1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581067 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27

2104872 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Hockeyoraklet: förra gången vi mötte dom hade dom 2 NHL-lån medan vi inte hade våra. Nästa möte har dom troligen tappat bägge lånen samtidigt som vi fått in Jacke samt fått upp farten sedan premiären.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Rallarn: Det är lustigt att vi alltid brer på fuldanskan, när Madsen egentligen talar mer svensk svenska än diverse skåning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Hockeyoraklet: Ja, annat nu. Fast jag tycker löven passar Timrå dåligt. Såklart delvis för att de är duktiga men jag tycker samma om tex Tingsryd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Sputnik: ja förmodligen behöver vi ju bara vara bättre än löven när allt kommer till kritan. Samtidigt blir det väl en värdemätare nästa gång vi möter dom. Förra gången hade dom inga problem att stänga ner oss men det var å andra sidan första matchen också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Sputnik: Härligt att Timrås första kedja är intakt igen , man ser ingen oro i laget och allt har fallit på plats igen , en som fick mycket kritik förra säsongen var Jonathan C , där har vi ett nyförvärv fast han var med förra säsongen .
Så inte matchen men Lodin var med och gjorde 15 byten och var visst bra har jag läst. .
Undrar vilken som stog över då när han var på isen . Vilka spelade han med i dom bytena
Han hade visst någon i släkten som hade Corona , därför utanför truppen några veckor .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Sputnik: jag tycker våra backar har gjort det jäkligt bra. Albin Carlsson tycker jag tagit stormsteg framåt i år. Löven har väl mera kända namn på sin backuppsättning.
Rahimi är överskattad!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Hockeyoraklet: En vanlig säsong tycker jag man kan kräva att få se mer konsekvent stabilt försvarspel i en match som igår. Men med rådande situationer med all ovisshet och 2 veckor sedan match senaste så var jag beredd på ett lite "bakslag". Tycker däremot Löven faller ihop även dom stundtals, trots en på pappret bättre backuppsättning. Trots det har vi bättre målskillnad och mindre i släppta mål på det. Tycker ändå vår defensiv varit rätt go matcherna innan detta "minibreak" och med tanke på Lövens backuppsättning så tycker jag Ante lyckats sätta ett bra försvarsspel med det material vi förfogar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
TIK-Lund: Olofsson blir säkert nyttig. Överlag vinner vi på vår offensiv. Vi brände ju ett och annat läge igår men gör man 4 spelmål på en match så får det väl passera.

Backsidan däremot. Håller helt med om Svensson, han är inte den defensiva försvarsgigant som han behöver vara. Han rusar bort sig alldeles för ofta. Sen är jag inte en av dom som sällar mig till att kalla Hardegård den bästa backen i serien. Visst har han tagit kliv och har ett mognare spel än förra säsongen men det sker för många misstag. Igår stod han och Westerlund för två gigantiska indianare/strul framför egen kasse vid ställning 3-3. Det blev inga mål på dom lägena så folk låter det passera men extremt nonchalant spel. Det hade mycket väl kunnat bli både 3-4 och 3-5 och ridå. Uppenbarligen kan vi kosta på oss 2 frilägen, att domaren missar att blåsa straff till motståndarens fördel, att Johansson ska kliva fram och rädda oss när våra backar frispelar motståndaren mitt i eget slott och att vi släpper in 3 mål när motståndaren heter Väsby. Men som jag sagt hela säsongen, vi skulle behöva en kvalitetsvärvning på backsidan. Lätt att skaka av sig svagheterna när vi har 11 raka vinster men det kommer nog låta annorlunda när vår dipp kommer och vi torskar ett par matcher i rad. Övertygad att den dippen också kommer när vi spelar så svagt mot Väsby x2 som ändå är seriens överlägset svagaste lag. Väsby ska dock ha cred, dom spelar på nära 100% av sin förmåga. Kämpar och sliter som djur, var ofta först in i situationer och vann puckar av våra backar som bara vill låsa puck.

Tycker inte man kan klandra Johansson för målen heller men alla som säger ”ja men det är en tuff uppgift att stå i mål när man inte får skott på sig” säger jag bara skitsnack. Det är en tuff uppgift att stå i mål när backarna släpper till flera frilägen, tappar markeringar och kryper upp i knät på målvakten så skytten får pricka in krysset i skymt läge. DÅ är det svårt att stå i mål för vilken målvakt som helst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
mikenomad: Vi får hoppas att de dröjer till den andra matchen som är kvar då, den är inte förrän 3e februari
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Matsg: Ja och vi närmar oss en förlust. Jag kan mkt väl tänka mig att den kommer i någon av kommande 2 matcher mot Väsby
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
mikenomad: Att vinna många matcher är ju bra för självförtroendet och det stärker också lagkänslan och vinnarmentaliteten. Kan vara viktigt att ta med sig till ett slutspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
TIK-Lund: Verkligen alldeles för tidigt att önska god jul!!! Hur tänkte du???

