Brynäs IF

713218 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12

« · 1219308 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
sylf: Det skjuts för lite :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
70 Rodrigues: Alla andra har fel, jag har rätt. Så har snubben tänkt i 7 år, ändå har Klubbens existens balanserat på slak lina hela tiden, föreningen rövknullats i lika många år. Sunklövs värvningar är ett skämt, ändå har alla andra fel och är okunniga.......Märklig filosofi och definitivt ingen man tycker är särskilt trovärdig eller kunnig, mest en människa som vill skapa debatt och opinion bara för sakens skull.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Huge: Om du inte skulle bry dig om de du tycker är okunniga så skulle det inte bli många inlägg från dig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Huge: Finns det någon spelare i eller person i Brynäs organisation man överhuvudtaget får kritisera utan att du ska finna att inlägget eller skribenten befinner sig på dagisnivå??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Tväst: De som kritiserar Lauritzen härinne är helt enkelt väldigt okunniga och såna personer behöver man inte bry sig om.
När en sån som Lindström dessutom talar om "det vi alla ser" vilket i hans lilla bubbla innebär han själv, Gurra88 och sylf, så förstår du på vilken dagisnivå det ligger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Anders Berg:
Helt rätt, på papperet har väl BIF ett lag för plats 6 - 12. Nu avgörs ju matcherna på is så vi får väl hoppas på det bästa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jajjen:
Alla kan ju inte gilla alla spelartyper men jag tycker det är märkligt att Lauritzen kan få så mycket skit trots att han bevisligen presterar.
"expertkommentatorerna" på TV berömmer honom oxo, va det nu är värt men jag tycker inte han förtjänar allt kritik han får här på HS.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Ska jag avslöja en grej för er? Ni verkar ju vara arga på varandra; Brynäs är inte något speciellt bra ishockeylag (se tabell.)

Brynäs juniorer är duktiga, på juniornivå, men inte fullt lika duktiga på Elitserienivå. Det finns många mindre bra spelare i Brynäs lag (se tabell & poängligor) och därför finns det väl inte så mycket att tjafsa om?

Lauritzén är så där. Kahnberg är så där. Hansen är så där. Molin är så där. Granström är så där. Dackell har varit bättre. Dixon är bra. Nordquist... ja, hur är han egentligen?

Så ni ser - halvmediokra spelare på i stort sett varje position (backsidan är ju ett skämt - som dock fungerar, "så där".)

Så varför bråkar ni? Brynäs är inget stjärnlag (se tabell.)

Sluta bråka - var realistiska istället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Tväst:

Tid på isen per poäng
(Kokko och Berglind har få matcher)

Eero Somervuori 00:21:27
Victor Berglind 00:22:30
Petri Kokko 00:25:37
Stephen Dixon 00:31:44
Sebastian Lauritzen 00:32:42
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jajjen: "(Varför känns det som om jag spöar nåns lillasyster?)"

Tjejer är väl det enda du klarar av :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Peja: Nu har vi ju inte så många backar att välja bland till PP uppställningar men visst, jag förstår vad du menar.
Frågan bli ju då, vilka ska vi använda istället?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Gurra88: "Vem hade inte luggit 3 4 i poängligan om man fått samma förtroende som Lauritzen??.."

Gäller inte samma för Dixon och Dackell som har mer istid än Lauritzen?

"Rödin hade nog gjort ganska bra många mer mål än vad Lauritzen gjort, och det vet du med.."

Jösses grabben!
Då kontrar jag med: Hade Hermansson fått samma förtroende i Brynäs som han får nu i Leksand hade han varit landslagsman.

Luggit, förresten?

