Brynäs IF

713374 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1

« · 1227302 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Qvarre: Det vet jag inget om. Även om han har det, så tackar säkert inte hon nej till om hennes sambo skulle tjäna några tusen mer i månaden. Då kan säkert hon tänka sig att flytta beroende på jobb, skola eller vad det nu är hon gör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Hong Kong:

Brynäs kanske man matcha buden med bruden för det är väl så att han har en tjej fråg Gävle, eller har jag fel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
GävleLasse: Vad kommer Dixon få för andra erbjudanden efter den här säsongen, kan Brynäs matcha dom buden? Men att försöka få honom kvar ser jag som en självklarhet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huss: Jag tycker man skall förlänga med Dixon, han har verkligen visat att han är en bra förstecenter. Inget grisen i säcken med Nordan som förstecenter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Sundström är en spelare som Brynäs borde förlänga med. Han gör ett riktigt bra jobb i bägge riktningarna.
Rödin var riktigt pigg igår
Publiksiffran igår=bedrövlig
Brynäs gör en halvdålig match men vinner ändå, det är det som kännetecknar ett bra lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf:

Håller med... Bara att gratulera till ett förmodat slutspel även om det är lite tidigt att ropa hej ännu.
Brynäs ska tydligen inte bara vinna utan de ska göra det snyggt med.
Även om Brynäs kanske inte spelar bländande snygg hockey match efter match så tar de poäng allt som oftast och det är det viktigaste vad i alla fall jag anbelangar.
Brynäs har häng på en 5:e plats efter 38 av 55 omgångar och detta med ett lag på papperet som ej enligt "experter" ska vara nöjda med om de undviker kvalspel.
Det är ju ganska troligt att NC har stor del i detta då han har fått spelarna att spela som ett riktigt lag och med mycket hjärta. Detta trots mängder med skador, NC har lotsat laget mot poäng efter poäng även om det inte alltid varit så snyggt.
Hade resultaten uteblivit hade jag förstått kritiken bättre.
Tror att gårdagens pinsamma publiksiffra inte beror på att Brynäs spelar tråkigt utan mer på det faktum att det är mitten av januari och folk har ebb i kassan efter jul och nyår. Det borde ju rimligtvis ha varit mer folk på matchen efter bragden mot VF i tisdags annars. Dessutom så är väl SSK ingen större publikmagnet heller.
Helt rätt enligt mig att diskutera förlängning med NC.
Detta är i alla fall vad jag tycker :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
faceoff: Okej, det var inte känslan jag fick. Det måste betyda att han i princip har förlorat alla i matcherna innan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
faceoff: Enligt Expressen inleder mormor och NC förhandlingar under OS uppehållet, båda vill förlänga. Publiken är att gratulera!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
M
arcusElving: "Brynäs gör ingen bra match"!Nej det är inte så konstigt heller,dom får defensiva restruktioner inför match otroligt konstigt efter Frölunda matchen,.Här har vi ett praktexempel på match,är det så här Brynäs ska spela mot bottenlag,ta ssks backar så jävla dåliga,så enkelt att scouta dessa spelare,bara att spela med hög forchecking mot såna backar,dräller o tappar puck i egen zon,slår felpass,INTE KONSTIGT ATT DET ÄR TOMT PÅ LÄKTAREN om vi inte går ut på isen o vill föra matcherna,SKÄRPNING NC!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gusten: Han vann mer än hälften av teken!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Pettisbif: Stämmer bra det ,saxat från GD/AB:
"En Brynäsmatch utan en ny skada är ingen Brynäsmatch. Men från omklädningsrummet rapporteras att Andersén tänker spela redan på lördag. Nu får Czarnecki problem – alla som lever och har hälsan kan inte med automatik åka med på bortamatcherna."

Det är gott gry i Värmlandspöjken;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
andreasknox: Andersén spelar ivf mot Rögle. Allt enligt NC.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
GävleLasse: Andersén skadad igen?? Hmm alla dessa skador... =( Nu får det vara nog!

Kollade just på sammandraget av matchen..Den där SSKaren som tokdunkade ner en brynäsare...Nån som vet om det blev utv den gången? Såg brutalt ut iaf...!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1

andreasknox: Såg inte heller matchen men oavsett hur det såg ut så var det väldigt sköna poäng. Av hävd så brukar just SSK hemma inte bjuda på skönspel utan krig i 60 minuter.

Enda smolket i bägaren är att Andersén åter igen slog upp sin skada. Dags för Sundlöv att åka ut på värvarstråt igen...

