1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736748 inlägg · 7966 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Fofi : Oj. Sportchef och tränare lämnar alltså båda två. Tungt för Timrå som alltså tappar Kapanen och ersätter med Nubben och sen kort efter det tappar man Jokinen också. Fattar ju bara att Ante Karlsson kommer tillbaka så är cirkeln verkligen sluten där.

Fan vad jag lider med Timråfansen här. Trodde de hade något bra på gång med spännande sportchef och tränare. Kan ju bara föreställt mig hur det känts om vi ersatt Alcén med Sundlöv och sen ersatt Gällstedt med någon riktigt trött gammal tränare som inte alls ställer några krav. Helst med stark koppling till klubben aka "kompisvärvning":

Gavve: Förlorar vi lördag är det kört. Så jag föredrar en Ludde som är 80% redo än Källgren. Nog borde Ludde vara lite intresseserad av ett guld. Stackaren ska till Växjö och uppleva det plastigaste och själlösa man kan uppleva i SHL.

Realisten: "Allvarligt talat... Tycker du som ENDA MÄNNISKA I VÄRLDEN..., att Omarks mål borde ha underkänts?????"

Nej, vi är minst två!

Jugge:
"Jag har medvetet avvaktat med att kommentera dagens match tidigare för att undvika att kommentera i affekt"

kred det resulterade i ett mycket bra inlägg.

Mina nycklar
Steg 1 testa ssk keepern om inte annat för en reset

Steg 2 gör ALLT för att hjälpa nykomlingen

Steg 3 Disciplin, inget skit, inga holdings, rör på benen, stå upp.

Steg 4 inget slarv.

Ta fram ert bästa nu, det finns ju i truppen.

bradberry: Vi är väl med även efter Indrasis oturliga flippass. Hade den gått hem så hade vi två spelare fria mitt i slottet. Mål där och alla hade hyllat Indrasis för ett genialt pass, små marginaler mellan succé och bakslag. Dom målar dessutom på omställningen vilket gör Indrasis till en större syndabock än det verkliga problemet: för många onödiga tvåor och torrt krut i eget PP.
Apropå 2-1: fortfarande ingen diskussion om Omarks mål när han i målområdet drar med sig Källgren i dragningen innan pucken slås i mål.
Bort med onödiga tvåor på lördag till att börja med och vi har goda möjligheter att kvittera det här.

Lira: bra skrivet....andas...
Den viktigaste matchen har Brynäs redan gjort i min bok...o det var när vi vann sista matchen mot Dif ...förra året...Det har gett föreningen hopp o pengar i kassan...
Även om vi skulle förlora denna serien så har jag fått tillbaka tron...sov gott kära Bif...flyg gott hem o spelare...nya tag på lördag o jag tror på er i vått o torrt...

Laget nästa:

Tuohima
Söderström Dástous
Andersson Lindstein
Kinnvall Djoos

Silfverberg Larsson Kopacka
Rödin Scott Lindblom
Trivigno Schroeder Leijon
Ölund Vesel Ohlsson

Vad är kravbilden på Ove Molin? Helt obefintlig?

Ledarskapet har fallerat i de här två matcherna. Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur vi kan ta så många onödiga och korkade utvisningar. Särskilt när vi vet hur läget är i BP. Men också oavsett. Skulle vilja veta hur mycket våra ledare har tryckt på detta. Om inte mycket - katastrof. Om spelarna inte lyssnar - ännu värre.

Sen är självklart Källgren en faktor, det går inte att komma ifrån. Vi kan säkert krångla till oss ett guld med honom men det är fan inte lätt. En skadefri Persson hade varit en guldmålvakt, det är jag övertygad om. Känns ruskigt beskt att stoppa in Tuohimaa även om han säkert skulle kunna göra det bättre. VILL att Källgren ska lyckas för jag gillar verkligen hans energi, plus att det vore en investering i framtiden. Men att se över om Persson kan spela igen blir ju högaktuellt nu. En sån grej skulle kunna vända psykologin i matchserien om han får träff.

Tryggheten i hela laget påverkas av att man vet att Källgren läcker, spelar ingen roll hur mycket eller lite han ska lastas för målen, han släpper in för mycket.

Loomis666: Jag tror de räcker o sätta in SSK målisen. Han kan nog stänga igen. Källgren har gjort en ok match. Men han gör inte riktigt de där som faktiskt krävs. Känns som att försvaret inte riktigt litar på Källgren i mål?

Sen är det tjänstefel av bänken att spela Indra. O ja kommer tjata och tjata om detta. Det är månader sen ja skrev att Indra kommer kosta detta lag otroligt mycket. De flesta här inne ansåg att man var en riktig idiot som skrev detta.

