Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

Action delux

« · 2196354 · » Till forumet


Sv: Action delux
Axle San: Tänkte precis detsamma. Om vi kunde få se vårat Brynäs spela så till hösten. 😊
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Fantastiskt att när Emil Larsson stående på knä blir krosscheckad i huvudet/halsen så tycker Wikegård inte att det är nåt.
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Att Örebro är bättre än Brynäs konstaterade Palushaj redan på sin tid.
Kommentera

Sv: Action delux
Lakers mot Närke kött var vad jag såg en riktigt bra match!! De är ljusår bättre än anrika Brynäs IF.
Kommentera

Sv: Action delux
Svensson_62: Kanske dags för Tommy Sjödin att få det där sportchefsjobbet han blivit lovad.
Kommentera

Sv: Action delux
Auchinleck: Tänker bara att vi behöver någon precis NU som värvar en sportchef (som sedan i sin tur värvar en tränare). Hur ska vi annars bygga laget?

Vem skriver på som sportchef hos oss om precis allt är flytande vad gäller VD och styrelsen? Finns bara MC just nu som har mandat. Munkas och Huge kanske kan snacka ihop sig 🙂 men det blir försent efter årsmötet. Vi kan inte vänta på det. MC måste fixa detta omgående. Sedan fokusera på budget, bankkontakter för likvida behov, bokslut, logistik, sponsorer o s v . Ej på sportdelen. Det tror jag han kan gå i land med.
Kommentera

Sv: Action delux
Svensson_62:
Ja.
Men tyvärr, har väldigt svårt att se en fortsättning.
Kommentera

Sv: Action delux
Auchinleck: Nej. Han får sköta de övriga ”VD-sysslorna” också med arenan o s v. Men hålla sig borta från sportdelen - det får sportcheferna sköta. Men det är väl så det borde vara upplagt också?
Kommentera

Sv: Action delux
Svensson_62:
En klubbdirektör som jobbar som säljare med VD-lön. Låter det hållbart? 🤣
Kommentera

Sv: Action delux
HV har tydligen redan anlitat Tommy Samuelsson som HC för återtåget. Vore bra om vi kunde få till något snabbt nu på sportchef och coach-fronten.

Vem ska rekrytera i nuläget - vi kan ju inte vänta på årsmötet att utse styrelse som sedan utser VD o s v. Om MC fixar JB och EG som sportchefer så kan jag leva med MC som VD om han håller fan på sig och låter dessa två sköta det sportsliga. Han är nog bra på att fixa sponsorintäkter mm åt oss.
Kommentera

Sv: Action delux
Huge: ” I grund och botten handlar min filosofi mest om att försöka vara neutral och inte ta så hård ställning vare sig för eller emot föreningens agerande,”

Hahaha, nu fick jag mig iaf ett gott skratt ikväll. När tog du ställning MOT föreningens agerande.?

Vilken självinsikt! 😂😂😂🙈🙈🙈
Kommentera

Sv: Action delux
mk: Haha...

Tack detsamma mk, du är en skön prick som oftast har bra åsikter och är kunnig.
Jag tycker detsamma om många andra härinne, är väl bara lite dålig på att skriva de gånger jag håller med när nåt som skrivs känns vettigt och klokt och det kanske är det som gör att jag uppfattas som motvalls i allting som debatteras.
I grund och botten handlar min filosofi mest om att försöka vara neutral och inte ta så hård ställning vare sig för eller emot föreningens agerande, nåt som jag tycker att alltför många gör trots att det gäller saker som vi härinne förmodligen inte har så mkt insyn eller kunskap om.

Nåt som dessutom kan bidra till att jag uppfattas som motvalls är att jag har jävligt svårt för att scrolla, det ska jag erkänna. Jag läser i princip allting, därför att jag är genuint hockeyintresserad men samtidigt gärna vill gå i svaromål när jag uppfattar nånting som dumt eller felaktigt.

I övrigt har väl även JAG ibland/ofta tyckt att andra är antingen korkade eller bara dumma, så det kanske jämnar ut sig det där... ;-))
Kommentera

Sv: Action delux
Bif_rulez: Kan ju vara svårt att svara konkret och bra på vissa frågor när man är mitt inne i en process med att värva nytt, förlänga kontrakt, ev avsluta kontrakt, leta ny tränare och sportchef osv.
Och även om det skulle vara klart med ex nya spelare så kan det handla om spelare som fortfarande spelar och därför inte kan/vill gå ut med sin nya adress.
Lite samma med frågan om ansvar och vad man ska göra bättre nästa säsong.
Ansvarsfrågan är nog en komplicerad fråga som tar tid att reda ut och knappast går att få ett klart och entydigt svar på så här nära inpå säsongslutet, när både styrelse, klubbdirektör, sportchef, spelare och tränare rimligtvis har ett gemensamt ansvar och där det kan vara svårt att avgöra ifall EN av dessa ev har haft ett större ansvar än nån annan.
Hoppas du inte känner dig demoniserad nu, det här är iaf ett försök att komma med ett någorlunda sakligt svar från ett fan som absolut inte anser sig vara bättre än nån annan vad gäller supportande.
Kommentera