Nu får det fan bli OS uppehåll snart så vi får vila våra krigare.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Kul att Brynäs kunde vinna även kvällens match! (o mkt bra gjort!) att slå ett SSK som kämpar där nere.. =D Tyvärr kunde man inte se kvällens match heller..

Men på lördag visar dom Rögle-Brynäs på C+ =D Vinner våra krigare då igen??? Hela 11p ner till Modo nu, känns riktigt skönt!

Är Dixie med på lördag då tro el kke avstängd ytterligare......? Sjukt minst sagt..............JO!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gusten: Det sjuka var att Järnkrok förlorade många tekningar, men de han vann var mot Pakaslahti, som dominerade totalt mot Brynäs andra centrar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf: Några kilo tyngre och sen får han fan träna tekningar. Nästan bättre att låta nån av backarna teka annars. Men annars är han galet lugn för att vara så orutinerad, en av få som alltid tar rätt beslut i pressade lägen när vi är nertryckta i egen zon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Vet inte om någon skrivit de idag. Orkar inte läsa allt..

Men ser väldigt kul ut vid klasens mål när markan inte ser pucken i mål, utan fortsätter att fokusera sig på vad pucken är typ:P..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Anders Berg: Tyckte Sundström var bra back mot Frölunda.Och nu gör han två mål som Center. Jag gillar han som spelande back. Vad blir det i kommande matcher?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf: Undrar vad lotterinämnden ska hitta för fel på Brynäs från kvällens match?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Ang. Järnkrok: Det är väl så att juniorer funkar som bäst när de får spela med etablerade och rutinerade spelare. Att sätta ihop rena juniorkedjor funkar oftast sämre, tänk; Floberg-Mårs-Jobs, exempelvis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Riktigt skön seger !
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Ja, han är ruggigt bra och på ett sätt tycker jag att han faktiskt lyfter omgivningen, som Eero själv påpekade häromdan. Ge honom nåra kilo till, lite erfarenhet, så har vi en ny stjärna!

Där ska Cz&co ha cred som lyft fram honom, det trodde jag aldrig. Rödin, Thegel och Leidermark var ju de stora "stjärnorna" förra året.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf: Blir mer och mer impad av Järnkrook. Väger kanske lite för lätt ännu i närkamperna men spelsinnet är det inget fel på. Kylig i trånga lägen och förivrar sig sällan.
Iofs spelar han i en bra omgivning, vilket underlättar, men som Boork sa häromdan: han har integritet som spelare, dvs gör sina egna grejer och det han är bra på, istället för att i beundran titta storögt på sin äldre omgivning, sas. Har han bara psyket så kan det bli en ny Bäckis eller iaf i närheten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Bra analys där Huge! Brynäs gör ingen jättebra match men det kändes ganska tryggt ändå tycker jag. SSK skapade inte så överdrivet mycket farliga lägen. Nervöst på slutet helt klart.

På Klasens mål fattade inte Markström att ett skott hade avlossats, han stod ju helt fokuserad och följde spelet trots att pucken låg i målet bakom honom. Han kan inte ha sett ett smack.

Grönholm får helt klart godkänt trots att han gick bort sig på målet där. Han kommer säkert bli nyttig att ha där bak tror jag.

De 3 poängen var det allra viktigaste och det känns ruskigt skönt att ha 11 poängs marginal i jakten på slutspel. Men det gäller att inte slappna av nu. 3 poäng mot Rögle på lördag skulle ju vara helt underbart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Grönstedt var väl ungefär som Sundström, ok men brast i markeringen ibland!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Qvarre: En rätt så väntad matchbild ändå. SSK backar hem på ett annat sätt än vad ex Frölunda gör. Då kunde vi hänga med hemåt i backcheckingen och utnyttja deras fart och sen är det lättarre att få med sig den farten när man bryter och spelvänder snabbt. Idag fick vi försöka dra igång farten själva sas, och det brukar alltid vara lite jobbigare.
Sylf har mkt rätt i sin analys tycker jag, speciellt när han pekar på att vi i grunden inte är nåt spelförande lag och alltid haft jobbigt med lag som SSK. Paradoxalt nog har vi lättare för dom borta än hemma.
Tycker också att det för första gången på mkt länge kändes relativt tryggt under hela matchen, en känsla av att det här tar vi bara tålamodet inte tryter. Spänningen i slutet berodde mer på tillfälligheter och dom var aldrig nära nån poäng idag.
Fast man blev lite småsvettig i slutet när Almtorp bröt in framför mål och Markan såg skadad ut. Verkade dock inte var nåt, som tur var.
Det räcker väl med att Anderséns axel slogt ur led.
Undrar om Dixon är spelsugen på lördag?
Hansen gör en riktigt bra match så vi får väl hoppas att det är ett bra omen för Dixons del.
Grönholm svårbedömd på den här insatsen, men blir nog bra när han har acklimatiserat sig.
Summa summarum: en gedigen arbetsseger utan att laget glänser på nåt sätt. Dom segrarna är ofta dom skönaste, iaf för spelarna skulle jag tro. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf: Och bara TVÅ lag har gått från isen med mindre nollpoängare. Vinst mot Rögle och vi har ena benet utanför KS :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Brynäsekke: Vi har ju faktiskt 4:e bästa målskillnaden, bara det värt en poäng...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
65selander: Nu börjar även jag tro att vi har en liten, liten chans att undvika kvalspel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
65selander: Sjukt underbart, sen har vi bäst målskillnad av samtliga 4 lag på den undre slutspelshalvan :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1