Ja beskyller bänken på att de ser ut som de gör, man sätter fel kedjor på isen, man bänkar inte spelare som tydligt inte klarar av att man INTE får slå de passningarna som Indra gör,

Man borde oxå vilat Källgren efter förra matchen, han har talat ut om saker o ting. Man borde förstå att vårat försvar inte litar till 100 på honom. Detta syns oxå otroligt tydligt. Titta matcher när Persson står vs när Källgren står så ser man detta

Kung_Sjödin:
Men sluta skyll allt på domarna.
Inte domarna som släpper in mål i varje BP
Inte domarna som slår slarviga passningar
Inte domarna som har en målis som är extremt ojämn
Inte domarna som tar idiotiska utvisningar

Varför kan inte TV4 hitta kommentatorer som är mera neutrala än dom här mupparna. Ibland känns det som alla är mot oss...

Petrov: Fast ingen FANTASTISK RÄDDNING som det tydligen var när Silfverberg sköt mitt i målet och Ward fick den på benskyddet😏

Jag tycker nog Källgrens var vassare.

Luleåspelare åker in i en närkamp med Andersson och trycker samtidigt till levtchi. Domarn dömmer mål och att vit 29 trycker till Luleå.

Shinnimin trycker vesel i ryggen, så han åker in med huvudet i sargen. Inget åtgärs, vart är Luleås 5a?

Detta är så uppenbart bestämt att luleå ska ta guld. Att finalen är helt förstörd.
Dags att utreda våra domare eventuellt göra oss av med hela bunten.

Stänger av nu och tackar för denna säsongen.

Ses i sillyn och september🫡

Lulessss: Brynäs berör ganska mycket mer än Luleå. Det har alltid varit så, och förmodligen i fortsättningen också. Det är väl mest i Norrbotten och ingen annanstans som ni rör upp lite känslor.

Har tvivlat på laget många gånger och blivit motbevisad lika många. Nu vågar jag drömma. Ge oss två starka bortafajter och chansen att ta guld på hemmaplan på måndag! 💛🖤❤️

Larsson, din dåre, kör!
Trivigno, kör!
Silfverberg, SKJUT!
Rödin, DRIV PÅ!
D'Astous, SKJUT!
Söderström, LIRA MED STIL!
Kopacka, skjut på allt!
Lindblom, IN PÅ MÅL!

Älskar mitt lag!

Alla utom Ludde och Bertilsson är med på planet i dag enligt GD. Eftersom det varit lite oklart kring Vesel (ej med på träningen) så borde det betyda att han spelar i kväll. Sen vet man ju inte om GDs uppgifter stämmer så klart.

Peja: Snälla vinn ikväll! Håller på er.

Sv: SM-final 2 - Brynäs - Luleå
Målet för säsongen var väl att etablera sej i SHL. Check på den!
Tråkigt om känslan efter säsongen blir negativ efter ev. finaltorsk när vi har skrivit historia som nykomlingar. Samtidigt är det få förluster som är jobbigare än en finalförlust.

Oavsett hoppas jag att Brynäs kan satsa utav bara hvete nästa säsong och utmana om serieseger och LeMat igen.

Lulessss: Har man Shinnimin och Bromé i laget så kanske man ska tala tyst om filmningar? Dom är värst i klassen, det vet alla, inklusive ni i Luleå.

Även Andreasson sjönk i mina ögon när han ”slängde” klubban och började skrika på domaren.

Men det är bäst till 4 och vi har gjort några av säsongens bästa matcher uppe i delfinen…

Erol Ateceae: Shinnimin kunde lätt ha fått 3-4 utvisningar för diving i kvällens match. En del spelare förstärker vid enstaka tillfällen, men han förstärker och filmar på ett väldigt utstuderat och medvetet sätt - och han gör det väldigt ofta.

Grin-Olle: Enorm fördel att åka upp med 2-0 i matcher.

Brynäs har bara sig själva att beskylla för ikväll. Ruggigt besviken på inställningen.

Ibland undrar man vilken morot de egentligen ska behöva för att vilja göra jobbet och tävla i varje match. SM-Final duger tydligen inte.

OveJärnkrok: Synd att Bulans gnäll...ska löna sig...
Hoppas gällas stil vinner i längden...

Vi får hoppas laget behövde bli nerpissade i en match för att vakna till resten av matcherna.....

Första utvisningen på D’Astous var obefintlig, sedan har Brynäs och Ölund sig själva att skylla. Riktigt svagt spel. Tycker synd om de som rest långt för att se de här två perioderna.

Jag vill ju då aldrig höra från folk som hejar på Luleå att de är tuffa och starka

gwl:

det lönar sig att tappa klubben vid minimal beröring, Andreasson är en fuskgubbe

lapad: Luleå leder rättvist, vi sover i början ….IGEN.

Fan obegripligt att man inte är ”på”, SM-final på hemmaplan …??

Sparka iväg Scotts klubba.. Kör in i målburen.. Sen får Brynäs en löjlig tvåa.

Sv: SM-final 1 - Brynäs - Luleå
Jonjo:
Vet att inte statistik o historia betyder speciellt mycket nu när det är final, men för att dämpa min egen ångest o nervositet väljer jag att lita på sånt tills jag blir överkörd av motsatsen.

Sendan 7 matcher i finalen infördes 95/96 har 1:an och 2:an mötts 9 gånger.
8 av dom gångerna har 1:an gått hem med guldet.

