Brynäs IF

713031 inlägg · 7953 ämnen

Gameday

« · 2240060 · » Till forumet


Sv: Gameday
Avsluta högt:
"Han gillar typ Tollefsen, Rahimi m fl liknande typer."

Skojar du att Brynäs saknar två sådana profiler i defensiven nu!

Undrar vad Tollefsen hade sagt till Palve och Sallinen efter deras lättjeutvisningar som förlorade oss matchen igår!?

Bra gutter, nu gjorde ni oss extra sårbara! Gå på tur?
Kommentera

Sv: Gameday
Skrubben:
Tack!
Tommy Jonsson och Joakim Eriksson.
Du får både plus och minus på dem också om du ställer dem mot vad det nu är för kravprofil Brynäs skall ha.
Den ene har kraschat i tre föreningar på raken och den andre kraschar i realtid. Till exempel.
Är de gångbara i Brynäs då?

Det gäller att fundera.
Enkelt är det inte.

Brynäs behöver lyfta sig. Det är säkert.
Kommentera

Sv: Gameday
Skrubben: Luleå uppges ha blivit erbjudna Sami Lepistö.
Kommentera

Sv: Gameday
sargad:
Tack!
Ja, Georgsson nämns ofta.
Nån SHL-klubb plockar nog upp honom förr eller senare.
Namnen som dyker upp är ofta sportchefer i små klubbar som hittar billiga spelare som funkar i HA och gör att Västervik m fl överraskar de mer etablerade HA-lagen.

Kravprofilen för motsvarande jobb (förutom i Brynäs då, typ Dacke, typ Sundlöv runda 1 och typ Grahm och Alcén) är lite mer omfattande.
Ja, eller mycket mer omfattande.

Fler intressanta namn som General Manager, bättre än Wikegård?
Kommentera

Sv: Gameday
Skrubben: Wikegård kan väl eventuellt dra till sig sponsorer skulle jag tippa på. Om man nu ska försöka se nått positivt i en sådan rekrytering.
Kommentera

Sv: Gameday
Auchinleck: Jag tror att Tommy Jonsson hade varit ett intressant namn som sportchef. Hans hockeyfilosofi gillar jag. Sen att han själv inte kunde utföra sin spelidé på ett bra sätt som coach är en annan sak.

Skulle Jocke Eriksson få sparken i Djurgården vore han ett namn att kolla på. Gjort många bra värvningar senaste säsongerna med en ganska medioker budget. Sen har han definitivt klantat till det med Barry som coach denna säsong. Men summerar man alla hans rekryteringar senaste åren skulle jag säga att det är solklar övervikt till det positiva hållet. Han vore ett gigantiskt uppköp gentemot våra sportchefer senaste åren.

Detta är två namn jag kommer på på rak arm. Vore det mitt jobb att hitta potentiella namn för GM-posten så är jag övertygad om att det finns drösvis med intressanta namn som är bättre än Wikegård. Någon hockeykunnig agent? Någon som jobbat som scout? Det finns namn att plocka fram om man gör sitt jobb.
Kommentera

Sv: Gameday
JanT: så typiskt loosertänk!! Vi ska ta in en back som inte håller i SHL mot en back som absolut inte håller SHL klass..inte konstigt vi ligger där vi ligger år ut o år in..
Kommentera

Sv: Gameday
Emil Georgsson vore spännande. Johan Alcén lånas ut som sportchef till Västervik
Kommentera

Sv: Gameday
Auchinleck: Antagligen för oprövad men har gjort mycket med små medel... Nubben..näe skoja bara. Emil Gerogsson i Västervik
Kommentera

Sv: Gameday
Skrubben: Sedan urminnes tider har Brynäs trots allt en spelidentitet. Det är snabb, teknisk ishockey. Skicklighet. Raka motsatsen till Wikegårds filosofi. Han gillar typ Tollefsen, Rahimi m fl liknande typer. Och mycket fokus på FYSEN i träningen. Biffiga stela muskler. Trots allt blir det spelare av andra sortering. Han förordar den typ han själv var. Inte skall Brynäs offra sin heder för Wikegårdshockey. Topplagen i SHL idag är motsatsen till Wikegårdshockey.
Kommentera

Sv: Gameday
Tigerhjärta: Håller med. Man måste inse att förlusterna beror inte på tränaren utan det är som de flesta andra redan konstaterat en trupp som inte håller SHL standard. Räknar vi bort alla som inte skulle platsa i ett annat SHL lag så är det kanske 4-5 spelare kvar…
Tyvärr så är även ekonomi kört i botten, svaga resultat ger inga heller höga publiksiffror och ytterligare intäktförluster m.m.
Kommentera

Sv: Gameday
Honken:
Kommer aldrig att glömma Joakim Erikssons motorsågssågning av laget i studioprogrammet.

