1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24

« · 2378630 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: utan att ens klicka på länken tror jag att jag kan gissa... Svullo!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
JanneH: Kom genast att tänka på den här gamla klassikern.
Det är förresten motorsågning inne i Brynäsbokem med, kan vi aldrig få vara bäst på nånting nån gång?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: känns skönt att man äntligen får dra igång motorsågen... den höll ju fan på att rosta ihop. Öööööörn, ööööörn, ööööörn
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Då ändrade dem. Stod typ "Första förlust sedan Ante tog över som huvudtränare inför kvalet mot Djurgården". Det som står nu stämmer ju bättre.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Labban: Det står väl Antes första förlust sedan kvalet mot Djurgården?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Tom Topp: Ja det får väl bli 3e och fjärde då. Litet underbetyg till våran forwardsida om det ska behöva vara så.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
kattan: Håller med dig till 100%. Hartmann Lundin Andersson låter som en perfekt 3e "bankkedjan" Wedin skall spela i 2a med Hanzl och Dahlen så är det bara
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
kattan: vi borde kunna ha två kedjor som går in för att spela noll noll!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
mikenomad: så här när den inledande frustrationen lagt sig så känns det ändå ok. Vi måste ha ett fullt lag för att vara med och slåss mot dom bättre lagen. Det är inte svårare än så. Vi hade domaren mot oss mot Frölunda men vi hade också en stor portion tur (hur torskar vi inte i förlängningen tex.?) Brynäs åker på stortorsk ikväll, Oskarshamn och Rögle likaså. Det är inte hela världen.

Nu tar vi ny tag mot HV71. Fler måste kliva fram och måtte Wedin vara tillbaka och Hanzls bäbis ha förlösts.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Zäta75: Håller med. Lasta på dom två första. Sen möjligtvis skapa en ny ”bankkedja” med Hartmann - Lundin - Andersson som 3e som ska vara tunga att möta och stänga ner motståndarna, och en fjärde som ska spela 0-0.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Öppetmål: "Jag tycker att vi spelar ett bra spel va, detta var en hedersam förlust va, vi måste ha tålamod i spelet va, men allt som allt så tycker jag att vi gör en bra match va."
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Labban: Skönt att slippa höra hedersamma förluster och tåålamoood vah!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
ST påstår att detta är Antes första förlust som huvudtränare, men var inte Ante huvudtränare även mot Rögle matchen innan serien mot Djurgården? Hursomhelst har ju Ante ett fint facit med 6 vinster och bara 2 förluster i tävlingssammanhang och ett gäng vunna träningsmatcher på det. Han var inte alls nöjd med spelet idag och det är ett sundhetstecken enligt mig. Inga bortförklaringar.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
mikenomad: Nu har jag inte stenkoll vilken sida Wedin spelat mest i, men det borde ju med all rimlighet vara RW, men han har ju självklart en sida han föredrar. Spelar en spelare någon annan position än sin egen mer än någon match så får dom ju den titeln på EP, men det är ju ganska stor skillnad ändå vart man trivs bäst.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
mikenomad: Redan när jag såg att Hanzl skulle vara borta igen förstod jag att det skulle bli tufft för oss. Han betyder oerhört mycket. Men även med Hanzl i laget idag hade vi inte vunnit med tanke på hur vi spelade. Tror de vill visa att de kan bättre hemma mot HV. Jag drömmer om att vi kan få se Wedin redan då. Känns osäkert om Hartmann spelar med tanke på skadan och då behövs Wedin.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Synct: Precis, det är den detaljen. Han är rightare och OJ leftare. Wedin LW/RW
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
mikenomad: Han får vakna ur sin pappa-yra nu och visa det han gjorde emot HA-Djurgårn, Vi är ju inte bortskämd med vassa rightare förutom Halloran direkt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Mitt hockeyliv kan leva med Hartmanns frånvaro, särskilt som Wedin nu är på ingång. Helt ärligt har heart trophy varit jävulskt blek alla tre matcher hittills. Vi har ju angenäma problem framåt, åtminstone är det grunduppfattningen. En frånvaro av Hartmann och Wedins intåg skulle öppna upp för OJ
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Efter två monster matcher av JJ, som visst även idag höll bra klass. Hade kunnat bli fler mål idag utan hans fina spel.