Sv: Action delux
Huge: Haha.
Du är för skön Huge. Här håller jag faktiskt med dig.
Visst har man ibland/ofta tyckt att du antingen är korkad eller bara dum i skallen😉😉😉

Du har vart här sedan jag kom -05. Redan då var du motvalls..
JÄVLAR vilka debatter det va då!!!
Även du och jag har vart i clinch ett par ggr.

Men med det sagt så. Ett gott råd till alla som retar sig på skribenter.
Jag har börjat med det själv.
SCROLLA. SCROLLA .

Det är lugnare för nerverna.

Med det sagt. Keep up Huge.

Vad vore forumet utan Dig...

Och andra som man scrollar själv....
Kommentera

Sv: Action delux
dacke72: Skulle jag kräva att admin stänger av alla som skriver med dålig ton mot spelare och ledning samt skriver sånt som kan liknas vid hat mot supportrar som inte gnäller, klagar och grinar över allting, så skulle nog ca 1/3 av alla skribenter härinne vara avstängda.
Sen kanske du bara haft otur när du var 50:e gång kliver in och oturligt nog fått läsa ett inlägg som andats dålig ton från början och som jag sen bara har svarat på.
De övriga 49 inlägg som du missat har vanligtvis innehållit både god ton och försök till sakliga och sansade diskussioner, iaf från min sida.
Så att 1 inlägg av 50 kanske innehåller sånt som ena sidan uppfattar som dålig ton och den andra sidan som mer av svar på tal sas, är kanske nåt man får ta på ett sånt här forum....
Kommentera

Sv: Action delux
Berra KSD: undrar varför dem ska pluslåsa en artikel där de inte gjort annat än att skriva ner något Nisse lagt ut på sin Instagram. är ju bara gå in och lyssna själv om man vill.
Kommentera

Sv: Action delux
mattias - 74: vem fan är du att komma här och ösa skit på brynäs are i vårt forum? Ska man stänga av någon som råkar vara positiv! Herregud. Fan va lågt...
Kommentera

Sv: Action delux
Berra KSD: Varför fick han inte spela om han var för bra för att sitta på bänken tro?
Kommentera


Sv: Action delux
Huge: Kan inte admin stänga av den här skribenten? Jag läser bara vart 50:e inlägg, men varje gång jag råkar läsa är det dålig ton och ett något som kan liknas vid hat vs alla andra Brynässupportrar. Den här skribenten verkar inte ha någon förståelse för vad detta forum är. Nej, jag skulle snarare säga att han är en antisupporter. Varje gång jag läser inlägg från vederbörande får jag för mig att han håller på ett annat lag och enbart är här inne för att förstöra, störa och sprida dålig stämning.
Kommentera

Sv: Action delux
mattias - 74: Ny här på forumet. Men ser direkt problem relaterat till Leksand. Man blir demoniserad av ledningen och typ Hugefigurer som tror att dom är bättre än oss vanliga fans som verkar ha mer i huvudet än alla skämt på Sätraåsen. Jag försöker få svar från MC på olika medier. Alla håller tyst. Jag frågade vad är ditt ansvar. Vad ska ni göra bättre till nästa säsong. Vem är Sportchef. Inget svar. Dom öppnar käften på vissa forum och är så lyckliga att vi är SHL lag fortfarande. Men svarar inte på frågor. Det är väl för tufft för dom att svara på frågor så nu behöver Brynäs ledning hyra in lite folk för support answering questions management.
Kommentera

Sv: Action delux
Ove Myling: Brynäs är bäst och har alltid varit bäst och vi behöver ingen tabell för att bevisa det.
Kommentera

Sv: Action delux
mattias - 74: Ja, du ljuger ju uppenbarligen när du säger att du jobbar på en skola med mellanstadieelever.
Utifrån din argumentering och skrattretande krav på avstängning av en skribent som försvarar sitt eget lag mot i eget tycke okunnig och felaktig kritik, så går det ju inte att dra nån annan slutsats än att du inte alls JOBBAR på den där skolan utan bara är en gnällig och omogen mellanstadieelev som blir sur för att nån annan inte tycker som du själv.
Sen hoppas jag verkligen inte att du blir avstängd härinne bara för att jag eller nån annan är trött på vad DU skriver.
Som Auchinleck så klokt redan har sagt: om du är trött på vad nån skriver: scrolla förbi eller håll käften. Ingen är ändå speciellt intresserad av att höra hur trött du är, möjligtvis dina klasskompisar där på mellanstadiet...
Kommentera

