A proposito de nada
« Föregående · 3039368 · Nästa » Till forumet
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Har hört att Gälla inte alls går ihop med Svedman time will tell
+ 1
Sv: A proposito de nada
havre: det är inte bara jag som kommit med dessa rykten här på hs. Trevlig kväll! Puss pårej
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Gälla är nog bara orolig för att han själv blir tvungen att sätta på sig matchkläderna i höst när det saknas kroppar till höger och vänster
Han har ju dessutom poängterat vid flera tillfällen att han vill att laget ska vara komplett i god tid, vilket praktikanten inte har lyckats ge honom.
Ove blir säkert ny huvudtränare men sen är det oklart vilken av regionens slöjdlärare som blir ass.
Han har ju dessutom poängterat vid flera tillfällen att han vill att laget ska vara komplett i god tid, vilket praktikanten inte har lyckats ge honom.
Ove blir säkert ny huvudtränare men sen är det oklart vilken av regionens slöjdlärare som blir ass.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Pettisbif:
Mer villfarelser och skvaller. Lägg bara av. Kan ni inte moderera bort den här ständiga skiten?
Mer villfarelser och skvaller. Lägg bara av. Kan ni inte moderera bort den här ständiga skiten?
+ 6
Sv: A proposito de nada
Huss888: Gick bra för Luleå att veta att Bulan skulle lämna till denna säsong. Fin semifinal plats.
Sv: A proposito de nada
Farsang: Gällstedt spelar golf. Har spelat med honom 1 gång. Tyvärr rätt oskön. Lite Gävle mentalitet över honom. Ni som fattar, fattar.
Sv: A proposito de nada
Rodrigo: Ta "hem" Bulan från Tyskland nästa sässe. Kan inte bli bättte. Vet att Rödin sagt att han aldrig haft en bättre coach än just Bulan.
+ 2
Sv: A proposito de nada
#33: Inte så populär på sätraåsen har jag hört. Pga hans personlighet inte sina hockeykunskaper.
Sv: A proposito de nada
#33: Shls sämsta matchoach är inget jag kommer sakna. Lägg därtill att han inte lyckats få någon upplaga under hans sejour att ha ett bra specialteams.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: Vi har bevisligen pengar, vi har haft hemvändare som kommit och spetsat laget, laget har ramlat ur men tog sig tillbaka, vi spelar SM final.
Sen då?
JA saknar förmågan att bygga ett lag i tid som Gälla haft som önskemål.
Gälla som helgonförklarats av alla, nu vill han sluta tidigare än sitt kontrakt.
Vems är felet?
Ps. LC kommer ivf spela SHL, hoppas JAs besparing rymmer en ny rränare + Back.
Sen då?
JA saknar förmågan att bygga ett lag i tid som Gälla haft som önskemål.
Gälla som helgonförklarats av alla, nu vill han sluta tidigare än sitt kontrakt.
Vems är felet?
Ps. LC kommer ivf spela SHL, hoppas JAs besparing rymmer en ny rränare + Back.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Peja: Funkat bra tidigare att fylla på med spelare från Kiruna, Wifsta/Timrå, Stockholm mm. Så bra att det är nog orsaken till att vi spelar i SHL om man tänker efter.
Man kan bara inte ge upp jakten på Stockholms-, Göteborgs-, Norrlands-talanger o s v.
Locka talanger från alla regioner, ge inte nåt gratis till storstadlagen - starta samarbeten med mindre klubbar i Stockholm, knyck talanger från Stockholmsområdet m h a kreativa lösningar. Var lite street smart och kreativ i utökningen i talanglockandet. Släng in okonventionella triggers för att locka tonåringar (typ mopedbilskörkortsutbildning gratis på hockeygymmet, plugga engelska eller nåt tillsammans med tjejdominerad klass/vårdlinjen typ, eller nåt. Få det att väga över till Gävle om det står och väger i skolvalet :-). )
Man kan bara inte ge upp jakten på Stockholms-, Göteborgs-, Norrlands-talanger o s v.