Annars håller jag med, bra skrivet, bra tankar, skönt att få läsa lite om hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Det ett jäkla tag sedan sedan men nu får det nog vara dags för undertecknad att kräka ur sig en Wall af text i sann läktarcoach anda.

Först vill jag bara säga att Olofsson/Lodin inte var så jäkla pjåkiga ihop väl? Tvivlarjävlar, lyssna på farbrorn från region ”gräv bort Skåne”. Och medans jag ändå tootar meine egna horn; är det någon som fortfarande anser att Per Svensson inte är en enorm säkerhetsrisk bakåt? Tappar markeringar i egen zon, låser sig på pucken likt en J18 back och pinchar som om det var förbjudet att ha marginal bakåt.
Skulle inte bli jätteledsen om han slutade lägga puckar på mål vid världshistoriens sämsta tillfällen matcher i ända heller för den delen.
Skall väl tilläggas att Westerlund är en rätt dålig partner i detta samarbete också, ligger ofta lite för högt(som han dock ska) för att täcka upp för Perta, när det i teorin borde vara tvärtom.

Åter till Olofsson, han var bra igår, riktigt bra. Knappt samma spelare som lämnade oss senast.
Positionsspelet har han utvecklat enormt, hamnade inte fel en enda gång igår. Stark i kampmomenten och har en jäkla förmåga att vinna dueller något vi absolut saknar.
Verkar ha passat på att annullera sitt giftemål med fru puck under tiden i SAIK, grett!
Fortsatt svag i tekningscirkeln men...
Med reservation för att det enkom handlar om en matchs underlag så är Olofsson allt jag trodde Blomkvist skulle vara, undertecknad är mycket belåten.

Tror f.ö vi skulle kunna komma undan med Walli som en tredjelänk i denna kedja om nu FreddAnte fortsätter vägra testa blomman på kant (Fun fact; Walli var vår poängstarkaste spelare under fjolåret sett till istid. och förtjänar en bättre miljö samt mer istid). Hartmann kan man avvara för lite mer punch i en annan femma, han och Tuborg delight passar bra ihop om inte annat.

Medans man ändå gömmer kaninskit i påskgodiset skulle jag vilja passa på att önska ett enklare spel i vår fjärdelina. De får i princip inget uträttat när det skall börja liras i offensiv zon. En sån som Lindholm blir helt meningslös exempelvis.
Vid ungefär 6000 tillfällen i år har de börjar i egen zon, flyttar upp spelet men likt förbannat hamnar precis där de började med sämre förutsättningar.
Nu vinner vi ändå och jag förstår till viss del att det är svårt att inte låta dessa herrar lira lite men det är så otroligt många bortkastade byten till följd av detta. Dahlén ska ju upp i 100p också!!

Annars så gillar jag hur man fokuserar på mittzonen på ett bättre sätt än i fjol både framåt och bakåt, visst att omställningsstarka lag lyckas rinna igenom ibland men en klar förbättring till hur det såg ut vid samma tid förra året.
Bättre avvägningar när man låter motståndarna ha pucken i egen zon dessutom, ett klart tecken över att spelarna har förtroende för spelidén vilket onekligen bådar gott.
Kanske att man skulle börja tillåta liiiite fler skott för målisens skull, det är ingen lätt uppgift att vara burväktare i Timrå just nu, får ju mest fokusera på att inte frysa fast i isen mellan ingripandena.

Undra om man inte också ska försöka vara lite mer aggressiv i forecheckingen, tror nog vi kan kosta på oss det faktiskt.

Avslutningsvis till alla er som läser detta och starkt efterfrågar varför sidan inte har en ogilla-knapp, tat lugnt, detta är bara en dåres orerande i ett anonymt hockeyforum.

Förlåt på förhand och god jul

Mvh
Undertecknad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Bragd-Birger: Håller med om Olofsson. Han ser definitivt mer senior ut nu än senast, även om jag vill minnas att han redan då var väldigt skicklig på att få med sig utvisningar.

Ser man honom och Lundin som våra två ledande centrar framöver så är väl skillnaden dem emellan att Lundin är skickligare på att vårda pucken och att hela tiden vara nästintill prickfri i avvägningarna. Ytterst sällan några pucktapp, exempelvis. Men då har Lundin fått jobba på sitt självförtroende i en väldigt tacksam omgivning i snart 1,5 säsong nu.

