1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446892 inlägg · 7966 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Ni har börjat bra. Tror att ni kan hålla er kvar i SHL om ni fortsätter på den inslagna vägen!

Målet är ingenmansland?

Efter en dag på Liseberg har man nu sett matchen, å ja vad kan man säga, helt otroligt vilket lag vi har! Sen blir man alltid lite extra glad när Scott gör mål!

Såg nu att Marcus Björk gått till Kärpät. Skönt att han inte förstärkte något annat SHL lag.

Trevligt av Sanny att nämna min tweet på X i sändningen :D

Samsung: Har alltid haft stor respekt för Niklas Eriksson. Känns som en väldigt bra människa och brukar alltid ge ett bra intryck i intervjuer etc.

Silfverkroken: Både Brynäs och vi är värda det här efter några tuffa år. ❤️💛🖤

havre: Jag är så jävla stolt över mitt lag BRYNÄS ❤️❤️❤️❤️

Går inte annat än att vara oerhört imponerad av detta gäng.

Gavve: Så jävla bra våra gubbar är, Bobby och Kopacka är så jävla bra tillsammans med Ölund

havre: Trivignos mål. Han är gladare än Kopacka

Bobby. ❤️

Tycker Djoos och Schroeder gör väldigt mycket bra idag.

nittontolv: Linus lindblom är inte bra nog

aplusb: fast detta är väl lite överdrivet? Detta under är direkt från GD där intervjun gjordes.

Notera "några".
"Det känns tråkigt att några väljer att förbruka ett förtroende"

Notera "liten skara".
"det är en liten skara som tycker det är ballt att tända, men de bara förstör för andra."

Notera "andra supportrar" (alltså de som inte tände Bengalen).
"Det här är ju ingenting som andra supportrar heller tycker om, man står helt enkelt inte bakom eller har några sympatier"

För mig låter det ju snarare som att Brynäs (via säkerhetsansvariga Lindström) går ut i media och berättar att det är några få som förstör för väldigt många andra som sköter sig. De flesta andra medier har ju kopierat delar av denna intervju vad jag sett eller hänvisar till den. Att Brynäs har en dialog med alla på ståplats och några få därifrån(?kanske?) inte skött sig är väl det han säger och det är väl inte fel? Jag läser det i.a.f. inte som att det är utpekande mot någon specifik Brynäsgruppering (eller hela ståplats) utan snarare tvärt om ett utpekande mot de få som gjorde detta.

Att inte prata med media alls skulle kanske vara ett alternativ men jag tycker det är bättre att Brynäs går ut och säger att det är några få som förstör för många andra (så som jag läser artikeln/intervjun i GD). Det får folk att tänka till och kanske leder det till utpekande också. Tycker verkligen inte att Brynäs pratar negativt om hela ståplats i denna artikel i.a.f.

Edit: att någon pekar ut vem som gjorde det alltså. Inte att Brynäs pekar ut någon så klart.

Petrov: trevlig helg,
Och skål för Kopacka.
Veckans mål och en snygg keps🍻
Uppladdat:

500x0-img0681.jpeg

Peja: Orealistiskt men just Robertsson skulle varit ett perfekt namn som man vet passarin i gruppen

Supportern: Så länge det är en forward med rätt personlighet som passar in i gruppen. Tror man fortfarande är väldigt mån om det. En av våra största styrkor är ju gruppsammanhållningen. Man kan inte ta in vem som helst då. Då ser jag nästan hellre att man inte värvar alls.
Precis, ge Lejon lite fler byten. Sen har vi möjlighet att kalla hem Ohlsson också.

bradberry: Knyt fast den jäveln i bocken, så kan han stå där och fundera ett par veckor på hur viktigt det är med okynneseldning och dylikt ofog🤔

Gavve: Vad hade klacken för flaggor som inte är tillåtna?

Sky bar igen nu på lördag! Sveriges röjigaste, gladaste och bästa uteställe. ❤️🇧🇪

Jag hoppas VERKLIGEN att publiken högljutt visar laget den uppskattning dom är värda, oavsett hur det går!

Hur många modospelare var det som skulle komma före Silfver i poängligan?

Men vad onödigt av brynäsklacken

DIFFEN: Man vill ju verkligen inte tappa Leksand. Iallafall inte jag. Otroligt fina matcher. Rivalitet behövs. Jag tror också på Karlskoga och SSK. Med Kalmar lite som ett wildcard.

