1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758017 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Kapten Larsson!

Farsang: Om man inte ser pucken framstår det som en synnerligen dum idé att gå så hårt på skytten och därmed lämna målet vidöppet för spelaren på andra sidan. Delia har ju ingen aning om att passningen kommer. Detta är en dåligt skolad målvakt.

Petrov: Ett misstag att skicka så många ordinarie spelare.

Sjukaste att dem buar, jävla pisslag

hanelugn_112: Har du glömt att ta din medicin nu igen?

"Att lyssna på Alcen när han försvarar Delia, Fjällby, Bellows, Djoos etc var fan det töntigaste jag hört."

Bara ett jon till supporter som på allvar tror att en sportchef öppet skulle såga individuella spelare i en intervju, hur besviken hen än är över nån eller några.
Mellan raderna hör man ju att han tvärtom inte är nöjd så här långt med nån eller några av dessa spelare.

"Han pissar på fans som faktiskt gör att han kan ha det jobb han har."

Nä, han försöker bara förklara för 5-åringar som pissat på sig och inte fattat att en sportchef offentligt inte kan säga vad han tycker om individuella spelare i en intervju.

Anders Berg: Är det inte detta som flera har efterlyst och berömt tex Fröberg och Tjomme för.
Öppenhet och transparens mot supportrar.
Och när man gör det.
Skit, som vanligt..

Såg att nån nämnde Maxence Guenette i samband med Brynäs. Rightare, back med 0.49 ppg i AHL. Saknar tydligen kontrakt. Kunde det vara något tro för att få fart på uppspel och offensiv blå?

Det är då väl själva fan att LHC verkar haka sig kvar varenda jävla skitsäsong som dom står för. FBK verkar jo också gå mot en ny medelsäsong vilket gillas alla dar i veckan.

Vilken match, en match vi skulle ha förlorat enligt alla som satta sig på dysterkvisten, och vi går in och äger matchen.
Vilken match, Clara så värd nollan - viktigt, alla tar kampen, bättre anfall ffa med mindre meningslösa dropp på mål, ja finns inte mycket att gnälla på.
Det är nog bara pp hastigheten som behöver bli bättre om de lyckas få det att se ut så här framöver

bänknötarn: det var Bif som gjorde dom dåliga

Stor skillnad när man har en målvakt. Clara ska stå sånmycket han orkar

Vesel 20,5 minuter som back med 4 min kvar av matchen 🤣

Fyfan vilken jävla kung!

Brynäsgubbe: Clara bra ikväll 👍👍👍

Zappaholic:

Hur länge ska Gustavsson få bestämma i svensk hockey?

(Obs skämt)

Får man smyga in att Hägg spelar bra?

Silfver: Ja jag gillar verkligen att Raftheim har varit en nagel i ögat på Nurmi under matchen.

Petrov: är det konstigt att man föraktar svenska SHL domare? Maken till avsaknad av fingertoppskänsla! Där ville domaren hitta en utvisning till varje pris.

Prickfritt BP

Zappaholic: Shinnimin interferar och Brynäs får utvisning..oväntat..

Astral : Det här kan väl inte vara en andraperiod?
Känns oerhört märkligt, vi spelar ju riktigt…bra?

Danne66: Att se Brynäs pp är lite som att titta på bordshockey. De rör sig inom sina små ytor.
Försvarsspelet däremot, där rör sig forwards lite hur som helst, ofta rätt huvudlöst.

PåveMolin: Luleå borta passar ju Brynäs bättre. Att inte känna produktionskravet, att ligga och lura och gå på spelvändningar är Brynäs modell. Att äga puck och ligga på i anfallszon är man bra på men det resulterar sällan i mål utan då blottar man sig i det defensiva omställningsspelet istället.

Det är därför Brynäs har uselt facit på hemmaplan just nu.

Skulle säga att det finns 30-35% chans på en tvåa i eftermiddag åtminstone…

mattiask:
"Men det är väl ganska givet att Djoos är en högkapabel spelare. Annars hade han aldrig haft de kontrakten han haft."