Sv: Action delux
Lemp: ja, precis så. Det är verkligen synd att tabellen ljuger så ofta - är väl femte raka säsongen nu!?
Kommentera

Sv: Action delux
bradberry: Icke att förglömma att Brynäs gör allt rätt oxå, vad finns egentligen att diskutera för honom? 🤷‍♂️
Kommentera

Sv: Action delux
mattias - 74: Ska väll tillägas att han säger att han vill och försöker spela kvar utomlands men om man inte hittar något så kan SHL bli aktuellt
Kommentera

Sv: Action delux
Auchinleck:

Huge kallade mig just för mellanstadieelev

Säger det mesta. 😂😃
Kommentera

Sv: Action delux
bradberry:

Exakt
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San:

Handlar om att Reideborn är aktuell för bla för Leksand och Brynäs

Bra målvakt
Kommentera

Sv: Action delux
Kan tänka mig att många missade Nisse Ekmans korta livesändning på Instagram idag, tänkte återberätta lite kort för det var väldigt fint.

Nisse stod med glädjetårar pga Ingmans engagemang i laget trots att han vart bänkad genom hela kvalet. Nisse och BomBom var självklart medvetna att Ingman klar för djurgården sedan en tid tillbaka. Djurgårdens sportchef Jocke Eriksson hade varit i kontakt med Ingman under kvalet och frågat hur allt var med honom. Ingman hade svarat ”Det finns ingen chans att vi förlorar det här kvalet, jag är 100% säker att vi löser det”. Ingman trodde så hårt på Nisse och BomBom! Detta har då Nisse fått återberättat till sig från Jocke Eriksson. Därav stod Nisse med glädjetårar forsandes gör kinderna idag, otroligt fint!
Ingman är en spelare som grämer mig att vi tappar när vi dessutom inte givit honom chansen tillräckligt. Inte bara att han besitter en otrolig potential på isen, utan även en grym personlighet som jag tror bidrar mer än de allra flesta i omklädningsrummet!
Kommentera

Sv: Action delux
bradberry: Som magister ligger stimulansen i att försöka utbilda bl.a mellanstadieelever med dålig läsförståelse, typ mattias74.
Sen vill jag justera det där med 9 av 10.
2 av 10 som saknar läsförståelse är nog närmare sanningen, även om det i sig är illa nog...
Kommentera

Sv: Action delux
mattias - 74:
Va fan, håller du dig inte till din gameplan? 😎
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: Finns här, tror det är samma artikel.

hockeynews.se/articles/19904/
Kommentera

Sv: Action delux
Axle San: När är det dags för Brynäs herrsida o vakna och agera? Damlaget är i full gång med nästa trupp mot guldet. Herrsidan sitter lugnt även fast vi saknar tränare o sportchef för mig är det rena parodin. Spelarna vars kontrakt går ut har inte ens fått besked om dom ska få stanna eller ej. Ett vunnet kval ska vi njuta av på herrsidan o lägga med allt vad verksamheten innebär på is? och ett vunnet silver på damsidan ska vi bara glömma och sätta igång direkt för guldet nästa säsong ? Hur går det ihop hur kan damverksamheten skötas bättre än herrverksamheten ? skrämmande. Nu kanske folk förstår varför man ska ha en sportchef klar redan i december året innan säsongsstart.
Kommentera

Sv: Action delux
mattias - 74: låst artikel
Kommentera

Sv: Action delux
mattias - 74: Det jag inte förstår är vad han själv får ut av att delta i ett forum där ca: 9 av 10 tycks ”sakna läsförståelse”...

Vari ligger stimulansen i detta tänker jag...?
Kommentera


Sv: Action delux
Axle San:

Japp att jag är glad att ni spelar i SHL kommande säsong ❤️
Kommentera

Sv: Action delux
mattias - 74: Har du nåt vettigt att skriva, nåt om Brynäs tro?
Kommentera

Sv: Action delux
Auchinleck:

Det har jag gjort men ibland känner man bara för att svara

Spelar ju ingen roll om man svarar eller inte han skriver ju ändå när det passar honom
Kommentera

Sv: Action delux
Auchinleck: Det är min taktik, scrollar förbi allt han skriver, funkar för mig 😊. Jag slipper bli irriterad 👍
Kommentera

Sv: Action delux
mattias - 74:
Man kan scrolla förbi och ge fan att svara också. Det har historiskt sett visat sig funka. 😎
Kommentera

