneH: nu tycker jag inte ni ska vara hårda mot modoiterna när dom går ut och spelar 100% i alla situationer och sätter sina chanser. Hoppas Freddan och Timrålaget kollar matchen, dom kan nog lära sig nåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
JanneH: Kommer hem från jobbet, slår på TVn och vad ser man 0-5, då börjar man fundera, varför händer konstiga resultat jämt Löven?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Timrågogogo: modoliderna måste vara en rik förening som har råd att pröjsa Kentää för denna läggmatch. Eller har de bettat på matchen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Hahl Bundy 2.0: Modo hade haft 5-0 mot oss också. Man är mycket bättre än Löven för att man gör sig spelbar, kollar upp och slår pass som finns och hjälper varandra över hela banan. Löven gör exakt samma grej vi gjorde igår, man glider i sina vanliga banor och lägger puckar där det brukar finnas nån.
Det är snart slutspel, hittar man tillbaks till sitt vanliga spel är man helt körd. Det gäller att lyfta sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Timrågogogo: Lövenspelarna står som lyktstolpar! Aldrig sett nåt liknande... luktar minst sagt konstigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Dyngstryk av mittenlag .. sen 5-0 borta mot topplag ... klurigt fall watson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Jävlar! Hur mycket swishade glader till kentää? Detta är ju inte ok någonstans.......
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Hahl Bundy 2.0: Nu är det mer... 4-0.
Löven är ju klappkassa...
Nu är det 5-0 😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Andersson: Modo kör över Löven. 3-0... det kunde ha varit mer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Läggmatch i umäh ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
W. Eckmyhl gjorde 6-3 idag för Sundsvall mot Kiruna AIF i pp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: Ja vi skall vara glada att vi säkrade seriesegern så tidigt. Annars hade vi spelat div 1 kval snart!!!!
Vi ger bort slutspelsplatsen till Modo istället. Vi har ändå inget där att göra!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Andersson: Nä nä Öhrnen gör 3 mål 🥅 imojjon å vi får stryk mä 6-1!!
Dä ha int släppt världsmästartänket än å raket å bengalfesten!
Efter det ha dä bar gått utför!!🤬
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: blir det nerv blir det ännuvärre
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: 8-0 mot gurks då ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
rabon: Det låter mkt bra, det var på sin plats
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Det verkar ha blivit lite utskällning igår efter matchen. Ledarna var inte alls nöjd med spelarnas prestation igår, den jämfördes med Sundsvall Hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
snushane: Det är ett sällsynt märkligt läge vi befinner oss i också. Spänningen runt förstaplatsen har varit död i närmare 15 omgångar nu, så brukar det i stort sett aldrig se ut i en tabell på den här nivån. Löven var spelmässigt överlägsna ifjol men inte på samma poängmässiga sätt om man ser till glappet nedåt.

De som var våra toppkonkurrenter på förhand har vikit ned sig under seriens lopp, vårt poängglapp beror ju främst på det. Löven tog 121 ifjol, sen stannade väl vi och Modo runt 110. Flera mer eller mindre betydelselösa rekordjakter till trots så är det nog tveklöst så att vi mer eller mindre omärkbart tvingats in i en andra försäsong nu, och har befunnit oss i den sedan omgång 30 i stort sett. Högst ofrivilligt, men är det något man lärt sig nu så är det att just faktorn av att något är ’på riktigt’ betyder allt i stort sett.

Den faktorn är alltid lika svår att smälta under en försäsong när man befinner sig mitt i den, för man ”ser ju mer egna ögon” hur slappt vi uppträder mot tex Mora i SCA-cupen. Sen kommer premiären och hela försäsongen raderas så fort pucken släpps. Det bär emot att likna nuläget med en försäsong, men det ligger betydligt närmare än motsatsen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Låt hårde Harde få ett par matcher i sig så är vi tillbaka i gammalt gott slag. Jag tror hans närvaro är oerhört viktig för laget. Vissa här går bananas för några småtorskar och halvruttet spel på banan. Det kan ju va så att spelarna omedvetet inte går in 100 procent i närkamperna just nu då seriesegern är tryggad. Rädd för skador m m..Jag är helt säker på att Timrå IK kommer öppna spjällen och släppa lös boosten då finalerna kommer igång. Dahlen behöver motivation för att kunna leverera te x..och när han drar igång show a la Jonte då jävlar blir det fart på övriga också.
Men visst kommer det bli nervöst..jävligt nervöst !!! Ända in i kaklet och pannben som Freddan måste få in i skallarna på alla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Nu har Freddan rutit ifrån vilket var befriande. Men omsätts inte orden till prestation redan i morgon så är även jag bekymrad. Mentalt torde laget efter de två senaste insatserna nu kunna frammana ordentligt med motivation även om det ff är "betydelselösa" matcher. De har en del att bevisa igen, för oss och för sig själva
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: svart eller vitt, transportsträcka eller uppladdning inför slutspel. Hur man än väljer att se på det tycker jag att det är betryggande att Freddan fördömer insatsen och ber fansen om ursäkt. Det visar att ambitionsnivån ligger bra mycket högre än vad man visar upp just nu. Du nämner löven, jag skulle vilja påstå att ju längre serien gått desto fler konkreta konkurrenter har vi fått. Tycker att både Västervik och BIK känns farliga och höjer vi inte nivån 200% så är jag helt säker på att även lag som Mora blir farliga. Skulle vi gå in i slutspelet idag och möta Västervik i en bäst av fem är jag ganska säker på att dom skulle slå ut oss.