(Varför känns det som om jag spöar nåns lillasyster?)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Tväst: Det är väl egentligen ingen som ignorerar Hansens defensiva insatser, men det blir ju bara konstigt när han intar en backposition i powerplay.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jajjen:
Inte några kommentarer om poäng i förhållande till istid, har du rentav rätt? Jag tycker det är otroligt att det defensiva jobb som t.ex. Hansen gör varje match värderas så lite, alla kan ju inte ha offensiva förstauppgifter. Dacke skulle häromveckan degraderas till tredjelinen. Mycket märkligt.
F.ö. hoppas jag att Rödin får en ny chans efter nyår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jajjen: Vem hade inte luggit 3 4 i poängligan om man fått samma förtroende som Lauritzen??..

Rödin hade nog gjort ganska bra många mer mål än vad Lauritzen gjort, och det vet du med..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: Att du har koll på att Lauritzen bara har två spelare före sej i laget när det gäller poäng i förhållande till istid, förutsätter jag. Eller snackar du bara skit?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: "Du kan väl LÄSA så titta på vilka som ligger i toppen i istid match efter annan fast dom inte presterar."

Här läser jag toppen på istid per match. Vem av dom är det som inte presterar?

1 Juuso Hietanen 25:41
2 Lars Jonsson 25:01
3 Jörgen Sundqvist 21:59
4 Stephen Dixon 20:49
5 Andreas Dackell 19:36

I gräddfilen ligger alltså Lauritzen och Hansen? De ligger 3 resp. 4 i lagets poängliga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Som sagt. Rödin platsar inte i Brynäs stjärnspäckade lag!!..HAHA..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
sylf: A M E N!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jajjen:
1.Visst har dom det få se om det kostar han jobbet oxå.
"Tydligen har det i alla fall gjort laget bättre"
Jaså toppar vi tabellen eller vad?

2.Du kan väl LÄSA så titta på vilka som ligger i toppen i istid match efter annan fast dom inte presterar.

"Det alla andra ser? Sen när kan du uttolka det andra ser? Är du Gud?"
Är du? Eller spelar du bara jävligt korkad.

Vilken dagis nivå du bemödar dig med att lägga dig på. Att nr.16 ,24 ligger i gräddfilen är väl ingen hemlighet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
GävleLasse: "Det enda jag vet är att junisarna får väldigt lite speltid i PP i brynäs. Även fast man kört fast helt och haft problem i just PP i brynäs många gånger.

Det enda vi kan konstatera är att SAIK och DIF ger sina unga killar massor av speltid när det gäller PP"

Kört fast? Haft problem? SAIK?

Powerplay Efficiency
1 HV 71
2 Linköping
3 Djurgården
4 Luleå
5 Brynäs
6 Färjestad
7 Frölunda
8 Rögle
9 Södertälje
10 MODO
11 Timrå
12 Skellefteå
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström:
1. Alla ledare/tränare/människor har "favoriter". What´s the big deal? Tydligen har det i alla fall gjort laget bättre.
2. Vilken inblick har du om Cz favoriter?

Står över? Att t.ex. Markström "står över" andra är väl helt självklart. På samma sätt som Foppa, Bäckström m.fl. "står över" andra.

Det alla andra ser? Sen när kan du uttolka det andra ser? Är du Gud?

GävleLasse: Aha! Den allvarliga kritiken mot Brynäs, Sundlöv och Czarnecki, med avgå-krav och fiaskostämpel som följd, gäller alltså hur man matchar juniorerna i PP?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: Heta spelare skiftar ju hela tiden, ibland är det Hansen, ibland är det Rödin etc. Men när Rödin är het skickas han till Mora, när Hansen är kall får han spela PP,BP,5-5.......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: Tja visst kan jag ge exempel; Khana har vart riktigt bra, Sundström innans han vart omskolad, Nordan, Eero ska jag fortsätta?

