1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446891 inlägg · 7966 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Knallhatten: Sjukt skämmigt att stå i intervjun och gnälla som en grinig liten treåring. Nu förstår jag varför den mentala kapaciteten är hos deras anhängare är som den är.

Även sett situationen med Lindblom. Det är en axel som tar i huvudet när Svensson glor i marken. Lär och bör inte bli något.

Huge: Bra sammanfattning. Tack för en god match... underhållande på på många sätt men idag studsade det rätt för oss. Hade inte offside sen eventuell målvaktsinterference godkänts till 1-0 hade det kanske blivit en annan matchbild. Brynäs ser riktigt vassa ut i år och jag tror ni kommer gå rätt långt.

Allt studsar TIKarnas väg i första perioden. Allt från domslut till pucken.
Det håller inte i längden.
Nu lägger vi i nästa växel Brynäs, vi kan mycket bättre!

Sv: A proposito de nada
Bra spel av Lindstein vid 3-1.

Sv: Matchtråd Växjö HC - Brynäs IF 2024-12-28
Trallgöken: såklart väldigt viktig för att våran tredje kedja ska kunna tillföra så otroligt mycket framåt, där är han en GIGANT. Även utanför isen där han kallas ”pappan i laget” av Söderström och Kinnvall!

Men det är OTROLIGT svårt att utse viktigaste spelaren i Brynäs under den här säsongen där verkligen alla bidrar.

Jag skulle vilja sticka ut hakan och säga att publiken är viktigaste spelaren för Brynäs den här säsongen. För deras insats att hålla Brynäs kvar på jorden och kämpa varje jävla match, borta som hemma 💪🏼💪🏼💪🏼

Publiken ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Samtliga spelare som ett lag ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

FAN, BRYNÄS 3 POÄNG BORTA MOT VÄXJÖ OCH NOEL NORDH UTTAGEN TILL JVM?!?!

inte sett mer än 5/60 minuter utav själva matchen mot Växjö men antar att samtliga av gubbarna gjorde en väldigt bra match? Läste även någon kommentar om att Hillström fortsätter vara ett monster på isen?(ur junior perspektiv).

Sen trodde jag att Noel Nordh var fortsatt skadad, så otroligt chockad att han blev uttagen. Men jävlar vad roligt!

Otroligt också att Luleå och Färjestad delade på poängen och sen att Luleå tog bonuspoängen! Fantastiskt för oss inför Nyår❤️

Fan vad jag njuter av den här säsongen!

Hamnade i X antal diskussioner med mina HV71 polare idag, allt från vilka som spelar SM final, till vilka spelare som kommer lämna Brynäs. Men sen slog jag även vad om ett flak öl när det gällde en lång diskussion om Bäckström i Brynäs tröjan😂

Brynäsgubbe: Kan räcka till nytt kontrakt

lapad: Klart! 61 mål nu.

Hela Vida är fylld med Brynäsare!

Persson är sån jävla king. Galet hög nivå, hela tiden.

Sylvegård största grisen i hela SHL. Spelaren jag önskan minst framgång. Usch

Såklart en utvisning.

Holding the stick... 😂 Som Växjö gjort hundra gånger den här matchen.

Grymt av Silfver att gräva fram pucken bakom målet!

LHC på kvalplats, det hatar man inte.

Axelsson: Det var ruskigt bra täckt av Rödin där!

Slaven82: Men Trivigno jobbar utav helvete

Sv: Matchtråd: Brynäs IF- Modo 2024-12-26
Jugge: Ska tröstsova nu, men lite avundsjuk på Erat lagbygge. God Natt

Ett litet tillägg om Djoos.
Uppladdat:

500x0-screenshot20241226-235505.png

OveJärnkrok: Avskydde alltid det när vi var kassa. Vi vet hur det känns.

Inte en enda kommentar av oss i deras bok. Det tycker jag vi kan vara stolta över.

Vill se två saker i sista perioden.

Att Källgren får hålla nollan och att Hillström får hänga en kasse!

Gavve: topp-prestation i andra, riktigt bra. Flyger fram i offensiven, tajt defensiv, perfekt helt enkelt.

Hitills kanske jag ska tillägga…

Brynäsgubbe: indrasis fintar upp modo-röven på läktaren

Kinnvall! Lassgård på plats!

Jag har en dröm! Leksand - MoDo i negativt kval och Brynäs i final

Slaven82: God Jul🎄
Uppladdat:

500x0-img0709.jpeg

God Jul Till Er Alla !!

Brynäsgubbe: julen känns sekundär i år, ge mig tigers-modo NU!

Ante Karlsson tar över LHC.

Svår sits personligen då jag gillar Ante starkt, men verkligen önskar LHC allt dåligt.

Pigalle: Trist men inte jätteoväntat om det blir så med tanke på hur de spelar och har spelat denna säsong. Vi har ju sett att Alcén lyckas med värvningar tidigare och denna säsong lär ju inte göra folk mindre sugna på att komma till oss heller.

