1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772003 inlägg · 7967 ämnen

« · 2120255 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Nu dömdes ett offside-mål bort för Finland efter att granskning efterfrågats. Exakt det vi ville se i matchen vi tappade tidigare på säsongen. Något som bör införas i SHL?

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Ja vad säger vi...?

Kvalificerat skitsnack säger jag. Andrén är bättre än många, Felix bla... Berglund är bra, har pondus, skott, ledaregenskaper och fysik.... Han kommer varva upp. Har gjort två bra matcher innan denna. Idag kom ju hela laget fel in i grejerna så svårt för Berglund att fixa biffen på egen hand... Sen har han en spelstil med sin storlek, som ser långsam ut... Han har inte explosivitet som sitt adelsmärke utan snarare driv och fysik...

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Sant det du skriver om Ersson. De trodde alltså att han skulle stå 80-90 % av matcherna?
#21 är... nej, orkar inte kommentera honom mer. Tror inte han mår så bra. Tyvärr.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Prolblemet med mv är att man ville ha en billig backup till den nya Markström. Ersson motsvarar ej förväntningarna och plötsligt ställs kraven att Andren ska vara den som räddar situationen. Han är värvad för att avlasta Ersson, inte som förste mv. Förmodligen kostar han hälften mot killen som drog norrut. You get what you pay for... Det har funnits sämre sen Jamie, dessutom värvade som förste.
Nr 21 är ett mysterium. Hur har han överlevt så länge i NHL? Måhända kan Peter hitta rätt knappar att trycka på innan han fryser fast i isen?

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Ja, all kommunikation riskerar ju att vinkla mot en, säkert mycket därför som många klubbar undviker att kommunicera. Men vi supportrar som ofta efterlyser just mer kommunikation borde väl kunna uppskatta den istället för att haka på mediernas häxjakter?

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Jag håller med om att det offensiva spelet har högre nivåer och att (bortsett från idag) defensiven lyckas hålla motståndarna på utsidan oftare nu. Men i dagens match var Leksand många klasser bättre även fast skottstatistiken var lite missvisande iom att de droppade allt på mål och gick på de otaliga returerna. Brynäs skjuter ju minst i SHL som jämförelse. Men jag tvivlar på att vi tagit 3 poäng även med ett matchstraff på Berg. Leksands tempo och deras förmåga att vinna närkamperna var vi inte i närheten av. Det var ett fall tillbaka till oktober och nu får vi se hur spelarna tar denna överkörning mentalt. Kommer inte en rekyl mot OIK är PA tilllbaka på ruta ett igen. Återigen kommer frågan hur de jobbar med den mentala träningen...

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Till er som varit med ett tag: Jag påstår att 1. Andrén är den sämsta målvakt vi haft sedan Jamie Ram.
2. Att Patrik Berglund är den långsammaste, lataste och dyraste spelaren - sett till prestation - som vi någonsin(!) haft i klubben.
Nå, vad säger ni andra om dessa påståenden?

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Problemet med denna öppenhet är att man blir slagpåse för en massa idioter med mediautrymne. Vad handlade t ex försnacket inför dagens match om. Hockey eller nyförvärv och underskott...

Sv: A proposito de nada
Ständig: Finland helt klart mänskliga. Med tanke på hur avklädd man blev mot USA så vill jag inte ens tänka på hur det kommer se ut om man får möta Kanada..

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
xxx BIF xxx: Oavsett om man är privatpartner eller inte så har Campese förbättrat kommunikationen. Han spelar med väldigt öppna kort kring föreningens ekonomi i coronatider, det är stor skillnad mot hur många andra klubbdirektörer hanterar den frågan.

Mycket bra har hänt under Campese. Det var bra gjort att få till ekonomin och höja publiksiffrorna när de sportsliga framgångarna uteblev. Och damlaget är ju att räkna med nu. Det som Campese har misslyckats med är att rekrytera tillräckligt bra sportslig kompetens runt A-laget, men rekryteringen av PA och hans ledarstab är förtroendeingivande och inger framtidshopp.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
{2064}: Helt rätt. Samma känsla har jag. Tycker dock att vissa saker är bättre nu än i höstas. Även om vi har problem i matchen så klappar vi inte ihop totalt med fyra insläppta på tre minuter t ex som vi gjorde stup i kvarten för nån månad sen. Det tolkar jag som att vi är på rätt väg. Dagens match mot knätofsarna är inte mer än en virvel i pissoaren. Låt dem glädjas. Vi vet vilka som är bäst!

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Blå grottan:
”Har sagt det, dags att tacka av Sundlöv efter denna säsong.”

Säger absolut inte emot dig.
Och ”nu finns inga ursäkter” var så fel det kunde bli på så många sätt, framförallt innan det började hända lite med sigalet mot Harper-Billins.

Men om man tycker det var en kommentar som påvisar inkompetens så förstår jag inte de som står upp för Campese. Han har ju verkligen sagt grodor som bevisar hans inkompetens långt värre än sundlöv. Men han hyllas som en bra ledare bara för han skapat ett ”kommunikativt” klimat - bara man betalar för det. (Har han ens löst ”problemet” med supporterkonflikten?)