Finns ett koppel av junisar som har visat HJÄRTA och INSTÄLLNING fast dom får nått strö byte i 1 & 2 perioden för att sedan bänkas helt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: Att N.C har sina favoriter är knappast unikt,det finns hos alla tränare i ES.Ponera att Hansen och Lauritz istid halveras,vilka ska ha deras istid enligt dej?Du pratar ofta om heta spelare.Vilka är dom heta som ska ha mer istid?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
GävleLasse: Klart det är bättre att spela på etablerade spelare i PP som Hansen å co.
Dom är ju Bifs framtid..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12

Jajjen:Nej sån fakta har jag ingen. Det enda jag vet är att junisarna får väldigt lite speltid i PP i brynäs. Även fast man kört fast helt och haft problem i just PP i brynäs många gånger.

Det enda vi kan konstatera är att SAIK och DIF ger sina unga killar massor av speltid när det gäller PP

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jajjen: Att du inte kan erkänna att ett antal spelare står över dom andra i laget. Nc har SINA favoriter, varför kan du inte se det alla andra ser?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
GävleLasse: Jag har inte använt några argument. Jag har använt statistik.

Hur mycket speltid juniorerna får i PP framgår inte. Men jag är säker på att du, Gurra88 och Lindström har fakta att ta fram.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12

Jajjen: Men inte skall Gurra och Lindström svara för dina argument. Hade exempelvis Simon Löf fått så mycket speltid om vi inte haft skador på backsidan? Detta är givetvis en väldigt avgörande del i dina arguemnt om hur mycket speltid juisarna får i respektive lag.

Ta istället och jämför förtroendet de får. Hur mycket speltid får juniorerna i PP?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jajjen: Håller med dig på samtliga punkter, väldigt intressant statistik förresten.

På samma gång vill jag inflika att jag skäms något oerhört över att omröstningen "Är det dags att byta ut Czarnecki?" fortfarande(över huvud taget) ligger uppe här..

För fan separera er med 60- och 70-talet och inse att Brynäs överpresterar och inte underpresterar!?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
GävleLasse: "Hur hade det sett ut om Brynäs inte haft alla dessa skador, främst bland backarna."

Den här viktiga och kanske helt avgörande frågan kan säkert Gurra88 och Lindström svara på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Okej, då har vi bevisat att Brynäs använder sina juniorer mer än majoriteten av övriga elitserielag. I särklass mest om man tar med målvakterna.

Då är det dags att jämföra resultat jmf med resurser, dvs. ett mått på hur skicklig föreningen är på att förädla produkten.

Rank Rank
ES-tabell Spelarbudget
1 HV 71 HV71
2 Linköping Frölunda
3 Färjestad Linköping
4 Djurgården Färjestad
5 Frölunda Modo
6 Skellefteå Djurgården
7 Brynäs Skellefteå
8 Luleå Timrå
9 Timrå Luleå
10 MODO Södertälje
11 Rögle Brynäs
12 Södertälje Rögle

Det betyder att Brynäs är det lag som överpresterar mest i förhållande till tillgängliga resurser. Cz och Sundlöv har, så här långt, fått ut mer än nån kan begära av ett högst mediokert spelarmaterial. Samtidigt som man använder fler juniorer än konkurrenterna.

Ska man klaga på föreningen ska man nog välja ett bättre tillfälle än idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12

Jajjen: Intressant statistik.. Hur hade det sett ut om Brynäs inte haft alla dessa skador, främst bland backarna.

Löf's istid de fem senaste matcherna.

Frölunda  11.41
Linköping 16.29
HV71 15.09
Rögle 05.12
SSK 11.14

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jajjen: Alltså speltid för juniorer. Givetvis utan Markström medräknad. Då hade Brynäs legat tokförst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Huss: "Vad skall du med en juniorverksamhet i världsklass till om du inte kan använda dig av den?"

