1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581154 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09

« · 1993359 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Håkkybåkky: Den kedjan du beskriver har egentligen varit en bättre version av 3e men med samma uddlöshet framåt.
Problemet är att vi inte får ut något alls av Jansson i den kedjan. I Lindholm och Kaijsers fall får vi ut det som man kan kräva men tror/tycker vi bör ha en annan kravbild på Jansson.

Miljöombyte på Jansson kanske, sätt honom i andra är mitt förslag.
Testa om Jansson kan utnyttja ytorna Hartmann skapar bättre än Wahlgren.

Tror heller inte Kaijser/Lindholm skulle lida nämnvärt om det var Madsen mellan dem istället för Jansson, deras framgångar har egentligen inget med någon annan än dem själva att göra ändå.

Fallet Wahlgren kan eventuellt bero på hjärnskakningen, såg riktigt bra ut på försäsong och fram tills hjärnskadan.
Förslagsvis reducera istid men låt han spela PP. Väger alldeles för lätt i 5 mot 5 och passningsspelet är för svagt överlag.

Kanske flytta ut honom på kant med E.B och Boyce tills skadeläget ser annorlunda ut, om man nu vill se vad han går för som ytter istället.

Ska man fortsätta ge Wahlgren förtroende som center i Andra måste man flytta runt i första vilket jag ser som ganska osannolikt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Håkkybåkky: Jimmy H snackade i senaste Timråpodden om Wahlgren och att man inte heller får glömma att Lundin fick åka lite räkmacka in i sin sensationellt produktiva start, detta på grund av Wahlgrens hjärnskakning. Annars hade Wahlgren spelat mellan Dahlén och Lööke nu i början. Sen kan man ju fråga sig om utfallet blivit lika lyckosamt, jag tror inte riktigt det. Känslan just nu är att Wahlgren kanske hade behövt köra vidare i Västervik en hel säsong och fått utveckla sitt produktiva seniorspel i en lite mer tacksam miljö, än att lyfta en andralina här som inte blir annat än jämförda med förstakedjan hela tiden.

Alternativet är kanske att försöka bygga om lite i kedjorna, typ att lyfta ner Lundin och Lööke i andra med Ohlsson och upp med Hartmann och Wahlgren tillsammans med Dahlén. Detta utifrån hur man startade matchen igår. Är detta då värt för att på något sätt lubricera Wahlgren in i riktig seniorhockey? Jag tycker vi kan unna oss det, åtminstone i 5v5. Testa och se om det får fart på hans cojones. Funkar det inte så får vi nog erkänna att vi träffade lite fel med Wahlgren, åtminstone just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Håkkybåkky: Om vi någon gång värvar tillbaka Franz Nielsen måste han lira med Kaijser. Tänk att ha en Kaijser Franz-kedja. Då kan man inte förlora. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Hassan: Han har väl spelat alla matcher utom två?
Nässén å andra sidan är väl lite svårare att bedöma
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
TIK-Lund: Fjellström spelar ju inte ens så att inte han bidrar är ju inte så märkligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Sant, men vi är inte som de andra. Vi är ju lite bättre, lite smartare, lite snyggare och jävligt mycket coolare.

Kolla bara på Bert i LHC... skrikhals
Kolla bara på Melin i LIF... mysgubbe
Kolla bara på Hallam i VLHC... inga ess kvar
Kolla bara på Bulan i LHF... sarg ut och brunka
Kolla bara på Micke S i BIF... vad heter ens deras hall?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Clay.2: Inget vidare betyg på Södraberg från din sida, alla backar är väl "bra" utan press.

Håller inte alls med i det du beskriver gällande denne i övrigt. Kan inte alls påstå att han skulle ha dessa bekymmer i större utsträckning än någon annan spelare i laget.

Spelar heller inte fast sig som resterande med undantag för A.Carlson (som i mitt tycke är Timrås bästa back).

Sedan kan man kanske tycka att han borde använda sin storlek bättre i den fysiska spelet men det är inte så mycket som skiljer Berget mot GlasCarlsson och Ohårde, vilka kommer undan i denna aspekt om inte för längden men den är han ju iallafall duktig på att utnyttja.

FilleWesterlund och Södraberget är i mitt tycke vårt mest homogena backpar, något som tränare och istid verkar spegla.