Locka talanger från alla regioner, ge inte nåt gratis till storstadlagen - starta samarbeten med mindre klubbar i Stockholm, knyck talanger från Stockholmsområdet m h a kreativa lösningar. Var lite street smart och kreativ i utökningen i talanglockandet. Släng in okonventionella triggers för att locka tonåringar (typ mopedbilskörkortsutbildning gratis på hockeygymmet, plugga engelska eller nåt tillsammans med tjejdominerad klass/vårdlinjen typ, eller nåt. Få det att väga över till Gävle om det står och väger i skolvalet :-). )
+ 3
Sv: A proposito de nada
Ingen katastrof om Gälla vill lämna. Kan behövas ny styrning.
Enda oron är om laget lyssnar på tränaren som är på väg bort?.
Enda oron är om laget lyssnar på tränaren som är på väg bort?.
+ 1
Sv: A proposito de nada
TheSickSwede:
Han har meddelat att han vill bryta efter den kommande säsongen. Han har dessvärre ingen out utan Brynäs äger den frågan.
Spelar ju som helst ingen roll om brynäs äger den frågan elker inte, vill han lämna så gör han det, vem vill ha en HC som inte vill vara i klubben?
Han har meddelat att han vill bryta efter den kommande säsongen. Han har dessvärre ingen out utan Brynäs äger den frågan.
Spelar ju som helst ingen roll om brynäs äger den frågan elker inte, vill han lämna så gör han det, vem vill ha en HC som inte vill vara i klubben?
+ 4
Sv: A proposito de nada
gwl: Jo, säkert har Alcén haft kontakt med många spelare. Jag är egentligen bara intresserad av vilka som kan kommer att lyckas knyta till sig i slutändan. Spännande att se vilka de blir, men själva grejen att truppen ser ut att sättas otroligt sent igen är inte bra.
+ 3
Sv: A proposito de nada
gwl: Nej. De äldre supportrarna är inte de som ger upp först. Det är dom som bevisligen (bara att kolla leg) hängt i och hänger i längst.
Beware of the old soldier. There is a reason he is old.
:-)
Beware of the old soldier. There is a reason he is old.
:-)
+ 1
Sv: A proposito de nada
mk: Herrlaget har en stark stomme med Gästrikar men det behövs naturligtvis yngre förmågor som kommer fram också om man ska ha en stark lokal stomme även i framtiden. Damlaget är en annan historia, där lyser Gästrikarna med sin frånvaro. Det är något som inte fungerar om representationslaget saknar lokala spelare, och sett till intagen till hockeygym kan man inte förvänta sig bättring framöver heller.
Fast du kanske tycker det är skitsamma om man har egna spelare? I så fall, agree to disagree
Fast du kanske tycker det är skitsamma om man har egna spelare? I så fall, agree to disagree
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Nä det funkar inte, enligt vissa.
Det ska ju byggas med lokala spelare, underifrån organiskt. Vem ska annars de unga se upp till. Om det inte är lokala spelare.
Så söka bästa möjliga?
Inte i Gävle, där är vi lokalpatrioter..
Nä det funkar inte, enligt vissa.
Det ska ju byggas med lokala spelare, underifrån organiskt. Vem ska annars de unga se upp till. Om det inte är lokala spelare.
Så söka bästa möjliga?
Inte i Gävle, där är vi lokalpatrioter..
+ 1
Sv: A proposito de nada
gwl: Del Gaizo är också ett namn, spelat med Bellows och Chrona, samt bra vän med Bobby.
Så spelare finns det där ute
Så spelare finns det där ute
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: Fast Alcen har haft kontakt med fler backar än Välimäki, då Välimäki skrev på oss för en väldigt rimligt summa, så var nog budkriget inte alls så ansträngande.
Att han sen fick ett one way kontrakt med NHL, vilket var det ända som skulle stoppa flytten till sverige är trist såklart.
Men finns fler som Alcen har koll på t.ex Jack ahcan, wolanin som back, TJ tynan, lysell, nylander , joey anderson på forwardsidan.