Så här ser verkligheten ut (inför juluppehållet):

Tim Min
Skelleftå 32 6
Djurgården 24 21
Brynäs 20 34
Timrå 18 38
Hv 13 25
Färjestad 12 29
Frölunda 9 4
Södertälje 7 7
Luleå 3 58
Modo 2 42
Rögle 36
Linköping 24

"Om Brynäs leder med 3-0 efter första perioden vore det väl på sin plats att låta 4e femman få mer än bara någon minut i speltid"

Såg du matchen? Om Cz börjat spela med 4:e kedjan i andra perioden när Lundqvist, Andersson, Kallio m.fl. snurrade som värst, då hade han visat samma usla omdöme som knattarna på den här sidan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12

Bissett19:",dessutom matchas ju Silfverberg,Markström,Bertilsson och Löf rätt hårt så det kan det väl knappast klagas på?"

Hur många minuter per match hade Löf fått om LJ eller Kokko funnits med? Då hade Löf haft hockeybrallor med galonförstärkning i arslet...Man kan inte ge en tränare cred för att han ger spelare som Löf "chansen" när det i själva verket handlar om att han saknar alternativ.

Löf tycker jag inte håller måttet för ES än.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12

arnio:Ironiskt nog så är det just Rödin och Silfverberg som jobbat hem mest i backcheckingen under JVM. De har ju till och med fått mycket beröm för just detta av Wikegård och Renberg.

Visst handlar det om att spela det bästa laget och själva laguttagningarna spelar inte så stor roll, där tar Cz ut det lag som han tror är bäst. Problemet ligger i matchningen av laget. Där tycker jag att han har varit för "tålmodig".

Om nu Cz har en så bra koll på laget. Varför har han inte spelat t ex Sundström som pointman i PP. Han har ett bra skott och jag tycker att han skött backspelet med bravur under de matcher han vickat som back.

Två av fyra kommande matcher är tokviktiga. Båda mot Modo. HV borta och LHC hemma tror jag blir för svåra därför är matcherna mot Modo SÅ viktiga.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Partyjack:

Bra skrivet,det finns en övertro på våra Juniorer härinne,dessutom matchas ju Silfverberg,Markström,Bertilsson och Löf rätt hårt så det kan det väl knappast klagas på?
Den man skulle ha mer istid bland Junisarna som just nu finns i BIF är Järnkrok som kommer blir riktigt bra,men hans tid kommer nog.

Lauritzen 1+1 i Lördags....More to come;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Itchy: "Jag tror NC vet exakt vad han håller på med, han jobbar med grabbarna dygnet runt"

Ja, och vad dom pysslar med törs jag inte ens tänka på......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Partyjack: "Bästa laget spelar, punkt slut."

Var det därför Herman var och härjade i 1:a femman, Hansen spelar PP, Lauritzen trots att han tappar puck på egen blå i parti och minut?

NC har sin favoriter och dessa får spela oavsett hur det ser ut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Huss: Jag tror NC vet exakt vad han håller på med, han jobbar med grabbarna dygnet runt och vet nog precis vilka som håller måttet eller inte...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Huss: Visst kan man tycka att man ska in med två hela femmor med juniorer och tuta och köra..

Vilka ska man sätta på bänken om vi ska spela Rödin, Thegel, Järnkrok, Wännström, Rohdin, Rödin, Silvfer, Bertilsson och Lööf?

Bästa laget spelar, punkt slut.

Det finns en anledning till att NC är ES-tränare men du och jag inte är det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Huss: Bästa laget på isen så måste det vara, det går ju inte att ge juniorer gräddfil, hur skulle det se ut?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Partyjack: Beror väl på relationen mellan antal juniorer i spelatruppen i förhållande till antal seniorer. Klart som sjutton att Markan får speltid.
Bertilsson får speltid pga att han är elitseriemässig (och uttalad ordinarie back innan säsongen startade), Löf pga alla backskador.
Silfverberg har efterhand fått mer speltid, men i övrigt då?
Rödin? Thegel? Järnkrok? Wännström? Rohdin? Hur skall de kunna lära sig om de inte får ta ansvaret? Det måste vara ok att få begå misstag, även om man är junior.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jajjen: Vad skall du med en juniorverksamhet i världsklass till om du inte kan använda dig av den? Om Brynäs leder med 3-0 efter första perioden vore det väl på sin plats att låta 4e femman få mer än bara någon minut i speltid..under hela matchen. Det är väl då om någon gång som även konservativa tränare brukar rulla på hela laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Partyjack: Måste säga att NC gjort det riktigt bra. Juniorer har matchats in och resultaten har kommit, visst kan man ha lite synpunkter här och där men Brynäs har tagit så pass många poäng att det knappast med trovärdighet går att klaga speciellt mycket på resultaten.
Den största gåtan är Hermansson och hans förlängda kontrakt när han var bänkad i slutet på förra säsongen och hans avsked denna säsong, hur tänkte Sundlöv och NC där?

