1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446106 inlägg · 7966 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Matchtråd Växjö HC - Brynäs IF 2024-12-28
TheMacamush: Ja, man älskar ju Greg. Men han är inte samma spelare längre, vilket såklart är naturligt med tanke på hans ålder. Men i en checking line håller han fortfarande, där är han till och med bra.

Snyggt av Djoos i offensiv zon! Värt ett mål!

Såja stort grattis till 300 poäng RÖDDA!!!

Larsson!
Uppladdat:

500x0-img4953.jpeg

Oavsett om målet kommer med 10 sekunder kvar eller 0.1 spelar mindre roll.
Aldrig roligt att släppa in mål.
1-1 efter första får vi köpa.
Växjö borta är en svår match - vi kan inte bara tro att vi ska åka och vinna matcher hur som helst som tex HV71 borta som vi sköljer över osv för att bara ta en match.
Varje match i SHL är otroligt svår.

Känns som att vi ropar på bänkningar, dåliga beslut osv i parti och minut.
Jag älskar att ha en Kinvall i vårt lag på sättet han spelar hockey på kontra en Niemelä eller Friman tex som knappt vågade ha puck.
Jag tror knappt jag minns när mitt kära Brynäs spelade en bättre och roligare hockey än vi gör i dagsläget.
Älskar att vi håller i puck så pass mycket som vi gör (vi vänder hem från mittzon istället för att bara kasta bort pucken). Sen att det inte ser ut så i varje match är ju bara logiskt.
Som sagt, jag skiter i om Kinnvall gör något misstag nångång eller om Djoos gör en indianare, jag älskar 🥰 sättet Gällstedt vill att vi spelar hockey på. Då kommer något misstag emellanåt.

Sorry för ev rörigt inlägg ;)

Sv: A proposito de nada
Dwight: Då kan ”Kabbens Grabbar” stanna hemma nästa gång ni har bortamatch mot Brynäs. J-a tomhylsor…

Nåväl, vi lär slippa er nästa säsong när ni lirar i HA igen…

Blir så upprörd när jag läser om sånt här. Håll den här skiten borta från hockeyn tack, vi (och Modo) är inte fotboll och hela den kulturen. Hoppas vi slipper se detta igen framledes.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF- Modo 2024-12-26
GULDET SKA HEM!

Kan inte sluta förvånas av hillström. Otroligt roligt! Längesen vi såg en sån impact-junior i Brynäs

Herrejösses vilken passning av D'Astous till Scott. Verkligen på spelhumör vår kära Chucky!

Hörde att Modo tackade nej till D’Astous.

Brynäsgubbe: Ruskigt bra gjort av Indrasis där! Snyggt mål av Kinnvall också.

Kvällens tifo!
Uppladdat:

500x0-img5485.jpeg

500x0-img5486.jpeg

Markans andra raka nolla nyss.

Mattson: ”Läser att Timrå är intresserade av Westfält. Tycker han var bra i går. Gamla Brynäsare borde Alcen vara intresserad av.”

Helt klart en intressant spelare men ingen spelare som är värd att vara i budkrig om.
Främst Schroeder(möjligtvis) som kommer ersättas på centersidan kommande säsong, och där måste vi sikta högre än Westfält.
Edit: Silfverkroken hann före med en liknande slutsats :)

Kung_Sjödin: FBK har över en väldigt lång tid (flera årtionden) tillhört Sverige-toppen. Enligt mig tycker nog alla lag att FBK är laget att slå. De har satt en hög nivå i ligan över tid.

De har Sveriges högsta lägstanivå i mina ögon. De kan vinna utan att spela bra. En otrolig styrka och konkurrensfördel. Många lag inkl Brynäs måste oftast spela bra för att vinna.

Finns givetvis undantag i ovan resonemang men jag tycker att de är Sveriges bästa lag över tid.

SAIK har en liknande tendens men inte lika långvarig. Tycker också att SAIK har ligans högsta högstanivå.

Vet inte om jag lyckas svara på din fråga, men ett försök…

Men självfallet det handlar om tycke & smak.

Hursomhelst; grattis till oss 🇧🇪🥂 och God Jul 🎄 till er alla.

Farsang: För mig är att chansa och att satsa offensivt två helt olika saker. Chansa är för mig lite negativt, och hade det varit det vi gjort hade vi inte legat där vi gör i tabellen eller släppt in näst minst mål av alla.

Mattson: Fbk har ju osympatisk i sitt dna. Förvånad?

Mattson: Självklart. Brynäs hade ju verkligen inga chanser att avgöra flera gånger under matchen... hårlössen måste tagit sig in i huvudet på Johansson haha

4-2 efter full tid hade speglat matchen bra mycket bättre än 1-1.

Hoppas Linköping åker ut!
Uppladdat:

500x0-img5443.png

Bitter lagkapten hos FBK...

