1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736737 inlägg · 7966 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SM-final 6 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Dom som filmar bäst vinner mest så har det varit sista 5 åren i SHL

Varför åker Kopacka då? Varför är det dubbelutvisning?

Vi spelar alldeles för snällt och inte alls fysiskt nog, men å andra sidan åker vi ändå på utvisningar för i stort sett allt.

Supportern: Tycker ändå att Brynäs är bättre i första men Luleås brutala medstudsande och flyt med domslut fortsätter.

mattiask: Jag tycker att det är med som Schroeders utvisning i match 5. Domarna släpper hur mycket som helst och helt plötsligt tar de en Brynäsutvisning på sånt som man har konsekvent släppt i flera perioder.

Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Lulessss: Det roliga är att du tror att allt det där är filmningar.

Lulessss: Samtliga i Luleå har försökt åtminstone.

Blå grottan: Det är extremt tydligt att målvaktsspelet=Luleås effektivitet är det som avgjort finalen så här långt. Det är nog att hoppas för mycket att det plötsligt skulle vända i match 6. Men det här laget har överraskat förut.

Zappaholic: Instämmer, jag skulle vilja påstå att vårt lag inte är ”byxat” för ett tufft slutspel. Berra saknas något enormt. Det hade inte heller skadat med ytterligare en defensiv pjäs. Men nu har vi byggt vår backsida på ett snabbt omställningsspel där rörlighet och passningsskicklighet premierats. I min värld är det bara Kinnvall som i dagsläget spelar fullt ut fysiskt i egen zon, CED gör det mellan varven, men far ju som en skottspole mellan zonerna…

mk: Mm, man vet att man är engagerad när man sovit 2 timmar i natt, vaknat till 20 gånger och varit förbannad, samt drömt mardrömmar om hockey.
Det är så fruktansvärt frustrerande att laget kommer ut förberedda och fokuserade i 2 av 5 finalmatcher när säsongen i övrigt varit så stabil.

bradberry: Exakt samt mindre fokus på domarna för det verkar inte hjälpa.
Nu när TV4 och domarna lagt så mycket krut på Luleå behöver vi lägga mera fokus på oss själva och spela vårt spel. Jag eftersträvar även intensivare coachning av Gällstedt & Co.
Sedan så behöver våran målvakt stänga butiken.

Fan om det bara vore en het jävla sm final med massa kamp och det bästa laget vann.
Jag kan unna Bulan ett guld men övriga luleå spelare.. Nej..
Äckligt lag. Omark och Hedqvist står i en varsin intervju i Aftonbladet och gråter ut om Kinnvall och Söderström.
Får en varsin artikel.
Oneils totala hjärnsläpp heter närkamp i samma tidning.
Shininim är den största skammen i SHLs historia.. en fuskare... går bara inte att tacka och gratulera en sån spelare..
Samtidigt så när våra spelare behöver vara som bäst så är de inte det..
Inre över ännu, och jag skulle göra vad som helst att få vända och vinna mot de här fuskande pissgänget..

kells: Men för tusan, kells. Mina 3-4 senaste inlägg har ju bara handlat om att vi ska fortsätta tro på laget, jag har ju för fan grävt fram samurajfilosofier från Tommy Sandlin och allting. Räkna aldrig bort, Brynäs.

Nu åker boysen upp och förstör festen för dem och sen ger vi dem ett helvete i match 7.

Brynäsgubbe: I och med att O’Neils överfall på Rödin inte anmäldes kan inte PSG anmäla något nu heller.

Slew-footen var inget som jag uppfattade i realtid, men det är också svårt att ta seriöst med Shinnimin, han flyger till höger och vänster, lägger sig ner länge, och spelar alltid vidare någon minut senare. Det måste vara ett helvete för domarna att döma en sån person som ständigt är ute efter att luras.

Vi vinner.
Luleå har vunnit tre matcher. Alla vardagar kl 20.
Vi vinner helgeftermiddagsmatcherna.
Kvar, matcher helgdagar, eftermiddag.

Dessutom har vi vunnit alla slutspelsserier mot Luleå, någonsin.

Undrar förresten vad Larsson sa till domarna efter signalen, såg väldigt uppretad ut.

Förståeligt med ett PP på hela matchen... Skrattretande faktiskt.

Tommy: Jag tror vi grejar detta. Vi är bättre än dom hela matchen idag, sedan ifall vi gör det borta vet jag inte. Men ifall det finns något lag att sno en match av Luleå på bortaplan så är det Brynäs.

Men shinnimin dog igen, hur många gånger kan han dö

Domarna vågade ta en utvisning nu när Luleå dragit ifrån. Starkt! Vilka jävla ryggradslösa individer.

O’Neil som gör 1-0 målet borde ju inte ens vara med idag utan avstängd. Sen kan man välja huvudtacklingen på Indrasis eller yxhugget på Rödin eller varför inte båda…

TomKasseBättre: Från min vinkel såg det ut som att D’Astous satte ut baken och Levtchi försökte smita förbi honom.

För övrigt vidrigt hur Nurmi och Luleåbåset försöker få Silfverberg bort från matchen genom den där förstärkningen. Italiensk fotboll.

Omark jävla pajas

OveJärnkrok: Tycker att de vaknat till nu, kampar som de inte gjort tidigare i matchen/finalserien, eller hela säsongen för den delen. Dags nu att börja spela slutspelshockey…

Testa lejon istället för indrasis några byten

Men på riktigt, kan någon ta bort alla dessa jävla filmare i Fuleå! Hela jävla laget filmar ju, nu är det Nurmi också! Jävla luffarklubb!