Enda tanken jag hade med Rautio var att JJ i en svår borta match efter två fantastiska insatser skulle få smälta allt lite ändå. Slippa stå i en på förhand svår match och slippa få en förlust i statistiken.

Växsjös hemmapremiär
Hyllning av deras Gud Hallam
Växjö piskade att vinna efter två torsk

Vad av ovan tre argument talade för seger idag egentligen.

Första 12 minuterna tappar vi matchen. Ta bara första byte. Hade aldrig blivit friläge om inte Lander bara i blindo valt att kasta in pucken framför mål, utan istället valt kontroll och struktur före chans och högmod.

Som sagt, laget skulle behövt ett mycket större fokus på defensiven första 10.

Detta friläge kan varit de som fick laget ur balans men som samtidigt tände på alla cylindrar hos Växjö.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Livet som Timråsupporter. Från att ha gått med funderingen, kommer vi sätta försvarsspelet till kommer vi sätta nått anfallsspel. Avdelnig, den såg man inte komma.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
thorwald: Jag tycker ändå att vi ska ha de bästa spelarma i de två första kedjorna och i min bok går Wedin före Hartmann alla dagar i veckan på både skicklighet och erfarenhet. Waste att ha honom i 3e kedjan som troligtvis inte får spela jättemycket även om han kan skapa själv som du säger. Tror Hanzl kan leverera fint till båda Dahlen och Wedin och tror att Dahlen och Wedin kan passa bra ihop tillsammans med Hanzl.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
roger_sundsvall: Vi gick från +3 till -1 i målskillnad, inte bra. Jag kräver bättring på torsdag. Såhär illa kan det väl inte se ut 2 matcher i rad och speciellt inte pä hemmaplan?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Wedin behöver inga jättebra medspelare då han gör mycket på egen hand. Såg ju bara 18/19 hur han gjorde mål själv ifrån ingenting. Så lite waste att ha Dahlén med Wedin i mitt tycke. Dahlén ska spela med spelare som kan passa lite fram och tillbaka och en stark center som kan skicka mackor, där passar inte Wedins spelsätt in.

Ser gärna Wedin i en kedja där han är stjärnan som gör målen och de andra är grovjobbare, tror det skulle funka bra.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
detta ska HV71 få äta upp på tors.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Puckat: Ikväll var Hanzl och Wedin bäst, de gjorde inga misstag. I tredje måste jag säga att Walli och EA såg bäst ut.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
thorwald: Jag är fortfarande besvinen och lite arg. Dels på Timrås inställning direkt på nedsläpp. Dels att vi förlorar med 4-0 och inte gör en bra match. Även lite besviken på domarinsatsen, men som vi spelade förtjänade vi inte bättre.

Växjö är påställda direkt och kommer uppumpade med full energi och sköljer över oss. De får dessutom in två turmål och god hjälp av oss. Det får de ännu mer energi av förstås. Sedan gör de ett snyggt PP mål det måste man erkänna. Vid 4-0 är matchen i princip över.

Några reflektioner:
-Hartmann petad efter 1a perioden. Han spelade lojt och gav inte allt och låg helt eller delvis bakom de två första baklängesmålen. Spelar han på torsdag? Och kommer Wedin in och tar hans plats redan då? Edit ser att han rapporteras som skadad nu.