Sen är det inte så konstigt att fler lag blir bättre ju längre serien lider men faktum är att vi har blivit sämre, sen kan man välja att skylla det på vad som helst. Tycker fortfarande inte det är någon bra uppladdning inför ett slutspel.

Edit: nej jag ändrar mig. Tingsryd känns fan inte farliga, inte om vi kommer upp i minst 70% av normal förmåga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Grejen är ju den att sågen gick hårt under
början av de fleata matcherna vi vann 16 matcher i rad med. Grabbarna har väl inte startat många matcher i furiöst tempo och gjort så värst många perfekta matcher under hela 60 minuter denna säsong ärligt talat? Däremot varit en maskin som metodiskt hittat sätta att till slut dominera tillställningarna. Det är väl mest det jag reagerar på härinne, att det är totalsvart och vinner vi inte eller dominerar de sista 4 matcherna är denna säsong körd typ..visst jag har varit bra med sågen förr, men då har vi ärligt talat inte varit i denna position med tabellläge och allt heller.

Den där 16 matchssviten och om vi nu tar 4 vinster nu i slutet behöver inte betyda ett skvatt i slutändan. Det är fortfarande i slitspelet det gäller. Björklöven kan fortsätta suga de sista kommande matcherna men helt plötsligt tagga igång från ingenstans med sin rutinerade trupp som är byggs för slutspelshockey.

Klart jag är skitnervös inför kommande slutspelet, men kan ärligt talat säga jag tycker de sista matcherna som återstår känns menlösa för egen del. Hur mycket tävlingsmänniska jag än är så kittlar inte dessa matcher mycket. Jag vill ha slutspel nu!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Så det är alltså Hästen, AIK, Västervik och Tingsryd som luggat oss på hemmaplan. Alla fyra möjliga motståndare redan i kvarten, som väl endast spelas bäst av 5? Hoppas de är ödmjuka inför den uppgiften. Magkänslan säger att kvartsfinalen kan visa sig bli den svåraste uppgiften i slutspelet. Det är nerver, det är en kort serie och det är mot motstånd som spelat viktiga matcher under en längre tid för att kvalificera sig.

Dags att lufta Ohre nu också ett par matcher kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rallarn: Ja det är Bagdad Bob att säga att det är lugnt. Precis som det är dramaqueen att säga att det är kört. Det jag menar är att jag inte tror att nån härinne säger nåt av ovanstående men vissa är ju så svart-vita i sina tolkningar. För egen del förstår jag att laget levererar sådana här prestationer i det läge de är i. Min förhoppning, och även förtröstan, är att de däremot har ganska precis ett lagom antal matcher kvar att låta det här bli en väckarklocka och inse behovet av att lyfta sig innan allvaret. Faktiskt kanske hellre det här än att räkmackeinsatserna skulle lösa av varandra utan motgångar ändå till omgång 52
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sune H: Att vi måste höja oss är nog de flesta enig om, sen finns det röster om att vi gjort det så bra redan så att man inte behöver oroa sig ala bagdad bob style.
Den delen gör mig väldigt orolig, nu har vi 4 matcher och endast 4 matcher på oss att visa att vi ska vara med att leka på riktigt, jag hoppas och tror att vi är där när det gäller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Zäta75: jag vet att grabbarna är mycket mycket bättre än dom visade i kväll, men man blir besviken av det spel som visades ikväll. Nu MÅSTE DET BLI EN ÄNDRING. Och den ändringen har inte med toaletten att göra . SKÄRPNING. Sune Hultman.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Hann ryter tä fågelholken!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Det bäst än sånn hä kväll ä att dä rinn lätt i strupuslingen oavsätt va dä för da å resultat!
Lönnå spel så skönt på Grammofonen å dimman ä tät ifrån Kubancigarren!
Dä ä vår å dä känns i luften å kroppen!
Gurkorna borta på sönnda!
Nu ladda vi tusen å jaga musen...
Tappa int huve nu rabbuslingar..
Vi vänn snart skutan i rätt kurs igen!
Fridens Liljor....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Amen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
hockey_21:

