« Föregående · 1788457 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Puckat: A-laget väljer väl vilka de vill ha så får J20 fixa det ändå. Sen kanske de inte sätter exempelvis ä Hållander som trettonde forward längst ut på bänken, då lär han köra J20 och vi spela med fyra kedjor.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
El Maco: Frågan är ju vilka av juniorerna som åker med ner, J20 har match mot Modo imorgon
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
{8181}: Ett sätt vore om HA ställde krav på ersättning till de klubbar som skickar spelare till JVM från förbundet eller IHF. Jag tror också att SHL mer eller mindre är en stängd liga med tanke på de höjda intäkter som SHL lagen får nästa år jämfört med HA.
Därför måste det till att SHL/NHL/ mfl måste betala en ordentlig ersättning till HA lagen när de värvar talanger annars kan inte HA överleva på sikt och det skulle även främja att utveckla klubbarnas juniorverksamhet.
Därför måste det till att SHL/NHL/ mfl måste betala en ordentlig ersättning till HA lagen när de värvar talanger annars kan inte HA överleva på sikt och det skulle även främja att utveckla klubbarnas juniorverksamhet.
+ 3
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Kongo:
Varje spelare som skriver kontrakt med NHL ger väl minst 240.000 USD, sedan höjs summan efter ett visst antal spelare.
Modo har rätt till 3/4 av summan eftersom det ska fördelas över den klubb man representerat senaste 4 åren.
Så det skulle alltså ge en bit över 3 mkr ifall dom skriver efter denna säsong.
Varje spelare som skriver kontrakt med NHL ger väl minst 240.000 USD, sedan höjs summan efter ett visst antal spelare.
Modo har rätt till 3/4 av summan eftersom det ska fördelas över den klubb man representerat senaste 4 åren.
Så det skulle alltså ge en bit över 3 mkr ifall dom skriver efter denna säsong.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Rytter: Det är klart att man har motiverat den orättvisa fallskärmen så att den blir mer politiskt gångbar. Sponsorer och publik i all ära, det avgörande för Modo är fortsatt kommunens agerande. Nuläget med 21 kommunala miljoner har "viss" betydelse. Vad kan Grundström och Olofsson inbringa?
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Dundee: Att inte gå upp och därmed öka sannolikheten för att kommunen övertar arenan kan faktiskt vara det långsiktigt bästa för Modo. Då har man en arena i toppklass som kommer vara relativt billig för klubben i och med det kommunala ägandet. TIK har en arena av SHL-klass (och en oslagbar arenagryta) men trots att den är kommunägd så är subventionen väldigt låg. Från 2018 och framåt kommer det ligga på 4,5 mkr, vilket jämförelsevis är en summa i nivå med subventionen av ridanläggningen i kommunen. Konsekvensen är en hög hyra för TIK.
+ 1
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Kongo:
Nu är ju inte fallskärmen till för att lägga på spelare utan tänkt för omstrukturering dvs säga upp personal, för det kostar en hel del.
Klubbledningen har dessutom sagt att vår budget kommer vara som i år nästa säsong eftersom man inte använt de 6 mkr till spelare.
Det som påverkar är sponsorer och publik, och bägge har ställt upp i år många sponsorer har gått in med samma summa som när vi var i SHL. Fortsätter dessa stötta ser jag ingen anledning till att vi ska behöva sänka vår spelarbudget.
Sedan som modoit hoppas man att våra talanger i andra klubbar tecknar NHL kontrakt så vi får in stålar den vägen, kan ju få fina slantar för Grundström och Olofsson.
Nu är ju inte fallskärmen till för att lägga på spelare utan tänkt för omstrukturering dvs säga upp personal, för det kostar en hel del.
Klubbledningen har dessutom sagt att vår budget kommer vara som i år nästa säsong eftersom man inte använt de 6 mkr till spelare.
Det som påverkar är sponsorer och publik, och bägge har ställt upp i år många sponsorer har gått in med samma summa som när vi var i SHL. Fortsätter dessa stötta ser jag ingen anledning till att vi ska behöva sänka vår spelarbudget.