Vill man leka högaffel så kan man istället rikta den mot forwards och spelare som Wahlgren, Fjellström, Boyce, Jansson etc, som inte tillför laget egentligen någonting för stunden. Backsidan ska vi inte klaga på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Kaijser Lindholm och Jansson gjorde en riktigt fin insats igår! Lindholm hade riktigt bra fart, Jansson gjorde bra avvägningar och vann mycket närkamper, och Kaijser kör över allt och alla samt lyckas hålla puck i offensiv zon.

Om Jansson kan fortsätta som han har gjort skulle jag vara lite frestad av att se honom i andra mellan ohlsson och Hartmann ( i väntan på Nässén). Wahlgren spelar lite väl mycket juniorhockey och väger lite lätt i närkamperna. Dock har jag svårt att se honom i en fjärde checkingline, hans spelstil kräver ju nästan att vara topp två kedjor... ett klurigt problem.

Hur ser ni på wahlgren?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Hassan: jo men lite det jag säger, Detta funkar uppenbarligen i HA, men sprattlar vi oss upp så räcker inte Freddan till i SHL. Finns många lag som låtit tränarn gå när man avancerat uppåt i systemet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Smokey: Vackert! Ja, det bättre laget brukar alltid förlora med 5-2, det vet ju alla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Den här tröjan fick vila hela förra säsongen.

I morse satte jag på den igen. Morgonmöte i Mälardalen där 4-5 VIK:are deltog...

Ha, ha... Vilket liv det blev. Det slutade med att jag fick gratulera VIK till att dom absolut var bäst på isen igår och att vi fick trösta oss med poängen.

Då blev dom glada igen;)

Äter får gurkor?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
TIK-Lund: Söderberg utan tryck ifrån spelare = bra
Söderberg med tryck = vek , tidsnöd , trög .
Nr :7 ..just nu saknar matchtempo ,virrig, jagande .
Ragnarsson såg bra ut .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Knylan: Det ligger en hel del i det du säger. Ohårde sticker ju onekligen ut, detsamma kan man väl säga om Södraberget som även han har en "okonventionell närvaro" på isen.

Skulle vilja påstå att Ryno i FBK också har en liknande "aura".

Haha Tenkrat är brorsans favoritspelare i TIK genom tiderna!

Att vi fortsätter satsa på en sådan som Ohårde visar dock att Timrås ledning inte bygger laget på "feeling", utan man har hängt med i utvecklingen på denna punkt. Något som jag annars (Nubben i synnerhet) varit lite orolig över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Så långe vi plockar så här mycket med poäng, 2,4/match så landar vi på 123,5p efter 52 matcher. Då kan Leif Loket Olsson få vara tränare. Det handlar ju om att vinna hockeymatcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
jå1: Summa summarum så är det nog trots allt så att Dahlén är så överäckligt bra att han kan driva och leda ett Allsvenskt lag till framgång. Jag har absolut inget emot Freddan men ibland känns han mer pådrivare och mysgubbe än taktiker för mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Håller med. Freddans problem lyser fortfarande igenom då vi har oerhört svårt att dominera spelet i 5 mot 5. Det har varit genomgående sedan han kom.
Plusset i år och när vi gick upp var Dahlén.
I år gillar jag även att han börjat coacha laget. Rätt spelare och femmor i rätt lägen. Det är oerhört effektivt. Tror Ante bidragit en del här.
Går vi upp, så måste Freddan bort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
jå1: Må så vara men känslan så här efter 8 omgångar är att Freddan har en strategi likt säsongen vi gick upp där vi är totalt beroende av Dahlén. Hur man än vrider och vönder på det så var vi säsongen 17/18 helt beroende av Haukeland och Dahlén och anledningen till topp 2 och vi hade aldrig slått ut Karlskrona utan Dahlén i allafall.

Tar vi oss upp tycker jag faktiskt inte Freddan är rätt man att leda oss i SHL. Han har inte de taktiska bitarna riktigt och deg står jag fast vid även om vi vunnit mycket så hör i början.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: jasså du. Läste en intervju inför denna säsong och då påpekade han att han laborerade för mycket i formationerna förra säsongen och att det skulle bli mindre sådant i år. Han lär nog av sina egna misstag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
jå1: Jjag har sagt att man ser tendenser till lagets spel säsongen vi gick upp men tycker fortfarande det är halvt strukturlöst i 5 mot 5. Jag var euforisk igår men frågan kvarstår om detta kommer hålla för topp 2 över en hel säsong. Jag vill fortfarande se att vi dikterar en match från start till mål tex.