Brynäsekke:

1 HV71 39 22 8 9 5 1 145-102 43 79
2 Linköpings HC 39 21 6 12 3 0 125-87 38 72
3 Djurgårdens IF 39 19 7 13 1 2 111-86 25 65
4 Färjestad BK 39 18 8 13 1 5 93-101 -8 63
5 Luleå HF 39 15 10 14 3 5 107-105 2 58
6 Skellefteå AIK 39 17 6 16 0 3 92-102 -10 57
7 Brynäs IF 39 13 13 13 4 1 98-91 7 56
8 Frölunda HC 39 15 10 14 1 1 108-110 -2 56
9 MODO Hockey 39 8 15 16 6 3 102-114 -12 45
10 Timrå IK 39 11 11 17 1 6 96-114 -18 45
11 Södertälje SK 39 9 10 20 5 3 97-133 -36 42
12 Rögle BK 39 10 8 21 3 3 88-117 -29 41
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Venom: Det är väl 2P upp till 5e platsen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Qvarre: På lördag kan vi vid seger i stort sett avfärda KS. Om vi vinner samtidigt som SSK får stryk av SAIK så bör det vara klart!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Venom:

Ja riktigt skönt att ha 11 pinnar ner till Modo.

7 Brynäs IF 39 13 4 9 13 98 : 91 56
8 Frölunda Indians 39 15 1 9 14 108 : 110 56
9 MoDo Hockey 39 8 6 9 16 102 : 114 45
10 Timrå IK 39 11 1 10 17 96 : 114 45
11 Södertälje SK 39 9 5 5 20 97 : 133 42
12 Rögle BK 39 10 3 5 21 88 : 117 41
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Avståndet växer till lagen under sträcket. De är riktigt skönt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge:

Tycker att Brynäs tenderarade till att stirra puck ganska mycket i dag. Tryck till Klasen ( eller vem det nu må vara ) i stället när de börjar snurra.
Hur som haver så är det skönt med 3 pinnar även om det satt ganska långt inne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Nu har vi 13 V, 13 O, 13 F :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gurra88: Tror inte det är motivationen det är fel på, Brynäs har lättare för att vara destruktiva och slippa föra matcherna, nu tvingas man mer eller mindre göra det och då kan man inte. SSK är heller inget dåligt lag just nu och har alltid ställt till problem för Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Oerhört skön seger. Det verkar som det även blev mål där när Dackell hade friläge. Så en skön 4-2 seger alltså.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
A walk in the park;-) Extra plus för Sundström, Granis och Hiettanen, resten gör det dom ska.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf: Viktiga pinnar!! skönt med andrum. CZ dock ha problem med att motivera spelarna mot sämre lag..

Men nu fick vi tre pinnar..Och det är förbannat gött:D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Grymt viktiga poäng! Får hoppas på 3 poäng borta mot Rögle Bandyklubb nu också, men där kanske de gör bort sig helt och blir blåsta på alla poängen? Vi får se. En match i taget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Jag undrar hur många mål Dacke har satt i tom bur denna säs ;D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf: Innstämmer. Kul för Sundström. Ossi var väl duglig för att vara första matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Macahan: 3 pinnar, ingen bra match men det spelar mindre roll, det var inte det viktiga!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Som väntat fick Brynäs stora problem mot ett "sämre"(?) lag. Att de aldrig lär sig?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
4-2 skön seger!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
KÄMPA!!!!!!!!!!
Kommentera


« · 1227302 · »