Instämmer med FBKaren som tittade förbi, otroligt härlig och underhållande tillställning!
Lite tur för oss att FBK saknade en handfull nyckelpjäser, med dem tillgängliga hade vi nog haft det tuffare idag.
Med det sagt, vi tar julledigt som serieledare, det skojar man inte bort!
God jul på er kära Brynäsvänner!

Horace76c: Fast jag får nog säga att de snor poängen av oss… Här borde vi haft tre poäng.

Är det någon som sett till Tomasek efter att han försökt mopsa upp sig mot Sheriff Bertilsson?

Det känns lite som att han eventuellt fick gå in och byta fillingar…

IronKrook: Haha, Steen ska in och spela tuff efter avblåsning mot Larsson och får en rejäl handsktvätt i nyllet.

Rätt åt honom…

Gavve:
Fast vi är väl alla överens om att Öhlund och Östmans straff var för hårda?

Jag hade inte klagat om Dick fått 4-5 matcher heller, men att seriöst påstå att avstängning hela säsongen är rimligt är kanske lite verklighetsfrånvänt?

DIFFEN: Ska ju sägas att tacklingen som D'astous lägger hade vem som helst kunnat undvikit att få i huvudet om man tog sitt ansvar som mottagare av tackling.

xxx BIF xxx: För att vara tydlig så anser jag att Victor är en gudagåva för oss som faktisk lyfter oss så mycket att vi har en guldchans i vår. Men han spelar en rätt svår hockey och det ställer en del krav på de han spelar med. Victor dansar balett och det kräver att partnern också kan balett (för att ta en kanske usel metafor). Kan säkert vara ett av skälen till att han inte fått chansen fullt ut i NHL. Även om det finns många skickliga backar i NHL så finns det rätt många som inte riktigt är den spelartypen också.
En lyckträff för oss att har Chuckie att leka med. För en skicklig back (som jag inte är) är det förstås en ynnest att få spela med Victor.

Lira: Jag ska till USA i mars och passa på att se just Kings-Rangers lustigt nog (fast i LA). Får kolla ikväll så man lär sig tröjnumren.

Tigerhjärta: Min grundtes med Kinnvalls kontrakt är att ingen klubb inklusive Brynäs kommer ge honom ett lika bra kontrakt som han har nu. Eftersom han trots allt bara är 27 år är han en spelare som man kan bygga på över tid.

Lemp: Jag tänker ungefär så här. Laget måste alltid sikta på att bli bättre. Man kan inte ha massvis med kedjespelare i 35-årsåldern och förvänta sig att de blir bättre kollektivt.

Backsidan kommer högst troligt inte att bli bättre. I bästa fall lyckas man ha kvar samma nivå på spelarna, men det känns också tveksamt. Om Söderström och D’Astous lämnar kommer Alcén att få kämpa med näbbar och klor för att kunna ersätta de med lika bra spelare.

Det är liksom troligare att Brynäs lyckas hitta uppgraderingar mot Indrasis, Scott, Schroeder än mot Söderström och D’Astous, och det säger jag med all respekt för våra äldre herrar.

Bra beslut av silfverberg.. fokus på brynäs och välmående så blir det en bra säsong av detta..

JawKee: Andersson utgick ju mot Modo, vi spelade på 5 backar, kan vara något som går i truppen, vinterkräksjuka kanske🤔

bradberry: Har ju även gått lite sjukdom i laget verkade det som. Då kan man känna sig lite extra sliten.

Sitter och funderar lite på det här att Alcén hugger lite i Eklund & potentiellt Linus Eriksson. Iallafall Eklund ser jag som en spelare för top6? Eller top9 sett till hur Gälla kör med kedjorna. Då tänker jag att någon borde försvinna för att Eklund ska få plats där. Är det Indrasis som ryker då? Samtidigt kan ju Indrasis kanske spela sig till ett kontrakt.
Vet dock att Indrasis står som W/C. Schroeder lär ju försvinna? Men lite tveksam att Indrasis skulle hålla som center? Och om nu Bäckis skulle vara aktuell så är det ju ändå fullt på centrar.

De med utgående kontrakt är ju:

Miks Indrasis (C/W)
Johannes Kinnvall (B)
Linus Lindblom (W)
Ludvig Persson (G)
Jordan Schroeder (C)
Greg Scott (C/W)
Tyler Vesel (C)
Linus Ölund (C)
Anton Johannesson (han har dock ett optionsår)
Theo Lindstein har vi ju bara på lån.

Jag tror personligen att Greg Scott avslutar karriären. Men chansen finns ju ändå att han får fortsätta om han accepterar lägre lön (vet inte vad han har nu) och fortsätter att köpa in på sin roll i fjärde.

Tyler Vesel tycker inte jag det går att klaga på. Men frågan är om man vill fortsätta på det? Kan Marcus Westfält vara en potentiell ersättare? Eller vill man få in Anton Ohlsson här?