Sen sa jag att ser det ut så här efter ca 20 omgångar eller nått så borde Freddan gå. Han måste läst här inne eller så har Ante satt ner foten. För vips så började han göra allt det man önskade. Han har knappt ändrat om i kedjorna utan tryckt på kontinuitet och att spelarna skall få en trygghet i det att få kemi. Sen så matchandet av Dahléns kedja i viktiga lägen. Så än så länge har han gjort mig nöjd. Bara grundspelet i 5 mot 5 kvar då. 😋
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Ja allt är sig likt. Var inte du en av dom som ville kicka Freddan för några omgångar sedan?😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
JanneH: Kom väl lite fel någon gång och ngt felpass, men tyckte han såg lovande ut, lite som Lerebäck
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Puckat: Apropå backarna är jag nyfiken på era åsikter om Ragnarsson...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Knylan: Man ser det man ser, just nu tycker jag att man överlag ser med för ljusblåa ögon efter just denna match. Jag tycker VIK var snäppet bättre överlag i spelet 5-5, vi hade uppenbarligen bättre spets och Myrenberg hade inte sin bästa dag, annars hade det varit kniven på strupen. Jag saknar att man på hemmaplan kliver in och kan diktera villkoren, nu var det ofta vi som fick anpassa oss och så skall man i slutänden vara ett hot uppåt så kan det inte se ut så mot ett lag som VIK på hemmaplan. Men starkt att vinna även om spelet och helheten haltar..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Puckat: Tycker kedjan med Jansson, Kaijser och Lindholm spelat upp sig, och är riktigt jobbiga för motståndarna. Är väl när de är i egen zon som det blir lite virrigt ibland. Vore kul om dom kunde få trycka dit ngn puck oxå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Knylan: Kan ju fan inte vara lätt för backarna heller när de rullar runt på alla sju och dom har en ny brevid sig i vartannat byte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
TIK-Lund: Det som ligger en spelare som Hardegård i fatet är ju att han SER dålig ut, i det att han är lite styltig och stel. Spelare med lite märklig uppenbarelse på isen blir ofta hackkycklingar, vi har massvis av exempel genom åren. På samma gång har man sett en hel drös skridskofantomer/försäsongs-Gretzkys passera revy utan att varesig bidra med något eller riva upp negativa känslor bland supportrarna, en sån som Sebastian Collberg SER ju bra ut. Eller Petr Tenkrat, eller vilken speldum hockeyspelare som helst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Hockeyoraklet: andra. Så vi bör inte vara allt för hårda. Med det sagt, så...har det väl inte sett lysande ut. Han måste nog snäppa upp om han ska platsa i konkurrens vi nu har på backsidan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Du nog rätt 👍🏼

Nu avrundar jag denna kväll i vinst och glädjens tecken.

Lönnå på grammofonen...
Nattsudd på VHSen...

Det blev " Bostongurka " ikväll som " Herminator " sa .😂

Nostrovia allesammans!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
kulltorp: var inte det här Hardegårds första match sedan skadan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
mikenomad: Förstaplatsen är viktig. Hemmaplansfördel i finalen. Hemma-borta-hemma-borta-hemma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
SMÅLAND: Nu spekulerar jag bara men känslan säger mig att Boyce inte har drivet längre. Han vet sin solkalara plats här i Timrå och är för bekväm. Boyce spelar som bäst när han är lite småtjurig sådär och kör på ren vilja. Just nu är han som en blöt filt som är totalt osynlig. Tråkigt då han är en av våra viktiga kulturbärare.

Vad gäller Berglund skall man minnas att han för bara ett par matcher sen fick gå av med Axelproblem, kanske har han känningar och inte går in för fullt. Bara en tanke.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
The great one: Där har du en poäng.👍🏼
Där är dom bra...
Men 5-5...🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
SMÅLAND:

Men dom gör ändå ett bra jobb i BP. Dom är viktiga för laget ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
kulltorp: Ja Boyces nedförsbacke...slutar aldrig!
Han har åkt nedför ett par säsonger nu..
Berglund har jag hyllat för sitt enorma slit och riv....men även han....tappar mark i laget tyvärr!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Clay.2: Boyce har samma väg att gå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Jag summerar kvällen som vanligt:
Dä rinn lätt i strupusligen och dä är vi väl värda ikväll.👏😊
Skål alla rödvita ute i vårt avlånga land!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
SMÅLAND: Sen skulle jag vilja påminna ännu en gång. Säsongen vi gick upp så var det långt ifrån en dans på rosor. Det klagades på att allt, precis allt offensivt spel var kring Dahlén. Freddan var oduglig och skulle kickas. In med Ulf Dahlén sa vi, Haukeland räddade oss vinster vi definitivt inte förtjänade förtjänade och det var vi noga med att pålysa.

