1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759344 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
lapad:
Mest troligast inte!

Coacherna har även de en stor del i detta kaos då de uppenbart står maktlösa att ändra på matchbilderna.

Märk väl att det är första gången som BIF:s coacher står inför svårigheter och de verkar uppenbart inte klara av att kunna ändra matchbilderna!

lapad: Jag saknar också en spelare som motståndarna retar upp sig på och som spelar fysiskt. Saknar också en alfahane som motståndarna är lite smårädda för, som med Benn ifjol. Benn spelade egentligen inte stenhårt men han ingav respekt. Det gör liksom inte tillräckligt ont att möta Brynäs.

Gavve: Skrev före matchen att Källgren har blivit skadad några gånger under säsongen när vi har legat under.

Zappaholic: Kom igen Persson🇧🇪👍

Gavve: Det kan vara det viktigaste målet i hela det här slutspelet.

Jannes 22: Vi har ju varit ett gäng som höjt varningsflagg angående spelet och formen. Tydligen hade vi "svaga psyken". Eller...hade vi kanske rätt?

Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Frölunda avgör sent i femte. Nu får jag sova.

Att åka ut på två domarmissar är nästan kriminellt.

MoDo ser ut att tacka nej till SHL nästa år.

Nej nu lider jag fan med Modo, ytterligare en match domarna förstör.

Nivån har varit helt brutal i år.

SuneMangs: Precis, 93,33% på Persson igår är ju inte alls dåligt. Såg bara 1-0 och det var ju ett fantastiskt hockeymål där han var rätt chanslös pga en dålig box. 0 mål på 31 skott framåt dock, är väl snarare där ni ska foka för att vinna matchen imorgon. Lite mer effektivitet!

Försök att muntra upp oss: Är just nu på en bar i Santa Monica där de har gjort om öltunnor till pissoarer => recycling av drycken på riktigt 😀.
Och alla barstolar är gjorda av gamla bilsäten från 60/70-talet. Coolt. Nåväl tror grabbarna vinner nästa match och på fredag avgör vi.
(varför vrids bilderna ibland?)
Uppladdat:

500x0-img0228.jpeg

Dagens mest oväntade nyhet är att Micke Sundlöv kommer att ingå i SAIKs tränarstab nästa säsong.

Bratwursten :
Åker vi ut i kvarten mot Malmö med 4-3/4-2 i matcher så kommer det vara en större rubrik än ”Nykomlingarna som vann grundserien o gjorde historia”

Brynäsgubbe: 10 minuter kvar av matchen och du sitter och tänker på Källgren. Rimligt?

Vill egentligen inte gnälla på våra egna, men Oskar Lindblom måste steppa upp nu, han borde vara så mycket bättre än att man ska bli positivt överraskad de gånger man faktiskt märker av honom i någon aktion.
PP är tragiskt för övrigt...

dabif: Persson är grym. Sen måste våra kreativa backar vara bättre i sina avvägningar och inte alltid hitta kreativa lösningar.

Chanzone: Klart man inte kan ersätta D'Astous och Söderström för samma pengar, men varför skulle Brynäs ligga kvar på samma lönebudget när man har gjort ekonomisk succé och dessutom slipper finansiera Oskarshamns fallskärm?

Sv: A proposito de nada
Färjestad - Skellefteå är verkligen en kamp i att lägga sig lättast kan man konstatera. Två riktigt mjuka utvisningar som stora tuffa fbk genom Linus Johansson och nu Nygren senast som lägger sig otroligt lätt och får med sig varsin tvåa. Och Sveriges i särklass sämsta bisittare Per Svartvadet konstaterar helt ogenant hur rutinerade de är som förstärker.

Svensson_62: Häftigt att få bevittna ett hemma hattrick!! :)

Tittar förövrigt på Sharks - Boston och vem får man se på blålinjen i Sharks tro.. :)
Vår gode Lucas gör sitt första framträdande på världens största scen på två år, kul för han!!

havre: Vilken hemåkning av Bobby!!!

Om jag presterade sådär dåligt på jobbet hade jag fått sparken.

Andreas Harnebring Vilket jävla stolpskott till zebra, åker och beundrar sig själv på jumbotronen

Sjukaste straff jag sett på många många år. Uruselt beslut. Totalt jävla hjärnsläpp.
Så här jävla dåliga beslut får man fan bara inte ta.

Cardigan Daffipoff:
Horribelt jävla domslut. Domaren som tog den borde fan bli av med licensen.

För varje match jag ser i HV - Modo växer mitt förakt för domare Linus Öhlund allt mer. Plocka bort honom från den serien omedelbart.

Charles: FBK är förbundets lag, det är sen gammalt. Där ses det mellan fingrarna hela tiden. Dom kommer alltid undan med lagstraff också med för många spelare på isen.