Sedan som modoit hoppas man att våra talanger i andra klubbar tecknar NHL kontrakt så vi får in stålar den vägen, kan ju få fina slantar för Grundström och Olofsson.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Dundee: Med 6 mkr(?) i fallskärm är det självklart att man satsar för att gå upp direkt, även om det inte är uttalat och man har en idé om hur man går vidare om det mer sannolika inträffar, dvs att man inte går upp.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Jåkkinen: Fallskärmen försvinner och kommunen lär överta arenan. Den affären lär skötas betydligt mer professionellt än arenaaffären som vi var med om.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Jåkkinen: Självklart är det så, men det jag menade var att många tror MoDo satsade på nå shl redan denna säsong. Men så är ej fallet ja visst kan mirakel hända men man har en plan för hur man ska bygga om och den är väl planerad till 2020 sedan håller jag med dig helt och hållet att mycket spelar ju in i det ekonomiska. Och jag tror själv det blir väldigt svårt att nå shl inom en så snart framtid men det är klubben som lagt upp det och det får ju stå för dom. Men att tro MoDo ska satsat för att gå upp direkt med det material man har idag får nog ta sig en tankeställare. Man har ett helt ok lag för allsvenskan och bör kunna vara med i top 8 men att spöa ett shl lag i bäst av 7 matcher finns ej.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Dundee: Tror det blir jävligt svårt för alla lag i AS. 2020 alltså, kan bli tufft det med med tanke på ekonomin för det bör ju bli tufft även för Modo att harva på i AS.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Jåkkinen: Modo har inget lag för nå shl redan denna säsong. Man har som mål att till 2020 vara tillbaka. Men att dom ska gå upp i år finns icke på kartan det krävs betydligt bättre material. Kommer man top 8 får man vara nöjd.
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: Var väl ändå en tidsfråga innan Modo skulle komma igång för så kasst lag har dom ju inte. Väldigt svårt att se att det ska räcka till SHL dock. Och vad händer om de misslyckas?
Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
zita Naturligtvis inte, allsvenskan är bara pinsam.
Se till att hjälpa drabbade klubbar så gott det går, eller gör om spelschemat så att påverkan blir mindre.
Finns ju inga klubbar som har råd att hyra in klasspelarespelare under jvm spelet.
Straffa dom allsvenska klubbar som tar hand om talanger och ser till att svensk hockey utvecklas. Vilken drivkraft att satsa på yngre.
I år är Timrå hårt drabbat, kommande år andra lag.
Vilka lag kommer ha råd och orka harva på i denna serie i längden? Redan nu står ju många på ruinens brant.
Hockeysveriges nya slogan:
"Spela gärna i allsvenskan, chansen att gå upp är mikroskopisk. Vi straffar er ekonomiskt och sportsligt så mkt vi kan"
Se till att hjälpa drabbade klubbar så gott det går, eller gör om spelschemat så att påverkan blir mindre.
Finns ju inga klubbar som har råd att hyra in klasspelarespelare under jvm spelet.
Straffa dom allsvenska klubbar som tar hand om talanger och ser till att svensk hockey utvecklas. Vilken drivkraft att satsa på yngre.
I år är Timrå hårt drabbat, kommande år andra lag.
Vilka lag kommer ha råd och orka harva på i denna serie i längden? Redan nu står ju många på ruinens brant.
Hockeysveriges nya slogan:
"Spela gärna i allsvenskan, chansen att gå upp är mikroskopisk. Vi straffar er ekonomiskt och sportsligt så mkt vi kan"
+ 3
AIK - Timrå IK 2017-01-07
Ingen JVM-trio mot AIK
Länkar:
Beskedet om Timrå IK-spelarna efter JVM ? då väntas de kunna spela igen: "Lär inte bli mycket sova"
Beskedet om Timrå IK-spelarna efter JVM ? då väntas de kunna spela igen: "Lär inte bli mycket sova"
Sv: Lagbygget och Formationer
Nisse på Mon: – Han fick en törn på näsan där mot Kanada och han är nog "fit for fight" samtidigt som de andra två spelarna när vi kommer hem igen, säger Stridh.
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
sargad: Sonnenberg eller Tommy Andersson skulle nog vara bra i båset :)
Sv: Lagbygget och Formationer
Gorkyman: ska man fatta "törn på näsan" som att E.P är tillgänglig för match vid hemkomst?
Sv: Lagbygget och Formationer
Nisse på Mon: blir intressant att se hur kedjorna kommer se ut framöver, när nu alla är på g tillbaka, och JO gör det så bra. Ganska säkert att Molinder går som back, även om det är lite tufft om platserna där också.
Sv: Lagbygget och Formationer
Hur kan vi lira både 7/1 och 9/1? Borde inte minst 1 av matcherna flyttas fram några dagar så jvm killarna hinner hem o får nån vila? Vi spelar ju t om tidigare än övriga i 9/1 matchen.
Sv: Lagbygget och Formationer
Sputnik: ja det stämmer att han spelade efter den smällen så det boooorde väl inte vara någon fara😨
Sv: Lagbygget och Formationer
Sputnik: Är elias skadad kan vi se oss i stjärnorna efter ett slutspel,
Sv: Lagbygget och Formationer
Sputnik: Förhoppningsvis är det inget allvarligt och att man anser att det "bara" handlar om bronsmatch och att man vilar honom därför. Stridh är ju med och har nog en del att säga till om med tanke på Timrå. Elias pettersson körde väl hela matchen igår om jag inte minns fel.(förutom att han stod över ett tag i matchen efter han grinat illa efter en tackling)
Sv: Lagbygget och Formationer
Gorkyman: Vet inte vad det är för skada men han fick ju nån tackling av någon kanadensare och griande illa.