Tror självklart inte att man kan ersätta SHLs bästa backpar rakt av för det. Men tänker inte gå och gräva ned mig för att vi tappar dem (om vi nu gör det så klart).

Kul att D'Astous dessutom försökte få hit Ben Tardif. "Skaplig" poängproduktion i Liiga och bara 24 år.

Kung_Sjödin: själv gillar jag gäster här, även idag.

Självklart på en bra nivå.

Ordningen är återställd! Modo förlorar och Brynäs vinner 🙂

BIF Kungen: interference på domarn

härliga ord från Vesel!

''Det bästa med det hela är att jag känner en stor uppskattning från mina tränare och lagkamrater för den rollen jag har.''

tror det är en väldigt viktig del när man ''skolar'' om spelare till defensiva roller, att verkligen visa uppskattning för deras arbete. bra jobbat tränare och lag kamrater :D

#33: Verkar bara varit Andersson, Bertilsson, O.Lindblom och Silfverberg som inte tränade med laget idag. Bertilsson körde själv på is innan träningen.

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2024-12-07
Gavve: FBK-back Adam Ollas Mattsson stängs av två matcher efter slagsmål i matchen mot SAIK. Han missar därmed matchen mot oss efter landslagsuppehållet.

Det var ju synd.

Ingen bra match igår men ändå klart högre xG än motståndarna.

MoDo 1.26
Brynäs 2.47

Det hade med andra ord varit logiskt sett till chanserna om Brynäs gjort åtminstone ett till mål igår. Jag grämer mig lite över att ineffektiviteten och special teams inte fanns där, då hade man ändå vunnit trots att man i stora delar gjorde en usel insats. Men det är också typiskt för hur det rent statistiskt brukar se ut när ett bottenlag besegrar ett topplag.

Man klurar ju lite över måttstockarna de har i modoboken.

Vi var typ det sämsta HA-laget som tog sig upp pga motståndet var så jävla dåligt.

Nu är vi det sämsta laget som legat etta i en SHL-tabell.

Cardigan Daffipoff: Stallkvastarna finns tyvärr överallt, alla kategorier. Tack för god match! Det var välbehövliga poäng.

När HV71 ramlade ur SHL så var det det bästa som hänt svensk ishockey sedan redline offside avskaffades, men otroligt nog kommer jag att hålla helhjärtat på dem i kvalet mot MoDo.

Stefan R 63: Ni(eller laget egentligen :-) får se upp för Modo i em. Dom har kommit igång och börjar arbeta upp lite självförtroende och kanske utnyttjar en smula omedvetet underskattande från motståndare.
Lurigt lag som verkar trivas med chansbytarhockey, lite likt matchbilden Timrå-Brynäs i torsdags.

satan, vad jag älskar svedman! allvarligt!

Glädjer mig otroligt att det går så bra för vår gosse Samuel Jonsson i BIK.

bradberry:
Lätt att säga att vi gjorde en av våra sämre matcher, men det kan lika gärna tillskrivas motståndet.
Timrå gjorde bitvis en jävligt bra match igår.
Tycker faktiskt vi skall vara glada som fick med oss en poäng.

Jadu: Domarna tycker ju som er Timråiter. Det som jag inte får ihop är hur ni kan tycka att Lindblom är i målgården men samtidigt inte se att Strömberg är i målgården vid "Kinnvalls handske". Strömbergs är ju mycket tydligare än Lindbloms.

Dessa regler tar död på hockeyn. Om Lindblom hade tagit sig dit av egen hand så ska det dömmas bort. Men när motståndaren på något sätt gör att ens spelare hamnar på sin egna målvakt så anser jag fasiken att det ska dömmas mål.

Detta är inte bra för sporten snart kan de för fasiken inte ens stå framför mål

Peja: Ska han ens göra det egentligen? Han ligger 4:a i den svenska poängligan i NHL och ska givetvis spela top 6-minuter om han varit med, även om dinosaurierna i båset aldrig hade gjort det. Föreslår att du kollar lite Sharks-matcher och bedömer själv. Eklund är verkligen HAN i år.

Vet att det skrevs en del härinne för ett tag sen om att Brynäs borde hitta en ny leverantör istället för Intersport för deras merch.

Spanade in lite på DIFs shop då jag sett innan att dem har mycket prylar, Herregud vilken kvalité och urval dem har på deras supportershop.

Något man vill att Brynäs ska kunna ha också🥵

Varje gång jag kollar tabellen måste jag nypa mig i armen😳. Man kan fan knappt tro det är sant. 🫣

#33: jag gillar "retro"-kollektionen med Tigers emblemet. Men allt är sluuut.

Tror det är alldeles för bekvämt att Brynäs ska byta! Men oj vad dom går miste om pengar från merchen, nu när laget går som en raket!

Ni har börjat bra. Tror att ni kan hålla er kvar i SHL om ni fortsätter på den inslagna vägen!

Målet är ingenmansland?