Härligt att läsa om återväxten i vårt kära Brynäs…

Victor Grönberg’s J20 lag…

//Vi är tvåa i just nu och jagar förstaplatsen och få bli seriesegrare. Djurgården leder och vi möts på torsdagskvällen så det blir en häftig match, säger Brynästränaren.//
Uppladdat:

500x0-img1021.jpeg

500x0-img1022.jpeg

Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Makita: Vill också lyfta fram Söderström och D'Astous lite extra. Söderström har varit inne på 25 mål framåt (vid lika styrka). Det är alltså ungefär hälften av alla våra mål (51 vid 5 mot 5) trots att han missat en match. D'Astous har 22 men 2 matcher färre spelade (missat 3 totalt alltså).

Söderström har nästan varit inne på lika många mål framåt som Modo gjort i 5 mot 5 (33). Skapligt imponerande siffror även om hans poängproduktion "bara" är på 11.

Känns jäkligt bra just nu tar vi 11 poäng till under säsongen så tangerar vi HVs poängskörd förra säsongen då de slutade på plats 13 frågan är om HV och Modo kommer upp i flera poäng denna säsong?
Vinner vi var tredje match når vi enkelt playoff men visst siktar vi högre nu med tanke på hur säsongen startat.
Vill inte sticka i väg och vara kaxig men visst skulle en plats utanför topp 6 bli en besvikelse med tanke på hur vi har startat säsongen.
Har man lyssnat på Silfverberg så är lagets intena mål definitivt högre än att klara kontraktet som nykomlingar denna säsong.

Nu visste vi inte hur bra våra nyförvärv skulle vara i SHL denna säsongen och hur de spelarna som aldrig spelat i SHL skulle klara sig i SHL.
Svaret är väl att varenda spelare har motsvarat förväntningarna till 100% och mer där till.
Djoos kommer även att ha gjort det innan säsongen är över han är pågång.

Ska bli spännande med matchen imorgon. Får se om knätofsarna har fokus på rätt saker imorgon

Farsang: är det ett skämt? Totalt haveri.

Cardigan Daffipoff: Varsågoda! Vi är lika överraskade som ni..

Gavve: "Andra riktigt dålig, ingen kamp, tittar på, deltar inte ens. Persson håller oss kvar i matchen/håller ner siffrorna. Kanske säsongens blekaste period."

Om detta räknas som en dålig period så är jag all for it. Vi vann skotten med 15-10 i vad som alltså ses som "säsongens blekaste period". Kunde vara värre som jag ser det! (Jag är inte heller nöjd med perioden).

-------

Det jag menade tidigare. När vi gör en sämre insats så kan vi ändå vara det bättre laget. Galet men sant!

ellis: Jag tror det är en effekt av att inte bara bygga ett lag, utan att bygga en familj. En gemenskap. En grupp som kommer ihop där man har bra individer. Individer som sprider positivitet, vilket bidrar till att alla i gruppen faktiskt har roligt tillsammans.

Sådär nu har ALLA spelare i laget gjort mål.

Och det som var sånt förbannat snack om att Brynäs hade dålig bredd innan säsongen 😌😉

Jag börjar för övrigt tycka att för stunden så borde Indrasis och Schroeder få förlängt. Tycker dem anpassat sig bra nu och Indrasis gör väldigt få grodor numera.

Alltså inte sett grabbarna le/skratta såhär mycket sen dem vann HA 🥰

GRABBAR HV71 sänker örebro i OT och vi är nu ENSAMMA SERIELEDARE

Dags för en swishkampanj för att utöka HS serverkapacitet.

SuneMangs: Herregud. Hur f-n kan de släppa tippningen på Schroeder?

Helt sanslös domarinsats ikväll. Brynäs blir fullständigt bortdömda.

Treklövern1912: Jag tycker att backens regelövertramp på Vesel är tydligare än Rödins utvisning. Hur många gånger har inte Silfverberg blivit nervräkt den här säsongen utan att få någonting med sig?

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Berge: Man kan inte vara annat än trevlig och ödmjuk när man gång på gång kämpar för att hänga kvar i högsta serien. Många tycker att det rätt åt HV att harva i botten och gärna vill att vi trillar ut SHL. Jag vågar hävda att ett stabilt HV höjer statusen på SHL till skillnad mot andra klubbar i HA.