Det mest skrämmande i detta är styrelsen som inte gör ett skit vilket påvisar ju också en hel del.
Att inte bytt CEO redan nu gör att jag tvivlar på att man tänker tanken inför 21/22 heller. Ingen är oersättlig ens i coronatider.

Sv: A proposito de nada
Ständig: Tur dom inte skickade hem soporna som du kallade dem

Välförtjänt 2-0 nu

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Jag tror att i begreppet ”fixa sig” ingår även scenariot ett lyckat negativt kval. Vårt problem är att när vi spelar riktigt dåligt så är det på nivån att OIK kan slå oss trots att de har en riktig dålig dag. När vi spelar bra så är vår nivå däremot så att vi slår OIK när de har en bra dag. Problemet är att laget är väldigt oförutsägbart och vi kan lika gärna få det ”bra” Brynäs som det ”usla” när det väl gäller.

Sv: A proposito de nada
Sputnik: Håller med dig delvis. Men nu gjorde vi mål så jag tycker att vi försöker vara positiva.

Sv: A proposito de nada
Ständig: Snarare avsätt Mobten och CO. Samma visa varje gång med den menlöse tuggummituggaren. Mysko Lagutagningar både inför turnering och matcher som och avsaknad av aktiv matchcoachning. Visst nu är inte Monten på plats men han har huvudansvaret och det har sett likadant ut i varje JVM med han i spetsen. Får han ta över Tre kronor nån dag så kommer jag inte bemöda mig att titta på debaclet..

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Auchinleck: Är 3 av 21 matcher tätt?

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry:
Det suger mer getpung att vara nära och åka dit på en torsk med uddamålet än de flesta "19-61 matcherna". Shit happens... om det inte blir för många och de kommer för tätt (för då har spelarna redan lämnat skeppet).
En match i taget, Brad.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Juniorkronorna har inte skjutit ett skott på åtta minuter. Skicka hem soporna!

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Leder svensk hockeys utveckling.

Sv: A proposito de nada
Vad gör Gunler...

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson: Tyvärr är jag så gammal att jag minns den känslan. Även om det inte hände ofta på den tiden som var trevligare hockeymässigt.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Ja, tänk att kunna vara missnöjd efter att man tappat en poäng mot ett bottenlag. Minns inte känslan ens.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry: att det kan vara sådan skillnad mellan två matcher när man jämför mot FBK och denna.
Vi har inga spelare som kan grisa riktigt bra. Sedan saknas en general som står upp som Tolfsen gjorde i FBK.
Om spelarna var trötta som PA sa i PK varför inte lufta Solem som är en av de fysiskt starkaste spelaren i BIF

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Forsberg 1978: Utspelade eller våldtagna, du må så tycka. Jag hade fel. Det var i första de hade tre pp. Jag erkänner. Det måste väl ändå ses som positivt att vi fick en poäng trots att vi blev utspelade och våldtagna. När man läser här så hade vi värdelösa utespelare och en värdelös målvakt som släppte returer åt alla håll. Jobbigt för Leksand som bara fick två poäng mot såna sopor....

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Ja viktiga matcher stundar. Tyvärr tror jag denna match tog mycket på moralkontot... Att bli så fullständigt avklädda. Vann vi en närkamp på hela matchen? Det måste ju ta på psyket och moralen när man är så långt efter ett lag som Leksand...

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Forsberg 1978: Man kan ju i åtanke hur lite laget kunnat träna på sistone också, jag tror det spelar in. Sen vore det kanske klädsamt om vi kollektivt slutade använda ordet "våldtagna" som en hockeyterm..

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson: 6 poäng på 3 matcher efter uppehållet är ändå bra. Nu väntar Oskarshamn och Linköping, det blir riktiga nyckelmatcher i jakten.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson: Tabellen skrivs när alla spelat 52 matcher. Jag tror att det kommer att fixa sig. Det kommer inte att bli lätt men det kommer att lyckas. Att de som byggt laget har gjort ett dåligt jobb kan vi enas om. Jag tror trots detta att det kommer att lyckas. Det finns kunnande i laget.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Fel igen Leksand hade 3st pp i första och endast ett pp i början av andra (Rödin hög klubba) så lägg ner förskönandet av brynäs insats nu, vi blev fullkomligt utspelade/våldtagna så är det bara och det är svensk hockeys största rån att vi fick en poäng! PUNKT SLUT!

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: För en månad sen hade vi torskat med 4-7? För en dryg månad sen vann vi två matcher där vi var lika utspelade. Finns inget som tyder på att vi är bättre idag. Om två tuffa matcher i tät följd gör oss till ett enkelt villebråd, hur ska det då se ut efter 25 matcher i tät följd?

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry: Nä,Leksand var nog bättre. Men det var inte så stor skillnad som många verkar tycka. Leksand gjorde ett mål mer än Brynäs och vann därför rättvist. Så vitt jag vet är det gjorda mål som avgör vilket lag som vinner en match. Eller vet du något annat? Finns det andra sätt att avgöra vilka som är bäst... Måhända stilpoäng som i konstsim?

