Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Appel TV kostar ca 1 000:-
Appel TV kan man nyttja till så mycket annat, som småbarnsförälder är det guld värt att snabbt och smidigt kunna slänga upp Yuotube på tv:n för barnen att kolla på diverse olika klipp.
Vad är det för app till ATV du pratar om?
Bara ta sport kostar 299:- och varje match unik om man ska köpa dem kommer säkert att ligga på 99:-/st.
Detta ser jag som mycket prisvärt och en modern och flexibellösning!
Sputnik: Jag var där en match förra säsongen. Var inga problem att köpa biljett på plats till bortastå i Himmelstalundshallen. Vill minnas att jag gjorde så för att jag inte kunde hitta var man kunde köpa online eller så.
Hur ser det ut ni i vinter? Om jag som exilsuporter vill överösa mitt Timrå-beroende till största grad och se varje match, är det Cmores webbtjänst som är bäst att vända sig mot då?
Och kanske ännu viktigare: Kan jag köpa matcherna i vinter genom klubben för att ge Timrå en större del av kakan?
Lite nytt från nubben:"SHL har inte börjat så det kan vara känsligt för lagen att låna ut spelare just nu, men vi håller ögonen öppna. Jag tror inte att vi kommer ha lånat någon till premiären, men om det blir något framöver så är det en forward som är mest aktuellt."
Kan tyckas lite märkligt att det är forwardssidan som diskuteras.
Anledningen till att jag börjar noja lite över backsidan är att vi är fruktansvärt lätta att pressa i egen zon, än så länge i alla fall. Vi har nog heller ingen smickrande BP-statistik på försäsongen, något som MÅSTE fungera bra även i år. Nu blir man orolig så fort vi befinner oss i egen zon i och med brist på defensiv och framförallt målvaktssidan. Det som inte bara fick ske. Mattsson hade ändå ett ganska bra fjolår, det ska vi komma ihåg. Det kan ju vara en sån som slår på rejält så fort det blir tävlingsmatcher, förhoppningsvis. Som sagt, han ser fan helt oskolad ut. Lämnar gigantiska ytor, så fort ett skott går hyfsat högt så är han chanslös. Tänk om vi någon gång kunde få göra en klockren målvaktsvärvning, det har inte skett sedan Lindbäck. Ett ständigt aber under sista 5-7 åren.
Av de få signaler man ändå fått (såg någon dump från något FBK-forum) så verkar de ändå inte riktigt tro på Persson, att det helt enkelt finns junisar som kan fylla samma roll. Så förhoppningsvis kan vi lyfta in honom hyfsat snart. Hans spetskompetens gör ju inte direkt någon större nytta som brunkare i fem mot fem även om han började vässa till forecheckingen bra under förra året.
Skönt att det äntligen drar igång med ett klassikermöte på Fredag.
Välkomna till Leksand.
Råkade faktiskt ut för det under lite salongsberusad barfotafotboll på en upphöjd gräsmatta där målen bestod av fyra solstolar i plast som stolpar. På anrika Åstön. Någon form av invigningsritual inför säsongstart om jag minns rätt...
Minns att Zetterberg klev av det spontana fotbollsliret då han skulle resa vidare till Detroit och sin NHL-karriär. Chickens;)
Och hur fan en supporter som jag hamnade i det spelet är en annan historia... Men jag minns att Explorern fick mig att bli en episk fotbollsspelare. Och när jag som siste man i försvaret ser en motståndare som Koskinen komma stormande fram med boll och galet flin, då är det bara att lyssna på medspelarnas vrål:
- Stoppa honom! STOPPA HONOM!!!
Jag tog fart. Livets bästa glidtackling! Bolljäveln bort! Men även Koskinen försvann! Med ett brak mer eller mindre rullade han ner för en slänt fyllt med buskar och högt gräs. Mina medspelare hyllade gapskrattande mina talanger som "bonebraker". Koskinen kom upp ur slänten. Minns att han hade typ grönt gräs på flinten.
Mina lagkamrater hyllade mig. Har för mig att det var det årets juniorspelare som ställdes mot de ny finnarna och så jag som på något sjukt outgrundligt vis hamnade där...
Matchen fortsatte. Jag fick tag på bollen och driver framåt.
Då händer det!
Någon jävel kör in en bil på planen! Och kör rakt över mig!
Efter ett tag inser jag att det inte är någon bil... En småflinande Kalle Koskinen tittar på det ynkliga moset framför honom. Moset är jag.
Med darrande röst säger jag något i stil med:
- Fan Koskinen, det där var väl lite väl hårt...
Koskinen kliver fram till mig. Stirrar med sin mördarblick och väser en replik jag aldrig ska glömma i hela mitt liv:
- Ja ä int Koskinen, ja ä Tony Adams!
Finns det några andra klassiska möten som uppstått mellan spelare och rödvita supportrar? Man är nyfiken.
Redigerad kommentar
Varsågod.
Förresten så var nog Hahl den mest kloka av alla vi värvat.
Men den här föreningen har inte ekonomi att värva skickliga "utomsocknes spelare". Vi/föreningen ska utveckla Pettersson, Svensson och Andersson.
Simmalugnt: Jajamen. Svårt att utläsa av ditt inlägg.
Underbar video av den nämnde Sonnebrg.
Martin Sonnenberg - YouTube
250kg kärlek:
Fast nu menade jag rent spelmässigt. Pyöräla hade mer teknik och skicklighet i skridskosnörena än de du räknade upp tillsammans. Sedan står de andra klart högre i kurs i Timråhjärtat.