Sv: Lagbygget och Formationer
sargad: Ocg nu är EP skadad och missar Bronsmatchen. Hoppas inte det är ngt allvarligt, vill ha hem våra killar friska och krya
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Såg höjdpunkterna nu. Molinder är fruktansvärt slö i arbetet mot spelaren som spelar in till 3-1 (volleymålet). Det är hans spelstil, och han ska vara kapten dessutom. Usch!
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Heisenberg: jättekul...kan väl inte vara Hallin? Tror inte det...
Sv: Apropå nånting...
sargad: Jag tror, egentligen är det en förhoppning mer än allt annat, att JVM har varit bra för våra killar.
Jonathan och Elias har fått ordentligt tuggmotstånd och steppar upp igen efter ett halvdant mästerskap och en räcka halvdana seriematcher. Revanschlust är en effektiv drivkraft.
Jens är den som presterat klart bäst i trion och har fått välbehövligt självförtroende och har sluppit vara i skuggan av sina lagkamrater. Han är redo att lyfta i TIK-skruden nu.
Som sagt är detta nog mer önskningar än verklig övertygelse. Men nu när Småland nyktrat till (hmm) så måste nån annan från de småländska skogarna ta över Lall-budkaveln. Jag får väl offra mig.
Alltid rött, alltid rätt!
Jonathan och Elias har fått ordentligt tuggmotstånd och steppar upp igen efter ett halvdant mästerskap och en räcka halvdana seriematcher. Revanschlust är en effektiv drivkraft.
Jens är den som presterat klart bäst i trion och har fått välbehövligt självförtroende och har sluppit vara i skuggan av sina lagkamrater. Han är redo att lyfta i TIK-skruden nu.
Som sagt är detta nog mer önskningar än verklig övertygelse. Men nu när Småland nyktrat till (hmm) så måste nån annan från de småländska skogarna ta över Lall-budkaveln. Jag får väl offra mig.
Alltid rött, alltid rätt!
+ 2
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
sargad: Jag tror inte att det saknas något i ledarstaben där, och Pelle skulle nog inte heller tillföra något av blåslampekaraktär.
Sv: Apropå nånting...
Jämtlandsfil: Tar han den här turneringen och erfarenheterna på rätt sätt så kan det vara gynnsamt för utvecklingen. Nu vet han vad som krävs och vad han behöver jobba på för att ta nästa steg.
Jonte gjorde en bra match och var bra på det som är hans styrkor. Syntes inte i spelet men var där och var "grinig" och hade 2-3 riktigt vassa skott och kunde mycket väl ha blivit målskytt igår.
Jonte gjorde en bra match och var bra på det som är hans styrkor. Syntes inte i spelet men var där och var "grinig" och hade 2-3 riktigt vassa skott och kunde mycket väl ha blivit målskytt igår.
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Kongo: Ledare och pådrivare... Skulle Pelle passa som assisterande och blåslampa?
Sv: Apropå nånting...
Herminator:
Jag tycker ändå att EP klarar sig undan med godkänt mot Kanada. Visst, han väger för lätt men krigade bra och fick förhållandevis mycket speltid.
En sån som ex.vis Grundström vek dock ner sig ordentligt, 4min i utv.båset dessutom.
Jag tycker ändå att EP klarar sig undan med godkänt mot Kanada. Visst, han väger för lätt men krigade bra och fick förhållandevis mycket speltid.
En sån som ex.vis Grundström vek dock ner sig ordentligt, 4min i utv.båset dessutom.
Sv: Lagbygget och Formationer
Gorkyman: Engagerad och entusiastisk när man sett honom på TV, men hur ser hans tränarkarriär och tränarmeriter ut?
Sv: Lagbygget och Formationer
Nu finns Johan Tornberg på marknaden, tror han skulle passa bra i Timrå
+ 1
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Efter hur det såg ut mot IKP är det förresten helt rimligt att prioritera att strukturera försvarsspelet, apropå att någon skrev att man i första hand borde släppa tyglarna och ösa på framåt.
Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Vad tror ni om ledarskapet i spelargruppen? Finns det en kärna som sätter ramar och visar vägen? Spelare som säkerställer full fokus på träning när det nästan går för bra (som i inledningen) och som finns som en trygg stomme när det är tuffare. Har mina tvivel här. Hur ser motsvarigheten till Huss, Sanny Lindström, Lander osv ut?
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Å andra sidan borde vi få hem en stärkt Lööke. Han tycker jag att det har lossnat för under JVM.
+ 1
« Föregående · 1788457 · Nästa »
Jag fyller 20 nästa vecka så tjejen har köpt AIK-Timrå biljetter till oss, då hon är från Solna och håller på AIK. Vi kommer garanterat bli osams.