Brynäs IF

705140 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010

1310420 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Riktigt kul att Greiss storspelade. Och Johan Larsson gjorde definitivt sin bästa A-lagsmatch. Hans istid var välförtjänt, men det var synd att Wännström inte fick spela mer, han var ett hot när han var inne på isen.

För övrigt intressant att Davidsson har blivit så medioker. Kan erkänna att jag känner lite skadeglädje. Den mannen har dominerat provocerande mycket i många matcher mot Brynäs i sin karriär. Men tycker faktiskt att Bremberg gjorde många riktigt bra grejer även om han får skit av allt och alla.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
pastorn: ja bland annat. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Gurra88: "jag ogillar båda skarpt.. tycker båda är dåliga, janne är lite som cz.. spelar de som har bäst betalt."



Du tänker på hans hårda matchande av Bremberg? =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Huge: jag ogillar båda skarpt.. tycker båda är dåliga, janne är lite som cz.. spelar de som har bäst betalt. och de som "ska spela" trots att de är dåliga..men i en jämförelse känns janne ändå proffsig och kompetent.. Var mer ett sätt att visa på hur jävla dålig jag tycker czarnecki är.. upprepar igen så du inte skriver nått konstigt motinlägg.. I en jämförelse dem emellan så framstår janne som en bra mycket bättre coach, vilket inte är särskilt svårt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010

Gurra88: "Hörde presskonferensen. Och jag gillar verkligen inte Janne K, och tycker inte han gör ett särskilt bra jobb i hv speciellt med tanke på förutsättningarna.. Men om man jämför Janne med CZ så märks det ganska väl att janne är bra mycket mer kunnig och proffsig.. Känns iallafall på riktigt..vem fan är cz?"

Intressant logik.

Karlsson gör ett inte särskilt bra jobb i HV, trots kanonekonom och kanonförutsättningar att ideligen värva toppspelare.

Men han är ändå mycket mer kunnig och proffsig än CZ, som har helt andra förutsättningar vad gäller både ekonomi och möjlighet att värva toppspelare.

Hmmmmm....

Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Zzz: En klockrent saklig argumentering till varför en utlåning av Järnkrok vore helt uppåt väggarna.
GL har förstås inget bra svar utan inleder, helt i linje med sina egna  tidigare ambitioner om att få till ett bättre debattklimat, med att påstå att du har en "brun näsa". Sakligt så det förslår.
Det kommer nåt tafatt försök att hänvisa till den stackars Järnkroks personliga utveckling och att han skulle ha ett enormt tryck på sina axlar och därför må bättre av en utlåning.
Vilket klart vederläggs med bl.a den speltid han får.
Man ger knappast en ung lovande junior så pass lite speltid som han ändå får, om man nu verkligen vill ge honom det enorma ansvar och förtroende som GL påstår att han har på sina axlar.

En utlåning är som jag ser det motiverad ifall en spelare kört fast och kanske behöver förbättra sitt självförtroende.
Inget av dessa båda saker gäller ju i Järnkroks fall.
Han är en jättetalang som tvärt om verkar trivas i hetluften, trots att det går trögt och att han säkert har högre krav på sig själv än vad många andra har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
GävleLasse: Finns ingen som helst anledning att låna ut Järnkrok? Förstår inte vad du ens har för anledning? Killen är 19 år och gör sin första säsong i ES. Alla spelare kan ha svackor, även Järnkrok.. Samma med all media/experter som säger att han är nye Bäckis bla bla bla.. Brynäs kommer aldrig att få fram en ny Bäckis!
Folk tror att han ska göra minst 2 poäng varje match.. Så enkelt är det inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
GävleLasse: Jag tror faktiskt att du är ensam om den uppfattningen. Har vi inte råd att i ett lag med tre rutinerade centrar ha tålamod med en stortalang så är vi rätt illa ute. Vi har EN center som på egen hand kan ändra matchbilden när han är i form, då måste vi också ha tålamod med honom. Calle spelade 17 minuter igår och det hade garanterat hamnat under 15 om vi inte hade fått skador på Granström och Nordqvist. Så jag vet inte vad det är för enormt ansvar som ligger på hans axlar för tillfället. Han lirar vart fjärde byte och i 2:a PP uppställningen. Men det kanske inte du och chipspåsen uppfattade framför tvn?
När vi summerar den här säsongen så tror jag att Calle att vara en av dom fem bästa spelarna. Han är 19år och kommer att vara ojämn så det är kanske förvätningarna som ska dämpas något..

Att du sen tycker att jag har en brun näsa skiter jag fullständigt i, jag försöker se objektivt och bedömma laget utifrån det jag ser och tycker.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Bissett19: Jag visste att Brynäs skulle vinna och att Greiss skulle hålla nollan...snart slutspelsplats igen för DIF hemma tar vi i alla fall. I SAIK matchen får poäng anses som bonus.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Zzz: Om du tänkte liiiiite längre än din bruna näsa nådde så var mitt förslag om att låna ut honom mer i mån om Järnkroks bästa. Det vore inte första gången en spelares utveckling avstannar helt på grund av att det gått för tungt.

