1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581119 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12

« · 2164898 Till forumet


Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Detta ska bli riktigt spännande! (Ironi)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Knylan: Fast även om jag är övertygad om att laget lider av stora motivationsproblem sedan en tid tillbaka kan jag ändå tycka det är lite spännande hur man tar sig an detta Vvik som blivit något av ett boogeylag för oss
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
mikenomad: Jag läste ngt om att Freddan överväger att vila ett par spelare som eventuellt har lite känningar för att inte riskera ngt. Det kan faktiskt vara bra och ge en positiv effekt om vi spelar med ett par juniorer som vill visa framfötterna.

Jag skulle vilja se en stabil insats ikväll, med ett par mål framåt och gärna en intakt nolla för år målis. Jag kommer inte gå bananas och såga hela världen om vi inte vinner, målet för året är högre än denna match. Men gärna en stabil insats där vi kontrollerar spelet.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Knylan: Har aldrig känt mig så otaggad inför matcher som jag jag gjort inför de senaste 10 matcherna.
Jag förstår att laget känner likadant och att spelet blir lidande.

”Vi måste spela bra nu!” ” Det är Inte bara trycka på knappen inför slutspelet säger många.”
Själv tror jag faktiskt att det ÄR så enkelt som att trycka på slutspelsknappen.
Vi har det bästa laget, vi har det bästa spelet.
När slutspelet börjar blir det på blodigt allvar igen.
Laddningen kommet finnas där. Adrenalinpåslaget kommer finnas där. Glöden kommer finnas där. Kämpar andan kommer finnas där.
Det blir en helt annan grej med slutspel.
Det känner jag själv och då blir det förmodligen för spelarna också

Jag är inte ett dugg oroligt!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Röda Tallen: Jag är lite orolig, men snarare åt andra hållet, att vi kommer vara överladdade när slutspelet startar. Det skulle kunna innebära onödiga utvisningar etc. i framförallt match 1. När slutspelet startar så kommer vi se mer satsning mot motståndarnas mål vilket leder till ökad effektivitet.

Det hade varit skillnad om vi varit ett lag som kämpat med att hitta ett spel under hela säsongen och varit piskade att mirakulöst få alla bitar på plats i elfte timmen.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Lub: Det har ju inte varit ett överdrivet tätt matchande de senaste veckorna men det är klart att har någon spelare nån skadekänning eller inte känner sig helt fräsch så är det ju bättre att stå över då det inte gäller något. Annars tycker jag att det är värdefullt med matchande nu då det inte kuggat riktigt och man måste fila på detaljerna för att komma tillbaka i det vinnandespelet och hitta rätt i kedjorna. Det är ju en hel veckas matchvila sen innan kvarten så småskavanker kan läkas då.

Hoppas som någon nämnde här inför förra matchen att Hartmann får tillbaka sin plats bredvid Madsen. Där finns det kemi och chans till offensiv utväxling.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Röda Tallen: det här med ”bästa laget” och ”bästa spelet”. Säg det till Modo när dom åkte ut mot Leksand eller till Timrå när vi åkte ut mot Oskarshamn. Nej man är så bra som sin senaste match. Det bästa laget vinner inte alltid hockeymatchen eller matchserien. Vår senaste match mot Modo visar väl detta med brutal tydlighet?

Visst kommer laget tagga till men har man skjutit 10 skott i rad i magen på målvakten så kommer man inte börja lägga dom 10 kommande puckarna under ribban, en vinnarkultur och god moral sätter man genom att vinna matcher, inte åka runt på en skridsko och intala sig själv att EGENTLIGEN är man så mycket bättre än motståndaren man just fick pisk av.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
ionloo: Jo Hartmann - Madsen funkade bra ihop...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Olle: Senaste matchen mot Modo visar absolut ingenting. Den visar i så fall lika mycket som Modos försäsongsmatcher mot Luleå och Skellefteå gjorde.
Modo vann båda dessa och fansen gick bananas.
När det började gå dåligt i serien sen kunde man i deras forum läsa kommentarer som ”men vi kunde ju vinna mot Luleå”
Träningsmatcher betyder ingenting. Matchen mot Modo, samt de sista 20 matcherna har varit träningsmatcher för oss. Sjukt tråkigt, men man ska väl inte klaga 😃

I slutspelet kommer vi gå in med en annan glöd och kämparanda i varje situation, det är jag övertygad om.
Vi kommer ta mer obekväma beslut, vi kommer söka oss mer in på kassen flr att skymma och styra. Lägger vi samma 10 puckar mot magen då så är chansen större att 1 eller 2 trillar in.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Olle: Med den argumentationen är ju Rögle riktigt illa ute efter att ha förlorat mot LHC igår. Jag förstår att det vore bättre om man vann alla matcher överlägset innan slutspelet. Eller är det verkligen det? Om vi skulle vunnit alla 52 matcher i år och sedan förlorar de två första matcherna i slutspelet så tror jag att det mentalt skulle varit jobbigare att hantera av spelarna än som det ser ut nu. Vi har visat att vi mycket sällan förlorar flera matcher i rad, det är ett fåtal lag som har ett övertag på oss när det gäller vunna matcher...