Tomas Johansson ligger på plus där...
Kommentera

Sv: Gameday
Zzz: Tjomme vore en dröm, det var han som låg bakom dif’s finallag och även Lyckats få ordning på en så hopplös förening som Leksand varit i hur många år som helst, på kort tid.
Kommentera

Sv: Gameday
Auchinleck: En inte allt för vågad gissning är väl att Thomas Johansson ersätter Jocke Eriksson i Djurgården som ryktas få sparken. Johanssons kontrakt går ut i vår och han har familjen kvar i Stockholm.
Kommentera

Sv: Gameday
eltifoso:
Tack!
Är han bättre än Bengtzén? 🤣
Kommentera

Sv: Gameday
Auchinleck: Jag bjuder på Torsten Yngvesson som år efter år gör underverk
Kommentera

Sv: Gameday
Skrubben:
Ja, de flesta placerar sig nog före Alcén som sportchef, håller med.

Men nu gäller det GM-rollen och vilka namn som du placerar före Wikegård?

- Kenttä (han måste vara med för det tycker "alla"?)

Sen då?

Jag är genuint intresserad av vilka namn som skall in på listan!
Kenttä bjuder jag på trots hans ev hack i skivan i högbudget-Löven, men han är fortfarande ung och lovande. Vad är det för hockey han står för, förresten? Och hur passar den Brynäs?
Ja, just det, vad står Brynäs för? Vi byter hockey med varje ny tränare (som vi sen sparkar).

Brynäs-karusellen snurrar vidare.

Men... vilka fler skall in på listan före Wikegård?

Tomas Johansson?
Kommentera

Sv: Gameday
Fan vad jag lider med Mikko på varje presskonferens... Man ser hur mycket hockeyn betyder för honom och hur ledsen han är att göra oss supportrar besvikna. Mikko ska vara kvar till varje pris!
Kommentera

Sv: Gameday
mk: Luke green hade skador som gjorde att han inte kunde spela förra året, endast 2 matcher i liiga på lån iår.
Kommentera

Sv: Gameday
Auchinleck: Det finns 14 stycken sportchefer i Allsvenskan som skulle vara mer befogade till sportchefsjobbet än Alcén i alla fall…

Har du lyssnat på senaste avsnittet av Hockeypuls där Wikegård är gäst? Det är helt uppenbart att han är en dinosaurie i hockeysverige. Det skulle bli total katastrof om hans syn på hockey ska styra hur vi bygger laget. Att Kangas hade Wikegård långt uppe på sin lista över potentiella GM:s bådar verkligen inte gott för föreningens framtid.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja:
Upplägget med Alcén och Mikko Manner bygger på att koordinatorn gör sitt jobb även i fortsättningen:

www.nhl.com/bluejackets/team/boumedienne
Kommentera

Sv: Gameday
Hade hellre sett Andersén än Mylläri och Bergman. Är dock inte ett dugg intresserad av Mylläri, Bergman OCH Andersén.
Man måste kunna ha högre krav på två sportchefer även att de är gröna.
Tror det mest ekonomiska och viktiga Brynäs kunnat göra i detta läget att se till att knyta till sig en sportchef med erfarenhet.