Sv: Action delux
mattias - 74: Bra att du kommer och styr upp så att försvarandet av Brynäs upphör.
Kommentera

Sv: Action delux
Huge:

Seriöst hur orkar du försvara Brynäs hela tiden. Vi har sådana som dig i diverse Leksands forum också

Kan du inte bara inse att Brynäs gjort en dålig säsong och sluta med alla dina konspirationsteorier

Jag har blivit avstängd på diverse Leksands forum för att jag kritiserat Leksand oavsett om det gällt matcher lagbygge eller enskilda spelare

Frågan är varför inte du blivit avstängd på livstid för längesedan

Jag jobbar på skola och där kan t.o.m mellanstadieelever gnälla över sina lag om de gjort dåliga matcher eller förlorat som de håller på men du bara försvarar hela tiden, det har du gjort i alla år på HS

Hoppas moderatorerna i Brynäs gästbok stänger av dig

Trött på att läsa dina försvarstal nu

Gå och lägg dig
Kommentera

Sv: Action delux
Makita: Tja, du har ju chansen nu att föreslå dig själv och/eller några andra härinne till valberedningen, som kandidater till styrelse, tränare och sportchef så att vi får in mer kompetent folk i ledningen.
För DET måste väl ändå vara den rätta vägen att gå, eller har jag missat nåt?
Kommentera

Sv: Action delux
lapad: Ha en skön sommar nu och vila upp dig. Samtidigt hoppas jag du passar på att förbättra din läsförståelse och även dina hockeykunskaper.
Då ökar dina chanser att uppfattas som en ännu goare kille(?) än vad du redan verkar vara.
På återseende till hösten!😀
Kommentera

Sv: Action delux
lapad: Tyvärr inte enda turbulenta säsongen,utan det har varit några i rad med bla sparkade tränare.
Undrar om det är vi fans som anställer,sparkar anställer och sparkar eller om det är kompetenta yrkesmän som står för dessa beslut.
Om det nu är kompetenta yrkesmän som står för dessa beslut så måste det väl vara rätt väg att gå eller har jag missat något.
Kommentera

Sv: Action delux
Huge firar SM guld! Det ser man, en människa som omvandlar det negativa till det positiva oavsett motgångar. Detsamma gäller även individer som styr föreningen, han omvandlar deras misslyckande till succén nu när Brynäs lyckats klara sig i SHL.
Det är bara fel på oss andra som ser saker och ting med öppna ögon och som följer matcherna på TV eller på plats (beroende på rådande omständigheter) och inte följer matcherna på Text TV.
Att kritisera eller komma med konstruktiv kritik är lika med okunskap eller ”Du saknar kompetens, dom vet bättre än vi andra soffcoacher”.
Men å andra sidan så är du en go kille Huge, vem skulle man käfta emot om du inte fanns?

Jag är väldigt glad att vi spelar kvar i den högsta serien men nu
känner jag att kroppen och knoppen behöver ta en välbehövlig vila efter denna turbulenta säsongsavslutningen.
Ha en fortsatt trevlig vår/sommar alla Brynäsare
Kommentera

Sv: Action delux
Huge:
” Jämfört med Djurgården, LHC och Oskarshamn så blev poängskillnaden så pass liten att man till skillnad från dig bör dra en lite mer nyanserad slutsats: dessa lag var isf minst lika bra eller dåliga som Brynäs.”

”nyanserad slutsats”?
Tabellen kan ljuga minst lika mycket att dessa lag var likvärdiga som att det var sämsta laget som åkte ur.
Kommentera

Sv: Action delux
Huge: Vi slutade åtta poäng efter DIF det speglar både tabellen och hur det har sett ut spelmässigt där är skillnaden inte så lite.
Vi slutade sex poäng efter Oskarshamn lika många poäng som vi slutade före Hv dessutom hade vi usel statistik i mot Oskarshamn så där ljuger inte tabellen vi var sämre än Oskarshamn.

Vad gäller Linköping så tog de sig i samman och avslutade säsongen bra vilket räddade dessa ifrån kvalserien detta gjorde inte Brynäs och Linköping gick förbi oss.
Kan inte se hur tabellen ljuger där även om skillnaden enbart är fem poäng.
Nu tog sig Brynäs i samman och avslutade bra i mot seriens sämsta lag men det är inget tecken på att vi är bättre än de lag som slutade före oss i tabellen utan det befäste enbart det faktum att vi är bättre än Hv.

Denna tabell är rättvis vad gäller Brynäs,möjligtvis att vi kan skylla en viss del på skador som tex att Rödin var långtidsskadad* 2 och även att att Scott blev borta ett längre tag.
Tack Saik må det gå åt helvete för er mot Rögle.
Kommentera

« · 2196354 · »