Men men, den som lever får se heter det ju... :)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Knylan: Jag tippar 2-4(ej ironi)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
kulltorp: 2-4 är väl ok. Vilka gör Timrås mål tror du...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Nån som är bra på att ta fram statistik?

Jag skulle vilja veta hur många mål vårt PP2 har gjort i relation till spelade minuter i PP.
Sen jämföra detta med vårt PP1.
Vårt PP2 för ju spela max 20 sekunder per PP men tycker ändå dom gör en del mål. Tycker man kan jämna ut speltiden lite mellan enheterna och låta PP2 börja ibland.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Kritvit Arena idag , sömnpiller och 1-1 långt in i tredje eller trendbrott ? Hartmann får gärna steppa upp och sätta 2 kassar
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Andersson: Dahlén kliver fram och gör 3+2 ikväll, och avslutar med 2+4 mot AIK ;)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Knylan: Vinner vi inte ikväll har vi inget i slutspelet att göra!! (seriöst oseriös)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Sputnik: Ja då är det väl lika bra att vi ger bort slutspelsplatsen till något annat lag som förtjänar den... ;)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Lub: Modo-boken får kollektivt utbrott
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Lub: Har hört att Modo skall vara världens bästa klubb, mer rättvist att ge platsen till dem i så fall kanske?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Glöm aldrig att Västervik tog silvermedalj i kategorin ”Sweet hot” i 2014 års Senaps-VM!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Röda Tallen: Vill minnas att Jimmy är inne lite på det där i senaste Timråpodden. Annars är det där lite väl avancerad statistik för den här ligan, är jag rädd. Det närmaste man kommer är poäng i spelformen. Tror jag?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Röda Tallen: menar du på fullaste allvar att du inte ser någon skillnad mellan en träningsmatch inför säsong och dom fem sista matcherna innan slutspel drar igång? Är det något jävla paddelforum jag hamnat på?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Smokey: Glömmer det aldrig, har för mig att de blev rånade på guldet
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Är det någon som vet om det planeras något i arenan för att höja stämningen i slutspelet? Fylla stolarna med röda flaggor? Något mäktigt budskap på ståplats? Tilldela restaurangbiljetterna till klacken och trummisen?

Någonting borde gå att fixa trots rådande läget med publiken.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Knylan: Två spelare som behöver komma igång är Hartmann och Walli Walterholm. Där har vi två jokrar i slutspelet som varit bra under perioder i grundserien. Jag tror mycket på dessa två. Lodin och förstakedjan vet vi redan vart vi har.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Knylan: Jag gillar speciellt delen av podden där de diskuterade slagskott från blå. ;)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Sputnik: känslan här inne är att vi är 90% klara för SHL redan. Det är helt ok, det är ert blodtryck och inte mitt :)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Knylan: Får det till 35 PP mål av PP1
Dahlen, Lundin, Löke, Hartman, Hardegård och Lindelöf som jag räknar in där eftersom han spelade där tidigare.

11 mål av PP2 Lodin (bara 1 pp mål!), Blomqvist, Liljewall, Olofsson, Carlson, Lundeström, Boqvist.
Med tanke på hur ofantligt mycket mindre PP2 spelar i PP så tror jag ändå dom gör fler mål per minut.
Tror inte vi har något att förlora på att jämna ut speltiden här.
Att Lodin bara gjort 1 PP mål säger det mesta om vad lite speltid dom har i PP.
Hade Lodin spelat i ett annat lag med en större roll hade han varit i toppen sv poängligan.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Röda Tallen: Lodin har ju taggat igång efter jul, var väl inte så produktiv innan. Men håller med att PP2 förtjänar lite mer speltid...

