« Föregående · 2489333 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Alla Helvetes Kval
Horace76c: Ja, och det var inget fel på inställningen hos spelarna igår. Läste att flera spelare kom haltande ut från omklädningsrummet igår. Det har varit bra attityd i laget ett tag nu - härligt.
Många på forumet går hårt åt spelare och ledning i Brynäs - men jag tycker att man då glömmer bort att HV, Luleå och Rögle köpt sig ur sina kriser och lagt stora pengar på dyra nyförvärv under säsongen. Brynäs har inte gjort det - Troligtvis på grund av den sviktande ekonomin efter 23-miljonersfiaskot med Campese. Det har också varit tufft för de klubbar som äger sina hallar med först pandemirestriktioner och sedan skenande elpriser - och Brynäs har drabbats även här.
Jag håller alla tummar jag har för att man ska hänga kvar och att hemmamatcherna i kvalet ska ge ett välbehövligt tillskott i kassan.
Hej Brynäs!
Många på forumet går hårt åt spelare och ledning i Brynäs - men jag tycker att man då glömmer bort att HV, Luleå och Rögle köpt sig ur sina kriser och lagt stora pengar på dyra nyförvärv under säsongen. Brynäs har inte gjort det - Troligtvis på grund av den sviktande ekonomin efter 23-miljonersfiaskot med Campese. Det har också varit tufft för de klubbar som äger sina hallar med först pandemirestriktioner och sedan skenande elpriser - och Brynäs har drabbats även här.
Jag håller alla tummar jag har för att man ska hänga kvar och att hemmamatcherna i kvalet ska ge ett välbehövligt tillskott i kassan.
Hej Brynäs!
+ 9
Sv: Alla Helvetes Kval
Horace76c: Jag håller med! Är Jacke lika positiv i omklädningsrummet och på matcherna så är han en stor tillgång i det kommande kvalet med sin energi och rutin 👍
+ 6
Sv: Alla Helvetes Kval
Brynäsgubbe:
Tabelläge i kombination med nuvarande form borde göra att oddsmakarna sätter MIF som favoriter.
Tabelläge i kombination med nuvarande form borde göra att oddsmakarna sätter MIF som favoriter.
+ 2
Sv: Inte över riktigt än
Horace76c: Fast varför skulle Malmö vara favoriter? Vi har vunnit 3 av 4 mot dem. Fast vika ner oss är vi experter på.
Sv: Inte över riktigt än
Jan Grismöbel: Hoppas att behandlingen & rehabilitering går bra. Krya på dig!
+ 2
Sv: Inte över riktigt än
Jockster :
"Brynäs måste kliva ur sin sinnessjuka egenbild att de är någon form av storklubb. Lag som IOK och Örebro har ju sprungit om och från BIF...."
Vilka syftar du på när du skriver "Brynäs"? Vilka i Brynäs tror att de är "någon form av storklubb"?
Skrev ett inlägg häromveckan om just detta. Är det Brynäs själva som tror att de är en storklubb eller är det vi supportrar som tror det?
Ambitionen utåt från Brynäs denna säsongen var bättre placering än i fjol (vilket iofs misslyckades), dvs ingen ambition om topp sex.
Bosse Bank har flera gånger påtalat att Brynäs gått längre än kvartsfinal två gånger de senaste 20 åren och kvalat fyra gånger under samma tid. Att vi måste förstå var vi befinner oss. Så jag tror nog inte att de själva tror att de är någon storklubb. Det är snarare supportrar och media.
Sedan finns det säkert folk i och kring föreningen som tror att man är störst, bäst och vackrast, men det är säkert det Bosse Bank försöker arbeta mot, självinsikt.
"Brynäs måste kliva ur sin sinnessjuka egenbild att de är någon form av storklubb. Lag som IOK och Örebro har ju sprungit om och från BIF...."
Vilka syftar du på när du skriver "Brynäs"? Vilka i Brynäs tror att de är "någon form av storklubb"?
Skrev ett inlägg häromveckan om just detta. Är det Brynäs själva som tror att de är en storklubb eller är det vi supportrar som tror det?
Ambitionen utåt från Brynäs denna säsongen var bättre placering än i fjol (vilket iofs misslyckades), dvs ingen ambition om topp sex.
Bosse Bank har flera gånger påtalat att Brynäs gått längre än kvartsfinal två gånger de senaste 20 åren och kvalat fyra gånger under samma tid. Att vi måste förstå var vi befinner oss. Så jag tror nog inte att de själva tror att de är någon storklubb. Det är snarare supportrar och media.
