1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759313 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Hotel Trivigno!

Jaaaa! Oskar Lindblom!

Supportern: Ja Indra borde inte spela pp, han har visat ikväll att det är inte hans grej.

BIF Kungen: Gälla: coacha hårt, korta bänken.

Viktigt att starta denna serie med vinst.

Mna vill ju såklart inte ha mål i röven men utifrån ett hockeyperspektiv är det såklart mål. Hade varit total vansinnig om vi fått ett sånt bortdömt.

Om Alcén förlänger med Indrasis vet jag inte vad jag gör. Alla ser att han inte hinner med.

Med det sagt, nu är han i laget och vi får göra det bästa av det. Men minimera istiden, snälla. Han har kastat bort alldeles för många puckar idag.

Sjödin i egen hög person. Börjar i vanlig ordning alla meningar med "Nä men."

”Den var tuff” säger Kronwall om säsongens grövsta interference på Lindblom.

Gavve: kan ungen bara få göra mål SNÄÄÄÄÄLLAA

Farsang: Yes! Tror Källgren är pånyttfödd nu. Viktiga saves! Minst sagt.

Treklövern1912: Fan vad stolt man blir över att höra Alcén! Moget, intelligent och med en jäkla känsla. Känns som vi hamnat rätt där!

Falken: Tycker vi gör en riktigt bra första period. Skellefteå försöker, men jag tycker inte de får ut så mycket. Vi plockar ned dem allt som oftast och spelar rejält utan kladd.

Hugg tycker att de tog över efter 2-3 minuter😂

Clown🤡

Henrik_Tikare: Och ni spelar golf, så ingen atmosfär alls.

Henrik_Tikare: lätt att tycka till om andra matchers atmosfär när man inte har ett eget lags atmosfär att följa längre👍🏼

Silfver: Hoppas grabbarna krigar för Berra nu, när han inte kan.

Gavve: Maximalt oflyt när det kommer till att få spela matcher som verkligen gäller något.

bradberry: Kommentatorernas kommentator Lasse Granqvist.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Vad dillar du om?
Transferfönstret stängde 15 februari...

Gavve: Helt rätt, Fasth blev skadad och Källgren kom in och storspelade.

Jugge: Kan egentligen inte ta på varför - men Melker Thelin kändes verkligen som en Sundlöv-värvning när han var sportchef i Brynäs. Skönt att han går till Färjestad.

Svensson_62: Persson i dem 2 sista, Källgren i dem 2 första.

Källgrens första match tog han 21/24 skott.

I hans andra tog han 29/29 skott

I Perssons första match tog han 24/25 skott.

I hans andra tog han 23/25 skott.

Så väldigt jämnt i deras statistik mot Skellefteå.

Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Kåge: Lycka till mot Skellefteå!

Silfver: I intervjun med Gälla efter matchen så sa han en bit in att man inte i de första matcherna hade lärt sig att spela "slutspel".
Men de 2 sista och speciellt den sista tyckte han att man spelade så som man skulle.

Brynäs kommer nog att bli lite bättre efter hand💪💪👍

OveJärnkrok: Såg ut som Malmö fick soppatorsk delvis i förra matchen och nästan helt i den här. De tömde sig i sina två hemmamatcher medan vi hade mycket mer ork och energi i vårt lag.

Nu är jag så jävla nöjd, hade vi åkt i kvartsfinal hade jag varit sjukt missnöjd. Så kontrollerat idag❤️

Någon som har koll på förtutssläppet?

Ni missar väl inte intervjuerna med Silfverberg och Larsson nu va?

Titta, Källgren gör ju faktiskt jobbet NÄR utespelarna vill spela ishockey👍🏼

Nej nej nej, där va slutspelet kört !

Lindstein är kungen idag!🔥

3 min in och Larsson har redan slängt en näve i fejan på Malmö!

GILLAR DET JAG SER!
Pumpa nu brynäs, tysta arenan!

Olli Nomadinen : Stort av dig att komma in här och erkänna en sån sak!

Du ska veta en sak, jag håller på er i morgon också. Alla Norrlandslag till semi, make it happen!

Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Olli Nomadinen : Tyvärr blir det inte Brynäs-Timrå i final, det hade varit något. Känslan är att vi vinner idag, det är ju första matchen i serien som är en måstematch för något av lagen. Hoppas vår erfarenhet och spetskompetens avgör.

Hoppas Timrå kan tvinga fram en sjunde match men jag tror det blir svårt, speciellt om Dahlén inte spelar.

Jag är väldigt spänd på att se hur bra Svrcek kommer bli nästa år när han nu också är inne och gör det bra i slutspelet.

Som 17-åring har han snittat 1 poäng/match i J20 och kommit in och gjort det bra i såväl SHL som slutspelet.
Hans snabbhet och teknik efter sargerna är det som imponerat mest. Det har ju blivit populärt att prata om X-faktorer. Svrcek har just det i sitt spel.

Silfver: "Malmö har utifrån förutsättningarna gjort det bättre än Brynäs så här långt. Det kan man inte ta ifrån dem."

Som jag ser det har Malmö lyft det fysiska spelet med ständiga kamper och brottningsmatcher längs sargerna jämfört med hur man spelade i serien. Om det är att göra något bättre vet jag inte. Att spela på det sättet i 52 omgångar går naturligtvis inte. ...Men det går några matcher i ett slutspel.

Tror för egen del att man kommit till vägs ände med det spelet och att Malmö blir rejält utspelat i morgon. Speltekniskt är ju Brynäs överlägset. Tycker också att Brynäs står emot Malmös fysik oväntat bra.

Heja Brynäs!

SuneMangs:

Spelmässigt har vi varit överlägsna Timrå alla matcher den här säsongen. Timrå har haft flyt mot oss.