Får vi in Curry som andracenter så är det en kanonvärvning.

Silfverberg - Larsson - ny
Rödin - Curry - Lindblom
Kopacka - Ölund - Trivigno
Scott/ny - Vesel - Lejon
Sundqvist - Hillström - Svrcek

Farsang: För att sätta det i perspektiv så kan du gå in och kolla +- på Brynäs lag i år, då så ser du ganska snabbt att +12 inte nödvändigtvis behöver vara så dåligt (och detta i ett lag som då vann serien och rimligtvis bör ha många spelare som gått plus). För att ta ett exempel så har vi Silfverberg som vinner interna poängligan på 47 poäng på 52 matcher, han slutade på +14. Inte allt för långt ifrån +12.

Man bör nog analysera hans spel lite mer djupgående än så för att avgöra om han är bra eller dålig defensivt. Men förstår din tanke, men skulle inte nödvändigtvis se det som en varningsklocka att han enbart har +12 i den statistiken.

Brynäsgubbe: D'Astous blev ju rätt lyckad.

Skön seger!

Ingen bländande match men rätt uppenbart att Brynäs håller en nivå över Malmö.

Vinner vi på lördag är den här matchserien stängd skulle jag tro.

Silfver: Har oroat mig lite över Malmös fysiska spel men de verkar inte orka. Vore fint att få hål på deras keeper också om han ska stå nästa match

lindblom har sett pigg ut idag.. vore kul om han kunde sätta en ikväll..

Bra lag har tur ibland också. Vi är bäst i Sverige, glöm aldrig vad dom här grabbarna har uträttat under säsongen. Tänker inte tvivla en endaste sekundjävel på att dom har ett SM-guld i sig allihopa.

Är så jävla glad hur Kinnvall har gått från så ifrågasatt (ja, jag var en av de största kritikerna till honom) till att verkligen få ordning på grejerna under säsongen. Riktigt bra av honom (och många andra, såklart) i första perioden. Unnar honom all framgång efter allt skit han varit med om på isen tidigare i sin karriär.

saile39: Stämmer bra. GD rapporterar från matchvärvningen. Väldigt skönt, tror han kommer vara extremt nyttig i ett slutspel. Han har en förmåga att dels reta gallfeber på motståndarna och samtidigt att förändra matchbilden.

Wow! Det är nu det börjar. Vilken härlig känsla!
Kan vara första steget genom ett långt o lyckosamt slutspel…men det kan också snart vara över
Vilken vidrig känsla :-/

JanT: Av samma initierade källa ställer "Rockern" höga krav på Brynäs organisation inför varje match.
"10 pepparshots, starköl, nötter och chips" är hans kravställning.

🙌
Uppladdat:

mk: Om Källgren kliver av träningen först idag går Jonnys topplock ;)

Berge: Jag hoppas Källgren står och håller nollan.
Får vi en mindre medlem på forumet då?

Alá Modorövarna i somras..

{10753}: ” 91% på Clara efter 10 matcher i ett bottenlag. Hoppas på comeback i Brynäs nu när vi fumlat bort Persson.”

Nej, Clara är inte mogen för SHL tyvärr. Det visade han med all önskvärd tydlighet i FBK. Tror heller inte att Anaheim kommer sätta honom i ett SHL lag igen. Utan det blir nog någon liga i NA.

{10753}: ” Förlängningen var givetvis förhastad. Men Blomman är ett framtidsnamn. Till skillnad från Lindbom, Montén mfl som inte heller lyckades få ordning på detta HV.”

Vad får dig att tro så starkt om Blomqvist? Han har ju i ärlighetens namn inte uträttat ett dyft som head coach.
När jag får ”impostor syndrome” på jobbet så tänker jag ibland på Blomqvist, och blir genast mycket lugnare.

Märks hur dålig Ljudupptagning det är i Monitor ERPen när man tittar på matchen nere i Växjö, helt orimligt att det ska höras såhär mycket när publiken sitter helt lama.

Känns som FBK bränt sina broar rejält med Anaheim.

Först omplacerar dem Clara, för att sen kalla Stian Solberg till Anaheim när slutspelet ska börja 😬

Cardigan Daffipoff: snacka om sportsöndag, campat i soffan sen 13.00 😁

Nån som kan finna ett litet fel i TV-tablån?
Uppladdat:

500x0-img0170.png

Rögle borde blivit utvisad för spel med trasig klubba, Indrasis blev det för halva tiden med klubbstumpen vs rögle nu.

Cardigan Daffipoff: Rögle slapp precis en solklar då Kapla spelade med trasig klubba.
Everberg skulle också ha åkt ut när han körde på Marmenlind.

Jag ser i min spåkula att Brynäs kommer ha bästa PP% i slutspelet