1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601144 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Den ramsan skulle man vilja ta del av. Synd att det förmodligen finns så lite dokumenterat från den tiden, framförallt i rörligt format. 

KORITFW: Har inte råd måste köpa blöjor...

annars så skulle jag köpt hedströms revanch tröja... tror jag!

hoppas de blir ett fett bud som plockar hem Pärssinens lyxförpackning...

söder över: Brembergs tröja vore inte fel, den Djurgårdiska legoknekten som ensam räddade vår förening (jaja, men utan honom tror jag fan inte det gått!) och sänkte klubben i sitt hjärta på kuppen, höjden av professionalitet! 

KORITFW: hissen till robinson med backhanden, var det mot leksand hemma tro ? den var rätt skaplig :)

SuperMupster: har jag inga barnbarn i framtiden så ska jag se till att skaffa det så jag kan berätta om det passet! 

KORITFW: Jag har lagt ett bud på Hahl Bundys gamla bortamatchtröja. Den har enligt uppgift sett mer action är Chuck Norris....

Redigerad kommentar

Knylan: Jag kan sjunga den för dig på AIK-matchen på Hovet.

Timrå Icon: Det kan jag intyga att den har. En värdefull klenod...så att säga.

hubbenorlen: "Forza Timrå" är över huvud taget en tämligen medioker och relativt torr ramsa. "Heja Timrå friskt humör" må vara unik och inbringa en viss nostaligisk känsla, men känns hopplöst förlegad, och i ärligthetens namn en smula pinsam, men det min åsikt som gissningsvis inte delas av alla. Fast självfallet tenderar ramsor som ljuder i var och varannan arena i Sverige att uppfattas som ointressant. 

Personligen ser jag gärna fler ramsor som kan kombineras med lite visuell fantasi, dvs ramsor där man hoppar eller viftar/håller upp halsdukarna. 

Hantverkaren: Haha..klart den är förlegad. Men ingen har ju kört den på typ 30 år, så att ta den tillbaka skulle vara sjukt oväntat. Och därmed coolt. Ett tag i alla fall.

Ett annat alternativ är, om vi spelar mot Brynäs, en annan gammal klassiker:
Heja Timrå friskt humör. Biffar steker man i smör, Heja, heja, heja.

hubbenorlen: Jag tjatar vidare om min all time high- favorit. När Timråklacken borta mot SSK, efter att ha vunnit hemma med 8-0, sjöng "8-0 till Timrå..du kan lita på mig, du kan lita på mig..." i dåvarande AS. Säsongen -83, året efter vi hade åkt ur, vill jag minnas att det var.

Jag skulle kunna tänka mig en travesti på travestin. Dvs nåt i stil med "3 poäng till Timrå...du kan lita på mig, du kan lita på mig..."

mikenomad: Lysande! Mer smarta ramsor.
Trött på sånt som är snott från italienska fotbollsklackar och andra elitserieklackar.

hubbenorlen: jag kom på en annan kul ramsa som ni kan köra när Timrå spelar riktigt bra:

"Timrå spelar (nu klappar alla samtidigt två gånger istället för att sjunga "klapp-klapp") hockey !"

Repetera så länge ni spelar bra!!!
Garanterat ingen annan klack som kört denna.

arnio: Nä. Skulle kännas märkligt om andra klackar hade peppramsor om Timrå så det har du nog rätt i. Att ingen annan kört den alltså.

mikenomad: Helt rätt, all time highramsa!! Var ett jäkla tryck i Scaniarinken på den matchen, jag var där... Var det 5-5 det blev, eller 3-3? Har också tjatat om den nån gång, finns även andra klassiska ebba&punkdängor som kan användas till skitfräcka ramsor eftersom de är uppkäftiga till sin natur

Greven: 5-5 blev det och 6326 besökare gästade Scaniarinken den kvällen. Sport kom ju trots vår monumetala 8-0-kross att vinna allsvenskan och även sopa banan med Luleå HF i tre raka i det direktkval mellan 1:an och 2:an i allsvenskan som spelades då.

Timrå kom trea i allsvenskan blott en poäng bakom Lulää. Sen avancerade vi via playoff vidare till kvalserien men där blev det tvärstopp. Det blev en sista plats med bara en inspelad poäng via 2-2 mot Luleå på hemmais. En match som jag för övrigt var på. Varför jag kommer ihåg det (jag var blott 12 år)? Jo, av de hela 516 personer som besökte matchen så var en betydande del Norrbottningar. Jag har för mig att matchen gällde rätt mycket för Luleå. Fortsatt chans att norpa ES-platsen från MODO eller nåt i den stilen. 

Dream Team: Jag var också på Luleåmatchen. De hade tomtebloss med sig. Coolt tyckte jag. Den lilla Timråklacken skrek "Lappdjävlar", Lulingarna svarade "vi älskar samer". Jag tycker Luleå vann den läktarkampen på poäng.

mikenomad: Man kan köra en combo av sång o ramsa, ett förslag som borde funka är:

BPM c:a 130...