Lyckners kommentarer om vad som blir bra för Sundsvall i vinter ger jag inte mycket för dock...
Han verkar mest tagit chansen att hissa sin gamla bekanta från förr...
Under serien ifjol så visade det sig att fart,frenesi och fräckhet kommer ganska långt i HA... Jag tycker att Öhrn och Boyce visade ganska tydligt med sitt mål mot Sundsvall vad som händer om man saknar fart i den här serien...
Att spela "smart" och stänga ytor genom att alltid ligga rätt kräver jävligt mycket av flera spelare på isen i varenda moment. Så fort någon felar så faller det konceptet. Kvar då finns alltså individuella prestationer.
Personligen är jag av uppfattningen att målvakten är den i särklass viktigaste individuella spelaren lagen har i HA. Se på Almtuna ifjol tex...
På den positionen känner jag ... Ja nä ingenting egentligen... Det är för tidigt för mig att uttala mig ang Timrå IK's målisar ännu... De har visat sig tidigare tycker jag att målvakter behöver fler matcher än utespelare för att "komma in i sitt spel" så jag väntar med att såga eller hylla Mattson och Ohre...
Generellt så tycker jag att det är bra för föreningens spelare att bli lite dissade av experterna så här inför starten! Jag hade varit mer orolig om dom lastade på Dahlén, Ohre och Lander för stora skor att bära...
Nu välkomnas alla spelare mer med en uppmaning att visa vad de går för. Det passar bra in med förutsättningarna tycker jag!
De spelare som har problem med dessa skriverier från media är inga Timrå krigare!
Underdogs och otillräcklig erfarenhet skriverier skall ge alla yngre killar i Timrå IK de där extra 10% på isen! Då är man en Timrå krigare! Erfarenheten i båset med Roger Forsberg o Jens Öhman Pelle Hallin och till viss del även spelare som Boyce Öhrn Wedin mfl har redan hunnit med att vända resultat i många viktiga matcher och det kommer visa sig i vinter med att dom inte skiter ner sig och tappar koncepten när det är uppförsbacke på isen...
Äh fack namnkåta experter! Laget ska segra i vinter!
Sputnik: Mika Pyöräla håller jag å andra sidan som en av de allra bästa som någonsin burit en Timråtröja.
Ser man till Skellefteås framfart idag känns ju detta som en dröm att få ha varit med om också.
dr-nix: absolut, vi har brister i lagbygget. Men visa mig det allsvenska lag som inte har det. Jag tycker vi har en bra bredd med allsvensk klass på alla platser och intressant underifrån med juniorerna som trycker på. Vi har en supertalang som Dahlén. En annan sak är att vi har första och andraårsseniorer som tog stora kliv förra året. Fortsätter utvecklingskurvan, om än något flackare, så har vi redan där en stor fördel mot förra året. Det är ju inte så att Pettersson och Nilsson såg ut som de som skulle böra laget inför förra säsongen?
Med ett säkert kort i målet så skulle jag tycka att det kändes kanon. Nu är jag orolig för att vi inte håller i sista utposten. Då får Nubben scouta.
El Maco: Jag har fullständig förståelse för det faktiskt.
Målvaktssidan är inte suverän på pappret, säg vad du vill om Mattsson så är det en andramålvakt vi värvat. Han är säkert bra och jag hoppas innerligt att han gör succé men det är ingen stjärnvärvning direkt och Ohre är ung och relativt oprövad.
I övrigt så är det profillöst vad gäller värvningar samtidigt som profiler som Robin Persson, Hult, Pettersson och Nilsson har lämnat.
Jag personligen tror att det kan bli bra men jag är inte alls säker på det ska jag erkänna. Jag är en hoppfull person inför säsongen vanligtvis, alla som hört mig gnälla på folk här i forumet under diverse silly season kan säkert skriva under på det. Men det kan gå lite hur som helst den här säsongen och om man inte studerat lagbygget på nära håll så är det svårt att tippa årets lagbygge. Jag förstår varför man därför tipsen.
Redigerad kommentar
få lite tändvätska och motbevisa dom. Kommer ihåg våran "storhetstid" under början av 2000 talet. Då var det inte många som trodde på oss, men då hade nubben också sin storhetstid som lagbyggare. Hoppas att han har fått tillbaks gnistan och fått ihop ett vinnargäng med rätt karaktärer som behövs.
Ne nu börjar jag få abstinens, kan det inte bli fredag så man får känna segerns sötma igen när Tikarna piskar upp dom små Leksingarna!!! :)
Sen blir det en utmaning för forsberg att få det unga laget att hålla en hel säsong, men där känner jag mig trygg med forsberg som tränare. Han gjorde ett väldigt bra jobb med det unga oerfarna laget förra säsongen. Prio nr 2 blir att få ett någorlunda PP. Visst vi kanske inte kan räkna med ett PP likt när Lehtonen skottade på blå en gång i tiden, men senaste årens pp har varit bedrövliga så där måste något hända för att vi skall nå någon framgång.
El Maco:
Japp, Zäta avgjorde i sudden vill jag minnas. Nik Zupancic gjorde första målet den elitseriesejouren.
Helt enig om målvakssidan. Jag darrar redan.
Att vi skulle sakna målskyttar visste vi på förhand. Ber en bön varje kväll för JP. Vissa säger dock att han går lite för bra i Karlstad. Men kollar man till statsen vettefan och det är ju ingen grovjobbare han ska vara.