Han är inte mutbar som kenttä tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Hur mycket ska nubben ha för att ni ska göra en läggmatch på onsdag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rytter: Alltså....jag gillar utmaningar. Men här säger jag "pass"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Frivilliga kan se dagens match imorgon, starta sändningen med tre minuter kvar av matchen.

Om någon ser matchen och tänker att det vita laget ser ut att spela träningsmatch medan de röda laget ser ut att försöka nå en sjätteplats i tabellen, ja då har den personen en väldigt annorlunda bild av situationen.

Om man däremot gör bedömningen att rollerna är motsatta, då kan man trycka gilla på den här kommentaren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad:

Vi har nerv så det räcker och blir över, vill du byta plats?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
TD: Hockey just nu är helt enkelt inte kul. Vi är i skriande behov av nerv
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Modano: just nu ser centrarna vilsna ut endast Lundin spelar som en playmaker saknar Madsen på topp.som sagts spelar vi så här är slutspelet slut i förstarundan.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Jag håller med dig i stort sett i allt förutom att jag tror att du misstolkar försök till verklighetsförankring med lallning. Jag utgår från att laget har en enorm ödmjukhet inför vad de står inför. Om inte, ja då är det snabbt över och då är vi sannolikt 2:a i Västernorrland nästa säsong
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: ”Skulle fortfarande säga att vi är favoriter i ett slutspel”. Men dåså.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Tycker ödmjukheten har försvunnit totalt här inne. Man skojar bort usla prestationer med att ”motståndaren har ju mer att spela för än oss”. Jag tror inte dom kommer att känna att dom har mindre att spela för i ett slutspel. ”Vad har vi att lära oss av den här matchen, den är ju inte på riktigt eftersom vi redan vunnit serien”. Dahléns ribbskott och lindelöfs vekhet framför egen kasse kommer automatiskt omvandlas till kryssmål och resolut försvarsspel så fort det blir slutspel.

Det började brinna lite i huvvet på mig ungefär samtidigt som folk här inne började prata om vilka spelare vi ska värva från HV71 om dom åker ur och då man hörde ”rekordjakt” i spelarintervjuer. Ganska tydliga tecken på högmod i min mening.

Gränsen är hårfin mellan att slicka i sig kadavret som skulle vara HV71 om dom åker ur och att Lodin/Hardegård/Lundin/Lööke skriver på för en SHL-klubb och Dahlén drar om vi inte går hela vägen.

Skulle fortfarande säga att vi är favoriter i ett slutspel men jag tycker inte man ska underskatta de lag som just nu klättrar i tabellen och växer för varje match dom vinner. Dom som vrålar så att hela bänken skakar när forward täcker skott på blålinjen.

Har bara ett enda önskemål till Freddan och laget dom matcher som återstår i grundserien: spela hockey och håll käften. Glöm bort att man leder serien storslaget och gör några gedigna 60 minuter hockey för omväxlings skull. Inte 20, inte 40. 60 minuter hockeymatch. Sätt vinnarinstinkten igen så att en taggad kvartsfinalmotståndare med vinst i åttondelen inte blir en överraskning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Puckat: Ja jag tänker att just nu är vi på sin höjd inte laget andra lag ska förvänta sig tar poäng av konkurrenter för att gynna dem. För vår egen del spelar ju poängen i stort sett ingen roll. Modo ska nog vara glada att vi är ett av lagen de har kvar att möta om man säger så
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Trots förlust så känner jag mig inte orolig överhuvudtaget. Vi leker med dom i första perioden. Dom gör två PP-mål, vallar in ett mål, och en i tom kasse
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Om vi spelar så här USELT så kommer det hela att vara över efter 3 matcher i kvarten oavsett motstånd! Man vill ju ha med sig en positiv känsla i laget innan slutspelet börjar, inte ett oengagerat och slarvigt spel.

Ett stort plus till Hardegård som jag tycker var vår bäste spelare och ser riktigt spelsugen ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Men jag lovar, ser det ut så här i de återstående matcherna av grundserien varmkör jag också motorsågen
Låst ämne

« · 2160969 · »