Dessa kan man dock inte göra mycket med först 1a juli.
Man får bara vänta och se.
Att ge upp i förtid, är väldigt vanligt bland de äldre Brynässupportrarna tyvärr.
Att han sen fick ett one way kontrakt med NHL, vilket var det ända som skulle stoppa flytten till sverige är trist såklart.
Men finns fler som Alcen har koll på t.ex Jack ahcan, wolanin som back, TJ tynan, lysell, nylander , joey anderson på forwardsidan.
Dessa kan man dock inte göra mycket med först 1a juli.
Man får bara vänta och se.
Att ge upp i förtid, är väldigt vanligt bland de äldre Brynässupportrarna tyvärr.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Silfver: väldigt tydligt att Gällstedt inte är nöjd med vilka spel han får tillgång till och när han får tillgång till dem.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Peja: Ja, lite underförstått i mitt inlägg också. Man kan man ana att Gälla inte är helt nöjd med JAs agerande/leverans.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: Känner att man skulle behöva sätta en väldigt hög prio på en strategi för att få fram fler topptalanger typ givna JVM-spelare. . D v s göra det än mer attraktivt att söka hockeygym tillsammans med proffsig utbildning upp till J20. Säger inte att det är dåligt nu på nåt vis - men väldigt viktigt att försöka jobba mot att bli ledande här.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Silfver: pettis skrev ju att det var skönt att han ska lämna så
Men Gällstedt spelar väl inte golf, så kanske därför.
Men Gällstedt spelar väl inte golf, så kanske därför.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Silfver: En intressant spaning är att Gällstedt gång på gång har påpekat i intervjuer att han vill ha klart laget tidigare den här gången och att alla ska vara med när laget går på is för att få ihop gruppen och så vidare. Likväl står man där nu med 4(!) spelare som ska in i ett sent skede, kanske kommer Gällstedt åter igen ha den där ofullständiga truppen som han gång på gång påpekat att han inte vill ha när gruppen ska sättas.
+ 14
Sv: A proposito de nada
#33: Vem gillar inte Gällstedt? Han säger vettiga saker och är lagom nyanserad när något inte fungerar.
Sen är frågan om han inte är lite väl konservativ? Den övriga trion kring honom imponerar inte det minsta givet egna meriter, special teams och målvaktspelet. Är detta resultatet av att JA krävde en ändring men Gällstedt ville hålla sig till sina gubbar? Eller bara att SSK mycket väl kan ta klivet upp någon av kommande år?
Eller så känner han att den här truppen kommit till vägs ände och växlingen får andra hantera.
Sen är frågan om han inte är lite väl konservativ? Den övriga trion kring honom imponerar inte det minsta givet egna meriter, special teams och målvaktspelet. Är detta resultatet av att JA krävde en ändring men Gällstedt ville hålla sig till sina gubbar? Eller bara att SSK mycket väl kan ta klivet upp någon av kommande år?
Eller så känner han att den här truppen kommit till vägs ände och växlingen får andra hantera.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Det är bara att hoppas att man försöker hitta bästa möjliga tränare om Gällstedt lämnar, och inte bästa möjliga före detta Brynäs-spelare.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912: En comeback i Hockeyallsvenskan ligger nog nära till hands om Alcén fortsätter att trampa vatten i generationsväxlingen och den nya tränaren får svårigheter. Om Brynäs fortsätter att behålla varenda veteran tills de knappt kan stå upp kommer tränaruppdraget att bli väldigt svårhanterat. Skillnaden nu mot för några år sedan är främst ekonomin, förhoppningsvis hittar Alcén spelare som faktiskt vill till Brynäs snart, han verkar sikta väldigt högt och ärligt talat ta sig vatten över huvudet just nu.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Farsang: Håller helt med här. Vi är inte Skellefteå där vi kan slänga in en tränare så ser det lika ut. Börjar bli orolig för kommande åren..