Halva klacken kör ramsa i 2 takter

"Kom igen Timrå, kom igen - klapp,klapp" klappen på slag 3 o 4 i andra takten.

samtidigt sjunger halva klacken en variant av Markoolios låt från VM 2004,

"In med pöcken i mål, in med pöcken i mål, in med pucken i mål, in med pöcken i mål" - varje in med pucken... är två takter.

Blir skitbra bara vi får öva....

sen kan man lägga till en tredje stämma:

"Heja Timrå, klapp,klapp - klapp,klapp,klapp" också två takter...

:-=)

Var det inte så att Luleå gick upp i ES på grund av den där matchen? Har bara vaga minnen. Spelade Bulla?

Epost: Nej, MODO vann kvalserien den säsongen, dock bara en poäng före Luleå. Skoterraggarna gick upp säsongen efteråt när man slog Hammarby i direktkvalet. Bajen tog dock revansch och gick också upp efter seger i kvalserien före storheter som MODO, IK VIK Hockey och HV71.

erathoo: Det blir säkert.......jättebra. Mina musikaliska begränsningar och dåliga fantasi gör att jag inte förmår audio-eller visualisera det. Men jag ser fram emot en tajt klack där kanon sitter som en smäck! Det är lite Lönnånivå på den där...B-)

mikenomad: Sssschhh....röj inte min identitet.. :-)

Kommunen överlåter pantbreven till TIK.

Hälge: Länk?

Laken: De sa det på MittNytt.

Laken:På Mittnytt för en minut sedan,

Nu kan ni börja låna pengar, känns stabilt.

Lumber Jack: därför vi hade råd med RDW i 6matcher, Nubben hade fått inside info, så det vara bara att börja jobba iland värvningen.

För er som inte sett den glädjande nyheten.

Laken: i sändningen 26/11 18:10 2min in i klippet, för er som letar en skriven artikeln helt i onödan.

Redigerad kommentar

Lumber Jack: Gjorde vi ju redan innan. Men till högre ränta.

Lumber Jack: Rumour has it att modokonomin är allt annat än bra just nu. Men ni har ju ju redan så stora lån på arenan att mer pantbrev blir meningslöst så där får ni lösa kassaflödet på annat sätt.

Mycket bra, kommunen ställer upp!

Gör även kommunen i norr men vart går pengarna där?;)

"Öviks Energis moderbolag Rodret föreslår nu att fullmäktige i Örnsköldsviks kommun ska ge Övik Energi ett aktieägartillskott på 725 miljoner kronor för att lösa energibolagets ekonomiska kris. I praktiken innebär det att kommunen tar över ett lån från bolaget och betalar räntan på 25 till 29 miljoner kronor per år, enligt kommunalrådet Elvy Söderström(S)."

Hallandsåsen Delux!

haggen:härlig ränta, haha fyfan ;D

haggen: 725 miljoner! Shit! En katatrofal etanolspekulation och ett överdimensionerat kraftvärmevärk, väl? Jag tycker Timrå kommun ska lägga pengarna de sparat på att inte hålla på med sånt på Timrå IK istället. För 725 miljoner i klubbkassan ska ni få se på grejor.

På radion pratades det återigen om Timrås problem att betala ut löner (pensionsdelen) till spelarna. "Nollan" sa att utan lån kommer de inte i kapp.

Hälge: Jaha, då blir svackan lite lättare att förklara.

Hälge: när du säger så, undrar man om det går att rädda timrå ik... 

med den trupp man nu förfogar över klarar man ändå inte av pensionerna...

det är tungt...

söder över:

Kom väl inte som någon överaskning..

Ungefär som att bocken kommer att brinna i Gävle

Mäster T: fast det som Nollan säger känns helt ok ändå...

en del i att få allt på plats för en hållbar framtid är att inte ha en dyrare trupp än vad som plånboken klarar av.

och att bygga en framtid med skulder i bagaget till spelare och företag känns ju inte särskillt långsiktigt. 

det är väl redan för sent för några bra lösningar så att låna upp pengar bara för att nollställa det som varit är kanske det enda rätta även om det känns lite grekiskt...

iom pantbreven så blir juh lånet så absolut billigt som det kan bli men skulden finns juh kvar ändå...

synd att det inte lyfts fram tydligare att Timrå IK inte är ensamma om att ha problem med pensions inbetalningarna...

söder över: Det händer väl aldrig....det är ju liksom "baaara" vi.

Ibland funderar man på om det inte är lika bra att lägga ner den här klubben... men bara ibland.

Redigerad kommentar

söder över: Vi får verkligen hoppas att de pantbrev som nu föreningen fått går att belåna på någon bank. Det är säkert lättare sagt än gjort att 'bara sådär' gå in på banken, slänga upp pantbreven och casha ut sedlar. Historien om Timrås mångåriga problem med likviditeten har säkert inte passerat bankerna obemärkt förbi och det lär innebära att det kommer bli tuffa diskussioner mellan parterna innan man kommer överens, förhoppningsvis ett positivt sådant för Timrås del.