Sedan finns det säkert folk i och kring föreningen som tror att man är störst, bäst och vackrast, men det är säkert det Bosse Bank försöker arbeta mot, självinsikt.
+ 4
Sv: Inte över riktigt än
Tjurn : Vi kommer inte få höra ett ljud ifrån honom, han är för feg vilket han visar hela säsongen!
Han kommer låsa in sig och gömma sig precis som han gjort hela säsongen.
Han kommer låsa in sig och gömma sig precis som han gjort hela säsongen.
+ 3
Sv: Inte över riktigt än
SaggeBoy:
Oavsett utgång i kvalet så skall Alcén och Manner med följe ta fullt ansvar och avgå så att Brynäs kan spendera deras löner på nya kompetenta personer.
Därefter skall en ny realistisk plan skapas och följas stenhårt.
Brynäs måste kliva ur sin sinnessjuka egenbild att de är någon form av storklubb. Lag som IOK och Örebro har ju sprungit om och från BIF....
Den här inavlade föreningssjukan måste verkligen utrotas och det måste börja ställas krav på individer i föreningen helt enkelt.
Oavsett utgång i kvalet så skall Alcén och Manner med följe ta fullt ansvar och avgå så att Brynäs kan spendera deras löner på nya kompetenta personer.
Därefter skall en ny realistisk plan skapas och följas stenhårt.
Brynäs måste kliva ur sin sinnessjuka egenbild att de är någon form av storklubb. Lag som IOK och Örebro har ju sprungit om och från BIF....
Den här inavlade föreningssjukan måste verkligen utrotas och det måste börja ställas krav på individer i föreningen helt enkelt.
+ 11
Sv: Inte över riktigt än
Brynäsgubbe:
Fast var inte djurgårn favoriter? och vek ner sig? (eller timrå var för bra...så jag inte omedvetet kliver nån på tåna)
Vi lär ju knappast vara favoriter med tanke på hur vår säsong sett ut?
Fast var inte djurgårn favoriter? och vek ner sig? (eller timrå var för bra...så jag inte omedvetet kliver nån på tåna)
Vi lär ju knappast vara favoriter med tanke på hur vår säsong sett ut?
Sv: Inte över riktigt än
Nisse på Mon or: Håller med till fullo. Oron är väl att malmö är i en ruskig form just nu.De kommer väl förberedda.
+ 1
Sv: Inte över riktigt än
Så här dagen efter kan jag bara stämma in i vad säkert majoriteten av Timråsupporters känner. Trist att Brynäs är ruggigt nära kval, men vi litar på att Brynäs tar Malmö rätt upp och ner. Vi vill ha kvar derbyna. Vilken stämning och vilket drag. Malmö lär inte saknas av många om de ramlar ur.
Forza Brynäs.
Forza Brynäs.
+ 10
Sv: Inte över riktigt än
SuneMangs: Helt rätt, Sune. Vi kan spy galla efter säsongen oavsett utgång. Nu jäklar får vi försöka ge grabbarna den där extra procenten energi. Det är så många i hockeysverige som får mysribba vid tanken på att vi ska åka ut, de ska inte få det jävla nöjet. Vi ska klara denna skiten. En gång till.
Det enda som gäller nu är att ta hem 4 matcher och om vi kan bidra med minsta lilla till att klara det så får vi fan göra det.
Vi ska inte åka ut.
Det enda som gäller nu är att ta hem 4 matcher och om vi kan bidra med minsta lilla till att klara det så får vi fan göra det.
Vi ska inte åka ut.
+ 19
Sv: Inte över riktigt än
Zzz: Timrå ställde in den enligt Aftonbladet för att ”skydda” Brynäs. OBS inget skämt eller ironi, snyggt kan jag tycka från deras sida.
+ 27
Sv: Inte över riktigt än
spolaisen: ” Brandmans-Perra”? Signat med Forshaga.
Vi ska heller inte signa Svinger-Roger eller Strumpan. Den sistnämnda är lite väl törstig…
Har tidigare nämnd Fredrik Söderström o/e Nicklas Eriksson. Tror de skulle passa att få ihop laget.
Vi ska heller inte signa Svinger-Roger eller Strumpan. Den sistnämnda är lite väl törstig…
Har tidigare nämnd Fredrik Söderström o/e Nicklas Eriksson. Tror de skulle passa att få ihop laget.