Men herregud vilken jävla förstärkning av luleåspelaren, han ska ut för diving!,

Farsang: Trodde vi skulle få se match 5 men det var tydligen ett hyllningsprogram till storfuskaren själv

Grin-Olle: Nu får man göra det man kan. Jag byter från soffan till fåtöljen. Har för mig jag satt o den i första matchen. Sen satt jag i soffan de andra matcherna.
Sjukt nog tänkte jag på det inför den andra matchen. "Ska jag verkligen byta? "
Så nu är det fåtöljen som gäller😀

Kom igen nu Brynäs❤️❤️❤️

Zappaholic: Förstår inte varför en av svensk idrottshistorias största bedrifter någonsin inte ger mer sympati bland journalister och experter. Något helt fantastiskt, en sannsaga är på väg att hända, och dom går ner sig helt i Luleå? Obegripligt!

Vill se Lejon få chansen om Miks har en sämre dag idag.

Tycker Indrasis gjorde en något bättre insats i lördags, men Lejon kan gott få ett byte ”här och där”.

Vi får se hur många brynäsare dom har sönder ikväll, vi kanske inte har fullt lag till match 6 & 7...Det blir ju ingen påföljd så då går dom väl all in.

Supportern: Det skedde med 4:12 kvar på klockan i första perioden.

Edit: Gif fungerade tydligen inte här, men ladda ner så fungerar den. Det är iaf Allard som medvetet drar undan skridskorna på Ölund.
Uppladdat:

500x0-animation.gif

Ni som är på plats i arenan, lika mycket upp till er ikväll, skrik er hesa och gör det hela vägen ut.

Zappaholic: tyvärr så märker man det på arenan också. Där är Luleå hästlängder före oss. Hoppas vi kan uppnå samma enögd publik ikväll och resten av serien.

Känns som det alltid ska vara mer viktigt att vara så objektiv som möjligt. Alla vill vara en hockeyprofessor.

NU JÄVLAR ÖSER VI PÅ IKVÄLL!

Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
atilla: Ja, O’Neills slashing var betydligt fulare än den han blev utsatt för själv av Johnson. Hoppas han är stolt över den med pappa på läktaren. Jävla sopa, den är snarare i klass med Ekmans.

Sen den inavlade snorungens hoppande crosschecking i slutet… Undrar vad som händer om Brynäs leder i slutet av matchen på måndag?..

Tigerhjärta: riktig skandal. Och en sån här sak har tidigare gett två matchers avstängning. Denna är ju mindre än O’Neils

Alltså blir inte Oneils slashing granskad/avstängning så känns det ganska konstigt va?
Skaderisken att få ett yxhugg i knävecket är ju ruskigt högt.

en rätt komisk analys video. eller rättare sagt, en färgad sådan.

{11936}: Å andra sidan har vi Kalifornien-Steven från och med måndag, han lär höja decibelnivån åtskilliga punkter helt på egen hand..;)

Tror jag såg en bild på karln när han tog i med sin tuta, den stackars Brynäsaren bredvid fick hålla för örat 😂

Grin-Olle: Tycker att Allard är grym och på intet sätt en ful spelare. O’Neil fick ett hjärnsläpp men får inte känslan av att han är en ful spelare heller i grund och botten.

TheMacamush: Det är ungefär 0,02 % chans att nån ens kommer uppmärksamma slashingen på Rödin.

TomKasseBättre: RÄTTVIST! Så skönt att slå yxhuggarna från Lappland!

Avstängning på den medvetna slashing på Rödin.

2:a för förstärkning?

Tar tillbaka att Persson gjorde en tavla på målet, pucken tar på Lindsteins skridsko och ändrar bana. Det syntes jättetydligt på reprisen nyss.

lapad: Vore intressant att se den tacklingen innan 1-3 igen.

Såg ni när Rödin tog tillbaka pucken? Röd spelare bara la sig ner direkt vid första kontakt.

Grin-Olle: Bara Luleåsnack… kul ändå att Adam sa att Luleå inte fostrat några mängder med egna riktigt bra spelare.

SuneMangs: Det mesta är nog redan sagt men några tankar inför match.

Kul att Persson är tillbaka, är han i så pass bra skick så hoppas jag även att han startar. Tror det kan vara psykologisk tändvätska för laget.

Väntat att Ohlsson skulle få chansen istället för Sundqvist i fjärde som haft det tufft. Lindblom in i första och Indrasis i andra. Vill inte vara negativ inför match men trodde nog att Indrasis skulle få gå i fjärde med begränsad istid idag. Viktigt att han spelar disciplinerat i första hand, om han bidrar offensivt så är det en bonus.

Nu har Luleå lyckats spela både ett bättre försvarsspel och omställningsspel än Brynäs vilket har varit lite av vår paradgren under säsong. Där leder Bulan coachkampen hittills där dom har neutraliserat vårt spel och fått oss lite frustrerade.

Nu har vi fått en dags ”extravila” så jag hoppas att vi har slickat såren och att Gälla har lyckats gjuta mod i grabbarna men även gjort justeringar i hur vi ska uppträda och spela mot Luleå.

Kunskapen och skickligheten finns, det har vi bevisat hela säsongen och nu gäller det att alla är övertygade om att vi kan vända tillbaka det här och att hela laget köper in sig på vad som krävs så kan det här bli bra.