- Lundin och några till håller inte SHL klass. Iaf inte hittills. Lundin ska definitivt inte centra en 2a kedja i fortsättningen. Iaf inte sålänge Hanzl är skadefri och tillgänglig. Med Hanzl tillbaka blir vi minst 2 klasser bättre i den kedjan och Dahlen blir också bättre. Han och Hanzl hittade kemi förra matchen men det är den enda match de fått göra tillsammans i SHL i år pga Hanzls barnafödande. Ber till gudarna att Hanzl hunnit bli pappa tills pä torsdag så vi kan spela honom igen.

- Vi behöver två toppkedjor som kan producera framåt anser jag. Därför ska vi köra med Dahlen Hanzl och Wedin när Wedin är tillbaka. Som det är nu har vi bara haft en kedja som kan producera och det håller inte.

Denna match vill man bara glömma nu. Trodde att Timrå var så pass bra och stabila i år få vi inte skulle åka på någon storförlust faktiskt. Hoppas att detta blir en väckarklocka för alla inklusive stjärnorna att man måste ge 110% i alla matcher i SHL.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
lungan:

Bra analys, förutom det där med att ställa Rautio i mål.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Andersson: Ja det törs man. SHL är en fruktansvärt bra liga idag. Det finns inga lätta lag. Det här håller inte anser jag.
Ante och ledningen måste ändra på detta.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Hartmann -2 under sina 4min speltid. Anmärkningsvärt att det bara är 5 spelare som har - i den statistiken. Kedjan med Dahlén - Lundin - Hartmann var klart sämst. Backparet med Svensson - Eronen är där likaså. Svensson var dock fantastisk i BP.

Mot Hv71 vill jag se att 1a kedjan klockar mest istid tätt följt av 2a. 3e och 4e är bara closing down-kedjor. Nu gäller det att åka skridskor och ha ett bra passningsspel. Och nu måste man få momentum i matcherna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Nä idag hade det nog varit bättre om Dahlén inte bytte plats med Halloran.

Pettersson-Lander-Halloran har ände visat på bra spel ihop.

Blir inte lätt för laget när Tränarna inte visar tillit till att behålla formationer varför inte bara flytta upp Walli på Hartmanns plats?

Tydligt hur svårt det blir för tränarna att få ihop två bra formationer, när Hartmann Hanzel och Wedin inte är med. Finns tron på övriga?

Jag vill ändå peka på att denna match ändå är en lite vurpa från tränar trion med.

Ett Växjö som varit stabila i många många år i SHL och man ska hylla Sam, klart laget kommer gå ute Euforiskt.

Hade jag varit coach hade jag ställt Rautio i mål och jag hade gett laget instruktion om att håll defensiven prick fri första 10.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
"Inga poäng på kontot men en sak inkasserades: En skada på forwarden Sebastian Hartmann som var en av lagets bästa spelare på försäsongen.

Han tvingades att kasta in handduken redan efter den första perioden.

"Hartmann fick en känning under matchen som gjorde att han fick kliva av av säkerhetsskäl", skriver lagläkaren Christian Johansson i ett sms.

"Vi kommer att undersöka honom närmare i lugn och ro när han har kommit hem, men vi ser inget behov av någon röntgen i nuläget."

På frågan om vad det är för skada det rör sig om säger Johansson att det handlar om en "känning i underkroppen".
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
kulltorp: Törs man tackla ? Blir ju utvisningar . Boarding när man står stilla är ju anmärkningsvärt
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Såhär, det såg illa ut idag. Men samtidigt så har vi två toppspelare i ligan på frånvarolistan. Med Hanzl och Wedin in i laget så kommer vi få en helt annan slagkraft. Istället för Boyce i tredjekedjan så kan vi ha Wedin där istället liksom.. Det kommer bli bättre hörrni!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
kulltorp: precis. Istället för att försöka lägga en skön passning kanske man kan dra en låg puck mot mål eller liknande, sen in och gröta. Fysiskt spel och jobba i slottet är a och o i SHL har varit så länge. Tar man inte kampen har man lite att hämta
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Villervalla: Felen är som jag ser det just nu:
Man förlitar sig på ”stjärnorna”.
Man glider och är för ”sköna”
Tempot är på tok för dåligt
Man ska spela fina pass hela tiden.
Passningsspelet är för dåligt
Ingen gör skitgörat framför mål

Alla matcher jag sett där inte Timrå spelat har mycket högre tempo.