VAR en högkapabel spelare med billigt kontrakt i Washington.
Skador har satt ner hans förmåga rätt ordentligt.
Ett långt Brynäs-kontrakt med de förutsättningarna är ett ekonomiskt skräckscenario.

Silfver: Att Alcén misslyckats med att värva backar inför säsongen är vi nog alla överens om. Att det saknas en stjärnback (eller 2) är vi nog alla överens om också.

Men jag tror nog också att vi alla kan vara överens om att Witkowski omöjligt kan vara sämre att ha i laget jämfört med att spela Vesel som back. Eller att spela flera juniorer i alla matcher när det inte ens fungerar särskilt bra med 1 back.

Det betyder inte att Witkowski är stjärnbacken vi hade behövt få in. Men han är då en jäkla förstärkning jämfört med att spela Vesel som back får jag hoppas. Även om jag inte tycker Vesel gjorde bort sig alls med tanke på förutsättningarna. Det är ju inte hans fel att situationen är som den är.

Fyfan skrev på Brynäs Instagram och klagade på Delia, fick mothugg av hans farsa. Känns sådär 😂

OveJärnkrok: Den första målet Delia släppte in påminner ganska mycket om Lindbäcks agerande

Mattson: Clara har bättre SVS% än Persson denna säsong (trodde inte det själv förrän jag kollade). Ludvig har inte haft en bra säsong i Växjö så här långt. Lite trist för honom då jag gillade honom förra säsongen.

Men så klart inget jag klagar på då jag inte direkt känner särskilt mycket för Växjö som lag.

hanelugn_112: Rekommenderar dig tre djupa andetag innan mamma nattar.

Ja undrar som sagt om Alcen ska få spela ner oss i AS igen, allt tyder på det med sitt korplag han satt på isen.
Eller sparar dom pengarna för att bygga ut arenan så den kan gapa tom med 3-4000 platser per match i AS?

33 MILJONER i vinst och man har detta laget på isen och är HELT handlingsförlamade fast vi saknat en 1a målis vilket synt sen omg 5. Eller fylla upp backsidan,

Sen ska Gälla spela ett spel som är OMÖJLIGT med backarna vi har som inte kan slå en passning framåt i banan.
Otroligt KONSTIGT att man inte sett detta efter så många omgångar och löst problemet.

Nä dags att Alcen & co får förklara sig hur dom på riktigt ska få detta laget att spela SM Final och ta guldet - Vilket vart det uttalade målet sen 25/26 började.

rafalski: Delia tar ju ingenting…på andra sidan planen helt sjuka räddningar.

Fy fan rent ut sagt.

Jockster : Ska vi förlänga med Delia då? Eftersom du verkar nöjd och tycker att hans insatser är godkända. Det här är ju för fan precis som nere i Malmö, vi leder 2-0 och sen släpper han två jävla skitmål.

Man får väl ändå titta på verkligheten och konstatera att Clara är en säkrare och bättre SHL-målvakt?

Det är så jävla dumt att vaska fler poäng till en bottenkonkurrent. Svagt av ledarstaben. Jävligt naivt.

Peja: Du slår huvudet på spiken varje gång.

Delia är inte en SHL keeper PUNKT.

Jag vet inte ens om han skulle plats i Hockeyallsvenskan.

Att Brynäs tycks göra något sorts experiment med den här truppen den här säsongen är sånt jädra underbetyg till samtliga, med Alcén i spetsen.

Zappaholic: Lika ofattbart som när man valde Delia sist mot Malmö

Resultatet av valen i dessa två matcher kommer vara 6 poäng till Malmö och 0 till oss.

Bägge matcherna har vi haft ledning med 2-0, senast vände dom med 5 raka efter det, gissar på att vi torskar med 4-2 ikväll. Sista i tom bur.

Är exakt den här typen av match Clara MÅSTE stå

Farsang: Ölund har inte gjort nån glad på väldigt länge..

Man får såga vad man vill om uppspelen osv idag. Däremot, älskar hur vi är där rent fysiskt. Inte bara Hägg och Larsson som smäller på.