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Hahaha! Bagdad Bob!

Så enligt dig så var Leksand inte överlägsna? Första perioden var bara underlig, andra perioden var domarnas fel och i tredje är vi bättre...?

Vet inte vad jag ska säga... men den analysen känns allt annat än objektiv...

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Forsberg 1978: Rätt så. Men deras tre pp i andra är det som gör att de dominerar i denna period. Leksand har ett bra pp och att möta det tre gånger i andra med långt till båset är jobbigt för alla lag. Om vi haft tre pp i andra tror jag matchen sett lite annorlunda ut.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Det var i 1:a perioden domarna blundar för Bergs överfall, i andra perioden blir vi enbart våldtagna.... Tycker du förskönar Brynäs insats en hel del i ditt inlägg... 19-61 (4-19, 5-25, 7-14) i skott på mål säger det mesta!!!

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson: det funkar inte att köra zonförsvar!

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Kotten81: Jävla stolle du är!!!!!!! Hur fan kan man uttrycka sig som du gör!!! Skämmmes tame fan!! Jävla knätofs o gatstensälskare!!😈😈😈😈😈😈

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson: Det har inte sett likadant ut tidigare. För en månad sedan hade vi torskat med 4-7. I dag tar vi en poäng.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Vi hade verkligen Leksand på gaffeln idag men det gäller ju att knyta ihop säcken också. 😄
Haha, säsongens skönaste stöld. Inte säsongens första stöld, men lätt den skönaste.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
{2064}: Svårt att köpa Anderssons förklaring att man tränat för lite och spelat två tuffa matcher på kort tid. Varför har det sett likadant ut tidigare?

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
mk: Håller med dig. Det kommer viktigare matcher. Sedan dagens match. Första perioden var underlig med många mål. De som säger att Leksand var överlägsna ljuger.

Andra perioden är det ju domarna som avgör. Leksand får tre pp och domarna missar (blundar för) det klaraste matchstraffet på fem säsonger. Nån mer än jag som saknar åtal för tjänstefel? Att Leksand som överbelastar sitt starka pp dominerar denna period är inte konstigt. Jag tycker det är bra att vi inte tappar matchen totalt i denna period.

I tredje är vi lite bättre i spelet men jag tror att rädslan för att torska håller oss tillbaka. Trots allt är jag nöjd med poängskörden de senaste tre matcherna.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
{2064}: Sansat skrivit.
Det måste bli bra bara..

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Saxat ur AB:

– Spelmässigt är jag inte speciellt nöjd. Vi ligger ett moment efter hela tiden. Fördelen är att vi leder matchen några gånger, säger Brynäs tränare Peter Andersson, som inte trodde att hans lag orkade:

– Vi har lagt jäkligt mycket krut i två matcher, före det hade vi 20–25 dagar där vi inte har tränat och det kommer ikapp oss, säger han.

Med detta sagt av PA så är jag är jag ändå nöjd med 1 poäng. Med dagens trupp så kan man tyvärr inte begära mer.

Jag har inte Cmore, så när man väl får se Brynäs så det det ut så här..
Sen såg jag inte första utan bara 2 och 3.
Tredje var ju ändå ett fall framåt mot andra..

Man får nog räkna med att vissa matcher kommer att "vaskas".
Det är mot botten vi måste ta poäng.
PA bryr sig nog INTE om att vi har " derby" mot leksand.
Ser säkert längre än så.
Får hoppas och tro att man kommer att kunna träna så bra det går framöver så att man kommer komma igen.
Sen får vi hoppas att J-VM tar slut idag så att vi kan få hem Gunler och Kvist.


Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Chanzone: Tydligen bestämt sedan länge att dom kör varannan match sa Andersson på presskonferensen. Efter bara tre träningar på 21 dagar vill dom inte överbelasta en målvakt. Dom vill också ha igång båda pga kommande schema.
Men jag förstår inte att Andrén hållit sig kvar på SHL nivå så många säsonger med tanke på hur han släpper returer.
Det är så märkligt att några NHL-rejects kan dominera så fullständigt på SHL nivå. Sån enorm klasskillnad, lite tragiskt att se att nivån i SHL sjunkit till den nivån.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
varulf: Nästa vecka om man ska lita på Sundlöv.
Han sa 1 vecka för några dagar sen.

Men han har väl aldrig haft fel den gode Sundlöv....

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
munkas: Har också funderat över honom. Kanske i kö för axeltransplantation.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
varulf: Och vad är status på Persson egentligen? Han försvann med nån mystisk åkomma och missade 4 veckor, sen fick han Covid och har efter det missat 4 veckor till. Out for season?

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
{9179}: Bara den saken att starta med Andrén tyckte jag kändes helskumt. Ersson gjorde ju en grym match senast.

Det där med TO har jag oxå lagt märke till i flera matcher. Tror han inte på det? Eller är han helt oengagerad? Väldigt konstigt.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
{9179}: Förstår din tanke. Råkade i ett svagt ögonblick tala om för frun hur mycket jag slantat in till Bertilsson och Berglund. Jävlar vad arg hon blev. Hon hade rätt, jag gör inte om det.

« · 2120255 · »