Därför skulle kanske en utlåning alternativt att man värvade en ny center till Brynäs och gav Calle mindre ansvar. Det skulle gynna killens utveckling. Det är vad jag tror i alla fall.

Men det finns ju folk här som ALLTID tror på att best-case-scenario ALLTID slår in och gör det inte det så finns det en stor hatt av bortförklaringar att ösa ur.

Givetvis så hoppas jag med att Calle blommar ut men man måste vara realist och det är inte lite ansvar man hängt på hans unga axlar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Angående skadorna:
Kahnberg-krånglande ljumske
Nordan-Skott på handen
Granis-Tacklad i sargen,handen skadad

Nu är det bara hålla tummarna att plåtarna senare idag inte visar några benbrott.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Hörde presskonferensen. Och jag gillar verkligen inte Janne K, och tycker inte han gör ett särskilt bra jobb i hv speciellt med tanke på förutsättningarna.. Men om man jämför Janne med CZ så märks det ganska väl att janne är bra mycket mer kunnig och proffsig.. Känns iallafall på riktigt..vem fan är cz?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
pekka85: Härligt med örebro vinst mot Leksand :) Jag såg matchen på tv men jag märkte bara att dom gick av hoppas det inte är allt för allvarligt vi lär få reda på det imånn. Om dom skulle vara borta nästa match så har vi ju Rensfeldt och Sandin att sätta in :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Gurra88: Greiss, Silferberg, Larsson och Wännström lekte hockey ikväll, så jävla gott o se. - Alla skador, hoppas att dom är tillbaka på torsdag, det lär behövas- Men som sagt, vill se 4-5 matcher med samma intensitet o vilja att vinna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Huge: Greiss va fantastisk ikväll..


CZ va... ingenting. Avgå!!

Där fick du det önskade inlägget:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Huge: "I övrigt inga krav på CZ:s avgång ikväll.
Alltid nåt....."

Han ska ALLTID avgå!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010

Zzz: Ja Silfverberg är väl den ende av junisarna som redan nu ser ut som om han spelat i ES ett par säsonger.
Järnkrok kommer så småningom, tycker ändå att han gör en helt Ok match idag.
Det syns att han vill oerhört mkt och blir för ivrig i de lägen där han istället borde vara lite kyligare.
Men alla talanger kan ju inte vara som Bäckis.
Du vet den där killen som enligt GL skulle komma tillbaka från NHL med svansen mellan benen pga för dålig skridskoåkning.....    ;-)

Och förslaget om att låna ut Järnkrok till AS är förmodligen det mest korkade jag hört från en trots allt så pass insatt skribent som GL ändå är.
Jag hoppas för hans egen skull att han inte menar allvar utan att det bara, som nån var inne på, handlar om att reta upp undertecknad....    :-)

I övrigt inga krav på CZ:s avgång ikväll.
Alltid nåt.....

Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
henke1: Hej alla brynäsre! har varit o sätt Örebro spöa Leksand, kändes bra för övrigt! Tog ett glädjeskutt när jag läste text-tv om segern men såg också skador på granis, kahnberg och nordan. Är det någon som vet vad som har hänt? gick dom av själva? såg det allvarligt ut? Fan, inga skador nu känns ju som dom e på g!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
mattiaskarlgren: Så länge han reder upp sina misstag som han gjorde när han rusade upp mot backen och täckte skott så får han göra hur många misstag han vill.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Stabil match om man bortser från första perioden. Smolket i bägaren är ju självklart skadorna. Såg inte vad som hände med Kahna och Nordan men Granis slog sig rätt bra i sargen. Han hade svårt att hålla klubban ordentligt i byterna efter.

Såg att GävleLasse ville låna ut Järnkrok. Visst, han är inte så bra som han var dom första matcherna men det kan vara det mest drastiska jag läst härinne någonsin. Han spelade slarvigt idag, skulle gärna se att han spelade mer safe tills formen har hittat tillbaka. Silfverberg är Brynäs bästa spelare offensivt som defensivt idag. Jag är så grymt imponerad av att han kan spela på den nivån varje match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
hahii: Grattis Timrå isf.... Undra vem Sundlöv presenterar innan jul??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Tydligen är Matt Murley klar för Timrå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Huss: Jag hade glömt sylfs Canal+abbonemang.... det hjälpte nog till ;-)
Ekholms marginaler...ändå en bit kvar till småmarginalermästaren, P Djoos.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
mattiaskarlgren: De små marginalerna har kommit med det ökade självförtroendet. I början spelade han betydligt mer på säkerhet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Davey_22: Jo Ekholm spelade med lite små marginaler emellanåt, men samtidigt spelar han med en stor pondus!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Bissett19: Precis, göra high five mot en Järnkrok var inte helt smart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Här har vi nog anledningen till Nordans handskada.
Jefla Calle;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Aha, den här tyske målvakten i Brynäs höll nollan - bra där!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
1 Luleå 22 14 5 1 2 59-44 46
2 Skellefte 23 13 7 2 1 73-49 44
3 Färjestad 22 12 8 1 1 56-47 39
4 Linköping 22 9 7 2 4 56-45 35
5 AIK 23 10 9 1 3 60-56 35
6 HV71 22 8 10 4 0 56-55 32
7 Timrå 22 7 9 4 2 60-68 31
8 Djurgårde 22 9 10 1 2 53-61 31
--------------------------------------------
9 Brynäs 22 7 9 2 4 62-72 29
10 Modo 22 6 10 4 2 54-58 28
--------------------------------------------
11 Södertälj 23 7 12 2 2 60-70 27
12 Frölunda 23 6 12 2 3 45-69 25