Sv: A proposito de nada
Wesley: Dags att visa såna här känslor mot Malmö tycker jag.
Min son är Nr.8
www.expressen.se/tv/sport/hockey/har-ryker-handskar-har-ryker-hjalmar/
Min son är Nr.8
www.expressen.se/tv/sport/hockey/har-ryker-handskar-har-ryker-hjalmar/
+ 1
Sv: Inte över riktigt än
Simmalugnt: Med lite distans till gårdagens plattmatch och besvikelsen som följde efteråt så finns det egentligen bara ett nyktert sätt kvar att se på saken.
Vi såg alla hur bra dom faktiskt kan spela i lördags mot HV, och mycket av det var nog pga stämningen i arenan (som var den bästa i år) och flera spelare påpekade att just stämningen gav dom skjuts framåt och därför kunde vinna.
Därför måste vi måste gå man ur huse och fylla Gavlerinken till bredden, och för den delen även bortsastå i Malmö, och göra allt vi kan för att få grabbarna på isen att vinna. Och om den nystartade supportergruppen "Bocken Ultras" ens når hälften av KK:s ljudnivå så är det en bra start på vägen. Kalla mig naiv, men en stämning kan göra mycket i en ishockeyarena så därför borde vi göra allt i vår makt för att påverka just den stämningen.
Påverka det som påverkas kan! Slut upp bakom grabbarna nu, älska dom som mest när dom förtjänar det som minst (som en finsk man från Vasa en gång sade), enda vägen framåt för oss supportrar är att göra precis allt vi kan för att ge dom chansen. För ännu lever liket, glöm inte det.
Mot dödsångest! Mot Danmark! Mot Gavlerinken!
Tillsammans, för Brynäs!
Vi såg alla hur bra dom faktiskt kan spela i lördags mot HV, och mycket av det var nog pga stämningen i arenan (som var den bästa i år) och flera spelare påpekade att just stämningen gav dom skjuts framåt och därför kunde vinna.
Därför måste vi måste gå man ur huse och fylla Gavlerinken till bredden, och för den delen även bortsastå i Malmö, och göra allt vi kan för att få grabbarna på isen att vinna. Och om den nystartade supportergruppen "Bocken Ultras" ens når hälften av KK:s ljudnivå så är det en bra start på vägen. Kalla mig naiv, men en stämning kan göra mycket i en ishockeyarena så därför borde vi göra allt i vår makt för att påverka just den stämningen.
Påverka det som påverkas kan! Slut upp bakom grabbarna nu, älska dom som mest när dom förtjänar det som minst (som en finsk man från Vasa en gång sade), enda vägen framåt för oss supportrar är att göra precis allt vi kan för att ge dom chansen. För ännu lever liket, glöm inte det.
Mot dödsångest! Mot Danmark! Mot Gavlerinken!
Tillsammans, för Brynäs!
+ 30
Sv: Inte över riktigt än
hlM: Handlar nog mer om att kontraktsförlängningarna med tränarna innebär att det skulle bli dyrt att sparka dom. Man måste ju sparka alla 3 finländska tränarna eller ha kvar allihopa. Om Brynäs skulle behöva betala de 3 lönerna vid degradering, så skulle det få stor negativ effekt på laget. Man kan få ett antal allsvenska klasspelare för den pengen.
+ 2
Sv: Inte över riktigt än
Forsberg 1978: vågar inte sparka manner . Nog rädd att alla finska spelare kommer sluta kämpa för laget
Sv: Inte över riktigt än
Forsberg 1978: Alcen har tydligen varit och rekat efter en ny sportchef och tränare men marknaden är död…
Vi har det vi har.
Vi har det vi har.
+ 3
Sv: Inte över riktigt än
Zzz: Timrå ställde in den då dom tyckte Brynäs inte behövde stå där och svara på frågor efter dom blev kvalklara.
+ 7
Sv: Inte över riktigt än
Håkkybåkky: Japp, maken till bra Gävlebo har inte synts till i Timrålaget på många år. Hans intervju efter 1a perioden 1a matchen mot Djurgården var exemplarisk? en verklig kapten i ord och handling. Tror och hoppas Brynäs gör någon förändring och att höja nivån på kapten kanske är en rimlig lösning?
+ 3
Sv: Inte över riktigt än
SaggeBoy: Jag tycker brynäs är favorit i kvalet.
Jag vet att kval är något annat men vi har vunnit 3 av 4 mot Malmö iår. Har hemmaplansfördel, har bättre spets enligt mig och en bättre målvakt (om manner satsar på Jussi).