Hoppas att Hartmann och Walli kommer igång ordentligt också, de var riktigt bra innan skador/avstängning...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Heisenberg: Jag tycker verkligen att det behövs för att ge grabbarna det lilla extra vad gäller tändvätska och stämning! Hoppas att någon tar tag i detta. Tex att man ser gamla bilder på Timrå IKs framgångar i spelartunneln och åker ut i en tunnel som är gjord i rött och vitt och fixa till stämning på läktarna. Det kostar inte mycket och kan ge mycket tillbaka! Agera Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Olle: Känslan är 50/50 för egen del och tycker det är gott så. Sen är det upp till en själv om man ser glaset som halvfullt eller halvtomt. 😉
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Olle: Håller med dig Olle!
Dessa pissitiva eller posseteva, eller va fan det nu heter när man är så jävla glad och enögd, och tror att det här laget kan växa i ett slutspel.

HA!

Ska det vara så jävla svårt att se att vi är på väg rakt över stupet?

Paddelforum! Point on! Precis!

Det enda våra trötta, viljelösa och hålögda ledare kan göra är väl att köpa på sig några kilo Västerviks-senap i dag när dom ändå besöker stan.

Till slutspelet är det bara att smyga in en rejäl klick i baken på alla spelares hockeybrallor!

Vet att det var en vanlig metod att sätta fart på oönskade katter i trakterna av Matfors och Nedansjö förr i tiden.

Tänk en sådandär tudorkatt som skenar! Det blir en jävla fart. Vi har säkert något trött forward som kan behöva två eller fler klickar i baken. Agera för helvete!

Trycka på en knapp? Nä! Odla ångest! Det är en TIK:ares mänskliga förbannade historiska rättighet!

Själv ska jag spela på läppen och swisha någon stödbiljett när skeppet går under.

Blubb, blubb;)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Zäta75: Ja, det ska märkas att det är slutspel och inte serielunk. Tycker generellt föreningen är lite dåliga på att ta tag i sådant själva, brukar allt som oftast vara på fansen initiativ. Hoppas på förbättring i år, det behövs mer än aldrig nu när publiken ej kan vara på plats.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Sputnik: När glaset är halvtomt så är jag halvfull.... :)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Olle: Klara vet jag inte men du har ju en tendens att tolka allt antingen svart eller vitt. Bara för att man inte tolkar den senaste tidens insatser som att vi kommer åka ur i tre raka redan i kvarten så innebär det inte att man tror att det blir en räkmacka till SHL
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Röda Tallen: Om statistik visar att det inte skiljer väldigt mycket mellan pp1 o pp2 vad gäller mål per minut så håller jag med. De kan dessutom bli lite mer svårläst för motståndare om de inte alltid möter det förväntade pp'et.
Statistiskt blir det förstås lite vanskligt att jämföra då det p g a skador mm roterats i alla pp-uppsättningar under säsong.

När man ändå är inne på statistik så kan det vara intressant om man kan hitta mönster(svaga punkter) på motståndares bp. T ex så kanske Västervik släpper in 70% av målen i bp från motståndarnas vänsterbacksposition... ja men se till att komma till avslut därifrån då.
Såna här detaljer finns antagligen inte resurser eller behov av att hålla koll på i serielunk men i "livsviktiga" slutspelsmarcher kan det vara intressant.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Smokey: Måste vara jobbigt att vara dig och leva med denna ångest inför slutspelet.

Vad tycker du att laget och ledarna ska göra då?
Tror du det finns någon knapp att trycka på för att få spelarna att leverera i betydelselösa matcher?
Och vilka andra lag har varit så mycket bättre sista 10 matcherna?
Men du trodde väll att laget skulle vinna resten av alla matcher?
Många ställer helt orimliga krav på laget

När jag läser ditt inlägg så känner jag igen mig väldigt mycket från lövens forum. Där har man låtit som dig hela säsongen.
Tragiskt att även vissa så kallade Timrå fans också hamnat där efter denna magiska säsongen. Den bästa säsongen någonsin.
Och höjdpunkten har inte varit än..
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Röda Tallen: Där ser man svårigheterna att tyda nyanser och ironi. Jag var övertygad om att Smokey var ironisk, men han kanske är genuint orolig... :)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Lub: Hoppas det är så 😃
I så fall riktar jag mitt svar till övriga pessimister 😁
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Zäta75: Verkligen, bara en sådan enkel sak som att göra lite förändringar i introt när spelarna åker in. Ny musik är ju det enklaste att ordna, men något som gör att det blir en kontrast mot de tidigare 20-ish hemmamatcherna som de harvat igenom. Leksand körde ju nått halsdukjippo läste jag i sportbladet. Kanske kan vara nått. Röd/vita läktare
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Röda Tallen: Du behöver inte oroa dig för Smokey! 😂😂
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
sargad: Ja sånt vore intressant att ta reda på.
Men hoppas iaf att dom tar reda på sånna grunder som vart motståndarmålvakterna släpper in flest mål.
Så som Oskarshamn läste in sig på Svedberg. Fast just det hade ju ett dagisbarn kunnat räkna ut.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
mikenomad: Jag tycker det är bedrövligt om man kliver in i slutspelet med 4-5 raka torskar för att man inte kan ”motivera” sig som hockeyspelare. Det kanske låter som svart eller vitt men i min värld är det en nyans (inte fyra nyanser av brunt, så nu kan vi skippa den killing-referensen). Att vissa tror att det finns en på- och avknapp, det är ”svart eller vitt”. Att Olofsson ska bli en slutspelsgud när han varit blek i grundserien, det är ”svart eller vitt”. Det är exempel på dramatiska förändringar som jag sällan tycker man ser i sportvärlden. Gallo var väl lite så, halvblek grundserie men kanonslutspel. Förra gången vi gick upp var Olofsson bättre i slutspelet men han var ju ingen gigant (vilket man heller inte kunde förvänta sig).