Nu är vi i ingenmansland, känns fan så mycket bätte än kvalplats :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Huss: Vore ju RÖVA om dom här är skadade nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Tväst: Storhetsvansinne brukar ju också leda till positiva saker ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
mattiaskarlgren:

Håller med dig i det mesta, men någon som spelade med för små marginaler idag var väl Ekholm ? Jag tror han hade 3 eller 4 riktigt huvudlösa passningar/ingripanden i egen zon. Duktig framåt dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
70 Rodrigues: alla erövrade guldmedaljer börjar med ett litet steg ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Som jag längtar till på fredag när planet lyfter mot Stockholm och supporterbussen rullar mot Gävle på lördag :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Tväst: Wow, är vi världsmästare nu igen??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
För att börja med de dåliga grejerna så finns det tre stycken jag kommer på direkt.
För det första så efter ungefär 5-6 minuter i matchen så har Hv en kontring där Piros nästintill får öppet mål. HÄR syns det väldigt tydligt när Eero bara släpper Piros att vissa uppdelningar av försvarsspelet inte funkar ordentligt.

Det andra är att över hela banan och framförallt i försvarszon så spelar BIF med väldigt små marginaler ibland, i de flesta fallen för små.

Det tredje är att det tyvärr bränns alldeles för mycket klara lägen även om en 3-0 vinst är en 3-0 vinst.

För att övergå till de positiva är om man börjar bakifrån så grymt skönt för Greiss som gör en riktigt bra match idag. Han släpper inte alls så mycket returer som han brukar göra ibland.

Backarna lirar idag stabilt men framförallt Ekholm, helvete vad bra killen är!

Framåt tycker jag att Järnkrok, Silfver och Eero lirar riktigt bra emellanåt.
Larsson & Wännström gör en riktigt bra match båda två, tråkigt för Wännström att bli petad när dom gick ner på tre kedjor.
Även Dackell gör idag en riktigt bra match, snygg assist till Eero även om min mormor också både sett möjligheten och kunnat leverera passet!

Sen måste man nämna detta med skadorna. Riktigt oroande! Bara hoppas på det bästa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Tväst: Jag trodde det var Sylf som var Jinxad? Han sade ju upp sitt Canal + abonnemang....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
65selander:
Härliga 3 poäng o kul för Greiss, bra genomförd match även om HV var ganska bleka.
AndersBergeffekten lät inte vänta på sig.... starkt jobbat.

Nån annan som kan tänka sig å skicka in ett isärrivet medlemskort?

En insändare med nån snyfthistoria om virkade grytlappar i de stolta färgerna kanske..... julklapp från mamma när jag var 12 år...... kan nån offra sig? kan d bli 3 nya poäng så lätt så.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
foppa78: Han sa inget om det, på Expressen står det något om handskada.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
65selander: Det lutar väl åt att vi får se Sandin och Rensfeldt i line up nästa match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
65selander: Nordqvist och Granis då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
GävleLasse: Niklas sa nyss på presskonferensen att han vet inte vad som har hänt Kahnberg ännu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Så jävla skönt, satt bara och njöt av spelet långa stunder i 3e.

Greiss, grym idag. 37 motade skott.

Larsson, tacklar, trixar, var värd ett mål, grym

Somervuori, fan va han jobbar...målskytt,pumpar skrillor,tacklar och visar vägen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Bissett19: Ja,smolket i bägare typ..

Men jag tycker inte att Granis har varit sig lik den här säsongen. Han är inte den finne i röven han brukar vara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Hyfsad match, Greiss, Larsson och Wännström är bäst ikväll, roligast är Greiss nolla, hoppas att dom fortsätter på den inslagna vägen nu på torsdag??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Ja detta var en jävligt skön och viktig seger hoppas bara detta kan hålla i sig?
Någon som vet vad som hände med Khanberg?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
65selander: Huge, du menar häcklarnas konung och han som uppmanar alla att häckla dom som inte tycker att Brynäs IF är bäst i allt dom gör ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
65selander: Trevlig överraskning av Brynäs ikväll faktiskt, första såg ju lite sisådär ut men sen så spelar man ju upp sig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
Fan vad gött med 3 pinnar! Bra match av Greissen, som nu klivit upp ur sin säck ;P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Tisdag 23/11-2010
GävleLasse:

Det är väl lite drastigt kanske.

Nu börjar oron hur pass allavrliga Granis och Nordans handskador är,att tappa två så pass viktiga centrar är fan inte bra i Brynäs läge just nu.

Bara hålla tummarna.
Kommentera

1310420 · »