Nu ber vi en stilla bön för att lill-Larsson föds idag så pappa Larsson kan vara med på söndag och smälla in matchbollen i Malmö.

Brynäsgubbe: Vad fan spelar deras tabellplacering för roll? Dom slog ut 7:e-placerade Rögle, varför skulle dom inte kunna slå ut oss? I ett slutspel vinner det lag som vill mest, Malmö har INGET att förlora, givetvis kan dom slå ut oss enbart pga motivation.

Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
På fredag vill jag se monitor koka.
Stå plats eller sitt plats kvittar. ALLA SKA HÄNGA MED!

Hjälp laget, ge dem energi.

Var så jäkla enögd man bara kan vara, alla domslut mot oss ska protesteras.

Vråla, skrik, härja, sjung,
Och framförallt HATA MALMÖ.

Vi ska vidare, det finns inget annat!

Framåt Brynäs!

Malken:
"Kom igen nu! Det är nu vi lyfter! Häng på uppåt! Heja Brynäs! 🚀 "

Kul att munkas får vara med på bild! 😀

mattiask: Var väldigt överraskad av backspelet igår. Just backarnas spel har känts som största styrkan i laget under säsongen. När motståndarna har försökt sätta press så har Söderström, D´Astous, Andersson och Djoos löst det och spelat förbi pressen. Det har varit lugnt, de enda som har fått lite problem tidigare har varit paret Berra-Kinnvall som nu inte var inne på mål bakåt. Nu får Malmö maxutdelning av att sätta press på backarna. Förhoppningsvis blir presspelet svårare på bortaplan, att de inte vågar trycka lika hårt och att Brynäs slutar kladda och får fart på pucken igen. Men det känns om 50/50 nu med allt att vinna för Malmö och alla nerver hos Brynäs.

Det som behöver hända är att vi lär växla upp vårt fysiska spel och ligga på gränsen i att vara jävligt dryga.
Trivingo, Scott, Larsson osv lär in och störa Blomgren efter precis varenda avblåsning, bromsa snö, peta med klubban osv, spela på gränsen!
Han ska inte få en enda lugn blockering, det ska vara jävulskap på högsta nivå.
Ta reda på av Danielsson vad han nyligen gjorde för typ av operation, om möjligt skjut där, va där med.klubban, fysisk, lossas ramla över han.. han behöver störas som fan!!
Han är orutinerad på denna nivå, han har en styrka i att han är en modern QB målvakt som är grymt bra med klubban. En femte back light. Där lär vi störa han!! När han är ute på vift osv..
Finns inte luckan från ett dåligt läge då är det ett skott där man siktar högt mot huvud och hals, skapa rädsla!
Är det något jag kan så är det hur fan man stör en målvakt.

Inget mer lir med nå jävla handväskor nu!!!!! 🖤💛❤️

Med tanke på gårdagens haveri i inledningen så tycker jag det är intressant att jämföra senaste matchen mellan Timrå och Frölunda.
Jag vill inte skylla på Källgren men alla lag hamnar usla spelmässiga perioder bitvis. Det är slutspel och man möter bra lag, men faktum är att det är precis i sådana här starter som man behöver en målvakt som står pall.
Timrå sköt 19(!) skott första perioden mot Frölunda och Lasse Johansson stod fullständigt på huvudet. Han gav laget chansen att vinna och vips så stod det 2-1 i matcher för Frölunda.
I ett slutspel krävs det att målvakten steppar och gör 1,2,3 lite mer avgörande räddningar varje match, den hjälpen fick inte laget igår.
Som sagt, jävligt trist att lägga stor del av förlusten på Källgren men jag vill samtidigt bara påvisa att det är såhär det kan se ut i ett slutspel där man möter bra lag och inte får hjälp av sin målvakt, då rinner det lätt iväg.

Supportern: Att spy galla dygnet runt online är inte att ge och ta. Personerna i fråga kan uppenbarligen inte ta den minsta kritik eller feedback själva heller utan att se det som ett justitiemord.

Vilka förutsättningar och intressen har man om man alltid kastar skit på Brynäs? Hur du än vinklar det, så har man få INTE Brynäs bästa i åtanke när man gör det. Det handlar snarare om att få utlopp för sina egna frustrationer som många gånger antagligen handlar om helt andra saker än Brynäs.

Zappaholic: Tackar er för visad respekt på våran sida. Man slickar sår och hoppas på bättre tider. Men fint att det inte blev nån hån-kampanj, trots att enstaka individer från vår sida var asdryga härinne innan säsongen.

Krossa Percys pågar nudå!!!!

Zappaholic: Alcens fel som inte tog in 1-2 forwards innan fönstret stängde.
Där har du debaclet.
Inte att indrasis råkar vara borta nån match

OveJärnkrok: Malmö är ganska så uddlösa som lag. Det är när vi bjuder på praktmissar i egen zon de skapar sina chanser och mål. Kan vi minimera misstagen så är chansen stor att vi vinner över Malmö.

lapad:
Mest troligast inte!

Coacherna har även de en stor del i detta kaos då de uppenbart står maktlösa att ändra på matchbilderna.

Märk väl att det är första gången som BIF:s coacher står inför svårigheter och de verkar uppenbart inte klara av att kunna ändra matchbilderna!

lapad: Jag saknar också en spelare som motståndarna retar upp sig på och som spelar fysiskt. Saknar också en alfahane som motståndarna är lite smårädda för, som med Benn ifjol. Benn spelade egentligen inte stenhårt men han ingav respekt. Det gör liksom inte tillräckligt ont att möta Brynäs.

Gavve: Skrev före matchen att Källgren har blivit skadad några gånger under säsongen när vi har legat under.

Zappaholic: Kom igen Persson🇧🇪👍