+ 2
Sv: A proposito de nada
Farsang: Janne Larsson som ass.? Kanske lite ont blod, jag har ingen aning
+ 3
Sv: A proposito de nada
#33: samma tanke hos mig, tror mer på att spetsen på målvaktscoach, och dem andra två ass tränarna är det som behöver förbättras
+ 4
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Målfarlig som få. Sannolikt den bästa svenska offensiva spelaren i den annars svaga 03 kullen.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Hur denna säsongen kommer utspela sig, Brynäs kommer få en liten tuff tid, då kommer Media pressa Gällstedt angående hans önskning om att få lämna sin post, i hopp om att få en Robba Ohlsson reaktion och kunna få fina klick på nyheterna
Sv: A proposito de nada
TheSickSwede: Står även att Alcén var intresserad av T.J. Tynan, men fått nej. Men det kanske någon redan skrivit här sen innan.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912: hahahah en sån spelare man hatar att ha i sitt lag men älskar när motståndarna har det
+ 1
Sv: A proposito de nada
#33: Han har meddelat att han vill bryta efter den kommande säsongen. Han har dessvärre ingen out utan Brynäs äger den frågan.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Expressen skriver i rubrik att Gällstedt är på väg bort. Är detta bara klickbait eller finns det någon sanning i det? Någon som vet?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Jag skulle säga att den senaste säsongen var han bra både i PP och offensivt vid lika styrka. I början av säsongen spelade han inte ens PP och bara 13 av hans 36 poäng var i den spelformen. Den stora frågan är nog om den sanna Rindell är den som gjorde succé förra säsongen, eller den som var katastrofal i Leksand säsongen innan eller den som var halvhygglig i Timrå säsongen innan det.
Sv: A proposito de nada
Läste på en hockey sida att Fabian Lyssell ryktas lite smått till Brynäs.
Varit och spelat lite i Boston men mestadels i Ahl.
Sevärd spelare. Påminner om Timashov faktiskt i spelstilen.
Varit och spelat lite i Boston men mestadels i Ahl.
Sevärd spelare. Påminner om Timashov faktiskt i spelstilen.
Sv: A proposito de nada
Makita: Nog om detta med Jussi. Där kommer vi inte längre.
Förövrigt så lyssnade jag på Sillynews om Jussi.
Dom hade väl att det både var Brynäs fel och inte.
Lyssna själva för att bilda uppfattning.
Detta med att Brynäs inte vinner budgivning om "inhemska" spelare.
Har dom varit med i så många?
Jag önskar att JA skulle satsa på någons toppspelare. Likt Elvenes.
Sno någon från en toppkonkonkurent.
Där måste han bli mer aktiv.
Kanske sker när stommen ska fasas ut.
Förövrigt så lyssnade jag på Sillynews om Jussi.
Dom hade väl att det både var Brynäs fel och inte.
Lyssna själva för att bilda uppfattning.
Detta med att Brynäs inte vinner budgivning om "inhemska" spelare.
Har dom varit med i så många?
Jag önskar att JA skulle satsa på någons toppspelare. Likt Elvenes.
Sno någon från en toppkonkonkurent.
Där måste han bli mer aktiv.
Kanske sker när stommen ska fasas ut.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Scerban: Rindell är ju fantastisk i powerplay. Det är övriga delar som brister. Bra rollspelare men någon som verkligen driver och leder laget är han inte.
Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox:
Fel av mig. Sorry.
Det var ju Alcen som tjatade hål i huvudet på Bulan. Bra omdöme redan då...
Fel av mig. Sorry.
Det var ju Alcen som tjatade hål i huvudet på Bulan. Bra omdöme redan då...
« Föregående · 3039368 · Nästa »


Skillnaden mellan att Herr har din struktur och Dam är
50 år?
När fick Dam hockeygym? 10 år sen? 15?
Från det man startar till att spelare blir såpass bra att man kan och är duktig nog att komma in tar det en tid.
Men visst.
Skit I Dam. Skit I Utematch "för det är för dyrt"
Satsa allt på herrar och så får du gå till sponsorerna med den inställningen.
Kom tillbaka sen och redovisa vad dom sa.