Alcén/Grahm track-record blir annars som följer
Bergman
Mylläri
Andersén

Det skrämmer ju inte riktigt skiten ur motståndarna

Jag skulle däremot se till att få tillbaka Jaedon till en mycket billig peng om han nu blir överflödig i Malmö.
Kommentera

Sv: Gameday
Huss: Utnyttja alla kontakter för att scanna den nordamerikanska marknaden. Låt Manner ringa varenda ledig finländsk klasspelare tills någon nappar.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: JAEG måste vara medvetna om att efter de sena budget/chansvärvningarna av Bergman och Mylläri så kommer deras nästa nyförvärv (om det blir ngt) vara kanske ett av de viktigaste för föreningens överlevnad i SHL. Att leta bland hockeypensionärer, Div 1 och HA spelare borde vara förbjudet område. Eller så har man inte insett allvaret vilket är ännu värre.
Kommentera

Sv: Gameday
Axle San: Så du menar att laget blir konkurrenskraftigt genom att värva ytterligare en back av HA klass men om denne är billig så är det ett klipp? Låt vara att han ev. skulle vara bättre än Bergman och Mylläri. Är det inte en back som kan bidra med att få oss uppåt i tabellen vi söker?
Kommentera

Sv: Gameday
mk: Tar dessa spelare alla dar i veckan före Andersen…
Kommentera

Sv: Gameday
Skrubben: Precis min åsikt, flaggorna i arenataket skickar långa skuggor ned på isen. Självinsikten i föreningen är lika med noll. Oavsett vilka åtgärder som sätts in så blir utfallet platt fall. I dagsläget känns det som 50/50 att vi lirar i SHL nästa säsong.
In Mikko we trust!
Kommentera

Sv: Gameday
Skrubben:
Bidra för diskussionens skull med en lista på namn som är bättre för Brynäs än Wikegård.
Jag hjälper dig med ett namn som alla nämner så slipper du lägga tid på honom:

- fantastiska Kenttä

Sen då?

Be my guest!
Kommentera

Sv: Gameday
Axle San: Du ljuger för dig själv om du tror att Anderséns prislapp var enda anledningen till att han inte fick nytt kontrakt. Det var ett beslut fattat på sportsliga grunder. Andersén hade svårt att platsa förra säsongen och nu ska han konkurrera med ungefär samma spelare, som alla konstaterar är för dåliga.

Peter Anderssons spel passade Andersén illa, men grundproblemet med honom var fortfarande att han inte hängde med i SHL-tempot. Hur Andersén kommer att prestera utan en försäsong i benen vågar jag inte ens tänka på. Mitt förtroende för Alcén är väldigt begränsat, men de lilla förhoppningarna om att han ska vara en supersportchefstalang försvinner definitivt om han skriver kontrakt med Andersén.

Om Andersén skriver på har Alcén redan visat en total brist på både objektivitet och scoutingförmåga..
Kommentera

Sv: Gameday
mk: Dessa två backar är vad en av Allsvenskans fattigaste klubbar kunde få tag på. Brynäs bör rimligtvis kunna sikta lite högre, eller hur?

En anledning till att jag tog upp Västervik är att deras sportchef Georgsson har fyndat nordamerikaner på löpande band de senaste åren. Om Brynäs hade haft en normal rekryteringsprocess till sportchefsposten hade man kanske landat i typ Georgsson och då hade Brynäs haft förmånen att ha en sportchef med fint track record att fynda i Nordamerika. Då tror jag inte vi hade suttit här och pratat om Andersén som en eventuell värvning.
Kommentera

Sv: Gameday
Axle San: Att Alcén skriver 1+1 med Mylläri… Varför får vi inte tag på en sportchef värd namnet i denna förening? När man till slut tror att vi fått en vettig ordförande så visar det sig att det första han gör är att kontakta Wikegård som GM. Totalt jävla självmord ärligt talat. Jag har till slut insett att denna förening är ett hopplöst fall. Min enda slutsats är att det som krävs för att göra det omtag som behövs är att åka ur SHL. Först då finns CHANSEN att man inser vad som behöver göras. Så länge vi hänger kvar i SHL kommer denna mentalitet hänga kvar.
Kommentera

Sv: Gameday
munkas: Nej, inte Andersen. Sist han spelade hängde han ju inte med och drog på sig en massa utv.
Kommentera

Sv: Gameday
munkas:
"Det blir ändå billigare än att kasta ut TVn genom fönstret i början av april"

Haha, munkas din trubbebubbe! 🤣
Kommentera

Sv: Gameday
mk: Oavsett vilka spelare Alcén tar in kommer alla bli besvikna. Förra säsongen gjorde vi de vassaste värvningarna under säsong nånsin. Billins och Harper var i förväg klass på riktigt. Vi blev näst sist ändå.
Kommentera

Sv: Gameday
JanT: Är dessa 2 st bra SHL backar som Brynäs ska värva? Tänk om Alcén skulle presenterat dessa Luke Green har 13 matcher i AHL förra året. 1 poäng..
Inga poäng i Liiga iår.