Olofsson har haft det struligare under samma period (och är fyra år yngre). Trots det är han en väldigt bidragande faktor idag, framförallt i de två första perioderna. Giftig centertyp, frågan är bara hur man ska lyckas förlösa hans produktion. Inte för att han egentligen måste lasta in massa poäng för att bidra, det är mer bara att han definitivt borde ha en poängmaskin i sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Hassan: Vi pratar om helt skilda saker, men håller givetvis med dej
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
puffe: Jag tar hellre 38 poäng efter 15 matcher än 19 poäng efter 15 matcher, men det är jag det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Slagskottet: Har du en svit på 37 raka segrar o förlorar första kvartsfinalen, kan nog hjärnspöken komma som brev på posten. Kan nog vara bra att landa med nån förlust ibland, men vad vet jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Andersson: Vore kul om de slog ut Solna!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Andersson: Dåligt påläst du är då, endast 10 får möjlighet till kvartsfinalspel, 2 för många enligt mej.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
mikenomad: Kära innevånare i Sydkorea. En allmän fråga, hur skötte sej Olofsson idag? Bara objektiva svar beaktas. Med all respekt o tack på förhand
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
puffe: går 12 lag till kvarten ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
mikenomad: man ska nog helst förlora lite innan det börjar gälla. En förlust för er i mitten av februari är nog hälsosamt, annars kan det bli en mental chock att förlora första kvarten mot MoDo eller Västervik
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
kulltorp: Väsby kan nog hänga kvar i den här serien
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Hockeyoraklet: Vinner vi skotten med 45-14 framöver så kommer segrarna att komma också.... det är jag lugn med
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
puffe: Det är ju det. Fan vet vad 11...13...15 raka, eller var det tar stopp, har för betydelse i slutändan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Bragd-Birger: Tycker inte att vi gör en pissmatch ändå. Väsbykeepern står ju på huvet matchen igenom och avsluten från Väsby är fantastiska.
Det man kan klaga på är att det blev ett pass för mycket ibland och Boyce lina var inte bra.
Normalt sett en 7-1 match.
All heder åt Väsby som kämpar som svina.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Bragd-Birger: Man får lyfta på hatten. 11 raka går inte att prata bort, fortsätt så bara.

Men som världen ser ut nu kan mycket hända innan SHL-biljetten ska delas ut..

Glad Advent, eller vad man säger, tillönskas nästan alla Timråiter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Mädsen gör slutmålet! Det firar vi med en gameldänsk
www.youtube.com/watch?v=7_KVZwGSVpY&t=58s
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Hassan: man skojar så klart inte bort 11 raka men jag tror inte direkt att vi kan glida på en skridsko genom den här serien heller. Vi hade fan bättre kontroll på Karlskrona sista tre matcherna när vi gick upp än vad vi har på Väsby på dom här två mötena.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Andersson: Hade fel på Lööke annars pricka ja in målskyttarna . Lundin Dahlen Madsen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
söder över: Ja det här med 2-lagsserier blir lite småsegt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
SMÅLAND: Serieledningen är åter där den hör hemma. Kul för löven att de fick spela före oss och låna den några dagar, det kan de behöva nu när grovlåren dragit västerut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Det satt onödigt långt inne, men...11:e raka kan man inte annat än lyfta på hatten för. Tillbaka på tronen där vi hör hemma. Nu tycker jag att vi håller den platsen resten av säsongen.

Hockey må vara småsegt och virrigt mellan varven, men...det är ändå en underbar sport!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Andersson: det var mycket beasås i benen idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Sett över 60 min är domarna godkända!

Väsbys målvakt är matchens behållning ihop med väsbys alla snygga avslut!

Dom kämpade tappert vilda Väsby! Dom har det material dom har att spela med och dom har en strategi/idé som dom håller sig till!

Jag ser fram emot att se Timrå spela mot ett annat lag. En vacker dag så kanske man får uppleva det med!

Lööke var kanske den enda Timråspelaren som över 60min såg pigg ut hela vägen. Det är nästan så att det syns att dom tränat tungt eller har svårt att tagga till ordentligt!

Fridens!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Woody: Iblann kan du dä...
Oftast int...😂😂😂
Låt dä rinna lätt i strupuslingen ikväll igen 👌👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Hassan: Dagens bästa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Woody: 45-14 är ändå ganska mördande statistik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
SMÅLAND: Aha. Ja. Du lita ja på däg pöjk
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
modo försöker klättra
i allsvenska tabellen 😀

www.facebook.com/sportbibeln/videos/530600053975891/
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
SMÅLAND: Skägget och dansken! Öppna kassaste till folket!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
mikenomad: Kaffe kaka 11 raka!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Woody: Nä dä va Sheriffen som gjord dä 👍👌😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Kerstin_k: 11:e raka ✔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Nu visar vi att vi kan slå Väsby . Bara göra likadant , fast lite bättre , på torsdag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Kerstin_k: Det bästa är ju att väsbyspelaren lök-åker för att det ska bli icing, sen upptäcker han att den kommer gå in men då är det försent.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Kerstin_k: Men....gjorde inte Madsen ett likadant mål för några veckor sen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Andersson: Hur många mål har Madsen gjort i 6 mot 5? 400 miljoner?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
Andersson: Haha! Vilken störd jävla match alltså.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Väsby IK 2020-11-27
En lyftning ända från Danmark
Låst ämne

2104872 · »