Tips 4-2 i matcher.
Jag vet att kval är något annat men vi har vunnit 3 av 4 mot Malmö iår. Har hemmaplansfördel, har bättre spets enligt mig och en bättre målvakt (om manner satsar på Jussi).
Tips 4-2 i matcher.
+ 11
Sv: Inte över riktigt än
I denna bäckmörka stund vill jag komma med ett par uppmuntrande ord.
Jag hoppas att ni håller er kvar och att Malmö åker ur. Norrlandshockeyn(om än långt söderut) ska man värna om, och jag upplever bra mycket mer puls i matcherna mot er än mot trekvartsdanskarna.
I grund och botten är ni ett lag med högre högstanivå och mer spets än Malmö. Om ni klarar av deras fysik, och spelar enkelt i egen zon så kommer ni ta hem matchserien.
Plocka bort C:et från Rödin och låt Jacke(finare människa får man fan leta efter) bära det tunga ansvaret framledes.
Lycka till.
Jag hoppas att ni håller er kvar och att Malmö åker ur. Norrlandshockeyn(om än långt söderut) ska man värna om, och jag upplever bra mycket mer puls i matcherna mot er än mot trekvartsdanskarna.
I grund och botten är ni ett lag med högre högstanivå och mer spets än Malmö. Om ni klarar av deras fysik, och spelar enkelt i egen zon så kommer ni ta hem matchserien.
Plocka bort C:et från Rödin och låt Jacke(finare människa får man fan leta efter) bära det tunga ansvaret framledes.
Lycka till.
+ 21
Sv: Inte över riktigt än
Kom igen nu, upp med hakan! Ni har varit här förut och kan ordna det igen.
Skicka reservdanskarna åt helvete.
SHL är inte SHL utan Brynäs!
Skicka reservdanskarna åt helvete.
SHL är inte SHL utan Brynäs!
+ 14
Sv: Inte över riktigt än
Pasman: Om jag minns rätt finns det en liten bugg i systemet som gör att en degraderad SHL-klubb rent juridiskt fortfarande är en SHL-klubb några veckor efter degraderingen. Det innebär att den nedflyttade SHL-klubben har möjlighet att trigga SHL-klausuler i allsvenska kontrakt och därmed värva kontrakterade allsvenska spelare.
Brynäs borde självklart utnyttja detta. Det som man borde göra redann nu är att signa Ljunggren och Persson på kontrakt som gäller oavsett serietillhörighet. De ge lite mer i månaden för att skriva på den typen av kontrakt. De kommer vara okej i SHL och spetskompetens i HA. Dessutom skulle det lägga ribban för lönenivån i vid eventuellt HA-spel; för inte kan ju Rödin, Bertilsson mfl kräva mer än de som varit ligans absolut bästa spelare den här säsongen?
Jag är lite rädd för att Alcén kommer att vilja signa spelare som Rödin och Bertilsson på fina SHL-kontrakt vid degradering. De skulle säkert vara bra i HA, men det går att få typ 2 femmor med allsvenska toppspelare för deras sammanlagda löner och det säger sig självt att det vore bättre än att behålla de 2 på kompiskontrakt.
Brynäs borde självklart utnyttja detta. Det som man borde göra redann nu är att signa Ljunggren och Persson på kontrakt som gäller oavsett serietillhörighet. De ge lite mer i månaden för att skriva på den typen av kontrakt. De kommer vara okej i SHL och spetskompetens i HA. Dessutom skulle det lägga ribban för lönenivån i vid eventuellt HA-spel; för inte kan ju Rödin, Bertilsson mfl kräva mer än de som varit ligans absolut bästa spelare den här säsongen?
Jag är lite rädd för att Alcén kommer att vilja signa spelare som Rödin och Bertilsson på fina SHL-kontrakt vid degradering. De skulle säkert vara bra i HA, men det går att få typ 2 femmor med allsvenska toppspelare för deras sammanlagda löner och det säger sig självt att det vore bättre än att behålla de 2 på kompiskontrakt.
+ 9
Sv: Inte över riktigt än
Bulten: Sorry, kunde inte låta bli :) Vi drömmar alla om att Brynäs ska bli ett lag som ger en massa positiv energi till oss supportrar istället för där vi är nu. Låt oss hoppas att det kan ske inom en överskådlig framtid…
+ 2
« Föregående · 2489333 · Nästa »