Utan att Jinxa så börjar man se liknande tendenser i spelet och gruppen. Vi täcker skott föredömligt krigar oerhört för varandra i BP, har ännu mer MAGISKT PP och Brattström ser hetare och hetare ut. Vi vinner dessutom matcher vi inte riktigt alltid förtjänar än men också på ett liknande sätt säsongen vi gick upp. Då levde vi på ett kontringsspel mer än totalhockey. Det i sin tur gjorde att vi hade enormt svårt mot defensiva lag som Troja och Tingsryd med flera där det förväntades att vi skulle föra matcherna men inte hittade motverktyg mot dom. De matcherna har vi vunnit än så länge detta år.

Nej jag börjar mer och mer känna tillförsikt om grabbarna fortsätter utvecklas och man får vara skadebefriade på viktiga spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Precis så. Det är därför det är så svårt att egentligen ha en uppfattning om bra/dåligt när det kommer till varje prestation, vi är så bra vi behöver vara för att vinna matcher sen är det upp till motståndet att sätta ribban för HUR pass bra vi behöver vara. Löven känns som det enda laget som verkligen kan utmana detta just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
kulltorp: Berglund skall nog ta av sig kepsen och säga tack för den tid som varit ,
man tycker synd om honom tillslut , han är inte bra nu .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: ja vore ju typiskt att förlora mot ett förmodat bottenlag men skit i det ikväll för nu firar vi lill-lördag och TRE POÄNG!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Veteranolle: Bra att både de och vi vann mot toppkonkurrenter ikväll. Även om serieseger är målet skulle jag inte grina jättemycket över att bli tvåa heller. Lite av ett drömläge att möta ett upphausat hybris-Löven i en allsvensk final.

Nå, jävligt långt dit. Ovanstående var oerhört hypotetiskt, verkligen inget jag förutspår. Det hoppas jag överste jinxguden förstår
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Propagandus: Kanske skulle vi låsa in dom nånstans ändå. Vi vill ju inte ha dem skadade. 😬
De kan få spela VM efter de spelat upp oss till våren istället. 😀👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
" THE BIG RED MACHINE " Sovjets superkedja!
Makarov-Larionov-Krutov
Timrå IKs....
Lööke-Lundin-Dahlén
45 poäng på 8 matcher!
Bara 44 kvar utav grundserien...
Snacka om beundransvärt..
Man känner sig så STOLT och blir alldeles varm i hjärtat!😍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Timrå och Löven kommer att vara med i toppen när vi summerar årets allsvenska. Modo får det svårt när man helt saknar försvarsspel där man spelar som yra höns långa stunder. Om man inte skaffar några nya backar snarast kommer jag inte att få se det jag hoppas mest på....Timrå - Modo i den allsvenska finalen.

Heja Timrå och Modo
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
TIK är mitt andra lag, kul med vinst
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
SMÅLAND: Karlsson som hade näst bäst poängskörd säsongen vi gick upp fick ihop 28 poäng. Lundin är "bara" 10 poäng ifrån att slå det. Då är vi inte ens 1/5 in på säsongen. Ja och då utgår jag givetvis från att Dahlen kommer göra minst lika många poäng som från samma säsong.
Visserligen fick fler spelare som Lavoie, Hållander, Olofsson och Johnsson ihop kring 20 poäng var med, men säsongen är lång och Hartmann, Lööke, Wahlgren, Ohlsson kommer nog inte vara sämre de i slutändan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
kulltorp: äh, ge han några matcher, timingen kommer! Vad har han gjort, två hela träningar och en och en halv match?

Ohårde har alltid blivit bättre och bättre ju längre säsongen lider.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Sputnik: Jo jag vet....
Var ju där när vi torskade för två säsonger sedan...
Tyvärr så blir det inget för mig på lördag....
Ska på en rejäl Oktoberfest!
Jag satsar allt mitt krut till den 15/11...( Fredag ).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Jockz: Blir lite ledsen när jag ser Hardegård. Har följt pöjken sen ungdomsåren i Timrå. Han har varit riktigt bra genomgående. Men jag är orolig att han inte tar klivet upp till eliten.
Tyvärr.
Han är inte bra idag...
För mjuk, för sen för tveksam i agerandet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Laffe: F.ö. en riktigt bra låt;
Kommentera

« · 1993359 · »