Nu får han gärna bli det och det får gärna finnas en på-knapp men jag tror att det är viktigt för ett lag som Timrå, som i princip aldrig har varit stora favoriter i ett slutspel, att ha en positiv trend med sig in i ett slutspel för jag är inte så säker på att vi kan hantera favoritskapet på ett bra sätt. Jag tycker inte vi varit tillräckligt desperata i matcher där vi haft underläge inför sista perioden och det är väl egentligen bara ssk borta där vi faktiskt ryckt upp oss rejält och vänt en match?

För en klubb som är van att slå underifrån och avsluta starkare än man inledde så tror jag det är extra viktigt att sätta goda vanor inför slutspelet nu när man för en gångs skull är favoriter för ärligt talat, det här Freddan tjatar om att ”gå på jobbet varje dag”, det existerar bara för 1/3 av laget just nu. Vi får väl se om all är beredda att gå på jobbet när slutspelet drar igång, jag hoppas det. Nu har killarna i laget snart slut på semesterdagar, jag hoppas dom kommer tillbaka piggare och mer alerta på jobbet än vad jag brukar göra första veckan efter en lång semester.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Röda Tallen: Förlåt. Jag är rätt ny som Timrå-supporter. Har bara varit med sedan typ vi lirade matcher mot Arboga som hade hönsnät i stället för plexi bakom målburarna.

Upplevs jag som en tragisk lövensupporter (har aldrig varit inne på deras forum, men ändå) då skäms jag och ska försöka tänka om.

FÖRLÅT!!!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Olle: Själv är jag sådär lagomt taggad för kvällens match. Kommer givetvis att se den, men kommer inte att ligga i fosterställning och tugga fradga som jag gör emellanåt.... å andra sidan betalar jag ju för att få kolla.... det gör ju inte pojkarna direkt.

Kanske lira fjärdelinan lite mer ikväll? Det passar bra mot västerviks dunka-dunka hockey
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Olle: Du tycker det är bedrövligt ja och jag håller inte med. Jag tycker det är ganska naturligt. Men visst, fortsätt du att kasta dynga på vårt lag efter ett dåligt byte i betydelselösa matcher, jag väljer naivt att gå in I det här med en tilltro till killarna. Sen kanske jag är en dåre och du har rätt men den besvikelsen tar jag ut när facit väl kommit isf
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Olle: Varför skulle vi varit desperata i det läget vi har befunnit oss i under största delen av säsongen. Vi har haft den ynnesten att vi har behövt vara så desperata.

Inställning kanske inte är allt, men den är en väldigt väldigt stor del av hockeyn.
Inställningen kommer vara helt annorlunda i slutspelet, tro mig.

För övrigt anser jag att allt annat en en storförlust ikväll är ett mirakel.
Tänk denna grymt jobbiga bussresa till en helt betydelselös match med slutspelet så nära.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
mikenomad:
Imorse klev alla Timråsupportrar upp- Åsså var den dan förstörd!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Smokey: Haha...Jag vet mycket väl vem du är.
Jag var på plats på den där Arbogamatchen med hönsnät.
Var det då vi hade isfackel tifo? Eller var det Kumla borta?
Samma säsong som vi sjung ja må dom leva till Huddinge när dom firade födelsedag när vi var på besök?
Härliga tider!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Lub: Boyce och Walli
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
Zäta75: Jag håller med, framförallt besitter de en tyngd som kommer att bli guld värt i slutspelet. Där gäller det att kasta ankaret i slottet.
Låst ämne

« · 2164898