En spelare som Rödin har varit frejdig när han spelat men han saknar rutin (defensiven!) och det får han både i Mora och i J-landslaget och snart är han förhoppningsvis redo att ta en tröja. Hans problem är defensiven och där behövs rutin. Jag tror som vissa andra att utlåningen var ett genidrag.

När det gäller backsidan så har otur grinat oss i ansiktet för visst var Jonsson het innan han blev skadad? Mycket av det offensiva spelet försvann efter att han blev skadad.
Kudroc sedan var ju ett riktigt fynd men tyvärr visade det sig, precis som jag förutspådde att det var vansinne att skriva ett kontrakt som gav honom rätten att lämna omgående vid annat erbjudande. Klantigt av Sundlöv där.
Kokko sedan var ännu ett fynd av Sundlöv som pajade fortare än man han säga succé. Fina backfynd av Sundlöv där men man måste gå in i säsongen med en bredare backbesättning, skador kommer ju alltid har historien visat. Ris och ros til Sundlöv alltså.

Läck och Aero är mycket bra nyförvärv, Nordqvist blir bättre och bättre och Kahnberg börjar gå från flopp till åtminstånde ok.

Skulle vara mycket skönt att få knäppa Modo på näsan ikväll och få fira nyår utan magsår, chansen finns definitivt om Brynäs bara orkar stå upp i Swedbank Arena (vore härligt om Brynäs kunde vinna den sista matchen någonsin i där) och inte bli allt för tillbakapressade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Huss: "Om NC fortsätter att vägra spela juniorerna är det tjänstefel"

Berätta gärna för mig senaste säsongen som så många juniorer fick så mkt istid?

Man kan för fan inte spela juniorer bara för att det är juniorer.
Efter lite mer än halvtid av serien har NC hållt uppe en 7e plats med detta materialet och skadeproblem, det är då iaf inte alls under mina förväntningar.

Om du sen tänker efter två sekunder så inser du att vi typ aldrig har haft så här mkt istid på våra juniorer..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
På tal om juniorerna och Czarneckis arbete; Han, Czarnecki, ska ju se till att Brynäs vinner så många matcher som det bara är möjligt, SM-guld borde ju vara det som laget egentligen strävar mot.

För att vinna, helst, varje match så måste Czarnecki alltid ställa upp med det bästa laget för dagen - är det med Mads Hansen som förstecenter, eller Calle Järnkrok? Det svaret har Czarnecki.

Nu är det dock så att Brynäs lag är mediokert (se tabell och historik de senaste 10 åren) och kan därför inte vinna speciellt många matcher - så kanske kvittar det om man spelar med juniorerna eller inte, vad vet jag?

Czarnecki ska dock veta. Han ska ha svar på alla frågor rörande laget. Är Rödin sämre än Kahnberg? Är Bertilsson bättre än Nolander? Är Löf elitseriemässig? Jag vet inte - Czarnecki vet dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: "Ska inte heta/med rätt inställning spelare få mera istid än dom som inte är det?"

Jo!

Då är det din tur: Är det du som vet vilka som är heta/med rätt inställning?
Kommentera

« · 1219308 · »