Hursomhelst är det utomordentligt viktigt att man en gång för alla slipper det här med outbetalda pensioner, släpande fakturor och annat som påverkar föreningen negativt.  Jag ska inte säga att lagets sämre prestationer den senaste tiden beror på detta, men en sak är säker och det är att sådana här saker inte för något positivt med sig, enbart negativa saker.

Jag upplever det som att Nollan har fungerat bra i sin roll som klubbdirektör och inte tagit några överilade beslut och ej heller handlat i panik. Även om vi inte kommit så långt in i serien och det är mycket kvar, så har man - enligt mitt tycke - agerat metodiskt och inte skitit på sig för minsta lilla.

Jag tycker också att det sätt föreningen jobbat sedan bytet av klubbdirektör och ordförande visar prov på att man förstått allvaret och att man påbörjat arbetet med att bygga upp föreningen långsiktigt vilket rimligtvis bör tilltala den bank/banker som eventuellt kliver med på tåget.
Det viktigaste nu är att komma väl påläst med en långsiktighet i sina mål så att man kan presentera en hållbar utveckling där föreningen på sikt ska bli framgångsrik på alla plan.

Mäster T: Jag förstår hur du tänker och jag skriver under på att det är väldigt tråkigt att det hela tiden kommer fram negativa saker kring föreningen som gör att man känner en viss uppgivenhet.
Men, det vi ser nu, är ju konsekvensen av år av konsumtion med pengar man inte riktigt haft. Eller år av felaktiga beslut eller år av en tveksam plan för hur man skulle styra föreningen. Sånt tar tid att få ordning på.

250kg kärlek: Tamigfandet bästa jag läst på länge! Föreningens mål måste vara att jobba vidare försiktigt och långsiktigt. Målet lär vara det. Jag tycker fan att det finns lite hopp i allt elände.

Att panikbänka folk känns lika smart som att låsa WC-dörren för en pissnödig. Varm i byxan en kort stund för att sedan bli satans mycket värre.

Jobba nu vidare lugnt och stilla. Vinna någon match här och där igen. Be en bön för att NHL-idioterna kommer igång när Djurgården, Västerås och alla andra byggt tillräkligt sköna korthus med storfräsare.

Blir det trots allt kvalserie och totalt NHL-haveri, DÅ måste den rödvita spetsen förstärkas med typ publik och sponsorälskandes "zätas och andra avslutare.

Det är då vi ska lyfta draken i motvinden!

Vi andra borde fan under tiden stötta och åter stötta!!! 0-1 mot miljonklubben VF har sina poänger i ett sådant perspektiv...

Gnäll har fan aldrig gett historien några framgångar!

Jag är och förblir en stolt rödvit supporter! Timråtröja på! Dessutom ska jag köpa en ny när jag åker hem till Medelpad till jul. Köper fan nya till hela familjen!

Smokey: Precis, man måste berömma gänget som spelar för oss med tanke på det investerade kapitalet.

Smokey: Jag gillar dig. Exporer ångorna når ända hit. :)

Men jag köper allt som du säger.

Smokey: Ibland känns det som att många gått omkring i någon sorts förnekelse att sanningen inte alls är den som uppdagades och redovisades en bra bit innan den här säsongen. Det ska värvas, helst spelare i Corso-Pyörälä-klass, detta trots att kassan sannolikt aldrig varit så tom som nu. En grej som påverkat det hela är det faktum att laget gått bättre än det som på förhand känts realsitiskt och då går supportrar 'nuts' och kräver/önskar precis det som en förening på mer eller mindre obestånd måste undvika, nämligen att agera, genom att köpa för pengar man inte har. Jag tycker föreningen stått stark fram till nu och hoppas dom gör det hela vägen.

Naturligtvis hoppas jag, precis som du, att NHL kommer igång så fort som möjligt. För det kan mycket väl bli så att vi står där framåt våren med en kvalserie framför oss, med lag som har mycket namnkunniga spelare, där vi står med ett lag som kanske får svårt att hävda sig mot dessa pjäser. Även om det lär bli så att Timrå i det läget också kommer att förstärka så behöver det inte innebära att det bli bra. Det kan ju bli precis tvärtemot.

Jag tror det var Jimmy H som sa att vi måste ha en ekonomi att vi klarar en degradering. Och på det sätt föreningen agerar nu så tror jag att möjligheten är störst om vi följer den inslagna vägen. För hur än det är så skulle det suga fetpung att åka ur men det är knappast värre än en konkurs. Då känns det slut, på riktigt.

Mäster T:

Hoppas inte era ekonomer är lika dumma i huvudet som dom som sitter hos mitt kära Leksand.

mattias - 74: Nä dom håller på att reda ut den här skiten nu.

« · 1533239 · »