Ojoj, vilka nyttiga spelare på SHL nivå.
Kommentera

Sv: Gameday
Huss: Ja han hade för hög lön i förhållande till prestation och våra eminenta sportchefer trodde att de fyndade i Mylläre och kanske Bergman och att de skulle ta Anderséns plats. Tyvärr är ju dessa killar inte bara billiga utan även riktigt klasslösa. En Andersén till samma summa vore förstås ett klipp.
Kommentera

Sv: Gameday
Axle San: Nja… han hade inget kontrakt längre. Du tror inte Brynäs kunde förhandlat ner lönen i stil med vad Bergman och Mylläri tjänar nu i ett nytt kontrakt? (Nicky D) Andersen hade helt klart en alldeles för hög lön i proportion till vad han uträttade men även bortsett från lön var han sämre än snittet i en redan dålig backbesättning.
Kommentera

Sv: Gameday
munkas: Ok, Swisha på du. Själv tycker jag att Andersén håller absolut.
Kommentera

Sv: Gameday
Mattson: klart att det inte blir slutspel! I år är det fråga om att överleva i SHL
Kommentera

Sv: Gameday
Axle San: Andersen, nej för fan. Jag swishar en bra slant för att slippa se honom igen. Det tror jag 500.000 andra brynäsare runt om i landet är beredda att göra också. Det blir ändå billigare än att kasta ut TVn genom fönstret i början av april.
Kommentera

Sv: Gameday
spolaisen: Det finns många lag med lägre omsättning och spelarbudget. Felet ligger i självbilden och dåligt ledarskap.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Jag ser gärna Andersén i laget, han skulle lätt i alla fall bli fjärde bästa back. Att han inte fick vara kvar berodde inte på att han var för dålig utan för dyr likt Jaedon.
Kommentera

Sv: Gameday
SWEATT:

Varumärket BRYNÄS har tappat i värde efter alla turer som egentligen inte har med hockey att göra.
Kommentera

Sv: Gameday
spolaisen: trots det är Gävle tillsammans med Karlstad de två städer som drivit SHL-lag längst. Märkligt det där.
Kommentera

Sv: Gameday
Mattson:

Gävle med intressenter har inte ekonomi för att driva ett SHL-lag.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Du får lägga till Julius Bergman. Alcéns två första värvningar är Mylläri och Bergman.

Vi har seriens sämsta ekonomi, en av de sämsta trupperna (näst sämsta påstår jag) och SHL:s grönaste sportchefer. Slutspel, nån?
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Vad förväntar du dig för back?

Vi har en katastrof dålig ekonomi och går mot ett förväntat svagt resultat då vi trots idel lördagsmatcher ligger långt under budgeterat publiksnitt. Kan man plocka in Andersen som gruppen känner till en billig peng så är det väl en skaplig lösning? Det är inte den enda lösningen då ytterligare förstärkning behövs, men vi kommer inte få in två topp fyra backar. Det finns inte pengar.

Andersen har varit svag i senaste säsongerna, men jag tror det spel Manner vill spela passar Andersen betydligt bättre än Andersson presspel.
Kommentera

Sv: Gameday
Peja: Mycket, 2 högintressanta utvecklingsbara backar med stor potential!

I detta läget får man höra rykten om en eventuell återkomst för Niclas Andersén i BIF.......

Jösses Amalia.....
Kommentera

Sv: Gameday
Donjohn: Tack för den trevliga och konstruktiva dialog du bidrar med…
Kommentera

Sv: Gameday
Givetvis ett komplett haveri om man skulle värva Andersén i detta läget. En orörlig och icke spelskicklig backsida behöver inte Andersén, inte ens i gammalt gott skick hade det varit rätt värvning att göra.

Får hoppas detta inte stämmer.
Kommentera

« · 2240060 · »