Jag tror nog att man antingen släpper Linus Lindblom eller lånar ut honom permanent nästa säsong om han inte lyckas spela till sig ett kontrakt.
Kanske kan vara värt att få in en ny på den platsen, Hugo Lejon, eller någon annan från juniorleden? Beror nog helt på vilka man får in på de två andra platserna i fjärde. Kan annars Hillström vara ett namn, eller någon av Östbergarna?

Jag tänker att Kinnvall absolut kan vara värd att förlänga beroende på vilka andra man har kvar. Men jag ser det väl som marginellt. Beror nog på hur han spelar resterande del av säsongen?

Ludvig Persson har ju verkligen gjort det bra hittills, dock på få matcher. Men han har något. Vill gärna ha kvar honom.

Silfverberg - Larsson/Bäckis - Eklund/Indrasis
O.Lindblom - Larsson/Ny - Rödin
Trivigno - Ölund - Kopacka
Scott/Ny - Vesel/Westfält/Ny - Lejon/Junior

Söderström - D'astous/Ny
Djoos - Andersson
Bertilsson - Kinnvall
(Dahlqvist - Nääs)

Vad har ni för tankar och invändningar?

Mattson: Jag har alltid gillat modo. Tills denna säsong. Har blivit lite av mitt nya hatlag pga att min erfarenhet av deras supportrar är att dom är vidrigt provocerande och otrevliga. Gäller så klart inte alla.

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2024-12-07
mk: Motivation slår klass idag.
Ett desperat MoDo lyckas med nöd och näppe grisa till sig 3p mot ett, bortsett från sista perioden, lojt, halvmätt och oinspirerat topplag.
Att Berra saknades och Andersson klev av i andra gjorde inte saken bättre direkt.
Grattis MoDo, men räcker dom här 3p ni fick i U-hjälp
på er resa för att undvika kvalspel?
Tveksamt…

Mattson: Timrå fick dubbel effekt av det felaktiga bytet. Dels en till spelare som försvarade spelvändningen, dels var samma spelare piggare när de vände spelet efter Schroeders avslut. Svagt av domarna att missa den, blir så mycket tydligare i spel 3mot3.

jhnd91: Ja till viss del gör vi det. Vilket ni säkerligen också gjort om rollerna varit omvända. Det ligger i sakens natur. Vi tycker att den lika gärna kunde släppts och därmed gett oss ledningsmål med kort tid kvar. Det förstår du säkert.

Kontakt med målvakt bedöms väldigt olika. Den var otillåten när Lindblom ramlade igår men det var tillåten när Strömberg låg inne i hela målområdet, delvis på Källgren, och vispade efter pucken.

Problemet är att när domarna bestämmer sig för att videogranska en situation så vet ingen hur utgången kommer bli. Det beror på den inkonsekventa videobedömningen. Det har ni säkert också råkat ut för under säsongen.

Jugge: Vilken match. Det enda som var av sämre kvalitet var målvaktsspelet. Källgren bättre än Johansson dock.

Tack Brynäs, för att ni körde över Timrå i början. Det var det som behövdes för att laget skulle börja spela bra hockey. Jag tycker båda lagen förtjänade poäng. Extrapoängen hade kunnat hamna hos båda lagen, fast Timrå behövde den mer.

Jag var osäker på Brynäs inför säsongen, men erkänner att jag hade fel. Brynäs imponerar verkligen och jag tror laget når minst semi.

Tack för en sevärd och spännande match mellan två lag som jag tycker stod upp och försökte spela bra båda två. Som boende i fiendeland ska jag inte ta mig till kontoret i Gävle i morgon...

Peja: Tittar man på situationen (ni får ursäkta bildkvaliteten) ser det ut som att Timråspelaren och Lindblom mer eller mindre krockar med skridskorna. Tå mot tå ser det nästan ut som. Ingen av spelarna tittar ju in i situationen (spelar ingen roll för straffets skull men menar att det knappast var med mening här).

Jag var som sagt 50/50 själv. Men lutar åt att jag tycker att domarna ändå dömde det rätt. Hade Brynäs åkt på ett sånt mål hade jag blivit irriterad och det är det som gör att jag väger över till att det var korrekt bortdömt.

Sen behöver ni inte hålla med mig på något sätt för det. Jag förklarar bara hur jag tänker.
Uppladdat:

500x0-skridsko.jpg

Kebab_House: Du ser alltså inte att Svenssons ben fäller Lindblom, och de tar bort målet pga det? Du är färgad

En poäng med domarna emot oss får ses som godkänt.

Supportern: Starkt att ta ikapp och jag tycker att målet borde godkänts så tre pinnar skulle vi haft.

Gavve: Så är det. Vi har vunnit 14 av de 16 senaste. Det kommer förluster och sämre insatser. Det får man leva med som spelare och supporter.

lapad: Kändes som att Brynäs tappade lite ödmjukhet efter 2-0-målet. Det kanske gick lite för enkelt under matchinledningen, men man har ju alla möjligheter att komma tillbaka i matchen. Det är bara mentalt.

Supportern: Källgren borde väl ha tagit två…

Men han go asså.

"Ja behövd int tänke."