Var är tacklingarna?!?!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Man litar för mycket på hemvändarna i laget och jobbar inte ihop...framförallt inte i press. Behöver få ihop laget och vara tightare som lag. Om sanningen skall fram, de två första matcherna var inte så bra. Där räddade JJ poängen. Många nya spelare, tar 10 omgångar innan det sitter. Viktigt att få igång Wedin och Hanzl så att vi får 2 toppkedjor som tänkt. Övriga 2 kedjor är inga toppspelare i SHL. Och ligan är mycket bättre i år. Jonathan - Hanzl - Wedin...det kan bli en riktigt bra kedja.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
JonteD: Men de är ju överlägsna. Skit ska skit få.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
eliassjo : De har spelat skit 3 matcher, om vi ska vara ärliga. JJ och PP har räddat oss.
Jag är orolig.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
JonteD: Fast om det är det då? Ska man försköna sanningen då för att vara snäll med det dåliga laget? 🤔
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
jå1: Kittlande tanke, men känner vi avstår. 😅
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Hahl Bundy 2.0: Du har rätt i allt du skriver. Inget att invända! Mot ljusare tider (host torsdag)
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
eliassjo : Äh folk vet att dom kan bättre, det är därför de får kritik. Med all rätta.. det är ju inte direkt som att folk ifrågasätter deras existens. Även bra spelare behöver skärpa till sig och tänka nytt då och då och inte tro att SHL blir någon enkel match för att de spelat i NL, KHL och NHL. Denna match var förhoppnongsvis en lärdom och mot HV kan de förhoppningsvis tända till lite med publiken i ryggen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Sputnik: Tänk om båda Nubbens byggen får kvala, vilken grej 😂
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Idag får vi inget gratis och blir bestraffade för att vi har svårt att skapa själva i 5 mot 5. Målen mot LCH och Frölunda kom ju övervägande i PP och på bjudningar, så när man möter ett mer disciplinerat försvar blir det svårt om laget inte har kapaciteten att skapa egna chanser.

Det måste finnas rakare linjer i spelet, både igenom mittzon och i anfallen. Man blir lätt ganska bekväm och blir utpressade åt hörnen, och där gör man som Arne & Ankan alltid sa inga mål.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Kerstin_k: Jag hoppas vi bara får ihop grejerna, orkar inte med ett ångestkval igen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Kerstin_k: Eller Sune och Sture
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Första målet är det Lundin som helt släpper sin kille. Fan hade han bara legat kvar hade de aldrig blivit ett mål .Men Hartmann kan vara den som inte håller sin linje, då Lundin går på samma kille, som Hartmann så 1 målet skulle kunna vara Hartmanns.

Andra målet är det Hartmann som ger bort pucken i anfallszon och inte riktigt ger allt i hörnet, när han ges chansen att faktiskt jobba tillbaka den.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Barkborren:
Nu var det ju inte en hedersam förlust vi pratar om, skulle det hållas en utbildning i vad lojt betyder så hade denna match visas som material.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
eliassjo : EPs passningar och puckmottagningar har ganska låg rättprocent, Lander kör egen show, Dahlén är ingen grovjobbare utan måste få serverat, så njää, vi behöver fler som offrar en eller två hörntänder som Svensson gör
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Synct: Absolut att växjö stänger ner oss, på pappret en grym defensiv. jag menar bara att folk blir galen efter denna match när vi möter detta lag och denna defensiv när vi spelar dåligt men tycker ändå inte våra hemvändare är förtjänt av allt dom får emot sig nu
Låst ämne

« · 2378630 · »