Huge: En HA-back med rätt profil hade varit mycket bättre än Witkowski. Som andra är inne på är han raka motsatsen till vad laget behöver. Självklart är han bättre än ingen, men nu framstår beslutet att tacka nej till de Haan som ett fullständigt fiasko.

Alcén är dock öppen med att man blivit tvungen att revidera profilbilden på den nya backen. Fingertoppskänslan är i klass med en enarmad bandits, tyvärr.

Måste ändå säga en sak.
Bertilsson, Hägg o Witkowski är en backsida jag inte hade sett fram emot att möta speciellt mycket. Hoppas han kan komma och förstärka snart.

Har en känsla att vi faktiskt krossar Malmö idag. Just för att vi går kort om folk och laget måste ösa på mer framåt.

Ska bli intressant o se om magkänslan stämmer men ja tror fan vi spöar skiten ur Malmö idag

Lulessss: Helt bisarrt om man ställer Delia i en SHL-match med 4 A-lagsbackar tillgängliga.

Delia har varit gedigen mot sämre lag i CHL men är ju ligans sämsta målvakt tillsammans med Hävdelid.

Ok, Witkowski. Inte alls vad vi behöver, men så ser det ut när man inte agerar i tid eller passar på bättre backar.

Men VARFÖR ställer man Delia i den här matchen? Detta är en match vi "ska" vinna, det är mot en bottenkollega. Nu höjer man risken för att denna matchen kommer vaskas. Ett felbeslut enligt mig.

Cardigan Daffipoff: hägg, witkowski och bertilsson. Jag skulle inte vilja möta Brynäs i ett slutspel

Huge: La farsan ner 40 timmar i veckan i 6 månader på att hitta godis och misslyckas ändå? Känns som att det är något fel i huvet på farsan då faktiskt.

Lemp: Alcén är lurig och duktig på att svänga med orden. I somras var han ju också tydlig med att vi ska ha in en till forward och om Bäckis kommer är det bonus. Sen när Bäckis presenteras är förlöjligar han alla genom att säga att ni missförstått det hela och att det är en bonus om han kan spela och inte en bonus i truppen. Svårt att formulera men ni som hängde med förstår nog vad jag syftar på.

Luddf: ” Sasse fick ju tag i Alcén senare idag och la till några rader på dagens intervju med Silfverberg.

Alcén: Vi kikar naturligtvis hela tiden på spelarmarknaden, och om vi behöver förstärka. Skulle det visa sig att de(Djoos och Andersson) blir borta en tid, behöver vi se över hur vi ska agera.”

Alltså, herregud. Den mannen måste bort, nu! Han gör inte sitt jobb kort och gott och agerar för föreningens bästa. Är Andersson och Djoos borta båda veckans matcher så lär vi ligga på kvalplats innan veckan är slut.

BIF Kungen: Samuel Jonsson är riktigt bra. En av dom bästa backarna i HA. Han har tydligen ett kontrakt där han får bryta för "högre liga" när som, så det är ingen dyr lösning om Brynäs nu söker en back.

lapad: Alexander Sundström var ju faktiskt bättre som back än forward

lapad: Farsang: "Men igår tyckte jag det var ?slutspels känsla? på bägge lagen i matchen och bra fart och fysik."

Undrar om vi såg samma match?

Såg inget igår. Läst bara lite om matchen.

Men Era olika synpunkter på matchen visar hur "konstigt" det kan bli med olika åsikter härinne.😀😀

Ingen kritik mot någon av er.
Skrattade bara lite med tanke på debatten som varit 😀

Silfver: "Undrar om vi inte får se årets lägsta publiksiffra på torsdag?"

Tittar man på hemsidan är det nästan slutsålt. Sen betyder det inte att alla är på plats så klart. Några sittplatser, några restaurang och Skybarplatser och sen ståplats kvar som det ser ut.

OveJärnkrok: Så var de bara fem. Eller fyra då om Djoos är skadad också. Eller tre om Kinnvall är fortsatt sjuk till på torsdag.
Men det är lugnt. Gälla snörar på sig.

IronKrook: Nice! nu blev jag sugen på att se matchen ikväll :-)
blir nog comeback i tv-soffan