Jag var på HV-BIF häromdagen och satt och funderade på att det var över sju år sedan det spelades en sjunde avgörande SM-final mellan samma lag i samma arena. Därefter har båda klubbarna varit nere och vänt i HA men skillnaden är att BIF har lärt sig något och gjort sin hemläxa och har tagit sig ur träsket. Vi har inte lärt oss något förutom att man inte kan köpa sig fri från botten..

Edit: håller med om LHC som också harvar i nedre delen av tabellen. Nu kändes det lite bättre. Tack!

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Rödin1912: Sjuka bedömningar av zebrorna, alltså utvisningen på Lindblom jr är skandalös! Dåligt för blodtrycket andra halvan av perioden. SAIK får köra fasthållningar och hakningar hela tiden medan vi åker för minsta lilla..

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
SuneMangs: Larsson är Larsson även vid micken, jag gillar det😂

Lite som Charlotte Kalla efter ett dåligt lopp.

Larsson är sig lik oavsett resultatet 😂😂😂

parks: Tror dock inte Gälla är särskilt nöjd med perioden förutom ruskigt bra utdelning. Hv har haft en hel del vassa lägen. Det känns inte alls lika tryggt och tillknäppt bakåt längre.

Erat: En domarprestation i sig att matchens första utvisning blev på en Brynäsare. Släpptes friskt åt andra hållet innan.

Vilka dragningar! Sån tajming och avslutet i krysset sen! Hockeyerotik!

Faktiskt väldigt bra klipp i Silfverbergs åkning. Första 2-3 skären accelererar han jävligt snabbt.

HitTheLights: Otroligt att det gnälls på Källgren också. Killen släpper in i snitt 2.36 mål. Det är oerhört bra (jämfört med hur det sett ut i Brynäs de senaste åren). Folk stirrar sig blinda på räddningsprocenten hela tiden.

Sen släpper ju inte Brynäs så jäkla mycket skott emot sig heller, så det är klart att räddningsstatistiken blir lidande. Huvudsaken är att vi vinner matcher och att spelarna är trygga med målvakterna.

Peja: Kan inte säga att jag sett Gunde speciellt mycket i NL under åren. Men jag såg större delen av matchen mot Växjö i CHL igår.

Det var lite som att tiden stått still och han såg ut som man minns honom i Brynäs. Fortfarande klipp i åkningen, följsam som få och fyller på upp i anfallet. Sen så klart fortfarande kung på blålinjen i PP med 2 ass igår. Inga tydliga ålderskrämpor där inte!

Skulle inte förvåna om något annat NL lag plockar upp honom.

saile39: Ohlsons -6 och 1 poäng gör väl att han kanske behöver bygga upp lite självförtroende och det gör han ju (förhoppningsvis) i HA. Lindblom har 1p och +- 0 istället. -6 är ju imponerande dåligt OM det är så att man får väldigt lite speltid (har ingen koll på hur mycket han spelar i snitt själv).

I senaste matchen fick Anthon 1.20 i istid medan Lindblom jr fick 9.60. Matchen innan (LHC) verkar inte Anton ha spelat alls.

Får han 0 till 1 minut istid per match är det ju hur som helst bättre att låna ut honom om det leder till att han får mer speltid. Han är ju bara 20 år och kan utvecklas som jag ser det.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 2024-11-16
Silfverkroken: ”Tikka avstängd två matcher så vi slipper möta honom på torsdag. Eller HV slipper använda honom, hur man nu ser på det. Kommer iaf fram genom avstängningen att han har en lön på 300 TUSEN i månaden.”

Det är verkligen helt galet. Nubben blir uppenbarligen helt fartblind när han är i stora klubbar med stor kassa. Det måste ju vara seriens sämsta kontrakt? Tedenby ligger väl på en 320K också typ?

Gavve: Var försiktig med att presentera ren fakta härinne som stöd för dina åsikter. Sånt fungerar inte på några av tangentbordsriddarna härinne😎

Brynäsgubbe: Ja, 8 raka vinster och därefter förlust-vinst-förlust dom senaste 3 matcherna är definitivt en trend som visar på att raset redan har börjat.
Haha, ska man skratta eller gråta…😂

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
Har svårt att analysera matchen, bara sett halva ungefär. Oavsett så är det jääääävligt skönt att börja omstarten med en seger och särskilt mot avskyvärda Linköping.