En varm filt för stunden i alla fall 😊

OveJärnkrok: Brynäs väljer väl (som ett av få lag!?) att inte gå ut och kommentera sånt utåt alls, eller har jag missat att det skettt? Inte ens när det uppenbart blev fel (Malmös straff t.ex.) så fokuserade inte Brynäs på det utåt. Cred också till Malmö som jag också upplever sköter det bra.

Jag känner väl lite att om man tar sig tiden att gå ut i tidningar/intervjuer och fastna för såna specifika saker så känns det väldigt mycket som att man kastar bort mycket energi som nog bättre läggs mot det egna laget. Klagar inte i detta fall dock då jag tror det gynnar Brynäs att Luleå (som många andra lag) går ut och gnäller.

Lite som SAIK när de åkte ur med 4-1 i matcher (cred till vissa spelare där dock som inte ens ville nämna domaren) när de har mage att stå och säga att de blir bortdömda i matchserien. Bullshit säger jag. Förlorar man med 4-1 i matcher är det inte för att man blir bortdömd. Eller som när Mitell i FBK står och säger "tänk om vi fick spela med 5 man lite oftare" efter att ha fler PP än SAIK i deras serie... Blir så löjligt att ens säga så då.

Erat: Rödin och Källgren mina toppar idag. Underbar seger!

Urbrynäsaren (Rödda) gjorde avgörande målet.
Fy fan va underbart

Nu kan vi konstatera att vi har ett bra spel framåt men lite svajigt bakåt men mycket bra spel av Källgren idag. Så skönt med 1-0 i matcher

Silfver: MAKALÖSA Rödin.

Jugge: ”Kalle Anka-turnering”. Inte undra på att Ducks vill ha honom i Brynäs då. 🙂

Lulessss: lycka till idag, men inte för mycket! Må bästa lag vinna, dvs Brynäs 😉 Jag hoppas bara att era ”artister”, Bromé och Chickenmin, fokuserar på att spela hockey och inte ramla så fort dom närmar sig något som liknar en närkamp..

Fofi :

De är väldigt upprörda på sitt eget forum. Tycker att LP pissar på dem och är illojal.

Konstigt kan jag tycke, med tanke på att Modo flög ut SHL med ytterst begränsade centrar som Jasek, True och Vignault och typ vägrade ge LP chansen trots att han med stor sannolikhet är bättre än dem. Hade han fått speltid i Modo ifjol är jag säker på att han hade stannat. Men Modo valde True, Benson, Pettersson, Jasek och Vignault istället

Ska vi gissa att han blir material för fjärdekedjan hos oss nästa år? Eller kan han ta stor steg och vara i en topplina? Han beskrivs ju som extremt talangfull och har producerat bra i allsvenskan.

Kul att vi har ett gäng riktigt talangfulla forwards nu i LP, Svrcek, Sundqvist, Hillström och tvillingarna

Och under dem finns också 2 supertalanger i form av Karlsson och Roos.

Nu är man lite småfull igen lagom till påsk. Vilka skålar vi för då?

Jorå, skål för Daniel Casselståhl och Marc-Andre Bergeron!

Sv: A proposito de nada
Erat: Ni spelar väl imorgon elr hur?? Glad påsk alla Brynäsare!!🐣🐔

Finns det nån vidrigare spelare än klasen. Så jävla ego.

”Jag brukar göra såna viktiga mål.” Sagt med riktigt drygt attityd. 🤮🤮

Farsang: Grundarna är ju Brynäsare sedan barnsben. Har svårt att tro att det går ur, och där finns pengar så det räcker till båda klubbarna :)

Peja: ” Drömmen är Adam Boqvist, men kanske inte så realistiskt. Är Marcus Björk den spelaren? Frederic Allard? Luke Martin?”

Tycker inte att Adam Boqvist vore helt orealistiskt. Han borde titta på Viktor Söderström och göra en repris. Precis som Söderström har Boqvist aldrig riktigt fått fäste där borta, till stor del orsakat av skador. Vad jag läst på annat håll har han t.o.m. fått spela forward någon match i Islanders.

Kom hem och gör en nystart likt Söderström, Boqvist skulle vara den optimala ersättaren.

Tydligen skall Alcen gilla denna back. Påminner en hel del om D'astous.

www.eliteprospects.com/player/161131/maxime-lajoie

Norlinder klar på två år, enligt Svensson i deras podd.

SuneMangs: ska tilläggas att jag anmäler alla annonser 👍

Kelleher bäst på isen hittills. Bäst när det gäller.

Erat:
Tror jag väljer Luleå. Av anledningen att OM vi skulle förlora så unnar jag Luleå och Bulan/Kyrö ett guld mer än Frölunda och Rönnberg.

Gavve: helt sjukt! Av alla inblandade. Framförallt då av deras förbund när en spelare regelbundet spelar och har chans att vinna guld i en av de bästa ligorna. Chockerande faktiskt!

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Peja: Alltså hallå. Vilka pratar du om? Brynäs ökade publiksnittet - nytt rekord- när man åkt ned och harvade i allsvenskan. Var det medgångssupportrar?